Arbeidsmoral.

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Helt riktig. De Gea og Jones og Ronaldo har jo spilt under SAF. Og vet hva som må til.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Pwint, Cola2

Vidar Dale Fjeld

Og kravene skal være lik de kravene som Ronaldo setter etter hva jeg forstår...vi må gjøre som Ronaldo sier. Det oser inkompetanse lang vei av ansettelsen av RR, det samme med å hente Ronaldo fordi han kanskje ville havne i Manchester City. Klubben har totalt oversett mekanismene som er i enhver klubb, om det så er en 7-divisjonsklubb. Når det deles ut faste plasser i en spillergruppe som ikke presterer og resten av reservebenken ikke får sjansen sier det seg selv at det råtner innenfra. En prestasjonsgrupper er ikke sterkere enn det svakeste ledd, og der har Manchester United virkelig lagt egget. Men godt vi har Ronaldo som virkelig går foran med sin arbeidsinnsats og positive påvirkning på alle de dårlige spillerne han har rundt seg...
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16743

Enig i at Ronaldo kjøpet virket som en ren refleks.
Nærmest for å hindre at han gikk til City.
Selv var jeg helt uenig i den eurofien som feks preget United.no.
Der Ronaldo’s retur «var større enn Solskjærs retur».
Helt uenig.

Det sagt så har Ronaldo bevist sin arbeidsmoral i snart 20 år.
Han er eksemplet på hvordan lykkes.
Men om han har en positiv eller negativ innflytelse tør jeg ikke uttale meg om.
Vet ikke nok til å konkludere ene eller andre veien.
Håper Andy Mitten skriver noe.
Han er den jeg stoler mest på p.t.
post liked by: Buchan, Pancho P, Pwint, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Rolig nå, har fått med meg at du ikke liker Ronaldo 😊 Og du må gjerne få mene at han er årsaken til alt ondt.
Poenget er at dette har skjedd under flere Managere.
post liked by: Pwint
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Buchan wrote: 05 Jan 2022, 07:44 Jeg stusser jo på at Cavani er en av dem som klager på lite spilletid. Nå har han startet de to siste kampene, ellers så har han stort sett ikke vært tilgjengelig.
Martial, Donny og Jesse er spillere som ønsker seg bort, da er det vel logisk at de ikke for spille.
Akkurat hvilke spillere kan vi ikke være sikker på, men riktig som du sier om Cavani er en av dem som klager. Men jeg kan skjønne f. eks Lingard, van de beek, Bailly og Martial.
Her kommer det inn en ny manager som tenker å starte med blanke ark, men så fortsetter han egentlig bare å bruke akkurat de samme spillerne som Solskjær og bytter egentlig like sjeldent.. selv om Elanga har fått noen sjanser. Jeg regner med Lingard og Martial er 100 % ferdige - kanskje allerede i januar.

Men jeg er ikke i tvil om at Ronaldo sin ankomst har skapt litt problemer og det er veldig synd. Jeg kan også skjønne at spillere blir irritert når han skal spille så og si alt som er, uten å prestere spesielt bra.

Men spillerne har sikkert hatt veldig fine arbeidsforhold under Solskjær, men så kommer det plutselig inn en manager som setter litt mer krav og det liker de ikke.
Jeg driter egentlig i hvilke spillere det er snakk om, men om de ikke ønsker å være i klubben, så er det bare å selge unna og hente spillere som ønsker å være her. Det bør være nok av spillere som ønsker å være med på dette prosjektet videre, spesielt om ten Hag kommer til sommeren.

Ikke helt bra at Buffon nettopp gikk ut offentlig og sa at Ronaldo ødela lagfølelsen i Juventus, også begynner det å rakne litt i United også. Men Ronaldo har tatt til seg mye av kritikken og jobber mer enn i starten, men han "feiler" fortsatt på mye annet. Frispark bør han holde seg langt unna.. og i tillegg er det litt frustrerende at han ikke er spesielt rask lenger, selv om han er godt trent. Men det går jo også rykter om at Ronaldo har holdt flere taler for spillergruppa og at de diskutert innad i laget for å finne ut av problemene, så han prøver selvfølgelig å gjøre mye positivt også, men en kan jo skjønne at han tar mye plass på laget.

Vi kan skylde mye på forsvaret vårt på baklengsmålene, men jeg tror også vi sitter på litt for mange angrepsspillere foreløpig som ikke er flinke nok i presset offensivt.. og at det er her det må jobbes. I det rette systemet, så skal Varane OG Maguire (ja, faktisk) være et veldig bra midtstopperpar, så kvaliteten har vi.
post liked by: Buchan, Pink Final, Pancho P, Pwint, Cola2

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Uten å ha peiling på om RR er ein god manager eller ikkje, fotballfagelig virker han jo sterk.

Men eg har alltid meint at å være ein god leder med god pedagogikk er ein betre kvalitet enn å være fotballfagelig sterk, for ein manager.

Ein leder man jobber ræva si for.
Usikker om RR er ein god leder og ein god pedagog.

Klart, om man har begge egenskapene, ein god leder og fotballfagelig sterk, da smeller det.
Pep, Klopp og SAF er dømer på managere med ein god kombinasjon av desse.

RR er kun fotballfagelig sterk?
OGS var ein god leder, men dårligere forballfagelig.
post liked by: messilingard, Lingard, Pink Final, Pancho P, Buchan
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16743

Kanskje feil tråd.
Men når to managerer ikke bruker Henderson, Bailly, van de Beek, Martial og Lingard med flere.
Kan det være at de ikke er gode nok?
Eller kan det være at det er disse gutta som lager trøbbel i gruppa?
Og ikke de populære hoggestabbene Pogba og Ronaldo?
post liked by: Buchan, Pancho P, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Helt klart @Lingard. Ronaldo tar mye plass på godt og vondt samme hvor han kommer. Og det er kanskje for mye for enkelte.
Nå har vel Buffon vært ute i ettertid og moderert sine utalelser om hva han egentlig mente.
Men det blir mye spekulasjoner nå.
For vente å se om det ikke kommer noe fra Mitten, og de som følger United tettest.
post liked by: Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16743

Det er en ukultur i Manchester United.
Den ukulturen begynner på toppen, med brødrene Glazer’s.
De har ingen sportslige ambisjoner.
Og de har ingen visjon.

Da de tillot at spillerne fikk sparket Moyes begynte problemene.
De skulle ha støttet manageren den gang.
Der og da lærte spillerne at de kan bestemme i Mufc post Ferguson.
post liked by: Otac, Buchan, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Deprimerende lesning den saken, det er jo så man får helt hakeslepp.
Etter kun fire uker, der en knapt har vært på treningsfeltet pga tett program og Covid-utbrudd, har altså noen bestemt seg for at den nye manageren og assistentene hans (som har vært her enda kortere tid) ikke holder mål. Når de uansett ikke gjør det manageren forteller dem ute på banen, er det rart ingen av de åpenbart mange taktiske geniene i spillergruppa har klart å komme opp med et alternativ som funker.

Det er likevel viktig oppi dette å huske at når flere medier melder om det samme, handler det nesten alltid om styrte lekkasjer. Altså at "noen" vil ha dette ut i offentligheten. Det står et transfervindu for døren, og det er en håndfull spillere som har interesse av å a) signalisere "kom og hent meg" og b) legge skylden på noen andre enn seg selv for manglende prestasjoner og spilletid, slik at de selv fortsatt framstår som noenlunde attraktive. At Juan Mata eller Eric Bailly (som jeg elsker, men jeg skjønner jo hvorfor han ikke er førstevalg) syter over manglende spilletid, bryr meg midt i ryggen. Sånn må det være i en toppklubb.

Men at mange medier er samstemte er ofte også et tegn på at det ikke bare er rykter. Jeg er mer bekymret for rapportene om klikkdannelser, skuling og lite samhold. Når det gjelder Ronaldo - bekymringen min da han ble signert gikk ikke først og fremst på det sportslige, men alt det andre. Ego og popstjernedyrking. Hans trenings- og vinnervilje KAN slå positivt ut, samtidig kommer det også i hans karriere et punkt der de to kurvene for kvalitet og ego krysser hverandre. Når du ikke lenger er i nærheten av å være blant verdens beste, kan du ikke oppføre deg som om du er det, og heller ikke kreve å bli behandlet som om du er det. Skal man lede og få respekt for det, må man følge opp med prestasjoner. Så dersom det er sånn at resten opplever at han stiller krav han selv ikke evner å svare opp, kan jeg skjønne at det blir gnisninger (selv om kaptein Maguire skal sitte jævlig stille i båten når det gjelder akkurat det). Tror heller ikke Ronaldos inntreden har hatt noen god innvirkning på Bruno. Om det er sånn at de to sitter og hvisker og konspirerer skal jeg ikke uttale meg om, men for meg er det tydelig at maktbalansen - med Bruno som naturlig "main man" - er blitt forskjøvet, og Bruno overkompenserer for å ikke bli satt i skyggen. Mulig det er sånn også sosialt i garderoben, med betahannen som henger seg på alfahannen.
post liked by: Pwint, Pink Final, Cola2

Deleted User 402

Nå har vel alt og alle snart fått skylden av disse spillerne....over lengre tid. Blir deprimert av å lese alle lekkasjene selv om jeg, som vanlig når det kommer fra engelsk presse, tar det med en klype salt. Kan jo være enkeltelementer som ønsker blest i media.
Men nå har de skyldt på Mourinho, Solskjær, Carrick, McKenna osv, osv. Klubben fremstår som råtten og det gjør meg bare ulykkelig. Det har vært samme dritten siden 2013 og den lille flammen av optimisme jeg følte under Solskjær er helt borte.

