The Glazers.

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16302
Liker mottatt: 10523

Pangaea wrote: 21 Aug 2022, 11:54 Last Glazers inn på en ny Apollo-rakett, med destinasjon for Pluto. Der er det nesten like kaldt som i hjertene deres. Skulle passe godt sammen.
Får bare håpe at det ikke bor noen andre der enda da :-|
post liked by: Blodfink

Larseno
Posts: 2
Joined: 21 Aug 2022, 14:31
Liker mottatt: 11

Ingen tvil om at Glazer må ut. Uansett om dem skulle smelle til med Casemiro, De Jong, Antony, Gakpo, ny høyreback og stopper så vil dette koste så sykt mye på kort og lang sikt. Den eneste som ser ut til å gå for markedsverdi om han skulle bytte klubb er De Jong. Casemiro er ikke verdt 70 mill uansett hvor god han er/har vært. Antony med sin syke prislapp vil sikkert medfølge en syk lønn i forhold til det han burde ligge på. Gakpo blir nok mye av det samme. Lønnsstrukturen er allerede sprengt. Kommer til å ta flere år og endre på dette om det i det hele tatt er mulig.

Vi bruker også massivt med penger som egentlig skal fordeles på flere posisjoner. Disse pengene blir nok delvis trukket fra framtidige budsjett. Om disse signeringene ikke medfører minst topp 4 så betyr det mer gjeld. Glazer spiller et høyt spill om det kommer 2-3 mann til inn. Personlig endrer ikke 2-3 signeringer noe for min del. Jeg vurderer å la være å se United-kamper for å markere min misnøye. Det som er så trist er at om United skulle snu bare litt på resultatene så flokker folk seg tilbake til TV-skjermene og da hjelper det ikke hvor mye man boikotter.

Dette er ikke en bra situasjon. Jeg håper nesten Ajax priser oss ut ifra å hente Antony, selv om jeg selvfølgelig vil ha han.
post liked by: Ryder, Schmeichel, Blodfink, Pink Final, Pangaea, Buchan
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Herlige scener før kampen. Dette er MYE folk :heart:
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Buchan, messilingard, Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26214
Liker mottatt: 16723

Liker den type humor som scouserne viste i går.
Stilte med Avram Glazer masker, og sang «we love Glazer’s» når ‘vi’ ropte «We want Glazer’s out».

Det er god britisk supporter humor.
Dessuten hjalp de oss, indirekte i hvert fall.
Det ble enda mer fokus på at Glazer’s er uønsket i United.
Haiene i Florida merker helt garantert presset nå.

For å bruke analogien med hai.
Hvithai blir regnet som en topp predator.
Men den har en overmann i havet, den vakre og grasiøse spekkhoggeren.
Spekkhogger er et av jordas mest intelligente dyr.
De har et avansert språk, der de evner å avtale planer på forhånd, før jakt.
Forskere har oppdaget denne unike egenskapen hos dem.
I tillegg til å være råsterk, så samarbeider spekkhoggere.

Om vi United fans er intelligente, samarbeider og viser styrke tar vi haiene i Florida,
Og at vi fikk litt hjelp fra Blobfiskene fra scousyside var bare bra. Image Blobfisk
post liked by: Can2, Buchan, Blodfink, Pangaea, RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 878
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7700
Liker mottatt: 2546

Herlig bilde av gjennomsnittlig "Scouser" der @Pink Final . 😄👍
post liked by: Buchan, Pink Final, Blodfink, Pangaea
Kong Eric Cantona
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Strålende å høre fra Bojan Djordjic!
https://www.united.no/nyhetsarkiv/djord ... lir-kvitt/

På en måte er det å ta litt i å kalle ham en tidligere United-spiller, men han har vært i klubben og taler rett ut mot Glazers her, og det er godt å se. Det er veldig, veldig mange andre som kunne ha gjort det, men som ikke gjør det. Og det inkluderer store profiler i media. Rio Ferdinand har holdt kjeft helt inntil et nylig intervju der han gikk litt inn på temaet.. Evra har også stort sett holdt kjeft hele veien, og ble nesten ansatt av klubben også. Skryt til Gary Neville for å ha vært på ballen ganske lenge, selv om han også tok sin tid i grunnen. Solskjær har ikke sagt et negativt ord om dem. Det er maaange i den klubben der.

Nå er det på tide å ta ut søppelet, og tette lekkasjen i klubbens lommebok. Det er jo nesten som disse utenlandskablene til Tyskland og England. Viktigere for Norge og sikre strøm til kontinentet enn til vår egen befolkning. Likedan for Glazers. Viktigere å sikre egen inntekt enn klubbens framtid.
post liked by: Pink Final, Schmeichel, Can2, RedTrafford, Blodfink, Cola2
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

White og Jordan er masete, og White hører jo ikke en setning ferdig fra andre...men Jordan er inne på en del fornuftig her i grunn.

LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8980

Jeg er enig i at utbyttene ikke er noe særlig problem her. De hjelper ikke, men hadde Glazers kun endret på utbyttene isolert sett så hadde det ikke gjort særlig stor forskjell.

Vi kan heller se på tre problemer som klubben har som følge av elendig ledelse (Glazers).

1) Klubben reduserer ikke gjelden. Har ikke lest årsrapportene enda, men alle har vel fått med seg at nettogjelden har økt. Noe som kan tyde på at det enten er særdeles mindre likvide midler tilgjengelig for klubben eller at gjelden ikke blir nedbetalt. Mest sannsynlig så er det en kombinasjon. Problemet er likevel at klubben fortsetter å bære enorme årlige renteutgifter på en gjeld som burde vært nedbetalt for 10-15 år siden.

2) Klubben mangler investeringer i prosjekter som gir avkastning over tid. De investeringen som blir gjort gir ikke avkastning. Det mest åpenbare her at dersom Glazers hadde sett på Old Trafford allerede for 5-6 år siden så kunne de allerede nå ha økt sine kontantstrømmer fra "Matchday-revenues". Glazers kunne også ha investert i treningssenter, arena for dame/u21 lag og på den måten få ballen til å rulle for å utvikle nye produkter, dette kunne vært en måte å øke inntjeningen på over tid uten at jeg skal konkludere med at det ville vært veldig lønnsomt. Samtidig så kan man se til andre organisasjoner hvor man hele tiden leter etter nye måter å tjene penger på, og akkurat det virker det ikke som om det er kultur for i United og blant Glazers.

Men dersom vi ser på den største utgiftsposten de siste årene så er det spillerne. United betaler for mye for spillerne, har det største lønnsbudsjettet og selger sjeldent for gode penger. Og dette blir veldig tydelig når prestasjonene er under pari. Og her kommer punkt 3 inn.

3) Klubben mangler nøkkelkompetansen for å finne og utvikle nye investeringer (les: spillere). Samt at Glazers fortsatt blander seg inn i sportslige avgjørelser.

En ting er om Erik ten Hag lykkes i jobben sin og klarer å utvikle spillere på lik linje som Pep og Klopp har klart i City og Liverpool. Erik ten Hag kan være en nøkkel for den delen av problemet som går på at vi ikke klarer å utvikle våre spillerkjøp videre. For eksempel Sancho burde etter min mening dominert i PL dersom man ser på lønn og overgangssum. Den andre delen av dette problemet er at det mangler en sportslig struktur i klubben for å styre overgangene til klubben. John Murtough viste egentlig denne sommeren at han ikke har den nødvendige kompetansen til å styre en så viktig del for en så stor klubb. Hvor mye kunne vi ha spart på for eksempel Antony dersom John Murtough hadde pushet hardt i juni i stedet for siste uken i august? Hvorfor vente på at de Jong ikke skal endre mening bare for å ende opp med en spiller som egentlig er helt forskjellig i Casemiro? Så signerer vi også Martinez, Malacia og Erisken, men i mine øyne så virker det som om at det har vært Erik ten Hag som har vært pådriveren for disse overgangene i stedet for Murtough. Og da kommer spørsmålet: Hva skal vi med en sportsdirektør hvis det likevel er manageren som står bak de fleste overgangene? Bare for å være tydelig på hva jeg mener her, for jeg sier ikke at manageren ikke skal være involvert i overganger for klubben.

Til slutt så er dette punkter med at Glazers skal blande seg inn i sportslige avgjørelser. Noe som bør være en no-go for enhver eier i ligaen. Dersom Erik ten Hag ønsker å selge Ronaldo, og andre nøkkelpersoner i klubben er enig, så bør det ikke være Joel Glazer som stanser dette. Jeg skrev for noen uker siden at Joel Glazer bør være takknemlig for at han ble født rik, for han slår meg som den typen menneske som aldri i verden ville vært i stand til å bli det på egenhånd. Det samme kan sies om de fleste andre i familien der.

De strategiske beslutningene som blir tatt av Glazers er etter min mening helt bak mål. Det positive med dette er at de på et tidspunkt må selge klubben, for under deres ledelse så vil United mest sannsynlig havne i noen økonomiske problemer på et eller annet tidspunkt (her snakker vi mange år frem i tid, bare for å presisere). Det negative er at klubben kommer til å havne bakpå for andre klubben som blir drevet av kompetente folk med eiere som ønsker å investere.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Ryder, Blodfink, Cola2
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26214
Liker mottatt: 16723

Veldig god redegjørelse @messilingard.
Glazer’s operer i et kortsiktig perspektiv, det virker som de bare tenker på her og nå.
De må da selv forstå at slik de holder på så får klubben et enormt etterslep som medfører kostnader.
Både hva spillerstall og ikke minst stadion og treningsanlegg angår.
Ergo mindre inntjening.

Jeg lurer på hva de ser for seg på lang sikt?
De bør ha tenkt tanken; Hvor bærer dette?
De bryr seg null om selve klubben, det er helt klart.
Men hva tenker de om sin egen framtid?
De er kanskje fornøyd så lenge hver aksje gir dem 0,09 USD i utbytte?
Det blir flere titalls mill NOK på hver av de seks søsknene årlig (De har ikke samme antall aksjer).
Penger å ta med seg det også.
Jeg tror ikke de har større ambisjoner faktisk, enn de 0,09 USD per aksje i utbytte.
post liked by: messilingard, Pancho P, RedTrafford, Blodfink, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Ny tråd fra Swiss Ramble etter siste regnskapstall ble offentliggjort forleden:

post liked by: Pink Final
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8980



Må nesten klype meg i armen for å være sikker på at jeg ikke drømmer nå.
post liked by: Buchan, Blodfink, Pancho P, Ryder, Cola2, Pink Final, Can2
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577



Måtte dette være sant, og at det kommer inn nye eiere med vett i skallen og et hjerte for fotball.
post liked by: Pancho P, Cola2, Pink Final
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Nesten så jeg håper de ikke får solgt...Unner dem ikke profitten. Kjipe greier
LUHG!
User avatar

Vidar Dale Fjeld
Posts: 152
Joined: 04 Aug 2022, 07:53
Liker gitt: 120
Liker mottatt: 359

Sir James Arthur Ratcliffe...kom igjen...la Frankrike være Frankrike. :heart:
post liked by: RedTrafford, Pancho P, Pink Final, Can2
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16302
Liker mottatt: 10523

Veldig interessant og positivt lesning, kanskje det finnes en gud, men får prøve å beholde roen enn så lenge.
Ratcliffe er jo en mulighet.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
@Blodfink da :D
post liked by: Blodfink, Pancho P, Can2
Post Reply