Mason Greenwood

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Hei igjen, tilbake på en liten visitt etter en lang pause nå! :-|

Alltid godt å komme tilbake hit og se at refleksjonene og konklusjonene er langt mer forsiktige, balanserte og ikke minst reflekterte her enn de aller fleste andre sammenlignbare steder. For å si det sånn, det er ikke uten grunn at United.no konsekvent har stengt alle kommentarfelt angående Greenwood. Dette tror jeg er helt korrekt avgjørelse, men det sier jo litt om klimaet der. Håper enkelte av dem går i seg selv, for av de som ønsker å lire av seg mest mulig bør du jo oppstå et lite tankekors.

Selv er jeg usikker på hva jeg skal tenke om hele saken, og tiden fremover i forbindelse med Mason. Selv har jeg hørt lydklippene opptil flere ganger, for å prøve å se om jeg kan rettferdiggjøre den ene eller andre veien, men som flere her påpeker blir det uansett vanskelig når klippet er så kort, og konteksten og helheten så liten.

Nesten uansett, så er det ekstremt vanskelig å ikke nesten ufoebeholdent konkludere med at det *minst* fremstår ekstremt ufyselig og respektløst. Og det er minimum. En som fremstår blottlagt for respekt for det motsatte kjønn, og en type oppførsel som ikke skal skje noen.

Når det er sagt, så vet vi ikke konteksten. Hadde dette vært et første møte, så hadde saken vært mer klar. Mye enklere å bedømme. Men vi aner ikke hva slags dynamikk disse to har i et forhold. Noen har en veldig toxic tone seg i mellom, og nærmest trives med det. For alt man vet kan det en time før plutselig ha vært stikk motsatt, at det var Mason som ikke ville. Selv om dette selvsagt fremstår mer hypotetisk enn realistisk. Rollespill fremstår også veldig urealistisk, med mindre det er er vedvarende ett, av type "Gjør det når jeg sier jeg ikke vil". Men dette er mer for å sette det på spissen om hvor lite man vet om et ganske så fremmed og ukjent kjærlighetsforhold.
Når det er sagt er ikke dette et forsvar av Mason. Jeg har egentlig aldri hatt en positiv vibe av holdningen hans generelt. Synes han alltid har virket litt bortskjemt og priviligert, men det er så klart bare mitt inntrykk. Når slikt kommer frem svekkes ikke akkurat dette inntrykket. Jeg ønsker Mason velkommen den dagen han klarer å gi en troverdig forklaring og/eller en akseptabel unnskyldning man til en viss grad kan leve med som forklarer bakgrunnen.
Jeg tror heller ikke på at man aldri skal være tilgivende. Premisset er at personen innser hva man har gjort, og beklager på en slik måte at det virker troverdig at man aldri gjør noe slikt igjen.
post liked by: Pancho P, Belfastboy, Cola2, Ryder, Pwint, Blodfink, messilingard, Manu to the top
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8245

Flott å sjå begge to igjen, @Beta 2.0 og @Schmeichel! Eg synest den store takhøgda og dei reflekterte innlegga er forumet sine sterkaste sider. Sjølv sensitive saker som Greenwood-saka vert diskutert med rasjonelle argument og ikkje med dei spissformulerte brannfaklane som nesten alltid blir nytta i andre fora. Ein stor klapp på skuldra til alle brukarane her inne 👏👏👏.
post liked by: Cola2, Pwint, Can2, Belfastboy, Blodfink, messilingard, Pink Final, Schmeichel
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Pwint wrote: 03 Feb 2023, 10:37 . Bildene og lydopptakene sitter igjen i meg, og jeg kan ikke klare å se ham uten å tenke på disse tingene.
Til å begynne med vil jeg si at jeg IKKE har sett bildene, eller hørt lydopptakene.
Men jeg har jobbet så mye med video og lyd, og vet hvor enkelt det til tider er å manipulere både lyd/video/bilde. Det er gjort på ett par minutter.

Jeg fikk sjokk når jeg leste om dette når det skjedde, reagerte også negativt på MG når politiet hentet han. Går ut fra at politiet i England kan gjøre det samme som i Norge, å reise tiltale ut fra bilder og lyd, og det gjorde de. Nå går det til h*lvete med han tenkte jeg, da er det rett.

Men så kom datoen for rettsaken opp, 10 mnd seinere, stusset litt over det.

Så kom det som kom i går. Han er ikke dømt, heller ikke frifunnet, men saken er henlagt....!

Om han skal bli i MUFC, det er det opp til klubben å bestemme.
Men som mange skriver, han vil bli sjikanert på det groveste, samme med jenta.
Kanskje bli lagkamerat med Ronaldo.....

Jeg venter på hva klubben kommer med, og som jeg har postet før, vi vet ikke hva som står i kontrakten.
post liked by: Pancho P, Belfastboy

Manu to the top
Posts: 1
Joined: 03 Feb 2023, 13:29
Liker gitt: 2
Liker mottatt: 3

Tøft for alle involverte parter. Ikke dømt av rettsvesenet, men dømt av folket. Jeg tenker at det er
viktig å ha en samtale med Mason. Finne ut om han fortsatt er interessert og motivert til å spille for
klubben. Er han villig i å stå i ubehag med motspillere, publikum og evt. medspillere som konkurrerer
om samme plassen på laget. Er han villig og motivert til veiledende samtaler med en kognitiv veileder
for å kunne takle og håndtere ubehaget på en god måte. Er han villig og motivert til å motta
veiledning til å bygge opp et godt omdømme på et området han brenner for. Når han er villig og
motivert til å utvikle seg som fotballspiller og menneske, ville jeg ha tilbud ham et lengre kontrakt. Et
kontrakt med en klausul, hvor kontrakten blir brudd umiddelbart, om han på nytt skulle komme i
alvorlig og negativ omtale med en stor grad av sannsynlighet for å være skyldig. Jeg håper han er
interessert i å dyrke sine menneskelige ferdigheter og at vi får gleden av å se hans extrem gode fotballferdigheter igjen.
post liked by: Pancho P, Cola2, Belfastboy
User avatar

Sunny
Posts: 4
Joined: 03 Feb 2023, 12:55
Liker gitt: 9
Liker mottatt: 13

Eg tenkjer klubben gjer lurt i tenkje seg om i denna situasjonen. Det verkar og sjølvsagt at her må klubb og spelar sette seg ned og snakke saman om vegen vidare.

At saka er henlagt vil sei at politiet ikkje har funne prov for at Greenwood har gjort noko han kan straffast for. Då tykkjer eg det er vanskeleg for meg som supportar å sei noko anna basert på det som berre må vere ein liten flik av det bilete politiet har bruka eit år på å kartlegge. Dette utelukker sjølvsagt ikkje at han kan ha gjort noko dumt eller til og med noko som han burde vore straffa for. Dumme ting er heldigvis ikkje alltid ulovleg og det andre alternativet må vi iblandt leve med.

Uansett kva som har skjedd her kan eg ikkje skjøne anna enn at Greenwood ikkje er same guten som han var for eit år sidan. Det sentrale for oss er kor han er i dag.

Om alt er ugrunna og han på alle måtar er uskuldig, så er han nok godt motivert for å vise seg fram att. Om så skulle vere tilfelle er det neppe noko usemje mellom supporterane heller om at han må få sjansen.

Om han har gjort noko dumt og mista eit år på grunn av det så handlar det om kva han bruker det til. Har han lært noko, tek han situasjonen på alvor, jobber hardt og er profesjonell bør han etter mitt syn få sjansen til å spele seg inn i varmen att.

Så er det sjølvsagt eit spørsmål om gruppedynamikken. Vert han ikkje akseptert/inkludert i resten av laget er det stopp uansett. Han må uansett vere klar for og tåle pipekonserten og pepperet frå motstandarfansen i overskueleg framtid.

