David De Gea

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Ryder
Posts: 4697
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2624
Liker mottatt: 10680

Problemet med De Geas ballbehandling og pasningsfot er ikke det rent tekniske. Han bommer og sleiver ikke så mye, han treffer greit på det han prøver på.

Men det er lett å se at han ikke er komfortabel og at det ikke faller naturlig for ham. Det gjør at han ikke evner å improvisere - han blir i villrede om det planlagte pasningsalternativet blir blokkert og stresset om noen kommer i press. De beste spillende keeperne er i stand til å lese situasjonen, vende med ballen og lete etter alternativer - akkurat som en utespiller.
post liked by: Pink Final, messilingard
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7607
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27254
Liker mottatt: 17787

God beskrivelse @Ryder, stiller meg bak det du skriver slik jeg leser spillet hans.
post liked by: Ryder
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 661

14 dager til kontrakten går ut. En avgjørelse burde vært tatt for lengst. Hent Sanchez fra Brighton. Han er på kant med manageren der. Koster nok ikke allverden. Tror også det er en liten oppgradering fra De Gea.
User avatar

Ryder
Posts: 4697
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2624
Liker mottatt: 10680

Fin unnskyldning for selgende klubber for å skru opp prisen, med andre ord...
Skal vi aldri lære?
post liked by: red
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

Harry Greaves wrote: 19 Jun 2023, 09:40
Sir Alfie Rey wrote: 18 Jun 2023, 07:51 Men helt seriøst, Jeg tror det er en sjanse for at Deano er vår nye nr 1 når sesongen sparkes i gang.
Det vil ikke være noen særlig forbedring. Bedre sweeper og mer attitude, men dårligere skuddstopper. Ellers omtrent på De Gea-nivå på det meste.

Da tar jeg heller Pickford hver dag i uka.
Nei takk. Deano er et soleklart bedre valg enn Pickford any day of the week.

Ellers er jeg ikke enig med deg i beskrivelsen din om Deano.

Men helt greit å være uenige.
Glory Glory Manchester United!!!!
User avatar

red
Posts: 1530
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2276
Liker mottatt: 4150

Ryder wrote: 19 Jun 2023, 13:11 Fin unnskyldning for selgende klubber for å skru opp prisen, med andre ord...
Skal vi aldri lære?
Ja, er helt håpløst.

Det burde vært satt en intern deadline medio mars elns... Også fra det øyeblikket det ble klart at han vil dra / de ikke blir enige, satt seg et mål om å signere en ny ekstra keeper før det blir bekreftet offentlig at De Gea forsvinner.
post liked by: Cola2, Pink Final
User avatar

10Hag
Posts: 1498
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3608
Liker mottatt: 4882

Ender fort opp med én testsesong for Dean Henderson.
Det kan jo slå begge veier, men er "optimistisk light."

Synes faktisk han er litt undervurdert, men kun min mening. Ser og at han har svakheter. Men styrkene hans synes jeg og blir litt stryket over og blir sjeldent nevnt av de som ikke liker ham, på samme måte som DDG sine tekniske pasningsferdigheter og blir overdrevent snakket ned av mange. Synes generelt det er litt lite balanse/objektivitet i omtale av begge våre keepere.

Syns ikke han brente noen "broer" med det intervjuet sitt. Var ingenting der som fornærmet meg i alle fall. Men kan forstå at noen ble det. Litt unødvendig krast var det, men virket og oppriktig og ærlig i mine øyne. Vanskelig å være uenig i at en slik keeper i sin beste alder ikke skal slite benken.

Det at han føyk vekk fra stadion når han ble droppet mot Villa (?) synes jeg var meget uproft av ham. Men det har jo også flere "legender" gjort i sin tid, inkludert Scholes og van Nistelrooy, som begge spillere jeg fortsatt er "glad i." Keane og Rooney har jo og hatt langt kraftigere utblåsninger, Det må være litt takhøyde for feiltrinn.

Har ingen store problemer om han får en sjanse i år. Han er tross alt et fint akademiprodukt. Går det bra så sparer vi et lass med penger. Går det middels, så har vi mye bedre råd til en bedre keeper neste sommer. Tror uansett ikke det vil gå direkte dårlig. Han er bedre enn Pickford, og minst på nivå med Ramsdale, som jeg synes er noe overvurdert. Nick Pope synes jeg uansett er den mest stabile av den engelske "burvokterkvartetten", og to hakk over alle de 3 andre.

Så gjerne en testsesong med Henderson for min del. Og heller ham enn Onana, som virkelig er en bråkebøtte i en annen dimensjon enn noen av våre spillere, noe vi har sett på både klubb- og landslag. Kjempegod målvakt er han jo og, så det er nyansert.

Men Costa, eller Bart Verbruggen (nå som jeg endelig har sett kamper med ham) er uansett mine drømmesigneringer. Da ville jeg gladelig solgt Dean Henderson.

(Kun mine meninger dette. Vil ikke ta debatten om DDG vs. Henderson. Har respekt for begge sidene, og synes keeperne nesten er for ulike til å sammenligne skikkelig, med ulike styrker og svakheter.)
Last edited by 10Hag on 19 Jun 2023, 19:55, edited 1 time in total.
post liked by: Pancho P, Sir Alfie Rey
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2590
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13432
Liker mottatt: 8647

Matt Pyzdrowski, som er både trenar og gammal keeper, skriv i The Athletic at Andre Onana vil vere den ideelle keeperen for Ten Hag sitt system. Ifølge Pyzdrowski har Onana pasningskvaliteten, aggressiviteten i feltet og reaksjonen på strek som skal til for å gjere han til det opplagte valget på keeperplass for oss. Han har spesielt lagt vekt på innsatsen i CL-finalen mot City for å vise korleis Onana kan gje oss fleire alternativ både i utspelingsfasen og på overgangar.

Så skal det nemnast at dei utanomsportslege eskapadene til kamerunaren ikkje har vore tatt med i analysen 😅
post liked by: 10Hag, Blodfink, Pink Final, Cola2, Can2, RedTrafford
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

red
Posts: 1530
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2276
Liker mottatt: 4150

Uansett utfall, så må jeg si at nostalgikern i meg hele veien har drømt om at De Gea kom til å være "livlinjen" fra siste seriegull med Sir Alex og til vårt neste.

(Vel, egentlig pleide jeg å tenke dette om Rooney, Carrick, osv også, men nå har det gått et par år siden de ga seg ... :hah: og De Gea var/er siste sjanse for at det skulle gå)
post liked by: Pink Final, RedTrafford
User avatar

Ryder
Posts: 4697
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2624
Liker mottatt: 10680

10Hag wrote: 19 Jun 2023, 17:44 Men Costa, eller Bart Verbruggen (nå som jeg endelig har sett kamper med ham) er uansett mine drømmesigneringer. Da ville jeg gladelig solgt Dean Henderson.
Verbruggen så å si klar for smarte Brighton, ifølge Romano. 20 mill Euro.
Jaja, vi får vel kjøpe ham om to år for 80.
post liked by: 10Hag, Blodfink, Pink Final
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23310
Liker mottatt: 19270

Romano melder: At det er klubben som avventer, kontrakten er man så og si enige om, og det har man vært lenge, men ingenting er signert. Verbruggen og Onana's representanter har man visstnok snakket med, men ingen bud kunne gis, p.g.a usikkerhet rundt United...Derfor ingen avgjørelse rundt DDG heller. Som ønsker å bli.

Sirkus United rider igjen :øl:
post liked by: 10Hag, Cola2, RedTrafford, Pink Final
LUHG!
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

En ting som er viktig for spillere, er selvtillit. Dette gjelder fra bakerste spiller til den som spiller på topp.
På en bane i lagidrett, spesielt fotball/hockey/håndball etc. Vil det alltid være noen som er spesielt utsatt hvis de gjør en feil. Målvakt og dommere, ja de andre spillerne kan også slite. Men en målvakt og dommere som gjør en avgjørende feil vil slite mere.
Jeg er ikke noe stor "fan" av DDG, men han er fantastisk til tider, og har reddet mange kamper/poeng for oss.
Men han klarer å gå videre, selv om "hele" verden snakker om at den burde han ha reddet.
Hva skjer så i neste kamp, jo han reiser seg mesterlig og har ristet av seg hva som skjedde sist.

Har ett favoritt sitat fra en av mine favoritt målvakter i NHL og det er:
"Do you know a lot of jobs where every time you make a mistake, a red light goes off over your head and 15,000 people start booing?" By Jacques Plant"
post liked by: Pink Final
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 889
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7926
Liker mottatt: 2616

Jeg har alltid likt De Gea men ser at han har noen svakheter, og disse har blitt mer synlig etterhvert. Samtidig har han noen fingertuppredninger som er verdensklasse og en nytelse og observere. Nå ser det uansett ut som veiene skilles.

Når det gjelder Pickford/Henderson, så tenker jeg at det må være en grunn til at Pickford er det soleklare keepervalget på landslaget.
post liked by: Pink Final, RedTrafford
Kong Eric Cantona
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7607
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27254
Liker mottatt: 17787

Enig @Cola2, og kanskje enda viktigere enn selvtillit er selvfølelse.
På meg virker David de Gea veldig sterk psykisk, trygg på seg selv.
I den grad det går an å vurdere slikt fra sofakroken og noen få turer til Old Trafford.

Virker som noen forbinder selvfølelse/selvtillit med å være stor i kjeften.
Det har ingenting med saken å gjøre.
Snarere tvert i mot, kan gjerne være et skall for å skjule egen usikkerhet.

Sånn, nok hobby psykologi 😂
Tilbake til David de Gea Quintana.
post liked by: urjan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

10Hag
Posts: 1498
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3608
Liker mottatt: 4882

Synes du DDG viser sterk psyke i kamper?

Er vel mer der at han dessverre egentlig viser det motsatte, i måten han er utrygg med ball, og utrygg i feltet og i dueller.

Det virker på meg som en spiller med ganske lav selvtillit/selvfølelse i visse situasjoner. Altså det motsatte av det du opplever.

Kan godt hende trenerteamet vårt ser det mer som deg. Lurer bare på hvorfor det da virker litt som Ten Hag er nølende til å fortsette med DDG som førstekeeper. Virker på meg som hans selvtillit påvirker spillet hans i negativ retning.

Sier ikke at du tar feil og jeg har rett. Men det viser jo at man kan tolke det man ser veldig ulikt.
post liked by: RedTrafford
Post Reply