The Glazers.

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Kommer f.eks Vanguard, Blackrock eller State Street Corporation vil ikke det bli noe bedre, disse eier jo mye man ikke hører så mye om i tillegg, disse tre nærmer seg eierskap på 80% av amerikansk børs...Eller var det 90...

Ratcliffe høres greit ut.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
RedTrafford wrote: 22 Nov 2022, 21:05 .
@Blodfink da :
:hah: , men jeg mener det jaggu litt, at de gjør seg søkkrike på vår bekostning gjør meg skikkelig |P
post liked by: RedTrafford, Pancho P
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

Ser ikke for meg at noen på Wall Street er interessert i noen form for majoritet i en fotballklubb. Først og fremst fordi fotballklubber sjeldent er lønnsomme investeringer.

Ratcliffe uttalte vel i forbindelse med Liverpool at han ikke lenger var interessert i en PL klubb, jeg er veldig spent på hva som kan være aktuelt med andre ord.
post liked by: Blodfink, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

To gode nyheter på samme dag. Ronaldo forlater uten at det koster noe ekstra, og Glazers signaliserer salg. Siden vi er i en god steam, så venter vi på at det tikker inn melding om at Bellingham, Tchouameni og Frenkie de Jong ønsker å dra til United.
post liked by: RedTrafford, Pink Final
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16302
Liker mottatt: 10525

Ser den, men tenker at det må ta slutt en dag.
Det er også ett stort "men" her. Det finnes faktisk værre eiere enn det vi har nå.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Torquemada wrote: 22 Nov 2022, 21:11 så venter vi på at det tikker inn melding om at Bellingham, Tchouameni og Frenkie de Jong ønsker å dra til United.
:D :D
post liked by: Pink Final, Pancho P, red, Can2
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8243

Eg forstår tankegangen din, @Blodfink. The Glazers kjøpte klubben billeg for lånte pengar og har ikkje investert ein skit med pengar frå eiga lomme. Heilt kvalmande om dei skulle selge klubben for ti gongar meir enn kva dei "kjøpte" han for og la kjøparen overta låna deira i tillegg til dei enorme utgiftene til oppgradering av stadion og treningsanlegg.

Likevel er alternativet så mykje verre: at vampyrane skal halde fram med å suge klubben vår tom for blod og la alle fasilitetane forfalle ytterlegare. Nei, vi får berre akseptere at familien i Florida har vore kynisk dyktige i sitt utsugeri og håpe på at vi får eigarar som faktisk arbeider for Manchester United sitt beste.
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Ryder, offside, Blodfink, Can2
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

post liked by: Pancho P, Pink Final, Can2
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

To gode nyheter. Ronaldo ut og Glazer ut. Frykten er jo å få enda verre eier som er mer blodtørstige enn Glazer. Får virkelig håpe at vi får inn eiere som virkelig ønsker godt for United sportslig og økonomisk.
post liked by: Pancho P, Pink Final, red, Ryder, RedTrafford
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Blodfink wrote: 22 Nov 2022, 20:56 Nesten så jeg håper de ikke får solgt...Unner dem ikke profitten. Kjipe greier
Får håpe at de kommer på den siste kampen når de har solgt, men det tør de vel ikke.
Da tror jeg vi får tidenes banestorming, og de blir løftet og kastet ut av station
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Forsiktig optimist.

Nå handler jo alt om hvem som faktisk ønsker/er i stand til å kjøpe. Det kan bli bedre, men det kan også bli verre.
post liked by: messilingard, Cola2, Pink Final, red, Can2
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

Enig i at man bør ta ting litt med ro her. Men dette har likevel vært en dag man har ventet på i lang tid! At Ronaldo forsvant har mer eller mindre bare blitt en bonus i dag.
post liked by: Pink Final
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 402

Litt ambivalent her. Fantastisk nyhet at vi nå kan bli kvitt Glaziers! Det gir håp.

Samtidig....skal vi også nå få eiere fra tvilsomme stater?
post liked by: Pink Final, Can2
User avatar

Vidar Dale Fjeld
Posts: 152
Joined: 04 Aug 2022, 07:53
Liker gitt: 120
Liker mottatt: 359

Ingenting hadde vært bedre for fotballverden enn at Sir Jim Ratcliffe benytter sjansen sin nå...hadde vært et glimrende svar til alle eiere fra diverse gulfstater og en gylden anledning til å bli en folkehelt i hele Storbritannia, til og med i Liverpool og Newcastle... med forskjellig innfallsvinkel...
post liked by: Belfastboy, Can2
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Pancho P wrote: 22 Nov 2022, 21:18 Eg forstår tankegangen din, @Blodfink. The Glazers kjøpte klubben billeg for lånte pengar og har ikkje investert ein skit med pengar frå eiga lomme. Heilt kvalmande om dei skulle selge klubben for ti gongar meir enn kva dei "kjøpte" han for og la kjøparen overta låna deira i tillegg til dei enorme utgiftene til oppgradering av stadion og treningsanlegg.

Likevel er alternativet så mykje verre: at vampyrane skal halde fram med å suge klubben vår tom for blod og la alle fasilitetane forfalle ytterlegare. Nei, vi får berre akseptere at familien i Florida har vore kynisk dyktige i sitt utsugeri og håpe på at vi får eigarar som faktisk arbeider for Manchester United sitt beste.
Ja, håpet lever, men de som er rike nok, eller de som har gode nok finansakrobater til å snekre sammen noe som ligner på hva som startet i kulissene i 2003, før den søpla tok over i 2005 - det skal godt gjøres å få noen "gode" eiere.
Som nevnt så er dette ofte nettverk og sammensatt, innpakningen glitrer, men innholdet er dritt. Jeg bryr meg lite om hvilken nasjonalitet de evt. måtte ha, det er ikke der problemet ligger.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
messilingard wrote: 22 Nov 2022, 21:10 . Først og fremst fordi fotballklubber sjeldent er lønnsomme investeringer.
Har vel gått greit økonomisk for Glazers i hvert fall.
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

@Blodfink

Joa, men man vet blant annet at Premier League satte krav om at Boehly ikke kunne overføre gjeld til Chelsea når han tok over Chelsea. Så når man regner ut at kjøpssummen kommer til å være relativt høy, samt investeringene som vil bli nødvendig så skal man gjøre ekstremt mye riktig for at det vil bli lønnsomt til slutt. Forutsatt at Premier League stiller like krav riktignok.
post liked by: Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Har ikke noen drøm om at den nye eieren skal være den rikeste i verden og kan bruke skamløst med penger.
Ønsker meg heller en «kjedelig» eier som vil det beste for klubben, som styrer den fornuftig og ansvarlig. Der overskuddet brukes til å styrke klubben på og utenfor banen, og ikke går rett i lomma på vedkommende.
post liked by: red, Pink Final, messilingard, RedTrafford
Post Reply