Mason Greenwood

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7616
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27329
Liker mottatt: 17827

Hvis jeg bare tenker fotball, ikke sak, ikke familien Greenwood - kun fotball kvalitet.
Da hadde jeg tatt Mason Greenwood 7 dager i uka før Antony.
Greenwood har to føtter, er mer målfarlig, raskere - Antony er bedre på å jobbe hjem.
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford, Blodfink, Pwint, offside, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

red
Posts: 1530
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2277
Liker mottatt: 4150

@offside han har kontrakt frem til 2025, med muligheter for forlengelse (fra klubbens side) frem til 2026.

Personlig ville jeg vært ok med at han kommer tilbake.

Men jeg har forståelse for at mange fans ikke er det.

Det faktum at det finnes et lydopptak fører til at han rammes mye hardere enn i egentlig alle tilsvarende saker jeg kan komme på.

Så det kan godt være at det ikke finnes noen vei tilbake til United for Greenwood.

Kombinasjonen av moderne medier der saker kan publiseres gjennom hele døgnet + sosiale medier + at saken involverer United + det faktum at Greenwood er britisk, er alle faktorer som taler imot sannsynligheten for at det her er noe som vil passere,
post liked by: Blodfink, Pink Final, Pwint, offside, Belfastboy, RedTrafford, Rød Pølse
User avatar

offside
Posts: 1307
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 582
Liker mottatt: 1254

@red veldig gode poeng der.
For å si det sånn, Greenwood er ikke den første spilleren som har gjort slikt, men han er en av de første som har blitt catchet. Det skyldes jo nettopp sosiale medier og mobiltelefoner. Det han gjorde, så klart helt forkastelig. Veldig dumt, en gutt med en lysende fremtid som jeg tror ETH kunne fått til å blomstre enda mer. Så er han jo eget produkt, og fortsatt veldig ung. Det er jo det som gjør det litt "kjipt" å slippe han. Men igjen, det er en alvorlig sak. Han er britisk, britisk presse kommer til å være nådeløse mot han.

Men så tenker jeg, skal han stemples for livet? En eller annen gang må han jo komme tilbake til England?
Samtidig så skjønner jeg jo at det kan være bra for han å ha kommet seg vekk. Det tror jeg han har hatt gått av. Bytte miljø, land og sine omgivelser. Det er en vanskelig sak uansett hvordan du vrir å vender på det. Men, med hans kvaliteter så er jeg helt sikker på at han hadde blitt en legende i klubben. Om det som skjedde, ikke hadde skjedd.

@Pink Final Kvalitetsmessig uten tvil, hvis man ser kun på det sportslige.
post liked by: Belfastboy, RedTrafford, Pink Final, Rød Pølse
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9164
Liker mottatt: 8417

Jeg er ingen ekspert på britisk lov, men jeg er rimelig sikker på at en profesjonell pressedesk med en redaksjon og et organisasjonsnummer ikke kan publisere noe som utvilsomt indikerer at Greenwood er voldtektsmann, eller har utført andre alvorlige lovbrudd han ikke er dømt for, uten at dette vil kunne straffeforfølges. Sosiale medier er en annen sak. Det lever sitt eget liv og er vel noe han bør skjerme seg selv for så mye som mulig uansett.

Klubben kan hjelpe til for at Unitedfansen ikke skal drive heksejakt på en av sine egne, men motstanderfansen vil de ikke kunne gjøre noe med. Han bodde, så vidt meg bekjent, i samme område som tidligere, og i alle fall i England, helt frem til han ble utleid til Getafe. Det er ikke fritt frem for alle å drive sin egen vendetta mot en mann, uavhengig av hva han har gjort eller blitt beskyldt for. Mason Greenwood beskyttes også fortsatt av britiske lover.

Nå skal jeg skrive noe som kan være ubehagelig for enkelte, men jeg mener det er viktig å belyse. Det finnes altså et lydopptak, uten annen kontekst enn den som publiserte dette på sosiale medier har regissert. Slik dette ble fremstilt er lytterne vitne til et alvorlig lovbrudd, men offeret valgte altså å publisere dette lydklippet på sosiale medier istedenfor å gi det direkte til politiet. Hvorfor? Hva er årsaken til at det ikke ble gjort videoopptak? Lydklipp av hendelser på Instagram og andre plattformer hører vel med til sjeldenhetene.. Det kan også være greit å nevne den økonomiske situasjonen til den som blir anklaget for disse alvorlige lovbruddene.

