The Glazers.

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4790

Litt tongue-in-cheek kanskje, men Tuchel avviser at han er interessert i jobben i United. Han sier om nye eiere i Chelsea:
– Forhåpentligvis elsker de å vinne! Det ville vært et stort pluss.
Flott med en link til FC United, takk for det, @Blodfink. De var på et høyere nivå for et par år siden, men rykket så ned. Før det hadde de en rakettreise med opprykk flere år på rad. Virker som de nådde taket sitt, vertfall midlertidig, men de kjemper nå om playoff plass, vertfall sist jeg sjekket tabellen. Man kan bli medlem i klubben og være med å bestemme. Mye mer demokratisk grunnlag enn eliteklubbene, ikke minst Manchester United. Egentlig helt utrolig det de har fått til. Har også bygget stadion nå, etter at de først lånte banen til Bury: Gigg Lane.

Hvem vet, kanskje spiller de mot Chelsea snart? :D
(vertfall hvis Chelsea hadde vært lokalisert lenger nord i landet, hahah)
post liked by: Pancho P, Pink Final, Blodfink, Cola2
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Har stor respekt for de som startet FC United, årelange fans av MUFC, bare avsluttet forholdet tvert og startet ny klubb.

Om bare alle hadde gjort det på den tiden, kanskje den motbydelige familien hadde tatt hatten...
post liked by: Pwint, Pancho P, Pink Final, Pangaea, Cola2
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Steinar Stenseth wrote: 17 Mar 2022, 23:24 Et bilde sier mer enn 1000 ord...


Burde jo kunne vekke boikott-lysten blant de fleste fans. Men det er klart, global fanbase gjør noe med det håpet...
post liked by: Pancho P
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987



Da er vi oppe i snart en håndfull intervjuer siden de tok over.

Det er nok ikke bare det spillerstallen som trenger investeringer. Old Trafford er ikke i en verdig standard og Carrington er ikke engang topp 5 i England når det kommer til treningsanlegg. Denne familien her skal gjøre mye riktig før de får min støtte med andre ord.
post liked by: Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4790

Jeg liker ikke å bli løyet til.

Deleted User 480

Avram Glazer alltid like blid og imøtekommende. For en solstråle!
post liked by: Pink Final
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Jeg hadde også vært blid og imøtekommende hvis jeg hadde fått millioner av pund årlig inn på konto for absolutt ingen innsats. Eller enda bedre, hadde jeg sluppet å betale noe for dette så hadde jeg vært enda blidere!
post liked by: Cola2
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4790

Ganske god deal ja. Ta et annet eksempel - TV2. Unitedforum "kjøper" TV2, og TV2 betaler for "kjøpet". Helt greit det sikkert. Ikke for TV2, men for oss.

Deleted User 480

Burde hatt et lite ironivarsel på meldingen min. 😁
post liked by: Pink Final
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Skjønte at det var ironisk, men sett fra hans synspunkt så har han jo all grunn til å være blid! Han bryr seg ikke om sportslige resultater og lommeboka er fortsatt tjukk og god.

Det jeg tenkte litt på her om dagen er at økt inflasjon som fører til økte renter, kan skape en utfordring med gjelden på sikt. Den nåværende renten er nok avtalt for en stund fremover, men på et eller annet tidspunkt så skal det sikkert forhandles på nytt der også. Da kan det bli tungt å betjene finanskostnadene. Har ikke helt oversikt over hva renten er på, ei heller hvor lenge den er bundet. Men det kan bli en fremtidig brannfakkel.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Ny tråd fra Swiss Ramble etter at United la fram kvartalstallene.
Lønninger og andre utgifter opp, inntektene også (men ikke på pre-pandemi-nivå), driftsunderskudd for andre år på rad - eierne tar fortsatt ut saftig utbytte og gjelda er nesten like stor som ved overtakelsen.

