The Glazers.

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Part one om Glazer og litt Saudi etc.

Webby/ONeill intervjuer Blackhurst
post liked by: Pangaea, RedTrafford, Pink Final, EivindfromNorth
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Meget godt sagt av denne karen her, hvem nå det er.


Parasittene har kostet klubben mellom 1,5 og 2 milliarder pund. Småtterier?
post liked by: Can2, RedTrafford, Pink Final, EivindfromNorth, Blodfink
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12954
Liker mottatt: 8243

@Pangaea Kaveh Solhekol pleier å ha peiling, han. Og her treff han spikaren på hovudet. Vi kjem til å råtne på rot med Glazers som eigarar.
post liked by: Pangaea, Can2, RedTrafford, Pink Final, Blodfink
It's Squeaky Bum Time!

Deleted User 402

Alt dette har vi strengt tatt visst i 17 år. Men kjærligheten til United gjør at vi klamrer oss til håpet.
post liked by: Pancho P, Pangaea, RedTrafford, Pink Final, Can2, Blodfink
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Jan Anders wrote: 09 Aug 2022, 19:02 Alt dette har vi strengt tatt visst i 17 år. Men kjærligheten til United gjør at vi klamrer oss til håpet.
Absolutt. Kjærlighet gjør blind, som det sies. Selv om vi er smertelig klar over trøblete personlighetstrekk, for å dra den analogien litt lenger.

Blir spennende hva som skjer inn mot Liverpool-kampen. Skal ærlig og gladelig innrømme jeg håper vi ser lignende scener som før Liverpool-kampen for en sesong siden. Slik jeg ser det, er eneste realistiske muligheten for å få parasittene til å forlate kroppen, at supportere protesterer heftig og langvarig. I så måte var det positive tegn mot Brighton. Ideelt sett kom ikke folk på stadion heller, og kjøpte ikke billetter, men akkurat det vet vi alle er totalt urealistisk. Da står det tusenvis av andre fans i kø til å overta de billettene, ikke minst også her i Skandinavia. Men høylytte, langvarige og organiserte protester kan ha en stor effekt, og det håper jeg inderlig vi får se både inn mot Liverpool og alle andre hjemmekamper, helt til jævlene er borte og klubben igjen er fri og uavhengig.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Can2, Blodfink

Deleted User 402

@Pangaea Amen.
post liked by: Pangaea, Pancho P, Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Blodfink wrote: 20 Jun 2022, 23:20 Part one om Glazer og litt Saudi etc.

Webby/ONeill intervjuer Blackhurst
Driver og ser denne nå, takk for linken, og blir mer og mer forbanna, helt til jeg nesten sprekker av sinne her. HATER urettferdig generelt, og å bli påminnet om hjerteråheten til disse satans horeungene gjør meg lyn forbanna. Offeret er Manchester United, og "vi" betaler fortsatt for ondskapen til disse rasshølene fra Yankeestan. Hvis det eksisterer et helvete, håper jeg de brenner godt og lenge der, og at Malcolm nå sitter over et bål og liiiiiiiiiiiiiiiiider.

Får også dårlig samvittighet bare av tanken på å ville reise til Old Trafford for å se kamp.

:angry: :angry: :angry:
post liked by: RedTrafford, Pancho P, Pink Final, Can2, Schmeichel
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16302
Liker mottatt: 10523

Vanskelig å jage dem vekk @Pangaea , må nesten håpe at det tipper over for en eller annen som tar saken i egne hender og sender dem rett til sin far.
post liked by: Pink Final, Pangaea
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Ja, alt er vanskelig og det er nesten umulig å se en vei ut av uføret. Men jeg var vertfall rivende uenig med Blackhurst i videoen om at det beste for United-fansen hadde vært å ikke demonstrere for å legge til rette for bedre samtaler. Det hadde vært drømme-scenario for disse urokråkene: fortsette å ta ut blodpenger, med null 'kostnader' eller støy.

Med kraftige, langvarige, høylytte og godt organiserte protester, hadde det blitt en reell kostnad for klubben, noe som de måtte ta hensyn til på ett eller annet vis. Det er neppe null kommunikasjon om disse tingene tilbake til USA, og håpet hadde vært at en ball hadde blitt satt i gang. Men nesten viktigere, vertfall på nåværende tidspunkt, er å skape mer oppmerksomhet og kunnskap blant fansen om hva som har skjedd og hva som har vært de konkrete konsekvensene av vanstyret til piranha-fiskene. Bygg opp en større organisasjon og motstand, og ta det derfra. Fansen hadde noe meget godt på gang for mange år siden med "gold and green"-protestene, og man begynte å få kritisk masse, men så døde det hele ut igjen.