Jeg sier ikke at Greenwood ikke har gjort noe galt eller at det angivelige offeret har skyld i disse angivelige overgrepene. De opprinnelige anklagene er svært alvorlige og har sannsynligvis en strafferamme på flere år i fengsel. For meg er det likevel mer enn en ting som skurrer i denne saken. Vi kjenner også til hvordan det har gått med dette paret i ettertid. De har altså stiftet familie og bor nå sammen i Spania. Begge har familie og venner i England, så at de vil flytte tilbake på et tidspunkt er nok ikke usannsynlig.

Dersom klubben forholder seg til britisk lovverk og grunnleggende rettsprinsipper istedenfor å påta seg rollen som en misforstått rettsinstans vil et comeback være mulig. Det vil også være mulig å fasilitere for dette ved hjelp av planlegging og sterk ledelse. Om dette er noe Greenwood og familien ønsker er en annen sak...
post liked by: Belfastboy, RedTrafford
Football, bloody hell!
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889

Jeg synes ikke Greenwood er god nok. Vi trenger en bedre høyreving. Men vi savner ham uansett, da han har kvaliteter vi trenger som alternativ til hva Antony (ikke) leverer.

Han er ikke en spesielt god pasningsspiller. Ikke spesielt god under press som ballfører.
Dette er de to av de viktigste egenskapene vi trenger blant samtlige av våre spillere.
Det er ikke tilfeldig at dette er egenskaper spillere som Shaw og Martinez behersker, og at de derfor regnes av mange som våre best presterende spillere når de er friske.

Greenwood er mer målfarlig og direkte enn Antony. Og han er en veldig god avslutter, som og kan avslutte i steget.
Det er egentlig registeret til Greenwood. Veldig begrenset, men kan brukes som et effektivt angripsvåpen i enkeltkamper.

Han gjør det helt greit i Getafe, men har på ingen som helst måte tatt La Liga med storm. Spilt flere dårlige og middelmådige kamper.

Så jeg bruker gjerne Greenwood over Antony. Men summa summarum er ingen av de gode nok. Vi trenger en høyreving av verdensklasse. Faktisk vil jeg påstå at en Rashford i form er et bedre valg på høyrevingen enn begge. En Rashford i form som tar gode pasningsvalg kan skape gode scenario for overtall og innlegg fra høyre, og er som en bonus langt mer rutinert enn Greenwood. Bare synd at Rashford sjeldent er i form.

Tror vi fort er på markedet for en ny høyreving når vi har dekket de andre, mer åpenbare hullene i laget.
post liked by: RedTrafford, Pwint
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1907
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13433
Liker mottatt: 5125

Greenwood med mål og målgivende i Getafes 3-0 seier borte mot Sevilla i kveld.

Ønsker vår glimrende spiller tilbake i United neste sesong. Og da med Antony ut.
Om det blir overgang til Getafe på permanent basis så ønsker jeg han lykke til!
post liked by: Rød Pølse, Pink Final, RedTrafford, Pwint, Blodfink
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2939
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13633
Liker mottatt: 8775

Jeg er bekymret for å få ham tilbake. Er redd det kunne blitt enormt mye negativ oppmerksomhet og hetsing på gutten. Kanskje han har godt av å spille i Spania.
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9164
Liker mottatt: 8417

Athletico og Barca skal ha hatt speidere på plass for å se Greenwood ved flere anledninger denne sesongen. Jeg har litt problemer med å forstå hvorfor han kan være aktuell for to av de største klubbene i Spania, men ikke for United, som eier spillerlisensen hans.

Målpoeng hvert 132. minutt i nytt lag, ny liga og ny kultur, for et defensivt orientert Getafe 🔥
post liked by: Pwint, Belfastboy, Pink Final, RedTrafford
Football, bloody hell!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2497
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7741
Liker mottatt: 8124

@Rød Pølse, pga saken mot/om ham. Fotballmessig ville han jo vært med, det var ganske klart at både klubben og ten Hag ville ha ham i troppen denne sesongen.
post liked by: Pwint, Rød Pølse, RedTrafford, Blodfink
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9164
Liker mottatt: 8417