Han må altså internt i klubben og laget viset at han er motivert og at han fortener denne sjansen. Får han sjansen og speller seg inn att i laget då skal vi stå klare og juble saman med han når måla kjem.
post liked by: Pancho P, Cola2, Belfastboy, RedTrafford, messilingard
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Først vil jeg si at jeg har vært en stor tilhenger av JG, og jeg håper vi får se han på banen i drakta vår.

Men, det er ett stort men, var det ikke politiet som siktet ham? Uten en anmeldelse fra hans partner.

Blir tatt av politiet, satt i varetekt, sluppet ut etter en stund med fotlenke, og får beskjed at han ikke kan kontakte fornærmete.
Blir så stoppet av politiet på vei til fornærmete. (hva om fornærmete har ring eller kommet hjem til han?)
Og så blir rettsaken satt til 10 mnd senere.

Kommer vi noen gant til en løsning.
Alltids 3 forklaringer: 1: Antastet - 2: Gjerningsmann - 3: Fakta = lik hva vi ikke vet

Ja, jeg vil se MG på banen igjen, men uansett støtter jeg avgjørelsen til MUFC uansett hva de velger
post liked by: Belfastboy, Pancho P, RedTrafford, messilingard, Manu to the top

Deleted User 430

Beta 2.0 wrote: 03 Feb 2023, 11:52 Basert på det vi vet er han helt klart skyldig
Må starte med å si at dette ikke er noe angrep på din eller andres mening/følelser ang skyld osv. Kun en betraktning over noe jeg syns kanskje er det jeg syns er noe av det mest interessante og fascinerende med oss mennesker når det kommer til tolkninger og meninger av/om ting. (Greit å opplyse om i en sak som dette, syns jeg, og godt mulig den diskusjonen ikke hører hjemme i tråden her i det hele tatt..)

Vi vet jo strengt tatt ingenting, men har gjort oss opp meninger basert på en anklage, uten kontekst, fra én side av saken og/eller en kort uttalelse fra politiet.

Høres lydklippet, eller ser bildene, bra ut? Overhodet ikke. Sett opp mot anklagene og siktelser ser det enda verre ut. Rett og slett helt forjævlig.
Har, som tidligere skrevet her, selv gått både frem og tilbake i tankene/meningene mine rundt skyldig/uskyldig.
Det som gjør at jeg nå er der at jeg ønsker han velkommen tilbake til klubben, om det er ønskelig fra begge parter, er det nye elementet med "nytt materiale". Mtp alvorlighetsgraden i siktelsene kan jeg ikke skjønne annet enn at disse må tilnærmet "nulle ut" det som ble lekket på nettet. Da sitter jeg igjen med tanken "hvorfor skal jeg da mene han er skyldig?" når vi faktisk ikke vet hvilken kontekst lydklipp, eller bilder, er tatt i og folkene som har etterforsket, sannsynligvis, hver eneste bokstav i teknologiske duppeditter og avhør har landet på at han ikke kan straffes for noen av tingene..,

På samme måte, hvorfor tenker jeg ikke det motsatte, "han er skyldig!"? Lydklipp og bilder ser, som sagt, helt forjævlige ut om man kun ser på de tingene. Kanskje jeg er litt for pragmatisk anlagt av meg og tenker overtolker "nytt materiale"?
Kanskje har jeg googlet diverse kinks som "ungdommen driver med om dagen" etter potensielle bortforklaringer og derfor er farget av dette..?
For å svare meg selv så tror jeg det siste var grunnen til at jeg var skeptisk i begynnelsen. Så tok det pragmatiske over da siktelsene kom og jeg tenkte at han ihvertfall ikke kunne vært helt uskyldig i alle ting han er anklaget for. På samme måte som jeg tror det er en kombinasjon av de nevnte tingene som nå gjør at jeg tenker han kan komme tilbake, da saken, tross alt, er henlagt.

Har full forståelse og respekt for de som tenker helt annerledes enn meg her. På samme måte som det på OT vil være 75000 mennesker med 75000 forskjellige tanker og meninger om det de har sett og hørt. Sånn vil det alltid være.
Spørsmålet mitt er vel enkelt og greit, hvorfor skal vi supportere, media og alle andre som måtte interessere seg se på han som skyldig når de med all info ikke gjør det?
Er det så "enkelt" som at det er førsteinntrykket som avgjør inntil det motsatte er bevist? At ting ville sett annerledes ut om det hadde gått hele veien i systemet om han ble frikjent i en rettssak?
post liked by: RedTrafford, Pancho P, Blodfink, messilingard, Belfastboy, Cola2
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16322
Liker mottatt: 10526

Veldig bra skrevet @Steinar Stenseth
Helt enig.
Det er kun en ting som er sikkert ja, og det er at vi utenom de involverte og mydighetene vet absolutt ingenting.
post liked by: Pancho P, Blodfink, Cola2, Pink Final
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Ja, skriver under på det der @Steinar Stenseth
post liked by: RedTrafford, Pancho P, Cola2
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Det meldes at manageren har ringt Greenwood og forhørt seg om hans fysiske og mentale tilstand. Men at klubben og ikke manager bestemmer hva som skjer videre. United.no gjengir fra engelske medier.
post liked by: RedTrafford, Pancho P, Cola2
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

"Engelske medier" er vel mer passende, det ryktet stammer fra The Sun. Ikke at jeg har noe i mot at Ten Hag kommuniserer med Greenwood, men jeg tror denne saken er mer oppfunnet enn gjengitt.

Når det er sagt, så syntes jeg vel at det beste for alle parter er om Greenwood kommer seg ut av Manchester. Ikke fordi jeg ønsker å straffe han mer, eller at jeg tenker at han er skyldig. Men rett og slett fordi det trykket som kommer til å komme mot han vil bli umenneskelig både av størrelse og intensitet. Det blir som å klatre Mount Everest uten ekstra oksygen, altså nesten umulig å gjennomføre.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Er ikke helt uten logikk at EtH har kontaktet ham tenker jeg da, litt som den typen manageren er, virker ryddig og uredd.

Jeg støtter også Greenwood om klubben tar ham inn, er fyren uskyldig skulle det bare mangle au.
post liked by: RedTrafford, messilingard, Cola2
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

@Blodfink
Med mindre noen andre melder det samme så tar jeg alltid utgangspunkt i at The Sun finner på ting. Men jeg er enig i at det virker logisk.

Jeg kommer også til å støtte Greenwood dersom han kommer tilbake. Så lenge det ikke foreligger en dom så er han uskyldig i mine øyne, og slik må det nesten fungere i en rettsstat uavhengig av hva folk tror at han har gjort. Jeg bare tror at det kommer til å bli et såpass stort spetakkel dersom han kommer tilbake at man bør stille seg spørsmålet om det er verdt det sportslig. Da er det kanskje bedre at han få en "ny" start et annet sted.
post liked by: red, Cola2
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Ja, ser poenget ang. Greenwood, men jeg ønsker helst at klubben tar ham inn om uskyldig. Og at han bygger seg opp med United's støtte. Haterne får bare holde på for min del. Men det er klart klubben har fått noe å tenke på.

Angående mediene så hender det at til og med The Sun har noe rett i det de melder. Men det er ikke det jeg er opptatt av her.

Jeg tenker kun at det er mulig EtH har ringt for å høre litt hvordan det går. Det meldes jo i samme sak at spillerne i United, både kvinner og menn, ikke ønsker ham tilbake. Det skrives at 12 vitner inkludert dama hans ikke lenger hadde noen interesse i å stille opp i rettsak.

Jeg tror ikke han spiller for United igjen om magafølelsen er rett, men han bør spille om han er uskyldig.

Linken:

https://www.thesun.co.uk/sport/21348215 ... irst-time/
post liked by: Cola2
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Samtaler mellom klubben og spilleren har resultert i at han ikke får komme tilbake før tidligst neste sesong. Den interne diskusjonen fortsetter i klubben. Så det er fortsatt uvisst om han spiller for United igjen.

(Talksport)
post liked by: RedTrafford, Cola2, messilingard, Can2
LUHG!
Post Reply