Norge

Resten av verdens fotball diskuteres her, inkl norsk fotball.
Post Reply
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Ja voksent gjort av Norge 😊
Etter spillet i sag så virket det som at de ikke var særlig lystne på en Quatar tur 😊
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Pancho P
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16322
Liker mottatt: 10526

Norge måtte slå Nederland for å gå til VM, skapte null målsjanser.
Da er det vel greit at de norske spillerne ser VM på TV.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Så også ut som Nederland hadde 4-5 spillere mer på banen også.
post liked by: Pink Final, Cola2, Buchan
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12977
Liker mottatt: 8251

Steinar Stenseth wrote: 16 Nov 2021, 22:38 Godt å se at Norge gjorde alvor av truslene om boikott av VM...
Ja, dei sende eit kraftig signal til resten av verda...
post liked by: RedTrafford, Buchan, Pink Final, Otac
It's Squeaky Bum Time!

Deleted User 430

Etter førsteomgang i en avgjørende kamp hvor tallene, i følge sofascore, viste 29% ballinnehav, 0 avslutninger, 0 store sjanser, 0 cornere og 0 kontringer, så presterer ass-trener å uttale at de håper det fortsetter som dette den neste halvtimen, så skulle de gjøre eventuelle justeringer etter hva som skjer i Tyrkia-kampen osv.

Ord blir fattige.....
post liked by: Pink Final, Buchan, Pancho P
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Men Alsaker jattet med.
Ingen krisemaksimering som vi er vant med når han kommenterer Manchester United.
Det skal Morten Langli ha, han kalte en spade en spade etter Norges tannløse forestilling på De Kuip.
post liked by: Buchan, Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Av gammel vane så skrudde jeg av når Langli fikk ordet 🙃.
Nei gutter da er det bare å satse med ny frisk for å kvalifisere seg til EM 2024 i Tyskland 😊
post liked by: Pink Final
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Vi må vel bare innrømme at vi er gode nok når det virkelig gjelder, ingenting som har forandret seg der altså.

Samtidig så må jeg vel innrømme at jeg større tro på våre "beste" menn nå enn tidligere. Jeg kjøper dette prosjektet til Solbakken. Sammenlignet med de andre trenerne vi har hatt på landslaget er det i alle fall fint å se en fyr som bryr seg og som vil vinne. Også er det greit å påpeke at vi manglet Haaland de to siste landslagspausene. Jeg vil tro at han kunne scort et mål eller to på en dårlig dag.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Pink Final wrote:16 Nov 2021, 23:05 Men Alsaker jattet med.
Ingen krisemaksimering som vi er vant med når han kommenterer Manchester United.
Siden jeg sluttet med TV2 så har egentlig ikke Alsaker brydd meg så mye. Han er seg selv lik, forsøker å selge klikk for arbeidsgiveren sin. Jesper Mathiesen derimot provoserer meg noe voldsomt. Hvordan man kan bli kommentator for Norges største TV-kanal uten å kunne de grunnleggende tingene i faget sitt er for meg et mysterium. Hjelper selvsagt ikke at han var mer opptatt av at Nederlands spillere syklet uten hjelm enn at det faktisk skulle bli spilt match.
post liked by: Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Det er håp, men fortsatt et stykke unna.
Om vi hadde tatt 2 plassen så hadde det vel vært en tøff playoff som ventet oss.
Usikker på om vi hadde kommet oss gjennom.

Vi burde jo ha tatt Latvia hjemme.
Da kunne vi klart oss med U mot Nederland.

Må bare se realiteten, ikke god nok enda.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Skuffende kamp, selv om en ikke kan forvente å slå Nederland på bortebane. Tristeste var at vi ikke så ut til å ha trua på at det gikk an å skape noe. Ble feige så snart vi fikk muligheten, stoppet opp og slo støtte. Synes sånn sett at det var et steg tilbake - et av de mer sjarmerende trekkene ved Norge under Solbakken har jo vært at vi tør spille litt mer og tør å sette motstander under trøkk.
Virket nesten som de hadde fått beskjed om å ikke slå langt/innlegg mot spiss - litt for mye respekt for van Dijk og de Ligt? Og de gangen vi gjorde det var det ingen bevegelse rundt duellen.

Men har mer tro på landslaget enn på lenge. Bra spirit og det er blitt bedre orden på forsvarsspillet. Framover har vi matchvinnerne vi har manglet i mange år.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

messilingard wrote: 16 Nov 2021, 23:25 Også er det greit å påpeke at vi manglet Haaland de to siste landslagspausene. Jeg vil tro at han kunne scort et mål eller to på en dårlig dag.
Absolutt. Vi kunne seriøst vunnet gruppa med en skadefri Haaland. Savnet av vår beste spiller var veldig merkbart.
Vi har ikke så mange gode spillere å ta av, så da merkes det godt når vår beste spiller ikke er med.

Men landslaget begynner å se ut som et fotballag (selv om det ikke så sånn ut i går).. og det begynner å bli noen år siden sist det var slik. Det begynner å bli bra med dekning i flere av posisjonene. På forhånd skulle man jo tro at Sørloth og King kunne gjøre en OK jobb i Haaland sitt fravær, men så feil kunne man ta. Det hjelper heller ikke at Ødegaard ofte blir usynlig/anonym - kanskje spesielt i matcher som i går hvor vi ofte slo langt med en gang vi fikk ballen, så Ødegaard ble bare løpende i mellom.

Men som sagt, det begynner å ligne på noe. Konkurransen om spilletid sentralt på midtbanen kommer til å bli veldig stor når Sander Berge klarer å riste av seg skadene og komme tilbake i god gammel form.

Kvalifiseringen til EM2024 starter visst om 491 dager. Vi får krysse fingrene for at den kvalifiseringen går bedre.
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Skuffende kvalik selvsagt, men man har jo på en måte blitt vandt til at Norge gjør det dårlig nå og "aldri" kommer til mesterskap. Mens våre naboer stort sett kommer seg dit, og til og med gjør det meget godt til tider. Jaja :(

På litt lengre sikt, så er det også lov å håpe på bedre tider når de ganske store talentene våre i ulike klubber blir noen år eldre, og kanskje får skikkelig førstelagserfaring fra PL osv. Vi har jo selv et stort midtbanetalent i United, og det er flere spisser i både Chelsea og City om jeg husker riktig. Det er riktignok alltid vanskelig å vite hvem som klarer å slå gjennom, som klarer å ta nivået og å heve seg videre, men jeg har virkelig håp om at Hansen-Aarøen kan bli en meget god fotballspiller. Har viste mye bra for Uniteds ungdomslag. Selvsagt langt derfra til Uniteds førstelag og Norges A-landslag, men det er lov å håpe. Elanga viser for Sveriges U-21 at han er på et høyt nivå, og tipper det ikke blir så lenge før han får prøve seg på førstelaget til vår søta bror. Trenger muligens flere minutter for Uniteds førstelag, men det kan komme snarlig.

Vel.. tvi-tvi, og bedre lykke neste gang. Vi har ikke råd til brølere som i denne kvaliken, det er sikkert.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Det bærer litt preg av at det er treningskamper, men må si at Solbakken begynner å få noe i gang med landslaget. Uansett så er det deilig å slå Sverige!
post liked by: Pink Final, pixma, Buchan
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Morsommere å se Norge nå enn noen gang de siste drøye 20 årene, synes jeg. Hjelper at vi endelig har noen spillere av topp klasse igjen, selvsagt, men liker også gutsen og innstillingen. Tror dette er et lag som folk kan bli begeistret for og glade i.
post liked by: red, Pink Final
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Yup. Var på Ullevål i kveld for første gang på over 20 år. Omtrent så lenge siden sist jeg var begeistret for Norges landslag.
post liked by: Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Tar denne hit @Schmeichel
Pink Final skrev: I går, 17:12
«Dessuten synes jeg dette lasset med landskamper i høystakken av en turnering Nations League dreper siste rest av interesse for landslag».
Schmeichel
Jeg kjenner meg ikke helt igjen i dette selv. Men tror ikke det har så mye å si til eller fra med Nations League, men det skal sies at jeg knapt har sett noen landskamper av Norge på godt over 10 år. (Bare en sjelden gangi ny og ne, spesielt da vi har vært litt i gråsona for å nå noe mesterkskap)
Så kan nok si meg enig i at Nations League på en del områder fremstår som et litt underlig og merkelig konsept. I høyeste grad usikker på om jeg helt liker oppsettet, det føles litt fremmed og bakvendt.
Men følelsen av at det betyr noe er i hvertfall større enn bare treningskamper, man har liksom et gruppespill og da føles det som det er noe og spesielt når man er i gruppe med Sverige - og dessuten slår dem to ganger på en uké. (!)
Men nei, den nylige fotballinteressen min for landslaget har nok lite med Nations League å gjøre. Jeg tror nok det er mer kombinasjonen Haaland og Ødegaard som har skylden for det, samt at Solbakken nok har hatt en finger med i spillet. Pluss at laget generelt ser friskere og piggere ut enn på lenge. Det hjelper nok å ha slike kvalitetsspillere i troppen, 1 verdensklasse, kanskje en av de 3 beste spissene i verden om dagen, pluss en som ikke er langt unna verdensklasse på sitt beste. Det gir en liksom litt ekstra tro og motivasjon. Jeg synes hvertfall det har vært moro å se på Norge nå de siste kampene, og det har jeg egentlig aldri syntes før.
Hadde jeg sett matchen mot Sverige hadde jeg kost meg.
Landslaget begynner jo å få noen profiler igjen.
Det er mer at det er så mange landskamper, og mange av dem føles så meningsløse.
Interessen begynte å dale allerede da Semb overtok landslaget.
Samtidig blir dette litt negativt av meg å gjenta 3-4x ila noen få dager på et fotballforum.
Skjønner godt at det var gøy å se matchene mot Sverige, det er noe ekstra.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply