Daniel James

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.

Deleted User 430

Både enig og uenig, @pixma. At ungguttene som kommer opp har et mye større rå-talent og potensiale er det liten tvil om, men samtidig er jeg ikke enig i at DJ burde selges omgående av den grunn. Han er variabel i prestasjonene, men samtidig en, i mine øyne, verdifull stallspiller gitt de rette forutsetningene samtidig som det ikke er noen automatikk at ungguttene er klare for å spille 20+ kamper allerede nå.

Tror han kan bli en meget habil backup på venstrekanten om han fikk mulighet til å spesialisere seg der. Det er fort gjort å glemme at han nesten ikke hadde spilt høyrekant før han kom til United og at han kun hadde 1 sesong bak seg i Championship før han signerte for oss. Etter det har det jo gått i ett uten muligheten for hvile verken fysisk eller psykisk.
Utvikler og stabiliserer han seg ikke gjennom kommende sesong, som ser ut til å bli av mer normal karakter med både ferie og pre season i forkant, er jeg enig i at det må vurderes et salg, men jeg mener det blir for tidlig å gjøre noe nå etter det "helvete" han faktisk har vært igjennom de siste 24 mnd som også inkluderer farens dødsfall.
post liked by: Belfastboy, Pink Final, Blodfink
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18049

Ja, at han fikk spille venstre ville hjulpet ham, enig der. Men det er vel en type spiller som ville slitt med å ikke bli solgt/lånt ut under Ferguson og resten av managerene før OGS (tror jeg da). Solskjær får det beste ut av ham vil jeg tro. Vi får sjå neste sesong. Kommer det inn en kant av høy klasse vil han slite med spilletid, men kan jo brukes slik Mata/Matic/Bailly har blitt brukt denne sesongen.
post liked by: Belfastboy
LUHG!

Deleted User 430

Samtidig er han en spiller som ville blitt kjøpt av SAF også, ref. Bellion, Obertan, osv pga x-faktoren han besitter.
Sier ikke at han ikke ville blitt solgt i sommer om dette var det han hadde prestert over 2 normale år, men syns det blir litt forhastet å gjøre det allerede i år mtp. alt som har skjedd siden han signerte.
Han vil nok aldri bli en fast spiller som bikker 40-50 kamper pr. sesong under normale omstendigheter, men føler det blir for tidlig å avskrive han før han har fått en full normal sesong på å spille 20-30 kamper i hans naturlige posisjon..
Var det noe vinnerlagene til SAF hadde så var det jo å ha opptil flere av den type rollespillere også..
post liked by: Belfastboy, Blodfink
User avatar

Sir Crap-A-Lot
Posts: 201
Joined: 30 Jan 2021, 02:39
Liker gitt: 17
Liker mottatt: 15

DJ er det bare å selge. Ikke noe å samle på dessverre. Brutalt sagt men er sant. Gutten er nok en veldig fin fyr og fine verdier, men talentet er meget begrenset.

Håper vi kan klare å få 10 mill pund for han.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18049

Steinar Stenseth wrote: 25 May 2021, 09:54 Samtidig er han en spiller som ville blitt kjøpt av SAF også
Helt sant det, men SAF kvittet seg med mange av dem igjen, litt artig med managere som går for ubeskrevne blad med spisskompetanse, jeg hadde trua på Obertan jeg, fikk sett ham live 1 gang au, hadde noe han, men det falt i gjennom til slutt.

Jeg tenker at James har større muligheter/potensiale enn mange andre spillere under f.eks SAF, det blir spennende å følge med ham neste sesong.
LUHG!
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

James må hverfall ta steget opp neste år. Ser for meg det kan bli avgjørende for hans fremtid. God til tider, men dessverre også til tider veldig anonym.

En grei squadspiller, fin å bruke når vi skal kontre mye. Har dog sansen for han, mye fart og god å kontre med.

Men er kanskje ikke typen som levere hver helg?

Blir spennende å se om han kan kjempe seg innpå laget til neste år og få en videre fremtid i klubben.

Tror neste år blir svært avgjørende for han.
post liked by: Blodfink
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Selv om han ikke akkurat er den nye Ryan Giggs, så synes jeg James får litt vel mye tyn. Som diskutert over, så hadde SAF alltid den type spiller i troppen. En som var (noenlunde) fornøyde med å være en stallspiller, og få 20-25 kamper i sesongen. Gjerne hardarbeidene (noe James er), og kanskje en form for spisskompetanse (noe James har i farten). Synes det er helt flott å ha slike spillere i troppen nå også, selv om han selvsagt ikke er med i første-elleveren vår. Jeg hadde nok satt mer pris på en slik spiller hvis han var en slags Park-type, men tenker det er rom for å ha James i stallen. Vertfall ikke noe hastverk med å selge. Det er andre som heller bør ut før ham, som Phil Jones.

Ser jeg på stallen nå, så er det egentlig ikke så mange som "bør" ut lenger (hvis vi tenker at Romero osv allerede er ute). Det vi trenger er litt større konkurranse og dobbeltdekning, og en heving av førstelaget. Tenker da først og fremst på høyrekant, spiss og midtstopper. Skulle gjerne hatt en styrking på sentral midtbane også, men da begynner det å bli mange spillere, og alt det skjer ikke på en sommer, kanskje ikke to heller.

Det fordrer selvsagt at en del av spillerne godtar å ikke være klare førstevalg, slik som det var under Sir Alex, og slik som det vel er for naboene nå. De har vertfall en imponerende bredde. Det har rett og slett ikke vi nå, og det merker vi godt hver gang sentrale spillere er ute med skade i lengre tid. Pogba (?), Rashford, Maguire, og gud forby om en viss portugiser knakk sammen.
post liked by: Pink Final
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Jeg tenker heller ikke at man absolutt må kvitte seg med James i sommer, men det hele kommer an på hvordan overgangsvinduet går. Hvis vi har en reell interesse for Raphinha, så hadde en byttehandel med James og litt penger vært en meget god handel.

Mata, Lingard og James er alle spillere som kan forsvinne i sommer, men jeg har vanskelig for å tro at alle sammen gjør det. Jeg regner med tiden er over for godeste Juan Mata, men hvem av Lingard og James som blir værende er ikke lett å si. Det virker som Lingard har funnet seg bra tilrette i London og jeg blir ikke overrasket om han ønsker å forlate oss til fordel for The Hammers.

Det skorter litt på ferdighetene til både James og Lingard, men uansett hvem av de som blir værende så ser jeg på dem som verdifulle spillere i troppen. Det er full innsats hele veien og det liker jeg.
post liked by: Pink Final

Deleted User 430

Blodfink wrote: 25 May 2021, 20:28 men SAF kvittet seg med mange av dem igjen,
Det er sant, men de fikk en ordentlig mulighet til å vise utvikling. Har, som sagt, ingen problemer med et salg av DJ neste år om han ikke tar steg med et litt mer normal oppkjøring og sesong. Er lov å "prøve og feile" når det er snakk om såpass lave summer.
Ellers enig i at det er moro med managere som henter litt ukjente spillere i ny og ne. Kanskje ikke av Dong-typen moro, men.. 😁
Hadde trua på Obertan selv. Hadde sett noen kamper av han i Bordeaux og hadde veldig tro på at SAF kunne få ut litt sluttprodukt av fyren, men den gang ei. Noen har talent og spisskompetanse, men mangler topplokket og han var dessverre en av dem..
post liked by: Belfastboy, Blodfink, Pink Final
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8986

Etter min mening så er det tidsspørsmål før James selges. Det er rett og slett ikke plass til han. Det kommer ekstremt mange talenter på kantene oppover om dagen. Amad, Elanga, Pellestri, Shoretire er alle spillere som jeg vurderer til å ha et høyere potensiale enn James. Rashford og Greenwood er jo allerede langt bedre og kommer Sancho inn så tenker jeg at James lever farlig. Det som redder han denne sommeren er at unggutta ikke er klare for å være en backup på førstelaget helt enda.
post liked by: Pangaea
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Det er absolutt et godt poeng -- det kommer mange oppover for tiden. Og enten de er best på kant eller ikke, så er det der de må få sjansen tror jeg. En spiller som Shoretire kommer ikke til å spille framfor Bruno, selv om han egentlig er best som en 10er (tenker jeg per nå vertfall).

Men per dags dato, så tenker jeg likevel at det er helt i orden å ha en spiller som James i stallen.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18049

James er jo vårt lykketroll, han var på banen i 26 kamper, 1 tap i den første mot Palace, deretter 25 uten tap. Fin sak om han på United.no
post liked by: Pancho P
LUHG!

Deleted User 108

Da ser det kanskje ut som at James blir solgt til Leeds i dette vinduet. Det er nok det riktige for alle parter. Glad i godgutten James, men han må vel gå videre når han får muligheten i et godt Leeds-lag?
post liked by: Pink Final, Blodfink, Pancho P
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Mye bra å si om James, men han har noen tydelige svakheter som gjør at han ikke er god nok for United. I siste fase av spillet sliter han til dels stort. Innlegg sitter i perioder ikke i det hele tatt, og han har en tendens til å velge feil løsninger. Jeg lurer på om det rett og slett går så fort framover at han ikke rekker å orientere seg skikkelig.

Edit:
Ser ut som om avtale begynner å gå i orden i følge flere aviser og meldinger nå. 30mill pund er ryktet pris.
post liked by: Blodfink, RedTrafford, Pancho P, Pink Final
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Takk for innsatsen, Daniel, den var det aldri noe å si på. En fin gutt som gjorde sitt beste.

Det er synd at vi mister den taktiske disiplinen (grunnen til at vi ofte vinner med ham) og løpskraften hans, der har mange andre spillere noe å lære. Men kvaliteten og intelligensen med ball var dessverre aldri god nok til dette nivået.

Tror han vil passe bra i Leeds, håper han får en fin karriere der.
post liked by: Pink Final
Post Reply