Mason Greenwood

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4791

Herregud, to ÅR inne uskyldig pga noe så ubetydelig? Helt forferdelig.

Det er jo det som er så grusomt vanskelig med slike saker. Og nå prater jeg på generelt grunnlag, ikke om Greenwood-saken. Veldig sjelden det finnes vitner, eller bevis, så det blir ord mot ord. Og blir man anklaget for noe slikt, så er man skyldig i folks øyne. Men det er helt umulig å forsvare seg mot. Det finnes jo (som regel) ikke bevis verken slik eller sånn, og hvordan skal man bevise noe som ikke har skjedd da? Helt greit at fokuset ofte er på at mange kvinner ikke tør å anmelde, eller at politiet ikke tar slike saker seriøst nok, men det finnes faktisk en annen side av slike saker også. Det er et mareritt for de som blir anklaget for slike ting, og får livet sitt på mange måter ødelagt. Ekteskap, venner, fengsel, jobb. Alt borte.

Igjen sier jeg det her på generelt grunnlag, og det er sikkert provoserende for noen å høre, men synes likevel det er greit å ha i bakhodet at det ikke alltid er kvinner som ikke blir hørt.

Ang. Greenwood, så tenker jeg vi bare får se hva som skjer, om politiet tar ut siktelse etter hvert, og hvordan en evt rettsak forløper. Viktig å huske at hittil er han ikke siktet for noe, men det er grove mistanker. Den tiden kommer helt sikkert, men politiet vil sikkert vurdere video, bilder, avhør, osv, samt avhør/prat med andre folk rundt begge personene. Før det blir en evt rettsak, må de har en "god sak" slik at det ikke renner ut i sanden.

Jeg håper for all del at Greenwood ikke har gjort det her og blir renvasket (i den grad det er mulig i slike saker...), men det ser unektelig veldig mørkt ut akkurat nå -- selv om vi riktignok bare har fått høre en side hittil. Politiet har sikkert saumfart video, bilder, meldinger osv fra begges telefoner vil jeg tro. Antar at vertfall Harriet har vært interessert i det (usikker på om Greenwood evt kan nekte).

Ser for øvrig at tråder om Greenwood har blitt stengt på Redcafe, og de truer med utestengelse hvis noen snakker om det. Men det skal sies at det er helt andre lover i England ang. slikt, og media kan få trøbbel, og det helt sikkert er derfor de har gjort det slik. Det kan få rettslige følger der borte.
post liked by: Blodfink, Cola2
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Pangaea wrote:04 Feb 2022, 21:52 Herregud, to ÅR inne uskyldig pga noe så ubetydelig? Helt forferdelig.
Dommen han fikk var lenger, helt til datteren fikk dårlig samvittighet

Nå vet jeg ikke om jenta fikk noe bot/straff, jeg hadde flyttet når faren kom ut.
Men som skrevet han var stemplet, og det ble også hans datter, dermed flyttet de etter ett år.

Det bør jo Harriet og hennes familie, og MG også gjøre, begge 2 er stemplet uansett utfall.
Harriet vil alltid ha på seg, uansett utfall, at hun har ødelagt for en fotball stjerne som mister plassen hos MUFC og landslaget.
MG vil uansett ha hengende på seg voldtekt/vold/trusler og dette vil han hele tiden få høre fra tribunen.
Ekstrem trist sak, men jeg vil vente på politi etterforskning og rettsak.
Harriet har vel mest + grunnet bevisene, og MG mest -, men vi har ikke hørt noen uttalelser der ifra.
Så fordel Harriet
User avatar

Måns
Donor
Posts: 201
Joined: 24 Oct 2021, 18:29
Liker gitt: 510
Liker mottatt: 665

Strålende, da var denne saken løst. Imponerende: case closed på et norsk lite forum med 501 medlemmer har gjennomskuet hvor manipulerende disse unge gærne damene er. Neste case for cold case gruppen her inne får bli Gylfi Sigurdsson-saken og Adam Johnson-saken. Helt sikkert masse å ta tak i her hvordan sprø tenåringsjenter med provoserende og manipulerende oppførsel og telefonhackere konspirerer for å få uskyldige menn dømt.

Antar at saken det refereres til lenger oppe i tråden (jenta som fikk faren sin dømt) også innehold manipulerte bilder og manipulerte lydopptak som selvsagt var falske...

