The Glazers.

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4791

Så kan vi legge til at lånet klubben ble påtvunget er nesten nøyaktig like høyt nå som når de "kjøpte" oss for 17 år siden.

For å ta en sammenligning fra vår verden, la oss si at vi tar opp et lån på 5 mill for å kjøpe hus (får prøve å ikke tenke på at det nå er huset som skylder pengene vi har lånt). 17 år senere er lånet på 4,9 mill, og vi har betalt 10 mill i renter. Banken hadde nok vært strålende fornøyd, men neppe familien vår.
post liked by: Pink Final, Can2

Deleted User 430

One small step osv..

post liked by: Pangaea, Blodfink
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18075

Kanskje de selger alt etter mandag. Spent på hvordan aksjonen blir.

Det skal foregå fredelig, håper bare det blir 30 000 minst som deltar.

https://the1958.net/2022/08/16/rallying ... liverpool/
post liked by: Can2, RedTrafford, Pangaea, Pancho P, Pink Final
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4791

Digg om det møtte opp 30 millioner :joy:

Denne kampen er mye viktigere enn 3 poeng mot Liverpool.
post liked by: Pancho P, Blodfink, RedTrafford, Can2, Pink Final

Deleted User 402

Jeg våger ikke tro for sterkt på det, men både seriøse The Times og The Athletic er samstemte.
Sir John Ratcliffe ønsker å kjøpe klubben.

Jeg ber på mine knær......
post liked by: Pangaea, Pancho P, Blodfink, RedTrafford, Schmeichel, Can2, Pwint, Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4791

Jeg slenger gjerne inn en hundrings hvis det hjelper på! :D
post liked by: Blodfink, RedTrafford, Can2, Pancho P, Pink Final
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16325
Liker mottatt: 10526

Det er jo i det minste god lesning :thumb_up:
Selvom jeg tviler, så hjelper det på humøret vøttø :D
Litt ihvertrfall :D
post liked by: Blodfink, Pangaea, Can2, Pancho P, Pink Final

Deleted User 430

I motsetning til han dorullen som var ute etter litt pr i forrige uke, så anser jeg Sir Ratcliffe som en meget seriøs fyr.
Bet meg spesielt merke i det som står om at han sies å være villig til å kjøpe en mindre andel nå med tanke på potensielt fullt oppkjøp på sikt.
Det tyder på at mannen har en større plan om han går i forhandlinger nå, for folk med den størrelsen på pengesekken leker ikke butikk..

Enten det eller så har talsmannen hans nettopp levert tidenes oppsigelse😏
post liked by: Blodfink, RedTrafford, Pangaea, Can2, Pancho P, Pink Final
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Dere som skjønner dere på penger og finans kan kanskje forklare: La oss si at Ratcliffe smeller 5 b pund i bordet for klubben - hva har Glazers å tjene på å si nei, og heller ta ut små (i forhold) summer hvert år?

Er det fordi de heller ser for seg et salg i framtida når klubbens verdi eventuelt har steget?
post liked by: Pink Final

fletch
Posts: 8
Joined: 10 Aug 2018, 22:53
Liker gitt: 1
Liker mottatt: 3

De selger ikke dersom de ser for seg at det er mer å tjene ved å holde på klubben. Akkurat nå er det vanskelig å se for seg, men det kan jo tenkes at det i hvert fall tidligere var hjelpsomt for de å kunne skilte med å være Manchester United-eiere. Merkevaren til klubben er jo fortsatt ganske sterk, jfr. det som ble sagt om at United eegentlig ikke trenger CL. Fortsatt sportslig nedgang vil jo selvfølgelig være negativt for merkevaren og dermed også "tyngden" i å være eier av en fotballklubb.

Gjelda som ble opprettet i forbindelse med kjøpet er jo samtidig ikke noe Glazers virker å måtte bry seg om, så lenge de betaler rentene.

Hadde disse eierne vært interessert i å se klubben vinne serien igjen, så hadde de ansatt topp kompetente folk og sett klubben smadre resten av lagene.
post liked by: Pink Final, Ryder, Blodfink
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4791

Deler av grunnen er nok nettopp det at aksjeverdien til United har falt markant det siste året, som jeg tok opp i en annen tråd (kanskje tilfeldig, men ser United.no hadde en artikkel om det også i etterkant). Det gir ikke nødvendigvis mening å selge på lav verdi, hvis det er ganske sannsynlig at verdien kan gå oppover igjen.

Videre er de lengre planene og håpene fra Glazers at noe a la Super League går gjennom, og også fotballen blir en "closed shop" uten nedrykk, slik som de er vant til fra sporter i USA. Videre håper de helt sikkert på et slags lønnstak eller vertfall begrensninger på lønn til spillerne. Da får de det beste av begge verdener. Null nedrykk, null risiko, større profitt (lavere lønninger), samt enda høyere kommersielle inntekter fra Super League. Da kan de sikkert se for seg å selge etter en stund. Vi vet jo at de ikke ser på United som en fotballklubb eller sportsinstitusjon, men som en investering, som en underholder (omtrent som vi var en TV-kanal eller et sirkus). Så gir det sikkert status og anerkjennelse osv også, som er flott for jævlene. Men håpet er nok at de skal skvise enda mer penger ut av United før de til slutt er interessert i å selge.

Med mindre fansen klarer å endre på ligningen... :)
post liked by: Pink Final, Ryder, RedTrafford, Blodfink

Deleted User 477

Det ironiske er jo at aksjene har steget i verdi etter at dette ble kjent.
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4791

PWD A Devil for life wrote: 18 Aug 2022, 17:12 Det ironiske er jo at aksjene har steget i verdi etter at dette ble kjent.
Ganske vanlig det når det komme rykter om oppkjøp, for da ligger det i kortene at man må betale overpris. Hvis ikke noe skjer, vil nok verdien korrigeres ned igjen.
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16325
Liker mottatt: 10526

Etter å ha blitt enig med meg selv, så er jeg der at jeg aldri håper klubben rykker ned.
MEN, hvis det på noe som helst vis skulle foreligge noe som sa at Glazers solgte seg ut ved ett nedrykk, da hadde jeg nok sagt ja til det. Pr dags dato gjelder det salg til Ratcliffe.
Om klubben ikke er til salgs så spiller det liten rolle om verdien er lav eller høy, da de verdsetter klubben selv om de skal selge ved evt. ett. bud, så da hjelper nedrykk fint lite tror jeg.
Tomme tribuner hadde vært fint, men lite realistisk. Og ikke inntekter på europaspill hjelper jo, og det er jo ikke vanskelig med dagens tropp. :-| så det er jo noe.

Angående Pool kampen og når dommeren blåser i fløyta, så sier hjertet at jeg håper vi knuser dem.
Og hvis det skulle vise seg at vi blir rundspilt og ligge tidlig under 3-4 null, først da tar hjernen overhånd og at det ikke kunne brydd meg mindre om det ble 3-4 til for at presset på Glazers skulle bli bittelite større.

En annen ting. Rundt 1986-87 i mine ungdomsår. Husker vi lå i nedrykk litt før jul. Jeg var fortsatt drit stolt av klubben.

Kan ikke si det samme nå dessverre.
Trist.
post liked by: Cola2, Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4791

Å hei som det går...

Ser de har skrevet feil i tittelen, de mener nok en ny privatyacht, men slike feil må vi nesten unnskylde.
https://www.thetimes.co.uk/article/manc ... -r8q2nbxpv


Image
post liked by: Blodfink
Post Reply