Jesse Lingard

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Vedkommende hadde sannsynligvis fått en sko i hode.
post liked by: Pancho P
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Til sommeren forsvinner han gratis til neste klubb, ganske utrolig at ikke MU solgte han nu i Januar for han har vel knapt spilt noe rolle i laget til nu, der er mye rart i den klubben man er fan av, er så man kan lure på om det er tenkende folk som holder til på toppen.
post liked by: RedTrafford

Deleted User 430

Det er vel bekreftet fra bla. RR at Lingard ikke ville vært i klubben i dag om situasjonen med Greenwood hadde dukket opp ett døgn senere, altså etter at vinduet stengte, så jeg syns det blir litt feil å skylde på ledelsen i dette tilfellet.
post liked by: Pink Final, Cola2

Deleted User 430

Med RRs satsing på exit-eleven starter han vel ratt neste kamp..

User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Er det mulig at Rangnick også har begynt å jobbe som agent? Altså at han har signert våre spillere på utgående kontrakter som sine klienter bare for å heve enorme summer til sommeren når disse spillerne skal forhandle nye kontrakter i nye klubber.
post liked by: Pancho P
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 430

Ble jo brått et tomrom i markedet her om dagen, @messilingard, så kanskje du har rett😏
post liked by: messilingard, Pancho P
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

https://www.manutd.com/en/news/detail/r ... -brentford

Rangnick med uttalelse om hvorfor han ikke spilte Lingard.
Lingard, who is out of contract at the end of the season, remained on the bench as an unused substitute as the interim manager decided to send on Fred in the 71st minute, followed by Phil Jones and Edinson Cavani in the 75th.

During Friday’s press conference to preview the trip to Brighton, Rangnick was asked why Jesse hadn’t been involved more this year.

“To start with, I think in the last couple of weeks under my tenure, he has played far more games than he used to before I came,” Ralf replied.

Number two, on gameday against Chelsea, he contacted me in the hotel and asked me to release him from the game and release him from the training session the following day or two days after the Chelsea game for some personal, family reasons and I also allowed him to do that.

“This was also the reason that, with only three subs - unfortunately, in all the other leagues you have five subs - I had to take a decision between bringing on Edinson Cavani, Jesse Lingard or the young Alejandro Garnacho who I would have loved to bring on and give a chance, having been 3-0 up.

“I took the decision to bring on Edinson for the very reasons I explained to you.

“Had I not brought on Edinson Cavani, maybe someone else would have posted [on social media] it was 'classless' not to bring on Edinson Cavani or maybe someone else would have posted why didn't the manager bring on the young Alejandro Garnacho?

“With only three subs and two already done, or the first one had already been done, you have to take a decision.

“This will not be to the liking of everybody, it's also part of the game.”
Her har altså Jesse fått fri fra kampen mot Chelsea, samt to av treningsøktene før Brentford (var bare tre dager mellom). Også klages det på at han ikke blir prioritert foran Cavani i de byttene.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Cola2, Pangaea
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Ikke at jeg som eneste fan i verden ?😉 skal ta Jesse i forsvar.
Men det er tydelig at han er skuffet.
Om han har grunn til å være skuffet vet jeg ikke.
Mest sannsynlig har han skuffet sin manager flere ganger.

Jeg skjønner ham allikevel.
Han har gjort mye bra for United, finalemål og viktige scoringer.
Har vært i Mufc siden han var 9 år.
Vokst opp i klubben.
Upopulær mening, men ville jeg sett ham på før Cavani mot Brentford.
post liked by: red, Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Ja. Ikke helt uenig i det du skriver.

En merker jo etter hvert som en blir eldre at folk i 20 årene fremdeles er svært unge (og ofte ganske umodne). Og mange av disse fotballspillerne kommer gjerne fra arbeiderklassebakgrunn, med kanskje ikke de beste rådgiverne (dvs, familie og venner) rundt seg.

Så kanskje hadde det riktige fra Rangnick sin side vært å være den "voksne", sett forbi frustrasjonen / ikke alltid den beste oppførselen fra Jesse, og gitt han en ordentlig avslutning.

Er ganske sikker på at Ole hadde gjort det. (Han kjenner riktignok Jesse fra mye lenger tilbake også, og var mye mer opptatt av å verdsette de som har tilhørt klubben over lang tid).
post liked by: Pink Final, Pancho P, Cola2

Deleted User 430

Tenker den sutringen til Lingard og broren bare er et forsøk på å stille seg selv i et bedre lys. Sympati-jag for å dekke over egne feil og mangler. Samt uttalelser til mediafolk..
Ville han etterlyst en avskjed med OT om han fikk til overgangen i januar også?

Ja, han er egenprodusert og det er stas. Scoret i finaler for 5-6 år siden gjorde han også. Når det dog er like lenge siden han spilte 2 gode kamper på rad, så er det greit å se seg selv i speilet og holde kjeft.
Han har fått bli i klubben nettopp fordi han har vært verdsatt som en egenprodusert spiller og sikkert personen han har vært. Ikke pga kvaliteten han har vist på banen. Med et snev av selvinnsikt burde han ha takket klubben for at han fikk være en del av den så lenge, ikke gått ut mot den og forventet det motsatte!

Møkk lei den totale mangel på selvinnsikt og "angrep" mot en motpart som ikke kan uttale seg like fritt som spillerne kan..
post liked by: messilingard, Pancho P, Cola2, Pangaea
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Gler meg til Lingard og hans mediateam og lekkasjer blir et annet lags problem. Kanskje vi heller kan erstatte han med en spiller som ikke liker å vise seg fram i asosiale medier i et annet lags drakt, eller underminere egen manager både internt og offentlig. Det hadde vært fiiiint.

Når slike ting skjer, savner jeg SAF enda mer. Om bare for å se hvilket fyrverkeri han hadde satt i gang med spillere som mente de var større enn klubben, og ikke spilte på lag eller var en positiv innflytelse. Slik illojal oppførsel... tipper Sir Alex fortsatt ser rødt av det. Skal selvsagt ikke legge for mye i ordene hans her, for det var et spørsmål som kom overraskende på, men da han ble spurt om United or Erik ten Hag på et hesteveddeløp eller noe slikt, så sa han noe slikt som at United trenger noen som får kontroll igjen. Veldig kort sagt så er det jo det vi trenger. Og da må vi bli kvitt skvip slik som Lingard. La han lage kvalme et annet sted. Jeg er lei, for lenge siden, og det gjelder Pogba også. Surt å "miste" begge to for en slikk og ingenting, men samtidig er det bra å faktisk få dem ut dørene. Slik sett er det bra for United at kontraktene deres går ut nå.

Min lojalitet ligger hos United, ikke hos spiller A eller B.
post liked by: Ryder
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2517
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12976
Liker mottatt: 8245

I utgangspunktet er eg einig i at ein spelar som har vore i klubben i over 20 år heller burde ha fått minutt enn "leigesoldaten" Cavani. Likevel ser det ut som om Lingard sitt fokus har vore feil i ei stund no. I dagens toppklubbar er det tvingande nødvendig at alle drar i same retning og at dei er lojale mot trenaren og lagkameratane sine uansett rolla si i laget. Som Gary Neville nemner, er det langt betre spelarar enn JLingz som ikkje har fått avskjeden dei fortener. Når Keane, Ruud og van Persie ikkje fekk nokon skikkeleg send off, kan heller ikkje Lingard forvente det.
post liked by: Ryder, Pangaea
It's Squeaky Bum Time!

Deleted User 430

De dårlige nyhetene renner inn i dag.... 😏

post liked by: Pancho P
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Synes det generelt er synd å miste egenproduserte spillere som hvertfall kunne hatt minimum en rotasjonsstatus i laget. Når det er sagt er jeg ellers enig med resten her.

Det kjipeste med at disse to forsvinner er faktisk ikke at de forsvinner, men at vi ikke får noe for dem. det tror jeg kunne og burde vært løst på et tidligere tidspunkt, da jeg ikke akkurat kan påstå at de har vært spesielt store bidragsytere på banen den tiden vi lenge har antatt at de snart vil reise uansett. Føles litt som dårlig styring fra klubbens side, at man nekter å innse tapet mens det fortsatt er tid. Føler vi har en tendens til å tviholde på spillerne våre fremfor å la dem gå og faktisk få igjen noe.
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Lenge siden vi har hatt to gode nyheter på en dag :)
Post Reply