Det som begynner å gjøre meg ekstra kvalm nå er at dette er et forum hvor jeg antar at minst 95% er menn og vi diskuterer en sak som involverer seksuelle overgrep, vold og drapstrusler mot en ung kvinne. Bevisene presentert så langt er overveldende til å være en slik sak og det kan være greit å få med seg at klubben kun har sagt at de fordømmer all bruk av vold og suspendert han fra alt av trening og kamp. De har ikke sagt at de støtter Greenwood i denne saken eller at de avventer resultater fra etterforskningen. De har heller ikke skaffet han en "spin doctor" for å komme med en motoffensiv mot beskyldningene. Jeg har rimelig sterk følelse på at klubben har større innsikt i saken enn det vi har, og har gjort sin vurdering om når det er lurt å holde kjeft og når det ikke er det.
Å forlange en rettferdig behandling av Greenwood med å henvise til eksempler på andre falske saker/beskyldninger er virkelig å flytte fokus på saken. Da presenterer man spekulative alternative fakta som ikke er kommet frem i denne saken så langt (Greenwood har fortsatt ikke uttalt seg).

Tror jeg forlater denne tråden nå, da jeg blir mer om mer kvalm av insinuasjonene som dukker opp her.
post liked by: Ryder
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4791

Hvor svarten tar du alt det der fra?!? Les hva vi skriver, ikke hva du (feilaktig) tror at vi mener.

En av de tingene som er vanskelig med slike saker, uansett hvor følsom man prøver å si ting. Man blir kastet på bålet uansett.
post liked by: Cola2, Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8988

Tenker vi bør holde temperaturen her inne litt nede. Dette temaet er såpass alvorlig at vi alle sammen har et ansvar for å opptre ryddig og ordentlig. Vi vet ikke hvem som leser her inne og bør sånn sett tenke over hva vi skriver, spesielt inne i denne tråden.

Har ikke noe plan om å låse tråden inntil videre, men det er under forutsetning om at tonen er sivilisert og at vi holder oss saklige.
post liked by: Blodfink, Pancho P, Pink Final, Cola2
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Måns wrote:04 Feb 2022, 23:49 Antar at saken det refereres til lenger oppe i tråden (jenta som fikk faren sin dømt) også innehold manipulerte bilder og manipulerte lydopptak som selvsagt var falske...
Tror du skal lese begge mine innlegg på nytt, hvor jeg sier at Harriet har +++ for lyd/bilder/video.
Og MG har det som hente på Island + lystballonger er ett klart --- for han

Det jeg refererte til skjedde for 25 år siden i Norge, og politiet har utviklet seg +++ på denne tiden.
Men er du mistenkt, eller anmelder, vil det bestandig være noen som har ett annet syn.

Jeg kjenner ikke stemmen til MG, men min første følelse var at han var påvirket. Men det er ingen unnskyldning.
I mai blir jeg 64, og aldri slått eller gjort noe som MS ble hentet for politiet for, men edru eller full gjør man ikke sånn.
Uansett hva politi/domstol kommer til vil alle slite, mest Harriet som har gått gjennom det.
Når man komme med bilder/video/lyd så har Harriet alle fordeler, politiet/data EXPERT er kan komme med bevis når de forskjellige ting er tatt opp, og hvor.

Jeg holder meg til hva politiet kommer til. Men uansett tror jeg MG er ferdig
post liked by: Blodfink, Pangaea, RedTrafford

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Måns wrote: 04 Feb 2022, 23:49 Jeg har rimelig sterk følelse på at klubben har større innsikt i saken enn det vi har, og har gjort sin vurdering om når det er lurt å holde kjeft og når det ikke er det.
Å forlange en rettferdig behandling av Greenwood med å henvise til eksempler på andre falske saker/beskyldninger er virkelig å flytte fokus på saken. Da presenterer man spekulative alternative fakta som ikke er kommet frem i denne saken så langt (Greenwood har fortsatt ikke uttalt seg).
Imponerande av deg å prøve kneble en diskusjon fordi du meiner at den spekulerer, med å sjølv spekulere med din rimeleg sterke følelse for eit argument..

God natt
post liked by: Cola2, Blodfink, Pangaea
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

messilingard wrote: 05 Feb 2022, 00:01 Tenker vi bør holde temperaturen her inne litt nede. Dette temaet er såpass alvorlig at vi alle sammen har et ansvar for å opptre ryddig og ordentlig. Vi vet ikke hvem som leser her inne og bør sånn sett tenke over hva vi skriver, spesielt inne i denne tråden.

Har ikke noe plan om å låse tråden inntil videre, men det er under forutsetning om at tonen er sivilisert og at vi holder oss saklige.
Enig/Uenig
Låser du tråden vil dette komme opp i andre innlegg.
Bedre å moderere innleggene, og slette det som ikke passer.
Tror/mener ikke at @Otac eller jeg tråkker over en linje
Men vi prøver å se dette fra utsiden.
For meg så er det politi/domstol som er avgjørende.
Ikke hva jeg tror, siden politi sitter med kopiert tlf fra begge, og de kan med software se når/hvor bildene er tatt fra Harriet (som jeg har mest troa på) men de kan også se hvor MG var når hennes opptak var tatt.

Som skrevet tidligere tror jeg politiet har bedre verktøy enn for 25 år siden ang dette
post liked by: JørgenT, Otac, Blodfink, RedTrafford, Cola2
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Måns wrote: 04 Feb 2022, 23:49 Strålende, da var denne saken løst. Imponerende: case closed på et norsk lite forum med 501 medlemmer har gjennomskuet hvor manipulerende disse unge gærne damene er. Neste case for cold case gruppen her inne får bli Gylfi Sigurdsson-saken og Adam Johnson-saken. Helt sikkert masse å ta tak i her hvordan sprø tenåringsjenter med provoserende og manipulerende oppførsel og telefonhackere konspirerer for å få uskyldige menn dømt.

Antar at saken det refereres til lenger oppe i tråden (jenta som fikk faren sin dømt) også innehold manipulerte bilder og manipulerte lydopptak som selvsagt var falske...

Det som begynner å gjøre meg ekstra kvalm nå er at dette er et forum hvor jeg antar at minst 95% er menn og vi diskuterer en sak som involverer seksuelle overgrep, vold og drapstrusler mot en ung kvinne. Bevisene presentert så langt er overveldende til å være en slik sak og det kan være greit å få med seg at klubben kun har sagt at de fordømmer all bruk av vold og suspendert han fra alt av trening og kamp. De har ikke sagt at de støtter Greenwood i denne saken eller at de avventer resultater fra etterforskningen. De har heller ikke skaffet han en "spin doctor" for å komme med en motoffensiv mot beskyldningene. Jeg har rimelig sterk følelse på at klubben har større innsikt i saken enn det vi har, og har gjort sin vurdering om når det er lurt å holde kjeft og når det ikke er det.
Å forlange en rettferdig behandling av Greenwood med å henvise til eksempler på andre falske saker/beskyldninger er virkelig å flytte fokus på saken. Da presenterer man spekulative alternative fakta som ikke er kommet frem i denne saken så langt (Greenwood har fortsatt ikke uttalt seg).

Tror jeg forlater denne tråden nå, da jeg blir mer om mer kvalm av insinuasjonene som dukker opp her.

Hvordan kan du egentlig påstå at bevisene er overveldende? Det er noen bilder av noen blåmerker, (som ikke engang trenger å være fra Greenwood, bildet med blod så forsåvidt nesten litt småfake ut) og et lydklipp som kan mistolkes verre enn det nødvendigvis trenger å være.
Det kan være alt fra en forløper til voldtekt, til en veldig sur Greenwood som reelt sett ikke truer med vold men er i dårlig humør og drittlei av å bli avvist, men hvor det derimot kan tolkes slik. Selvsagt er det ikke greit å snakke sånn til kjæresten sin uansett hva som er tilfelle, Greenwood oppfører seg minimum ufyselig og det vil nok alltid farge mitt og omverdenens syn på han uavhengig av hva bakgrunnen er.
Men det kan fort bli unyansert og ubalansert. Om denne ene hendelsen er gjentagende så blir det fort mishandling og det som verre er, men om en hendelse er påvirket av eskalering fra begge parter er det kanskje ikke like svart-hvitt. I slike krangler er det jo sjelden ensidig, selv om man liker å fremstille det slik. Ang det som kan se ut som trusler for å fremtvinge sex (som pr definisjon blir voldtekt) så kan man faktisk ikke bevise utover enhver rimelig tvil om dette er voldelige trusler eller mer en form for konsekvens. "Nå har du dyttet meg bort så mange ganger og nektet å ha sex, så hvis du fortsetter nå så går jeg snart ifra deg eller er utro"
Hva slags type kommunikasjon har disse to til vanlig, på daglig basis? Hvordan er dynamikken deres? Mange forhold har et et nesten giftig normalgrunnlag. Hvordan er maktforholdet? Pleier Mason å gjøre som han vil fordi han er "stjernen" i forholdet, og i teorien kan få hvem han vil? Og derfor behandler henne deretter? Eller bare virker det sånn? Her mener jeg uansett at det trengs en forklaring fra både Greenwood og Harriet. Så må man jo ta klippet i betraktning når man bedømmer hva og hvem som er mest troverdig. Om Harriet fastholder på sin versjon, tror jeg Mason vil få store problemer med å bortforklare dette på en troverdig måte uansett. Jeg tror og håper sannheten og rettferdigheten seirer slik den bør.

