Arbeidsmoral.

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

@Pink Final, vel, eg kan si min upopulære meining. Om eg hadde spilt på eit lag med ein verdens antatt beste spiller som lunter på topp, og blir hylla for kvar innsats til det guddommelige, han som skal være eit forbilde og vise alle de yngre korleis de skal oppføre seg, so hadde eg også hatt problem med å legge inn 110 % innsats.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16748

Viste du ville komme med den påstanden @Otac.
Men, ok.
La oss si du har rett.
At det er Cristiano Ronaldos avventende presspill som er årsaken.
Hva forteller det om de andre spillerne?

Er vel voksne folk noen av dem (Matic, Maguire, Mata, Cavani, de Gea).
Så lagets manglende arbeidsmoral skyldes Ronaldo?
post liked by: Pancho P, TheMonolith
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12527
Liker mottatt: 4887

Pink Final wrote:07 Nov 2021, 11:22 De bare luntet rundt i går, spesielt i 2 omgang.
Synes vi ser akkurat det samme som skjedde på slutten av van Gaals tid også, hvor arbeidsinnsatsen var totalt fraværende.
post liked by: Pink Final, Pancho P

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

@Pink Final, janei, eg veit jo sjølvsagt ikkje. Men tre ting stemmer i mitt narrativ, og eg har da i minste ein grunn. Har du?

1, Tidspunktet Ronaldo kom inn
2, At han lunter rundt
3, At han skulle lære de unge gode holdninger
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16748

Takk for svar @Otac.
Kan godt være du har et poeng, selv om jeg ikke tror det,

Nei, jeg har ikke en grunn.
Derfor jeg reiste spørsmålet hva har hendt med arbeidsinnsatsen?

Har Solskjær mistet garderoben?
Er spillerne så illojale at de ikke gir alt?
post liked by: Blodfink, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2592
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11864
Liker mottatt: 7617

Kan det ha med tro å gjøre? Jeg tenker det er litt som en bokser som vinner mange kamper og blir bedre og bedre. Så en dag får han skikkelig juling og sammen med julingen så kommer vissheten om hvordan det føles å få bank, og med den vissheten kommer frykten for at det skal skje igjen. På grunn av vissheten om hvor fælt det er, realisasjonen om at det kan skje mot hvem som helst og frykten for at det skal skje igjen og så kommer flere og flere tap og etterhvert så kommer resignasjonen. Når bokseren ikke lenger tror at han skal vinne neste kamp, men heller går inn med håpet om at han skal få minst mulig juling og håpe på at kampen blir fort ferdig.
post liked by: Pink Final, TheMonolith, Blodfink, Cola2
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

@Pink Final, eg trur aller mest på at OGS ikkje klarer å motivere i stor nok grad. Og at spillere blir litt matte og leie av å løpe i mellom, i eit system som ikkje er godt nok.

Men eg utelater ikkje at Ronaldo sin innsats kan smitte.

Tenk deg. Ronaldo, fotballen desiderte alfa hann, som han blei kalt her inne, lunter rundt med hoftefeste, vil ikkje dette bli sett av de andre spillerene? Og vil det ikkje ha ein effekt?

Ja, veit at det er satt veldig på spissen at Ronaldo lunter rundt med hoftefeste, men litt sant er det.
post liked by: Pink Final, TheMonolith, Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Tidligere når Solskjær har vært under press, har de klart å trekke et resultat opp av hatten, et resultat som gir ny tro. Nå har alle disse kampene hvor laget skulle reise seg endt med stygge tap i stedet. Tipper det gjør mye med mentaliteten og selvtilliten. Før var det litt sånn «så lenge vi prøver hardt nok så ordner det seg», mens de nå opplever at ting bare blir verre og verre uansett.
post liked by: Blodfink
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18053

Det er skikkelig vanskelig å sette fingeren på hva årsaken til luntingen er.

- Mot Liverpool var det lite pressing.

- Mot Tottenham var det mye bedre press og løp

Har ikke tall fra Atalanta og City...

Liker den sammenligningen med en bokser, tror at det kan være en del av problemene @Pwint
At eventuelle hoftefester ikke er bra er jeg også enig i @Otac

Spillerne er demotiverte, troppen er ikke så samstemt og positiv. Det er hva jeg tror.

Mange i troppen tviler på trener-teamet, halve troppen vet at de ikke spiller kamper før den andre halvparten har "brukket begge beina" osv.

Jeg tror rapportene om misnøye og åpen kritikk på de møtene de hadde i Leicester/Liverpool-uka stemmer. At det har ulmet litt og at det nå ikke er noen vei tilbake. Rebooten har ikke effekt, troppen blir ikke utnyttet godt nok, det mangler en plan.
Spillerne tror ikke, og da begynner de å gi f...
post liked by: PAK, Pwint
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Tror problemet med arbeidsmoralen er mer sammensatt enn Ronaldos hoftefeste. Hadde flere hatt den innstillingen til fotballen som Ronaldo har så hadde vi ikke kommet i denne situasjonen.
Spillerne kan selvfølgelig klandres, men til syvende og sist så er det Manageren det står og faller på.
Han må jo bare ta han ut da hvis han har så dårlig holdning, og dårlig innvirkning på de unge spillerne.
Dette er et lag som kom på andre plass forrige sesong, og dette året har blitt forsterket med Varane, Sancho og Ronaldo.
Alle kan se at flere spillere er ute av form, da er det bare og sette inn noen spillere fra benken og se om de kan gjøre det bedre, i stedet for å rushe spillere tilbake fra skade før de er helt skade fri.
Sorry det ble litt miks her, noe av dette hører nok hjemme i Solskjær tråden
post liked by: RedTrafford, Blodfink, Pink Final, Cola2
User avatar

PAK
Donor
Posts: 82
Joined: 24 Oct 2021, 19:20
Liker gitt: 239
Liker mottatt: 154

Blodfink wrote:07 Nov 2021, 13:39 Jeg tror rapportene om misnøye og åpen kritikk på de møtene de hadde i Leicester/Liverpool-uka stemmer. At det har ulmet litt og at det nå ikke er noen vei tilbake. Rebooten har ikke effekt, troppen blir ikke utnyttet godt nok, det mangler en plan.
Spillerne tror ikke, og da begynner de å gi f...
Mistenker også at det har ulmet - og det kanskje mye lengere enn vi tror. Dette blir jo kun spekulasjoner, men mistenker at det har ulmet på det taktiske / treningsmessige i spillergruppen helt siden fjoråret. Essensen i rapportene som kom ut etter Liverpool kampen stemmer nok - og det var jo i praksis et ras av mishagsytringer. Har vondt for å tro at alt dette bunner i noen dårlige kamper /uker å treningsfeltet For agenter og journalister handlet det nok mest om den riktige timingen for å gå ut med dette.

I sommer fikk OGS ny kontrakt (et statement fra klubben), og videre hadde klubben et meget godt transfervindu. Med fornyet tro på at klubben skulle spise kirsebær med de beste gikk de inn i sesongen fulle av energi - før hverdagen innhentet de igjen. Til slutt har spillerne fullstendig mistet troen på hva de gjør, evt. bare er forvirrede over hvordan de skal utføre instruksene.
post liked by: RedTrafford, Blodfink, Cola2

Deleted User 480

Jeg godtar ikke uten videre premisset at "Ronaldo jobber ikke i press/gjenvinningsfasen, derfor gidder ikke vi heller." For det ene er der en sannhet med visse modifikasjoner.Mot City klarerte han innlegg I egen boks, hadde fremdrift og passnings-sikkrhet på midtbanen. Ikke så mye kanskje, men det er ikke ikke-eksistrende og dessuten bedre enn flere av de andre.

For det andre så kunne de hatt en rettmessig klage hvis Ronaldo var en ordinær spiller. Der er han ikke. Han er ekstraordinær, på det han virkelig er god på. Så må de som er god på andre ting, fortsette med det. (Godfotteorien til Eggen.) Cavani presser som bare det, manglende Ronaldo-press til tross.

Hvorfor presser ikke Sancho, hvorfor lunter og småjogger han med friske bein? Tidligere har jeg ikke tatt han på innsatsen, men mot City var det slett innsats fra han og. Er det trener ordre at de ikke skal gå i press? Usannsynlig. Er det en protest mot Solskjær? Er det en protest mot Ronaldo? Der er ingen av de forklaringene som er gode. Nr. 2 måtte være det med at Solskjær har mistet garderoben. Nr.3 at det er en protest mot Ronaldo er i beste fall umodent.

En annen sak jeg undrer meg over, som jeg ser andre også gjør, er at hardtsrbeidende reserver som Van de Beek og Lingard får så lite spilletid. På det området fatter jeg ikke hvordan Solskjær tenker.
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Buchan, Belfastboy, PAK, Pwint, Cola2
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16748

Nå skriver flere engelske aviser om desillusjonerte spillere.
Moralen på bånn.
Har hatt mistanke helt siden Leicester matchen.
Der det så ut som om Harry Maguire hadde hodet et helt annet sted, at han gikk å tenkte på noe som plaget ham.
At han har svak psyke skrev jeg.
Kan nesten se ut som han har latt forholdene i klubben gå sterkt inn på seg.
Virker svært preget, for så dårlig som han har spilt i høst er han ikke.

Mentaliteten i spillergruppa er totalt fraværende.
Det er klikker og ufred skrives det.

Jeg mener mange av dagens spillere er gode, de har ferdighetene.
Det er mentaliteten som mangler.

Om dette har en sammenheng med Ronaldo’s ankomst, slik @Otac har skrevet i nesten hver post vet jeg ikke.
Kanskje har Ronaldo påvirket gruppa negativt?
Jeg vet ikke, derav spørsmålstegnet.
Farlig å tillegge enkelt spillere motiver.
Vi vet nemlig ikke.
Jeg tror dette handler om mer enn Ronaldo.

Men at spiller gruppa nå er splittet hersker det vel ingen tvil om.
post liked by: Buchan, Pancho P, Pwint
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Jeg stusser jo på at Cavani er en av dem som klager på lite spilletid. Nå har han startet de to siste kampene, ellers så har han stort sett ikke vært tilgjengelig.
Martial, Donny og Jesse er spillere som ønsker seg bort, da er det vel logisk at de ikke for spille.
Ellers så er det jo ikke første gangen dette skjer. Det samme skjedde under Mourinho
Rot Keane har jo sagt dette lenge nå.
Der finnes ikke ryggrad i denne gjengen. Og de nøler ikke med å kaste Managere under bussen.
I stedet for å ta ansvar selv, så skylder de på alt annet.
Men kanskje har det blitt for mye for enkelte når Ronaldo kom.
En spiller som er vant til å vinne, og derfor stiller krav.
Kanskje det er for mye forlangt for disse spillerne i deres trivielle hverdag.
For krav, det må man ikke stille.
Det viktigste er kanskje for en del å komme seg til United, bli berømt og skaffe seg et navn på sosiale medier. Og det er kanskje det viktigste for ledelsen også.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Pwint, Cola2
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16748

Buchan wrote:05 Jan 2022, 07:44 I stedet for å ta ansvar selv, så skylder de på alt annet.
Ser dessverre slik ut for mange.
Unntak finnes.
Som David de Gea.
Som sa til Solskjær at han returnerte tidlig fra ferie for å trene ekstra.
Han er tilbake på sitt vante nivå.
Phil Jones også, Solskjær roste ham også for mentaliteten.

De som ikke får spille må begynne med seg selv, jobbe.
post liked by: Buchan, Pancho P, Pwint, RedTrafford, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply