Norge

Resten av verdens fotball diskuteres her, inkl norsk fotball.
Svar
Brukeravatar

Trådstarter
Blodfink
Moderator
Tråder: 27
Fan siden: 1980

11 jun 2019, 00:45

Norge sliter...Færøyene kunne fort fått med seg poeng i kampen. Tidenes dårligste forsvar på landslaget?

Færøyene spiller fin fotball @Kyndilfan1
Brukeravatar

Ryder
Tråder: 0
Sted: Trondheim

11 jun 2019, 10:42

Hvordan Håvard Nordtveit har fått så mange landskamper og spilt for så mange gode klubber, er en gåte for meg. Aldri sett ham skikkelig god, alltid en tabbe på lur.

Mats98
Sted: Skien
Fan siden: 2005

11 jun 2019, 12:46

Tungt å se på!
Hvorfor ikke hente inn reginiussen eller Hagen? Eikrem, birger meling, ohi og oldrup Jensen burde vel også vurderes ? Kanskje også børven hvis han fortsetter som han gjør nå.
Så får vi vente til generasjonen med håland, thorstvedt og de. Ødegaard, Berge og ajer blir vel bare bedre og bedre

Mats98
Sted: Skien
Fan siden: 2005

11 jun 2019, 12:55

Bytt trener og bytt formasjon til 4-3-3.
Norge har bra spillere men de må bruker og brukes riktig.
Må slutte å bruke nordtveit, Henriksen og mars Johnsen. Helst også tarek.

Kyndilfan1
Fan siden: 1986

12 jun 2019, 19:57

Verdens mest skuffende resultat som Færøerne-supporter.

Vi havde vitterlig fortjent minst et point. 4-5 kæmpechancer hvor det er utroligt, at Færøerne ikke fik mål. Norge på den anden side var utrolig kyniske og effektive.

Hvis jeg skal kommentere på Norges hold så er det på ingen måder et godt hold. Og spiller Ødegård ikke godt så har de slet ikke noget at komme med. Suverænt Norges bedste i kampen mod os. På den anden side var backsene utrolig dårlige. Begge to. Specielt synes jeg toeren på venstre back (Hassimi eller deromkring) var ufattelig dårlig. Han ville få det svært ved at komme på det færøske landshold.

Ellers har Færøernes formkurve været nedadgående det seneste halvandet år. Bunden blev ramt med et nederlag mod Malta. Siden da har vi tabt 4-1 ude mod Rumænien og hjemme mod Spanien samt 0-2 mod Norge. I alle kampe synes jeg, at vi havde fortjent lidt mere. Måske Spanien var klart bedre, men nederlaget mod Rumænien var et eller to mål for stort, mens som sagt, at Færøerne havde fortjent point(s) mod Norge.

Elkey
Tråder: 6
Fan siden: 1996

12 jun 2019, 22:03

Jeg har sluttet å se landskamper for lenge siden. Titter kanskje litt innom sånn av og til, men veldig tilfeldig. Nå er jeg overbevist om at Norge ikke har et problem med ledelse, men med kvaliteten på spillerne. Har Norge i det hele tatt noen spillere blant topp 10 klubber i verden? (Ødegaard i RM teller ikke...).

Hvis man følger UEFA sin klubbranking, så er det vel Gulbrandsen og Håland som spiller på høyest nivå blant de norske spillerne... FC Salzburg... på 29. plass. Deretter følger Ajer med Celtic på 47. plass...

https://www.uefa.com/memberassociations ... /#/yr/2019

Norge er dårlige fordi de mangler kvalitetsspillere. Simple as that...
Brukeravatar

Trådstarter
Blodfink
Moderator
Tråder: 27
Fan siden: 1980

12 jun 2019, 23:33

@Kyndilfan1 , enig dere kunne/burde fått med noe. Backen er Haitam Aleesami...ikke god nok i det hele tatt...gjør store feil i alle kamper...Var innom min norske klubb FFK en gang i tiden. Var ok der, ikke noe mer. Nordtveit tabber seg også mye ut. Maars er jo dårligere langs bakken enn Jostein Flo...Men er jo høy og kan nikke litt...Norge har spilt ok til tider, men det lukter mål i mot hver gang motstander nærmer seg...

Tragisk.
Svar