Det gjør meg vondt!
post liked by: Pwint, Buchan, Pink Final, Cola2
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2592
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11858
Liker mottatt: 7616

Jeg tenker at spillerne også preges av stemningen rundt laget. Det er mye omskriving av historien blant fans og spillere, og kommentarer som om at vi spilte jo kjempebra før Ronaldo kom inn osv. får meg til å tenke at det er korttidshukommelsen som er sterkest blant mange av oss. Solskjær har holdt på å miste jobben flere ganger i løpet av hans periode som manager. Vi har hatt elendige perioder i løpet av de siste årene, og gode perioder også selvsagt, men vi har vært i trøbbel lenge. For de av oss (meg f.eks.) som hadde håpet at Rangnick skulle komme inn og snu opp ned på alt, så har det vist seg at så enkelt er det ikke. Det er pandemi, det er mindre tid på treningsfeltene og som sagt så tror jeg ærlig talt at spillerne ikke er mentalt på plass og ikke har vært det på lenge. Mange eksperter snakker om hvor mye som må endres for at vi skal bli bra igjen, men en av de viktigste tingene slik jeg ser det er å få troen og selvtilliten inn i laget. Der har paradoksalt en ny klubbpsykolog en veldig viktig oppgave. (Ted Lasso anyone?).

Uansett så tror jeg vi må innse at klubben er i trøbbel. Fansen forventer at vi skal tilbake på topp, men ingenting tilsier at vi er på vei dit. Fordi vi er supportere så filtrerer vi vekk det som har vært dårlig (ikke vanskelig med tanke på all suksessen vi hadde under SAF) og har en tanke om at United fremdeles er det samme, eller snart skal bli det. Jeg har dessverre mistet troen på dette. Ikke bare fordi vi har langt igjen til toppen, men fordi fotballen har forandret seg. Det er ikke lenger sannsynlig at vi skal dominere ligaen over tid, eller at vi skal ta seriegull minst annenhvert år. Det tror jeg heller ikke noen andre lag skal forvente i årene som kommer. Men jeg tror vi kan bli et topp fire lag som kjemper om tittelen i mye større grad enn vi har gjort siden SAF ga seg. Og jeg tror vi kan vinne tittelen i ny og ne, men jeg tror også at vi er lengre ifra enn jeg opprinnelig trodde før denne sesongen.
post liked by: Buchan, Pink Final, Ryder
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Mye rykter hva som er sant og ikke sant er jo vanskelig å vite.
Skal ikke legge all skyll på spillerene verken nå eller tidligere. En sak har alltid to sider.
Men jeg lurer på om det har kommet en ukultur etter at SAF ga seg.
Det begynte allerede med Moyes da Rio og gjengen latterlig gjorde Moyes for han sine meninger. Etter dette har flere Managere blitt sparket. Sier ikke at det er feil. Men under SAF så var det spillerene som røk ut døra.
Husker jeg var i Manchester på CL kamp i de tidene det stormet som verst rundt Pogba og Mourinho.
Jeg forhørte meg med flere om hvem de synes burde forsvinne. Alle sa da Pogba.
Men nå var det nok ikke noe fremtid i United for Mourinho uansett.
post liked by: Pwint, Cola2
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Tror ikke dette med player power er noe som er unikt med United, den er mye større overalt i dag i forhold til tidligere. Ulik mentalitet mellom generasjonene, agentene som lusker rundt, kommersielle interesser, branding og sosiale medier osv er noen av mange elementer som spiller inn på hvorfor det ikke lenger er "én klubb - én sjef", men en virkelighet der spillerne på mange måter er et eget produkt med sine egne interesser.

SAF var SAF, en knallsterk personlighet du finner én av på millionen. Han hadde nok satt ned foten tidligere, samtidig er det ikke godt å si hvor effektiv lederstilen hadde vært i dag.

Når det er sagt, er det lett å savne tøffere avgjørelser fra klubben de siste ti årene. Da snakker jeg ikke bare om å kvitte seg med spillere som åpenbart ikke er gode nok over tid - men også med spillere som holder kvaliteten, men som påvirker andre i gruppa negativt. Der var SAF en mester på å se hvem som var på vei ned og hvem som lagde guffen stemning, det var ikke få ganger jeg ristet på hodet over salg av støttespillere, men der det viste seg at han hadde helt rett.
Last edited by Ryder on 05 Jan 2022, 14:03, edited 2 times in total.
post liked by: Cola2

Deleted User 477

Jeg har normalt ikke så mye til overs for fan kanaler på youtube, men denne syns jeg det var mye sant i..
Post Reply