Jesse Lingard

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Takk for mange gode minner Jesse Lingard.
Var en liten favoritt hos meg, vår Wembley scorende local hero.

Men, nå er vel tiden moden for å flytte videre.
I likhet med Pogba og Martial er han mange supporteres forklaring på synkende moral i spillergruppa.
Vi får se da, når de forsvinner 😉.

Også blir det jo et lite savn å kunne hakke og rette på de som skriver Lingard i alle (u)mulige varianter 😅.
Og om Martial forsvinner også, hva da?
Matrial som i bygge matrial har også vært en litt hjemme koselig variant.

Er det 10 Haaaaag som overtar stafett pinnen for det mest variable etternavnet i klubben?

Vi mister Lingard, en spiller som er best medløps der han kan slå små stikkere eller spille vegg og løpe i posisjon.
Jaja, Lingard light er fremdeles vår eiendom 😊
Også kjent under navnet Donny van de Beek.
post liked by: Pangaea, Cola2, RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

van der Gaag er også en het kandidat. Og McClaren, i hans mange varianter ;)

Men hvis Bailly forsvinner også, så blir det jo litt krise for United-analfabeter både her til lands og bort på 'øya' :joy:
post liked by: Pink Final
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Jesse Lingard var også en jeg forsvarte lenge. Etterhvert så ble det dessverre umulig å skulle forsvare han. Det sagt så mener jeg som noen andre også nevnte at klubben har vært dårlig rent strategisk. Her forsvinner tross alt millioner av pund ut døren, spesielt når man regner både Pogba og Lingard, uten at klubben sitter igjen med noe som helst.

Men det viktigste spørsmålet, for egentlig hele klubben, hva skal jeg gjøre med brukernavnet mitt nå? Forslag mottas med takknemlighet.
post liked by: Pwint, Pancho P
LoveUnitedHateGlazers

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Ser at under ein artikkel på ein annan nettstad kommenterast det at Lingard er blant dei fem verste spelarane i United drakt (saman med mellom anna Blind) Det er i såfall berre trist og "flaming".
Er nok fort ein av dei som har tatt han i "forsvar" i tider og utider, og hans kvalitetar på ein god dag er utvilsomme. Det same er arbeidsinnsatsen hans om me ser alle kampane hans under eitt. Det blir heilt bissart å samanlikne Lingard (og Blind) med "Bunn 5" spelarar. Historielaust spør du meg.
Last edited by JørgenT on 02 Jun 2022, 08:15, edited 1 time in total.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Cola2
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Så også den @JørgenT.
Folk elsker å overgå hverandre i polariserte meninger.
«Hva kan jeg skrive for å bli lagt merke til?»
Kommentarfeltet der inne er det ‘perfekte basseng’ å utfolde seg i.
Supporterklubben har jo nærmest bedt om en slik (u)kultur den gang man valgte kommentarfelt alà Nettavisen/Dagbladet/Vg.
Alle vet hvordan nivået er i et kommentarfelt.
Det visste supporterklubben også i 2013, allikevel ble det valget tatt på bekostning av forumet deres 🤪

Jesse Lingard var en svært nyttig spiller i sine beste sesonger.
Var en av spillerne med størst løpskapasitet, pluss at han scoret en del mål - flere av dem avgjørende.
post liked by: JørgenT, Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Orker ikke å henge meg på noen utskjelling av verken Pogba eller Lingard akkurat nå.

Det føles riktig at begge drar, men det burde skjedd for 1-2 år siden. At begge to, som ideelt sett kunne/burde gitt oss nærmere 80-100 mill euro i transferinntekter, går gratis - det er jo et tegn på hvor dårlig spillerlogistikken har vært.

Framover må det tas tøffere valg: Om en spiller går i flere sesonger uten å klare å prestere på forventet nivå, må vi begynne å skjønne at det ikke kommer til å funke og heller cashe inn når muligheten er der. I stedet har vi belønnet middelmådige prestasjoner med fete kontrakter, og håpet på at vedkommende en dag skal nå sitt potensial selv om han nærmer seg 30.

Situasjonen både rundt Pogba og Lingard bør være en solid lærepenge for klubben.
post liked by: JørgenT, Pancho P, Pink Final, Cola2
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Jeg har alltid hatt sansen for Lingard, selv om det falmet nå i den senere tid.
Håper han for en fin karriere videre.
Som nevnt av flere, så håper jeg nå at klubben har lært av både Pogba og Lingard sagaen.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Cola2

Deleted User 595

@messilingard: Angående brukernavnet - messilingard er morsomt, og veldig treffende for hans strålende periode i West Ham. Både den og Shawberto Carlos var gøyale schlagers i fjorårets sesong. Så er jo ikke nødvendig å bytte.

Om du virkelig vil bytte... Vanskelig å si. Selv har jeg et dørgende kjedelig brukernavn. Jeg liker Gary Bailey, men Schmeichel og van der Sar er favorittene. Syntes bare at GBailey var litt mer originalt, da jeg regnet med mange andre ville bruke Schmeichel eller van der Sar som brukernavn, både her og der.

Man kan jo bare ta navnet til en favorittspiller. Kanskje "tryggest" å ta til en tidligere spiller, som man med sikkerhet vet alltid vil beholde sin "legendestatus" i klubben. Har selv unngått å bruke navn på unge, fremadstormende spillere på diverse fora. Da ender man fort opp med Welbeck eller noe slikt. Ser kanskje litt kjipt ut 5 år etterpå, for de som bryr seg om slikt.

Er ikke noe blodfan av RedCafe, men kom over et brukernavn der jeg aldri glemmer; Schmeichel's Cartwheel. Husker man finalen i '99, husker man nok en ekstatisk Schmeichel som trosser fysikkens lover og slenger sin kropp på 100 kg rundt i lufta.
Selv lekte jeg med tanken på Meredith's Toothpick som en lignende referanse til Billy Meredith. Angrer litt på at det ikke ble det nå, men gjort er gjort.
Andre brukernavn med litt humoristisk vri som jeg har tenkt på, men ikke brukt:
Phil's Pink Boots. Charlton's Hairdresser (evt. ten Hag's Hairstylist). Kung Fu Eric. Mike Smalling.

@Pink Final har jo et fantastisk brukernavn. Svært lett å huske, kan forkortes til Pink. En god og litt dyptstikkende United-referanse, for de som er skikkelig interessert. For de som ikke vet hva Pink Final var, vekker den oppmerksomhet, og får enkelte til å spørre. Et brukernavn som faktisk fører til lærdom. Well done!

Kort oppsummert: Behold brukernavnet, eller finn en original twist på en spiller du beundrer - selv den dag i dag. Kanskje en tidligere spiller eller manager?

Eller, bare gjør hva du vil. Det er det viktigste :D
post liked by: Pancho P, Pink Final, Cola2
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Du må aldri bytte ut @messilingard.
Velklingende nick, og henspeiler vel på da Jesse var hot rundt 2015/16 - 2017/18.

Takk @GBailey.
Hyggelig at du liker nicket.
Jeg likte navnet på sportsavisa til Manchester Evening News.
Artig med de rosa bortetrøyene vi hadde i 2018/19, en hyllest til Manchesters sportsavis.
For Pink Final var jo mye mer Manchester enn United.
Med omtale av ikke bare United.
Like mye City, og alle klubber i og rundt Manchester.
Også i non league, klubber som Altrincham, Droylsden, Ashton United, Stalybridge Celtic m.fl.
Og mange ulike typer sport, selv om fotball var det store hovedtema.
1900 tallets internett disse avisene, som kom ut i enhver britisk by med respekt for seg selv.
Enten i rosa, grønn, buff, blå eller hvit
En nyhetsavis med alt som rørte seg av lokal sport på folks fridag - lørdag - .
Vi har aldri hatt noe lignende her i Skandinavia.
(Selv om svenske Expressen gir ut en rosa sportsavis.
Men det er ikke det samme.
Den er landsdekkende, ikke lokal).
Tror ingen land på kontinentet hadde heller.
En erkebritisk tradisjon de hadde - Alle nyheter innen sport i by og oppland den lørdagen.
Helt utrolig hva de fikk til der borte lenge før internett.
Moro at supportere som deg @GBailey kjenner til den.
(Ser du ble fan i 93’).
Midten av 90 tallet var helt på slutten av en lang æra for de fleste Pinks og Greens.

Gary Bailey var forøvrig et ikon for oss som vokste opp med ham, ikke et kjedelig brukernavn synes jeg.
Har du sett/hørt ham snakke på tv?
(Han har jobbet med tv).
Framstår veldig reflektert og veltalende.

Skulle jeg valgt meg et annet nick tror jeg valget ville blitt enten United review eller noe historisk relatert til Manchester.
King Cotton, Castle Irwell, Pomona Dock, Mancunian wit eller noe sånt.
Eller en historisk United person, men ikke en super kjendis.
Feks Cliff Butler, Bob Bishop eller Mrs Fullaway.

Forøvrig flere gode brukernavn her inne.
@Ryder feks.
Manchester relatert, men ikke et navn man forbinder med byen uten å ha bittelitt (musikk) kunnskap.

Sorry for full avsporing på trådens tema - Jesse Lingard,
Vår egen Messi ❤️
post liked by: Pancho P, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 430

Mulig han må justere selvbildet sitt litt etter å (visstnok) ha priset seg selv ut av en overgang til West Ham og ender opp med en ettårskontrakt med Nottingham Forest...?

post liked by: Pink Final, Pancho P
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Et steg ned det ja.
Tipper Forest ikke tør mer enn ett år i tilfelle nedrykk.
Vil bli et kraftig inntektsfall, og de har ikke vært i PL (PengeLigaen) på mer enn 20 år.
Så de har vel ikke de store bufferne.
Artig med «Messi» i Forest.

Uten sammenligning forøvrig.
Husker Villa kun fikk ett års sponsoravtale første sesongen etter comebacket i PL.
Lagt merke til at nyopprykkete lag som ikke har vært i PL på en stund ikke sjeldent får/gjør ett års avtaler.
post liked by: Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 595

Lingard er snart 30 år... rart å tenke på.
Tiden har gått fort (og på mange måter smertende sakte) etter Fergies avgang, og den en gang unge, talentfulle Lingard, går inn i den siste fasen i karrieren sin.

For kun drøyt ett år siden var Lingard gloheit i West Ham, men virker å ikke ha spilt kortene sine helt optimalt.

Ikke noe skam å signere for Forest. Det er en klubb vi alle er fornøyd med å ha tilbake i det gode selskap. Men de skal få en tøff jobb med å overleve.

Selv om jeg ikke er verdens største fan av merkevaren og personligheten "JLingz" han har bygd opp, er det liten tvil om at han er en god fotballspiller på sitt beste. Tror og han er en sliter som har hatt et tøft liv på privaten. Ønsker både han og Forest all lykke i årets sesong, og håper de overrasker med å overleve komfortabelt.
post liked by: Pwint, Pink Final, Pancho P, Cola2

Deleted User 631

Lingard vil alltid ha en liten stjerne hos meg. Det kommer kun fra alt han har gjort i lokalsamfunnet og de rundt seg. Som da han og Rashford oppdaget på Twitter fra en familie med en dødssyk far/bestefar/oldefar som drømte om å møte én Unitedspiller live. Da gikk de sammen, tok med seg et par spillere til, dro hjem til familien og brukte litt tid sammen med den dødssyke. Han døde samme kvelden med et smil om munnen.
Eller da en gutt var lei seg da han kjøpte en Lingard drakt ei uke før han byttet nummer. Lingard tok med en ny drakt til gutten og leverte den personlig hjem til han. Etterpå gikk de i bakgården og spilte fotball sammen en times tid.
Eller da en guttegjeng stoppet han i et kryss da han var ut og kjørte. De spurte om han ville spille fotball med dem på i parken. Selvfølgelig svarte Lingard ja. En gutt med et stort og varmt hjerte.
Herlig type, trist hvis han avsluttet karrieren i United som en rebell. Men hos meg får han bare gode, varme tanker.
post liked by: Belfastboy, Pink Final, Pancho P, Pwint, Can2, Cola2, Ryder, Pangaea
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

mcilroy2.0 wrote: 21 Jul 2022, 22:00 Lingard vil alltid ha en liten stjerne hos meg. Det kommer kun fra alt han har gjort i lokalsamfunnet og de rundt seg. Som da han og Rashford oppdaget på Twitter fra en familie med en dødssyk far/bestefar/oldefar som drømte om å møte én Unitedspiller live. Da gikk de sammen, tok med seg et par spillere til, dro hjem til familien og brukte litt tid sammen med den dødssyke. Han døde samme kvelden med et smil om munnen.
Eller da en gutt var lei seg da han kjøpte en Lingard drakt ei uke før han byttet nummer. Lingard tok med en ny drakt til gutten og leverte den personlig hjem til han. Etterpå gikk de i bakgården og spilte fotball sammen en times tid.
Eller da en guttegjeng stoppet han i et kryss da han var ut og kjørte. De spurte om han ville spille fotball med dem på i parken. Selvfølgelig svarte Lingard ja. En gutt med et stort og varmt hjerte.
Herlig type, trist hvis han avsluttet karrieren i United som en rebell. Men hos meg får han bare gode, varme tanker.
Har ikke vært noe stor fan av han.
Men det du @mcilroy2.0 skriver og forteller får en "eldre herre" ett par tårer i øynene.
Tenk hvor stort dette var for disse personen, og det viser også at enkelte spillere følger med, og rekker ut en hånd til MU fans.

Skulle gjerne tatt mange pint med G. Best.

Håper du får en god karriere videre Jesse
post liked by: Pink Final, Pancho P, Can2, Belfastboy
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Synes det er glimrende (eller som Roar Stokke sier - gnistrende - 😅) at du forteller de historiene @mcilroy2.0.
Spillere blir så fort stigmatisert, og ofte i negativ retning.
Tror Lingard har blitt mye misforstått.
Han har ikke hatt det så lett.
Selv om han selvsagt også har gjort en del dumme saker og ting.
post liked by: Pancho P, Can2, Belfastboy, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply