The Glazers.

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Pangaea wrote: 08 Oct 2020, 22:14
Blodfink wrote: 06 Oct 2020, 20:32 Boikott er effektfullt, har fortsatt ikke tenkt meg til Manchester før eiere og styret er borte..
Nå hadde jeg riktignok bestilt billetter til hjemmekampen mot Linz, som ble kansellert pga viruset (som hadde blitt min første tur på kamp), men jeg har ikke brukt en krone på drakter osv siden Glazers tok over. Det merker ikke de, og hadde ikke brydd seg uansett, men det er viktig for meg. Det er min lille protest mot galskapen deres og det fiendtlige oppkjøpet.
Sterkt, so lenge!
Samme her, men siden halvveges inn i Van Gaal perioden. Kjøper ikkje Sumo, ei heller supporterklubben. Det siste er litt kjipt. Men prinsipp er prinsipp..
post liked by: Blodfink
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14636
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23328
Liker mottatt: 19312

Pangaea wrote: 08 Oct 2020, 22:14 Nå hadde jeg riktignok bestilt billetter til hjemmekampen mot Linz
Det er jo vanskelig å ikke ønske seg en tur over, og tråkig at du ikke fikk dratt på din første kamp!
Otac wrote: 08 Oct 2020, 22:52Sterkt, so lenge!
Å nei da, jeg innførte boikotten i 2016, jeg vant en tur, tok den...Før det var jeg over 1 gang pr år i snitt...Så har ikke vært spesielt flink med boikotten, men 4 år siden sist nå, og nå er det ikke snakk om å dra før de er vekk. En mulighet er å dra til Manchester uten kamp. Det har jeg faktisk gjort, under både hjemme og bortekamp. Jeg er glad i byen, kampen på puben. Det blir en fin weekend ut av sånt, hehe.
post liked by: Pangaea
LUHG!

Vidar Dale Fjeld

Er heller ikke med i supporterklubben lenger...fikk nok av moderatorer/ledere som ikke gjør jobben sin...de prioriterer ikke fansen med å ha et oppegående diskusjonsforum heller. Det er noe midt imellom som ikke gagner noen...de passer på seg selv i toppen...litt sånn som Glazers...
User avatar

offside
Posts: 1307
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 582
Liker mottatt: 1254

Vidar Dale Fjeld wrote: 09 Oct 2020, 13:09 Er heller ikke med i supporterklubben lenger...fikk nok av moderatorer/ledere som ikke gjør jobben sin...de prioriterer ikke fansen med å ha et oppegående diskusjonsforum heller. Det er noe midt imellom som ikke gagner noen...de passer på seg selv i toppen...litt sånn som Glazers...
Hehe tja, det er litt vanskelig å styre en supporterklubb med over 40 tusen medlemmer. Vanskelig å holde alle fornøyde. Vet ikke om noen av oss hadde gjort en bedre jobb.
Syntes faktisk at de gjør en god jobb. Savner så klart et diskusjonsfora der, som man hadde på gamle united.no

Ting kan alltid bedre det er klart:)
post liked by: Pink Final, Buchan
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7617
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27345
Liker mottatt: 17833

Å melde seg ut av United.no.
Har det veldig effekt?
Klar over det med mange bekker små...osv.

Synes det er leit å se hvordan Liverpool.no drar ifra på medlemstall, og dermed på sikt kan tilby et bedre produkt.
Mange der som meldte seg ut under Hicks/Gillett regimet?

Synes United.no leverer helt glimrende lesestoff.
De bak kulissene sakene de lager, og kontakten de har på Carrington - det er unikt.

Så har de selvsagt tatt noen ukloke valg - bl.a ved å ødelegge forumet de en gang hadde.
De har ikke satt supporterkultur så høyt.
Og brukervennligheten i kommentarfeltet de har er teknisk sett elendig.

Men, det har ingenting med Glazer’s å gjøre.

Melde seg ut??
post liked by: Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pangaea
Posts: 2766
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3962
Liker mottatt: 5150

Ser ærlig talt ikke hva United.no (eller United Supporteren) har med saken å gjøre. Det er to vidt ulike organisasjoner, riktignok med en kobling gjennom reisevirksomhet osv. Jeg var riktignok ikke medlem av US i 10-12 år eller noe slikt (inntil jeg meldte meg inn som del av forsøket på å dra på kamp), men det var av helt andre grunner. Flyttet en del, hadde ikke tid til å lese bladene lenger, og på ett eller annet tidspunkt ble det vel ikke fornyet -- så ble det slik. Synes det er irriterende at nesten alt de skriver er bak betalingsmur, men slik er det jo med nesten all media nå til dags. Noe skikkelig mannskit. Synes de gjør mye bra, nå når jeg faktisk får lest artiklene, selv om jeg skulle ønske de var mer aktive angående kritikk av eierstrukturen osv. Derfor var det kjempefint å endelig se en artikkel i den retningen nylig av Dag Langerød.

Velvel... inntil viruset slipper taket i Manchester får jeg glede meg over drakten vi vant CL med i 1999 osv. De har jo uansett blitt så spinnvilt dyre med årene (og 3 nye drakter HVERT år), så du får jo snart en halv Tesla for en hjemmedrakt med navn og trykk.

Men for å gå tilbake til United og manglende sportslige ambisjoner og støtte til manageren -- som jeg skrev i en kommentar på united.no ett eller annet sted -- selv Usain Bolt hadde slitt om han skulle springe med vektvest mot alle de andre beste i verden.
post liked by: Pink Final, Buchan

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Pink Final wrote: 09 Oct 2020, 20:09 Å melde seg ut av United.no.
Har det veldig effekt?
Klar over det med mange bekker små...osv.

Synes det er leit å se hvordan Liverpool.no drar ifra på medlemstall, og dermed på sikt kan tilby et bedre produkt.
Mange der som meldte seg ut under Hicks/Gillett regimet?

Synes United.no leverer helt glimrende lesestoff.
De bak kulissene sakene de lager, og kontakten de har på Carrington - det er unikt.

Så har de selvsagt tatt noen ukloke valg - bl.a ved å ødelegge forumet de en gang hadde.
De har ikke satt supporterkultur så høyt.
Og brukervennligheten i kommentarfeltet de har er teknisk sett elendig.

Men, det har ingenting med Glazer’s å gjøre.

Melde seg ut??
Pink, eg veit ikkje.
Og det er litt av grunnen til at eg engasjerer meg litt med å diskutere her. For å bli klokere på kva andre meina har ein (bitteliten) effekt.

Kva du meiner skal til for å få ei endring i situasjonen?
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7617
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27345
Liker mottatt: 17833

Otac wrote: 09 Oct 2020, 22:02 Kva du meiner skal til for å få ei endring i situasjonen?
Jeg vet ikke, noe som er organisert på et vis.
En her og en der, hver for seg.
Idealistisk, men funker det?
Å ikke dra på kamp fungerer, men å melde seg ut av supporterklubben.
Hjelper det mot Glazer’s?

Tror kanskje det bunner mer i at man er misfornøyd med selve supporterklubben.

Jeg skal ikke si hverken for eller i mot.
Det jeg vet er at ingen supporterklubber har like mange saker, kanskje Liverpool er i nærheten.
United.no har også mye bra dybde stoff som sagt.
For noen år siden hadde de utrolig mye slurv på ren fakta (jeg digger facts, nerd der) - men den/de journalistene er ikke der lenger.

Så har de nok ikke vært så gode på å høre oss som har ønsket et skikkelig sted å skrive om United.
Der har jo heldigvis @RaoulDuke kommet til unnsetning.
post liked by: Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pangaea
Posts: 2766
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3962
Liker mottatt: 5150

For å forsvare de litt der: Når man ser på kommentarfeltet på united.no, så har jeg forståelse for at de ikke orker å administrere galskapen i et forum (med samme database f.eks., hadde de nok hatt veldig mye mer aktivitet enn her, ikke minst fra trollene). Jeg er fortsatt innom redcate nå og da, og det er stort sett komplett idioti i hver eneste tråd. Tipper det hadde tatt veldig mye tid å administrere når det er så mange fans nå som ser etter verste tolkning hele tiden, og livsgnisten virker å være å kritisere alt klubben og spillerne gjør.
post liked by: Pink Final, Buchan, Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7617
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27345
Liker mottatt: 17833

Pangaea wrote: 10 Oct 2020, 01:14 Tipper det hadde tatt veldig mye tid å administrere når det er så mange fans nå som ser etter verste tolkning hele tiden, og livsgnisten virker å være å kritisere alt klubben og spillerne gjør.
Først, enig i at det er en god supporterklubb.
Gode artikler som sagt.

Ville et forum tatt mer tid å administrere enn et kommentarfelt?
Jeg tror motsatt.
Det ville blitt færre innlegg.
Mistenker det var grunnen til at de gikk for komm felt, det gir flere innlegg ergo flere klikk.

Med komm felt under hver eneste artikkel får man servert ‘gratis’ hva man skal skrive om.
Spesielt artikler som omhandler svakheter i laget generer enormt med innlegg.
Positivt ladede artikler har gjerne kun en håndfull innlegg.
Legger merke til hvilke brukere som da holder seg helt borte.

På et ordentlig forum, som her - så kreves det mer.
Fordi man selv må opprette tråder og finne temaer.

Jeg tror intensjonen til United.no med komm felt var å genere klikk.
Så ofret de supporterkulturen til fordel for klikk.
Noen i redaksjonen kommer vel fra Nettavisen.
Virker som oppsettet der ble kopiert til United.no rundt 2011.
Ett komm felt blir fryktelig uoversiktelig og lite brukervennlig for supportere som ønsker å skrive om ett spesifikt emne over tid.
Akkurat det oppsettet er det som irriterer mest - håpløst satt opp.

Jeg tror de sakte men sikkert innser at de gjorde en tabbe ved å ødelegge forumet de hadde, og satse alt på komm felt.
Og nå er det ikke økonomi til å gjøre om hjemmesiden deres.
Ser man på hjemmesiden til mange av de andre supporterklubbene har vel ikke en eneste en kommentarfelt.
Men, majoriteten har forum.
Noen har hatt forum i 15 år - som Leeds og Liverpool.
Leeds har jo hatt nærmere 20 år med ørkenvandring - men der har altså fansen klart å holde liv i et forum.
Meg bekjent uten å fullstendig grave seg ned i negativitet - eller å hacke hverandres facebook osv for å lage kvalm, true folk osv.

Jeg hadde håpet at dette forumet ble mer synlig på siden der.
Men, så er det jo to ulike systemer teknisk sett.

Enig angående Red Café.
Før var det stas å lese der - bl.a @Tom Clare.
Nå er jeg sjeldent innom, er blitt altfor negativt.

Nå forlater jeg og vi trådens tema.- som er Glazer’s.
Om dette engasjerer mer kan vi ta det i en egen tråd,
post liked by: Pangaea, Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Pink Final wrote: 09 Oct 2020, 22:33
Otac wrote: 09 Oct 2020, 22:02 Kva du meiner skal til for å få ei endring i situasjonen?
Jeg vet ikke, noe som er organisert på et vis.
En her og en der, hver for seg.
Idealistisk, men funker det?
Å ikke dra på kamp fungerer, men å melde seg ut av supporterklubben.
Hjelper det mot Glazer’s?
Enn so lenge ikkje noko er organisert, eller ser nokongang ut til å å bli det, so meiner eg at man må ta eit standpunkt sjølv.

Supporterklubben bidrar indirekte med inntekter til Glazers gjennom salg av effekter, reiser og generell interesse.
post liked by: Blodfink

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Av og til so lurer eg på dette: kvifor blir United omtalt som klubb? Klubben vår?

United er ei bedrift som skal tjene penger for Glazers.
Skjønner det med historie og romantikk og slikt. Men er det ikkje ei form for sjølvbedrag?
post liked by: Blodfink
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4441
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2870
Liker mottatt: 9465

Otac wrote: 11 Oct 2020, 17:45 Av og til so lurer eg på dette: kvifor blir United omtalt som klubb? Klubben vår?

United er ei bedrift som skal tjene penger for Glazers.
Skjønner det med historie og romantikk og slikt. Men er det ikkje ei form for sjølvbedrag?
Alternativet er vel ikke så veldig mye bedre?

Er ikke sånn veldig fan av Glazers selv. Men det er på grunn av at de åpenbart ikke er kompetente til å ta gode avgjørelser innen toppidrett. At de er griske og gjerrige lever jeg for så vidt helt ok med. Hadde de bare klart å skape konkurransedyktige lag som følge av bedre organisatorisk struktur kunne de sikkert tatt ut enda mer i utbytte også.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pangaea
Posts: 2766
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3962
Liker mottatt: 5150

Otac wrote: 11 Oct 2020, 17:45 Av og til so lurer eg på dette: kvifor blir United omtalt som klubb? Klubben vår?

United er ei bedrift som skal tjene penger for Glazers.
Skjønner det med historie og romantikk og slikt. Men er det ikkje ei form for sjølvbedrag?
Strengt tatt er det riktig, spesielt i dagens klima og for oss utenlandske fans. Men fotballen har historisk sett hatt en annen rolle i lokalsamfunnet, og ikke bare som en støvsuger av penger som så sprøytes over Atlanteren. Men det er jo også nettopp dette som er så frustrerende nå, at klubben "vår" blir brukt som et instrument for å tjene penger og ta ut utbytte. Alt annet er de egentlig revnende likegyldige til. De gidder knapt å gå på kamper.

Vi supportere har et sånn halv-religiøst og irrasjonelt forhold til klubben "vår", slik har det vel alltid vært, men det er jo litt av sjarmen også. Ellers kunne vi vel heller vært medgangssupportere og hoppet fra klubb til klubb alt etter hvem som er best eller spiller mest likandes fotball. United -> City -> Liverpool -> Leeds -> ?. Eller Rangers -> Celtic / Vålerenga -> Lillestrøm / Rosenborg -> Molde / Barcelona -> Real Madrid. En fotballklubb er på en måte noe "større", og det er trist å se dette bli revet ned med dagens eiere.
post liked by: Pink Final, Otac, offside, Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4712
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2632
Liker mottatt: 10739

Å boikotte supporterklubben for å ramme Glazers er vel et bomskudd, de bryr seg vel katta om hvor mange medlemmer en skandinavisk supporterklubb har. Vår medlemsavgift går ikke i lomma til Glazers.

Så får hver enkelt ransake sin egen samvittighet, og hvorvidt man ønsker å bruke penger på turer, billetter, drakter osv. DER kan nok en boikott ha effekt ettersom det går rett på lommeboka deres - vel å merke dersom mange nok klarer å gjennomføre. Og det skjer neppe, med alle de millionene av fans som i så fall måtte ha fulgt linja. Ettersom Ed og co. elsker å skryte av følgere i sosiale medier, er en boikott av offiselle SoMe-kanaler også et lettvint men muligens effektivt middel.

Synes forøvrig United.no gjør en aldeles utmerket jobb med å lage god, opplysende og tidvis også kritisk journalistikk rundt laget. Jeg har nesten ikke behov for å hente United-stoff fra andre steder, kommer det noe vettugt og interessant i andre medier, sørger de stort sett for å fange det opp og oversette/sakse.
Forum vs kommentarfelt bryr jeg meg ikke så hardt om, har aldri brukt United.no for diskusjon - de har jo i tillegg fått en del debatt over på Facebook, uten at det nødvendigvis er å foretrekke.
post liked by: Pangaea, offside, Blodfink, Pink Final
Post Reply