På grunn av Glazer-eierskapet betaler vi 20 mill i renter på lånet og 22 mill (øker til 33 i juni) i utbytte til eierne. Over 50 millioner pund vi kunne brukt på spillere, utbedring av stadion/treningsanlegg osv. Årlig. Det er disse tallene som er viktige når folk kommer med "se så mye penger de har brukt på spillere"-argumentet.

post liked by: Pink Final, Pangaea, Pancho P
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4790

Ble lyn forbanna bare av å lese de hadde tatt ut ca 90 millioner kroner i utbytte. Helt sinnsyke summer når klubben allerede blør penger både fra pandemi og parasitter som eiere. Så kommer alt det andre på toppen som du nevner der, som gjør at totalsummen disse ondskapsfulle jævlene har kostet oss er langt i overkant av 1 milliarder pund, eller ca 12 milliarder kroner.Og den reelle summen er langt over det også, sikkert bortimot 1.5 mrd pund nå, eller snart 20 mrd kroner. Og så får folk til å si at disse er ikke dårlige eiere, eller ikke de verste i PL eller England. Det er ingen andre som er i nærheten så ille, enkelt og greit. Man kan tåkelegge med å inkludere utenomsportslig greier, og den er grei, men når man snakker om ting fra klubbens synsvinkel, så er ingen andre eiere i nærheten av å være så brutalt jævlige som Glazers. I prosessen med overtakelsen av Chelsea la de til og med inn en "anti-Glazers"-klausul. Det sier alt.

De skulle vært jaget med kjepp og rifle til helvete bort. Men i stedet blir de beskyttet av det helt hinsides urettferdige systemet i fotballen, og verden for øvrig.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Ryder wrote:27 May 2022, 09:15 Det er disse tallene som er viktige når folk kommer med "se så mye penger de har brukt på spillere"-argumentet.
Bare for å påpeke dette for tusende gang (ikke til deg personlig, tror jeg), men parasittene har aldri brukt et pund på spillerkjøp. Alt kommer fra United selv. Glazers har aldri spyttet inn ett jævla øre i klubben. Eierskapet for dem handler om én ting, og ingenting annet: TA TA TA TA TA TA TA TA TA TA TA. TA MER. FUCK YOU ALL. TA MER!!!
post liked by: Pancho P, Pink Final, RedTrafford
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12977
Liker mottatt: 8255

For meg er det uforståeleg at parasittane ikkje takkar ja til eit monsterbud og heller finn seg ein ny vert dei kan utnytte. Kva har dei å hente på å tvihalde på klubben?

No er eg ingen økonomiekspert, men eg ville tru at United nærmar seg maksnivået av det ein kan forvente seg av sponsoravtalar. Ikkje blir det ein Superliga utanfor regi av UEFA der pengane skulle ha gått direkte til klubbane. Eg ser heller ikkje at TV-inntektene kan auke voldsomt. Det er heller ikkje gitt at vi skal kvalifisere oss til Champions League på ein jamnleg basis med tanke på kor vi er i øyeblikket.

Legg til at vi har eit skyhøgt lønnsnivå (sjølv om ein del spelarar vil få redusert lønna og ein del med enorme lønner forsvinn), få spelarar med særleg marknadsverdi og at vi har store behov for forsterkingar i fleire sentrale posisjonar.

Og det er berre starten. Nettogjelda har auka, treningsfasilitetane skal utbetrast og ikkje minst skal Old Trafford oppgraderast til å bli eit av dei mest moderne anlegga i Europa. No trur eg det siste er galtevask frå PR-avdelinga i klubben. Sannsynlegvis blir det litt sparkel på murfasaden og eit nytt malingsstrøk, men det er skrikande behov for investeringar som iglene ikkje kan suge ut frå klubben lenger.

Så "kjære" Joel, Avram og alle andre i slekta: Please PISS OFF og overlever klubben vår til nokon som har evne til og interesse av å få klubben tilbake på rett spor.
post liked by: Pink Final, Pangaea, RedTrafford, Cola2
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Anbefaler denne episoden fra No Question About That-podcasten - der fast vert Ed Barker (som selv har god peiling på finans) har med seg Andy Green (har blogget mye om fotballfinans som Andersred). For en som meg, men begrenset innsikt i økonomi på dette nivået, er det tungt stoff, men viktig og interessant:

post liked by: Pancho P, Pangaea, Blodfink, Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4790

Takk, jeg må prøve å komme tilbake til denne senere, høres veldig interessant ut, men for tiden har jeg ikke lyd fra PCen. Samme "problemet" med videoen om ten Hags fotball som ble postet for noen få dager siden :blush:
Post Reply