David De Gea

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Nei, det er/har vært litt av et rot av spillertyper egentlig. Med Mourinho og Solskjær (Uten at jeg helt forstår hva den langsiktige planen til nordmannen egentlig var) har vi vel lenge nå bare hatt spillermaterialet for kontringsfotball, ligge lavt og la motstanderen trille ball.
De Gea ganske grei i dag forsåvidt mot Leicester, men han er likevel en av de jeg håper blir byttet ut til neste sommervindu med en mer moderne keeper, så Ten Hag kan implementere mer av spillestilen han ønsker. Keeper, spiss og høyreback.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16748

Spillere bør sjeldent eller egentlig aldri bedømmes på enkelt matcher.
Det er over tid spillerne viser hvem de er.
Allikevel vil jeg nevne fotarbeidet til David de Gea v Leicester kontra Dean Henderson for Forest v City.
Deano var fæl mot City.
Men igjen, jeg understreker at det er urettferdig å trekke fram enkelt matcher.
Jeg velger å nevne det nå, fordi jeg hele tiden har ment at de to er ganske jevne med ball i beina.
De Gea kanskje litt bedre i min bok.

Om det er slik at Ten Hag neste sesong vil ha inn en keeper som er topp topp klasse med ball i beina blir det ikke Dean Henderson.
Det bør være en som er så trygg med ball i beina som feks Sanchez i Brighton & Hove Albion.
post liked by: RedTrafford, Belfastboy, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 595

Mener fortsatt Henderson er markant bedre med ball i beina enn de Gea. Men, som du sier, enkeltmatcher sier lite. Henderson var fæl mot City, og vi har sett de Gea være dårlig med ball i beina gjennom en hel karriere, og derfor er han ikke engang lenger i troppen til Spania.

Men, er helt enig i at de Geas fotarbeid ikke er så dårlig som mange sier. Det er langt fra hans svakeste felt.

Når det gjelder øvrige ferdigheter, er det enda større forskjeller på de to. De Gea er blant de dårligste i Europas topp 5-ligaer på feltarbeid i lufta, samt altfor enkel å score på 1v1 med sin passivitet. To områder Henderson er blant de mer proaktive i PL. De Gea har bedre rekkevidde enn de fleste keepere, og er fortsatt en glimrende skuddstopper. Synes og de Gea er hakket mer proaktiv i år enn tidligere, noe som sikkert er en instruks fra ten Hag. Så har tro på at de Gea kan ha en god sesong, enda bedre enn i fjor.

Henderson var en av de beste keeperne i ligaen sist han fikk spille en hel sesong for Sheffield United, og han har fortsatt slik i år. Etter fem serierunder, er Henderson en av de beste keeperne i ligaen, uavhengig City-kampen, samt Brentford-kampen og Brighton-kampen, hvorpå de Gea var direkte dårlig.

Enig i at en ny keeper kan bli nødvendig, men har fortsatt troa på at Henderson har en god sjanse til å bli en solid sisteskanse for United.
post liked by: Pink Final
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12527
Liker mottatt: 4887

En veldig diplomatisk de Gea i intervju om Henderson sin utblåsing og hvor han heller svarer at han er fokusert på sin jobb og sesongen vi er inne i nå.
post liked by: Pink Final, Can2
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16748

Ja David de Gea representer klubben på flott vis.
Framstår med klasse.
post liked by: Belfastboy, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12527
Liker mottatt: 4887

En verdig representant av keeperdrakta til United.

Var for øvrig en artig benektelse fra en "motdebattant" i kommentarfeltet også, @Pink Final :D
post liked by: Pink Final
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16748

Enig @Belfastboy.
Vært sirkustendenser rundt United.
David de Gea framstår imidlertid stødig og som at han bryr seg.

Nei, ikke så vanskelig å forstå hvilke nick som tilhører samme person både der og her.
Selv for en enkel sjel som meg 🥳
post liked by: Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 595

post liked by: Pink Final, Belfastboy, Can2
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18053

Andy Mitten snakker litt om keeperen i en video fra Nicosia etter kampen i går. Tror han skriver ny kontrakt, men at forhandlingene går lettere denne gangen en sist, der spanjolen til slutt fikk en monsterkontrakt og da antageligvis er verdens høyest betalte keeper.
post liked by: Pink Final
LUHG!

Deleted User 661

500 kamper. Gratulerer 👏
post liked by: messilingard, Pink Final, Belfastboy, Pancho P, Can2
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Helt enig, vel fortjent hyllest før dagens kamp. Også var det fint med en clean sheet når anledningen først dukket opp!

post liked by: Pink Final, Belfastboy, Pancho P, Cola2
LoveUnitedHateGlazers

Deleted User 430

Ser ut til å bli et par uker ekstra ferie på DDG før jul. Syns faktisk det er helt gull. Bedre for kropp og sjel å få en uke eller to med ungen i Madrid fremfor å sitte på en benk i Qatar..

https://direkte.vg.no/sportsdognet/news ... 6-f11da280
post liked by: Blodfink, RedTrafford, Pink Final, Can2, Belfastboy, Cola2, Pancho P
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16310
Liker mottatt: 10525

Helt enig @Steinar Stenseth
Hvis han skal stå absolutt alt av kamper uansett motstand, så kommer det godt med litt ekstra hvile for DdG.
Så kan han heller se på TV og le, over hvor latterlig det egentlig er med ett VM sluttspill i November/Desember :-|
post liked by: Belfastboy, Can2, Pancho P, Pink Final
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Etter kampen i dag, så er jeg enig med @Pink Final at han er utrolig på streken.
Og han overasker også utenfor boksen.
For mye + bør man ta opp hva bør han bli bedre på?
Min mening å gå litt mere ut fra streken å ta ballen.

Men å kvitte seg med han synes jeg er uaktuelt, men, på nytt ett men, han bør gå ned i lønn

For meg var han Matchvinneren i dag
post liked by: Belfastboy, RedTrafford, Pink Final, Buchan, Can2
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16748

David de Gea har ENORM rekkevidde.
Den ene redningen der er helt utrolig.
Jeg vet ikke hva han gjør rett?
En kombo av spenst, satse i rett øyeblikk, riktig balanse i det skuddet går m.m.

At han er en skuddstopper av rang er det ikke mange som betviler.
Det jeg synes er moro er at han kommer så tidlig ut, og sweeper.
Vi så et eksempel i dag igjen.
Han satser akkurat i rett tid, og når ballen først.
At han er ganske trygg i pasningsspillet overrasker mindre.
Har hevdet lenge at han ikke er så værst med ball i beina.

Én stor svakhet gjenstår dog.
Å gripe inn i feltet når ball slås inn.
De Gea’s soleklart største svakhet imo.
post liked by: Belfastboy, Cola2, Buchan, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply