The Glazers.

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4791

:rofl: :joy:

Her er vi i det diplomatiske hjørnet ja. Kanskje ikke helt uventet at det kom en sterk reaksjon da, etter såpass sterke (implisitte) påstander fra Knighton.
https://www.united.no/nyhetsarkiv/suppo ... n-bloffer/
Ian Stirling fra MUST wrote:– Han er en gambler, bløffer og selvpromotør. Det er større sjanse for at romvesener kjøper United enn at Knighton fronter et konsortium av milliardærer. Hvis du var milliardær, ville du jobbet med Knighton?
Jeg påtar meg så rollen som moderne Nostradamus :D

Edit: Men vil også påpeke at dette ikke er et offisielt svar fra MUST, men heller en personlig mening fra Stirling (som han helt sikkert deler med maaaange andre, både i og utenfor MUST).

Edit igjen: En bra 'tråd' her fra MUST offisielt (ser det ut som):
Why do we want to know the structure and backers? Because the number of people whose wealth is sufficient to pay the Glazers what they want and who are interested in United is vanishingly small, and they're not necessarily desirable people. They come down to three sources:

The first is sovereign wealth. Oil states, basically. city. PSG. Newcastle Utd.

The second is wealthy individuals. Sir Jim Ratcliffe is mentioned regularly. Is he a viable suitor? Who knows. He tried to buy Chelsea. I do wonder: would SJR need MK to do a deal? And would he be ready to commit to future funds?

The third is private equity money. There is a lot of this sloshing around now. Think Chelsea. The thing about PE money though is that the piper ALWAYS gets paid. These guys are not in it for the "love of the game" and need to monitored carefully.
post liked by: Can2

Deleted User 402

Synes MUST sin holdning og Sterling sin rant begge er på sin plass. Det er all mulig grunn til å være veldig skeptisk til Knighton. Vi aner jo ingenting om substansen i dette og hva som ligger bak. De må vise kortene før jeg tar dette på alvor. Det er jo en grunn til at Knighton ikke har særlig høy troverdighet.

Det skremmer meg litt hvor mange på United.no som omfavner Knighton og angriper MUST på bakgrunn av dette angivelige oppkjøpsforsøket.

Vi er alle desperate etter nye, seriøse eiere, men vi kan fort få noe som er like ille eller verre hvis vi legger vekk all kritisk sans.
Last edited by Deleted User 402 on 11 Aug 2022, 18:40, edited 1 time in total.
post liked by: RedTrafford, Pink Final, Can2, Pancho P, Pangaea

Deleted User 430

Veldig enig, @Jan Anders. Han sier det vi ønsker å høre, og timingen er perfekt for mest mulig pr., men hvorfor skal vi tro på han?

Er en mann, uten penger, som satte Carlisle under administrasjon da han eide dem virkelig den vi ønsker oss som lederen av et oppkjøp?

Fort gjort å bli blind av desperasjon, men likevel..
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Can2, Pancho P, Pangaea
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16325
Liker mottatt: 10526

Skal jeg bruke hjernen og legge sinne til side er jeg nok enig der, selvom man tenker veldig ofte at alt annet er bedre.
Vanskelig å tro akkurat nå at det kan bli verre, men det kan det.
post liked by: Pink Final, Can2, Pancho P, Pangaea

Deleted User 595

Omfavner verken Knighton eller MUST.

Har virkelig null tiltro til at MUST kan bidra til noe positivt i denne kampen. Fan Share Scheme virker som den største svindlerpakka. Salg av ikke reell makt.
post liked by: RedTrafford, Can2
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4791

I utgangspunktet er jeg positiv til fan share scheme, men som alltid så er "djevelen i detaljene", og per nå vet vi lite av dem. Først må forslaget som ligger på border nå gå gjennom avstemning og så får vi sikkert vite mye mer. Men det er klart at det ligger i kortene at det ikke er en gylden vei til fan-eierskap av klubben, det ville Glazers aldri godtatt. Men med lik stemmerett som aksjene Glazers har gitt seg selv, samt en slags sikkerhet for at ikke "onde" aktører får tak i aksjene, så er jeg positiv. Det kan gi fansen en slags reell makt, selv om den er liten til å begynne med. Om vi så bare snakker om 1% eierskap, så er det et stort steg fram i forhold til der vi er i dag.

Har veldig liten tiltro til Knighton da, det må jeg innrømme, men har ikke lest hva folkene sier på united.no. Jeg prøver å holde meg rimelig langt unna det kommentarfeltet for å si det sånn.

På en måte skulle jeg ønske MUST var mer 'militante', slik som for en del år siden, men dagens MUST er nok en mer seriøs aktør, særlig fra klubbens perspektiv, og de har fått gjennom mye annet som er viktig for fans, da særlig de som går på kamp. Derfor synes jeg de har gjort en god jobb, og er noen vi kan stole på. Videre er jeg veldig glad for at denne "The 1958" gruppen har dukket opp, og jeg var faktisk innom nettsiden deres i går og leste en del. Var ikke klar over at protesten før Brighton-kampen hadde vært planlagt i lang, lang tid. Og ser også ut som de planlegger å protestere før hver eneste kamp framover, og det er som musikk i mine ører 8-)
post liked by: Pink Final, Can2
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Gode nyheter med faste protester og aksjoner, ja.
Mer i tvil om hva jeg mener om aksjonen der de håper å tømme stadion mot Liverpool. Virker dårlig forankret hos ulike grupperinger av matchgående fans, og kommer veldig tett på. Har tro på en sånn type aksjon, men da må den planlegges svært godt over tid, ellers blir det bare pinlige greier der 3000-4000 holder seg borte, noe som knapt vises på tv-bildene.
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4791

Det har jeg ikke hørt om en gang, og står ingenting om det på hjemmesiden deres vertfall. Det er i tilfelle totalt urealistisk (selv om jeg skulle ønske slike ting var mulig å gjennomføre).
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4791

Daughter --> Club

post liked by: Pwint

JørgenT
ronoD
Posts: 541
Joined: 01 Jun 2021, 06:56
Liker gitt: 689
Liker mottatt: 938

Såg nettopp pauseintervjuvet med Frank Rothwell. Kontrasten kunne ikkje vore større. Optimistisk, ønsker lokalt engasjement, stiller opp på direkten...
post liked by: Pancho P, Pangaea
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12979
Liker mottatt: 8257

@JørgenT. Og ikkje minst byr på seg sjølv. Det er gale når vi misunner Oldham, men slik har det blitt.
post liked by: JørgenT, Pangaea
It's Squeaky Bum Time!

Deleted User 430

Som vanlig leverer denne mannen rent gull og kommer med en herlig, dog dyster, tråd 👏👏

post liked by: Pwint, Pancho P, red, RedTrafford, Pangaea
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2598
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11871
Liker mottatt: 7641

Jeg blir så sinna at jeg vet ikke hva jeg skal si. Svin er de. Og ut må de!
post liked by: Pancho P, Pangaea, Can2, Schmeichel
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18075

Boikott, ikke bruk pængan dine på detta vil jeg mene er et ok tiltak, jeg tror de forsvinner. Og alt det pratet om at vi kan få noe mye verre inn som eiere. Det skal godt gjøres.
post liked by: Pangaea, Pwint
LUHG!
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Helt absurd...

Oppsummeringen til SwissRamble i de tweetsa:
Putting these elements together, I estimate that the Glazers have taken out £1.1 bln from #MUFC (interest £743m, debt repayments £147m, dividends £166m, directors remuneration £55m & management fees £23m). Total cost to United rises to £1.6 bln if £465m share sales are included.
Når klubber som Man City og Chelsea i tillegg har blitt tilført henholdvis £684m og £516m (samt at Abramovich akkurat ettergav et lån på £1.5b...), - kombinert med at det faktisk drives av kompetente folk, er det nesten utrolig at forskjellene ikke er enda større.
post liked by: Pink Final, Pangaea
Post Reply