Jeg har merket meg at folk med en gang tolker og konkluderer det verste når det kommer til å tolke en hendelse, fremfor å holde flere muligheter åpne om gangen. Så mener jeg ikke at man ikke skal tro Harriet - det ville vært dårlig gjort overfor henne og forsåvidt alle ofre generelt. Men jeg synes ikke man skal utelukke og konkludere på et såpass relativt tynt grunnlag. (For oss utenforstående hvertfall)
Men det hjelper jo ikke at de kommer med en uttalelse om at telefonen hennes er hacket. Da fremstår anklagen halvhjertet, uavhengig av hva motivasjonen bak kan være. (Her snakker vi potensielt enorme pengesummer, mye større enn en evt erstatningssak) Det er jo også forståelig å være litt i villrede og usikker på om man skal gjennomføre noe som har så store konsekvenser og gir en så mye uønsket oppmerksomhet. Synes egentlig vi skal holde oss for gode til å konkludere med noe som helst før man vet ting sikkert. Her bare reflekterer jeg litt over flere muligheter, selv om jeg innser at en del ting trolig er mer sannsynlig enn alternativet.

Jeg reagerer også sterkt på at du trekker frem at 95% her er menn. Hva har det med saken å gjøre? Det er INGEN her som forsvarer vold eller overgrep av noe slag, men jeg tror jeg snakker for de fleste når jeg sier at man nyanserer litt over hva som har kommet frem og hva man har konkret bevis på. Det at man synser over ulike scenarioer har selvsagt INGENTING med saken å gjøre at man forsvarer vold eller overgrep! Det er det ingen her som har gjort, og heller ingen som kommer til å gjøre. Dette handler mer om at ting ikke alltid trenger å være så sort-hvitt som det fremstilles og at noen ganger er det faktisk 2 sider av en sak. (Men ikke alltid, og denne saken KAN være en slik 1-sidet sak.) Dessverre er jeg av de som tror Mason er skyldig og Harriet snakker sant, men her skal man vite 100% med to streker under svaret, ikke bare avgjøre saken på det som fremstår mest nærliggende og troverdig.
post liked by: Cola2, Blodfink, Otac, Pangaea

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

@Schmeichel, applaus!! 🙏🏻
post liked by: Cola2
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16325
Liker mottatt: 10526

Vi lever i en såpass syk verden, der ingenting overrasker lenger. Så velger å avstå å kommentere eller synse noe om den ene eller andre part. Har tiltro til etterforskerne i 2022 og ikke minst utstyret som blir brukt.
At det er en jevlig trist sak er det ingen tvil om.
post liked by: Pink Final, Blodfink, Buchan, Pwint, Cola2
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8988



Situasjonen blir ikke bedre.
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 430

At Nike påtar seg "judge, jury and executioner"-rollen er lite overraskende. Må beskytte eget merkevare, hvis ikke blir de jo "cancelled"...
post liked by: Pink Final, Blodfink

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Forlik.

Eg ser at det er inngått forlik mellom prins Andrew og ho der unge som han angivelig låg med.

Kan det bli forlik mellom Greenwood og ho dama?

Eg håper ikkje det.
Forlik burde ha vært forbudt!!
Rikmanns/dames måte å unngå lova. Eg blir so forbanna når slike forlik inngås at eg held på å boble over av forbannelse!!

Sånn, måtte berre få det ut.
post liked by: Blodfink, Cola2

Deleted User 480

@Otac Er ikke alltid enig med deg ang. Ronaldo, men her er jeg enig med deg. Lukter losjebrødre lang vei av denne typen ordninger. Synes det er forkastelig.
post liked by: Otac, Blodfink, Cola2
Post Reply