Selvsagt vil ikke jeg heller hatt inn eiere av typen fra Saudi-Arabia eller Emiratene, men rent praktisk så mener jeg helhjertet at dagens eiere er enda verre. Helt klart hadde det vært suverent best med mer lokale eiere som genuint brydde seg om klubben, men bare det å slippe å ha 6-700 millioner pund i gjeld, og blø store summer hvert år i utbytte+rente++ hadde vært et STORT steg i rett retning. Det er mange lugubre eiere i PL og engelsk fotball for øvrig, men det er ingen andre i PL som behandler klubben like dårlig som Glazers gjør med United. Med andre ord, vi har de suverent verste eierne i PL. Faktisk så ille at i prosessen med Chelsea ble det lagt inn "anti-Glazers" klausuler.
post liked by: RedTrafford, Blodfink, Schmeichel

Deleted User 402

Noen som husker denne mannen:-) Vel, han er visst tilbake og vil kjøpe opp klubben. Du verden:-)

Noen som har troen?
https://www.united.no/nyhetsarkiv/gamme ... a-klubben/
post liked by: Pwint, Blodfink
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2590
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11854
Liker mottatt: 7606

Skulle ønske det var sant, men sliter litt med å tro på at det lar seg gjøre.
post liked by: RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Alt er mulig, jeg håper Glazer har planer om å stikke sugerøret sitt i noe annet enn United asap...
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8980

Kommer det et bud så blir dette budet avslått. Det kan jeg nærmest garantere. I så fall så er det på høy tid å finne tilbake til kampviljen og gjøre ting virkelig vanskelig for klubben. Hvis jeg får velge mellom protest eller kamp så blir det protest for min del, selv om at dette vil føre til sportslige konsekvenser. I mine øyne så er i alle fall det en billig pris å betale dersom det eksisterer en mulighet for å få vekk Glazers.
post liked by: Pangaea, Schmeichel
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 595

Helt enig. Protestene som stoppet Liverpool-kampen for to år siden fikk mye kritikk, men jeg mener det burde skje gjentatte ganger, gjerne 4-5 kamper på rad. Først da vil Glazers se seg nødt til å komme til forhandlingsbordet. Det vil ikke være bærekraftig for United som fotballklubb ig organisasjon at kamper blir stoppet, og umiddelbare grep må da taes. Det vil sannsynligvis og involvere både FA og muligens regjeringen, om kamper må utsettes i en sesong det praktisk talt er null rom for flere utsettelser, mtp VM i vinter.

Nei, det vil ikke gagne oss sportslig, økonomisk, eller PR-messig på kort sikt. Vi kan til og med ende opp med å bli bøtelagt, noe som egentlig er et pluss siden Glazers da taper penger. Men på lang sikt, ser jeg det som det eneste reelle alternativet til å tvinge gjennom endring. Da mener jeg det er verdt det.

Så må jeg understreke at alle protestformer må naturligvis være ikke-voldelige. Det er alltid noen idioter som går for langt. Slikt er dessverre vanskelig å eradikere fullt og helt. Det blir en annen problemstilling, som er verdt en god diskusjon i seg selv.

At MUST støtter fan scheme/aksjeordningen kan jeg ikke forstå. Kanskje får de får provisjon for antall solgte aksjer? Har uansett sluttet å stole på MUST for lenge siden.
post liked by: Pangaea, messilingard
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Jan Anders wrote: 10 Aug 2022, 09:46 Noen som husker denne mannen:-) Vel, han er visst tilbake og vil kjøpe opp klubben. Du verden:-)

Noen som har troen?
https://www.united.no/nyhetsarkiv/gamme ... a-klubben/
Så intervjuet med ham i går, og klarte ikke å ta det veldig seriøst. Og ettersom de brukte så mye tid på fan share scheme, virket det som hovedbudskapet han ville kommunisere var at dette var en dårlig idé -- uten noen argumenter. Da tenker jeg mitt om at han kanskje har baktanker eller andre motiver. Slik som at om det går gjennom, kan MUST/fansen blokkere også hans oppkjøpsplaner. Når vi leser litt mellom linjene, virket det også veldig lite konkret, eller i en tidlig fase. Mistenker egentlig at folk som evt har seriøse planer om å kjøpe United, ikke ønsker seg assosiasjonen med Knighton.

Så kan det selvsagt være at planene er mer seriøse og framskutte enn han ga inntrykk av, og jeg tar imot alle seriøse planer med glede, for det er nesten praktisk umulig å få enda verre eiere og eierskap enn vi har nå. Glazers har uansett praktisk talt 100% kontroll på United, og kan bare si nei til alle bud som kommer hvis de ikke ønsker å selge.

Ellers stiller jeg meg bak det dere sier om protester, i den grad det har noen verdi fra oss som ikke henger på Old Trafford til vanlig :-|
post liked by: Can2
Post Reply