The Glazers.

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

messilingard wrote: 23 Nov 2022, 20:13 Premier League satte krav om at Boehly ikke kunne overføre gjeld til Chelsea
Jøss, ante jeg ikke. Takk for opplysningen. Synd det ikke var slik når Wall Street-gjengen utførte på oppdrag fra Glazer, og samtykke fra klubben selv |P
post liked by: Can2
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

@Blodfink

Det eksisterer en anti-glazer-clause som ble forhandlet frem i forbindelse med overtakelsen. Men hvorvidt det er Premier League som står bak den klausulen eller om det var det tidligere Chelsea-styret er jeg usikker på. Sjekket det opp nå og finner ikke noe bekreftelse på det. Så jeg skal ikke hevde noe jeg ikke kan stå for.
post liked by: Blodfink, Cola2
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Ok @messilingard , fint om det eksisterer en klausul i hvert fall
LUHG!
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Av det jeg har sett hittil av tenkte kandidater er vel Sir Ratcliffe + evnt hjelp av andre investorer for å dra iland kjøpet, det beste vi kan håpe på.
post liked by: Can2, Pink Final, RedTrafford, Cola2
User avatar

Vidar Dale Fjeld
Posts: 152
Joined: 04 Aug 2022, 07:53
Liker gitt: 120
Liker mottatt: 359

Tenker at Beckham tar en tlf til Sir Ratcliff...
post liked by: Cola2
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Trur nok de blodsugeran skal ha så mye for MU at det til slutt er ikke noen som biter på det salget, så frykter at det ikke blir nye eiere på mange år enda.
post liked by: RedTrafford, Pancho P
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Vi kan vel dessverre bare være sikre på én ting - de kommer til å selge til høystbydende, og ikke nødvendigvis til den kjøperen som er best for klubben. Vi får bare krysse fingre for at de to er den samme...
post liked by: Can2, Pink Final, RedTrafford, Pancho P, Cola2
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Kjenner en glede at de endelig har lyst til å selge, men samtidig en redsel for at klubben kan komme i feil hender. Vet ikke hva dette bringer videre for United. Håper ikke et nytt fangenskap i 17 år med uspiselige eiere....
post liked by: Can2, Pink Final, RedTrafford, Pancho P, Cola2
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16302
Liker mottatt: 10523

Har vært inne på tanken at det kan være ett stunt fra deres side.
At de kommer til å forlange eventyr summer for klubben, så da kan de kjøpe seg litt ro og fred for en god stund.
For klubben er jo til salgs.
post liked by: Pink Final, Can2, Blodfink, Cola2
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Ser på supportersiden at de to svulstene Glazer ville kjøpe ut søsknene sine med Apollo-gruppen på laget, men det gikk i dass, og at de tenker veldig på profitten sin, overraskende nok. De vil ikke pusse opp stadion og de tenker ikke på fansen. Så da er m.a.o. alt som det alltid har vært.

På en måte så er det nesten så man håper United går under, slik at alle som hadde ledende posisjoner i klubben; som lot disse øglene ta over sover litt dårlig noen år...Om de i det hele tatt bryr seg...Null flere kroner til Glazer ville vært enormt tilfredsstillende for min del.

Det er ikke noe jeg ønsker for fansen og de som bryr seg, men jeg blir bare mer forbanna for hvert år over hva som skjedde 2003-2005...
post liked by: Pink Final, red, Can2
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26216
Liker mottatt: 16735

Ikke akkurat en bombe at de meler egen kake.
Er ikke mye følelser for Manchester United der i gården.

Vanskelig dette.
Jeg vil at United vinner hver kamp, og har suksess.
Samtidig styrker jo det Glazer’s også.

Ønskedrømmen er at en eller annen med følelser for klubben har muskler til å kjøpe dem ut.

Den mest trolige veien til salg tror jeg må være en økonomisk resesjon i den vestlige verden.
Det vil gå ut over oss alle, og er lite hyggelig.
Men det kan være hva som tvinger Glazer’s til et salg.
Hvem som evt da skal kjøpe blir et stort spørsmålstegn.
post liked by: Cola2, Can2, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 661

Amazon skal vistnok være interessert i å kjøpe United.
post liked by: Pink Final

Deleted User 402

Ble litt skremt av den siste økonomiske rapporten. Joda, det er noe på vei oppover, men gjeldsbyrden(opprinnelig gjeld, kontantkreditt og transfers) nærmer seg 1 milliard skal vi tro The Athletic.

Hvem i all verden vil betale, 5, 6 7 milliarder, som er det Glaziers håper på, for dette? Vi kan jo reddes litt av en god sesong og champions league, men vi har Old Trafford som må oppgraderes, en spillerstall som fortsatt må forsterkes...

Hvem skal kjøpe oss av seriøse eiere? Er det bare oljestater igjen?

Håper på det beste, og er fortsatt forsiktig optimist, men det er noen skjær i sjøen....
post liked by: Ryder, Pink Final, Can2
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

De siste tallene viser at den voldsomme pengebruken i sommer var risikabel.
Om den bidrar til at vi klarer topp 4, kan det vise seg å være verdt det, men det ser vel ikke spesielt lyst ut om vi ikke gjør det…
Er defor litt ambivalent til dette med å forsterke laget i januar. Selvfølgelig trenger vi en angriper, men lurer seriøst på hva som er best for klubben på sikt. Det blir litt som med Barca - riktignok i mindre dramatisk skala - en gambling med framtida.
post liked by: Pink Final
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

StretfordEnd wrote: 12 Dec 2022, 14:10 Amazon skal vistnok være interessert i å kjøpe United.
Da kan Glazers fortsette like så greit. Skal ikke bli politisk her, men kan en del om Amazon og fyren på toppen der.
post liked by: Can2
LUHG!
Post Reply