En sak som har vært gjennom det engelske rettssystemet og som ikke får strafferettslige konsekvenser, @Jan Erik. Det er dette jeg baserer min manglende forståelse i posten over på. Mitt håp er at INEOS kommer inn og rydder opp i klubbens misforståtte rolle som "rettsinstans". I tillegg til alt det andre som må ryddes opp i...
post liked by: Jan Erik, RedTrafford, Blodfink
Football, bloody hell!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2497
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7741
Liker mottatt: 8124

@Rød Pølse, du vet sikkert godt at det ikke dreier seg om selve saken, men hvordan folk oppfatter den, United, Greenwood selv og alt rundt. Kanskje det rett og slett er det beste for Greenwood selv å ikke spille for United eller i England? Jeg tviler på at Gareth Southgate kommer til å ta ham med i sine tropper fremover f eks.
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford, Blodfink
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9164
Liker mottatt: 8417

Joda, @Jan Erik, men jeg kan være sta og vanskelig til tider 😆 Klubben har ikke gjort verken seg selv eller Greenwood noen tjenester med en klønete og vinglete håndtering. Jeg synes først og fremst at det er synd, og så vil verden gå videre uansett hvordan det blir.
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Jan Erik, Blodfink
Football, bloody hell!
User avatar

red
Posts: 1530
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2277
Liker mottatt: 4150

Ja, absolutt vinglete. Fordi det var jo helt tydelig at klubben ville hente han tilbake. Og rent sportslig gir det jo mening.

Men støyen som hadde oppstått ville jo vært helt enorm.

Du ser jo bare nå hvor mye dritt tabloidene klarer å produsere i dagene etter at vi går på et tap.

Med Greenwood tilbake hadde de ved hver eneste mulighet hatt en ny vinkling på saken...
  • "vi forstår det slik at det er utbredt misnøye blant de ansatte (spesielt de kvinnelige) ang. håndteringen av denne saken"
  • "vi forstår det slik at det er utbredt misnøye blant fansen (spesielt kvinnene)"
  • "vi forstår det slik at det er noen av spillerne som ikke liker dette"
  • "vi forstår det slik at det er noen av konene til spillerne som ikke liker dette"
  • "vi forstår det slik at det er noen tidligere unitedspillere som ikke liker dette", "
  • "vi forstår det slik at det er noen aksjonærer som ikke liker dette"
  • osv ...
Har forøvrig tenkt på det i ettertid. Denne saken her var jo faktisk en mulighet for Glazers å bruke sin manglende popularitet til sin fordel. Dvs, den kan ikke synke noe lavere... og dermed har de ingenting å tape. Så de kunne bare i en pressemelding sagt at her overstyrer vi både daglig leder og manager, Greenwood skal tilbake av prinsipielle grunner (er ikke strafferettslig dømt), og det er ingenting Richard Arnold eller Ten Hag skal ha sagt i den saken...
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford
User avatar

Jan Erik
Posts: 2497
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7741
Liker mottatt: 8124

Vet dere hva, @Rød Pølse og @red, her TROR jeg dere tar feil. Jeg tror klubben har gjort det Greenwood ønsket etter at han innså hvor mye bråk det ville bli. Getafe har etter det jeg skjønner, fått en helt ellevilt god deal av United for å ta ham. De betaler ca €700000 i årslønn, og skal visstnok få 20% av en eventuell salgssum til en tredje klubb etter låneoppholdet. Det høres ikke ut som at United ikke har strukket seg langt for å få dette til. Greenwood må få spille videre, men jeg tror at både han og klubben innser at det ikke kan være i England. Når han da har vært ute i såpass lang tid, var det ikke en kø av klubber som sto klare. Jeg presiserer at dette er bare min tolkning av det som har skjedd. United har altså prøvd å ta ham tilbake, innsett at det ikke gikk, og så gjort alt de kan for å finne en ny klubb til ham. Og betaler så og si alt av lønnen hans.
post liked by: RedTrafford
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14627
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23319
Liker mottatt: 19277

Det er jo rapportert litt om at Greenwood selv ville vekk, forståelig nok. Men det er allikevel vingling i klubben, dommere og bødler innad lekket til sosiale medier og andre medier, da gjorde jo klubben helomvending...Det er slik jeg har fortsått det.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Men at de til slutt hjalp ham videre er jo sant, men ikke før det ble ramaskrik.
post liked by: Rød Pølse, red, RedTrafford
LUHG!
Post Reply