David De Gea

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7605
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27247
Liker mottatt: 17766

Ja det synes jeg så absolutt @10Hag.
Som @Cola2 skriver reiser han seg alltid etter tabber.
Et raskt Google søk og man finner drøssevis av ex spillere, lagkamarater og managerer som sier at De Gea er psykisk meget sterk.

Et mentalt monster sa Victor Lindelöf etter FA cupsemifinalen.
Peter Schmeichel har sagt noe lignende, og Eric Steele (keeper trener’n) og Rafael da Silva, og Erik ten Hag og….ja det er bare å søke på nettet.
Regner jo med at disse vet hva de prater om 😃😊
post liked by: RedTrafford, Cola2, Pwint, Can2, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

10Hag
Posts: 1497
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3607
Liker mottatt: 4879

@Pink Final: Synes det er mange gode referanser du kommer med. Gode poeng!
Samme med @Cola2 sine poeng, siden han har den fine evnen til å "brushe" av seg feil, og levere bedre etter det.

Men jeg tolker jo generelt det motsatte, at han for ofte virker preget av dårlig selvtillit. Og det det finnes nok andre fans og eksperter som og tolker det andre veien. Er de tolkningene mindre gyldig da?

Og hvordan sammenfaller det med Ten Hags uttalelser i pressekonferansen etter FAC-finalen? Hvorfor virker det som han tilsynelatende er nølende til å fortsette med De Gea som førstekeeper? Det virker jo på overflaten i så fall at det vitner om at han har ikke like mye tillit til De Gea som han hadde tidligere i sesongen når han snakket mer positivt om ham?

Synes kanskje du virker litt bombastisk og avvisende til at man kan se det annerledes. Eller kan hende jeg tar feil, og at du absolutt ikke er det?

Respekterer og forstår til en viss grad uansett at du mener det, og du er jo absolutt ikke alene om å se det slik. Men mener jo og det er bra om det kan diskuteres og at man prøver å se det fra begge sider. Eller blir det feil å se det slik?
post liked by: Pink Final, Pwint
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7605
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27247
Liker mottatt: 17766

Neida, ikke feil det @10Hag.
Og skjønner at jeg framstår bombastisk.
Synes bare han blir i overkant kritisert av den delen av fanskaren som ikke har sansen for ham.
Helt ærlig, kjenner jeg på at engasjementet rundt klubben og engelsk fotball stuper.
Ikke bare pga alt juks, korrupsjon, VAR rotet osv.
Men også i takt med at fansen skal utpeke syndebukker,
Noen spillere får liksom skylda for alt.
Jeg tenker på komm feltet hos United.no
(Red Cafè har jeg gitt opp for lengst).
post liked by: Cola2, 10Hag, Pwint, Can2, red, Belfastboy, urjan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

10Hag wrote: 20 Jun 2023, 16:06 Det virker på meg som en spiller med ganske lav selvtillit/selvfølelse i visse situasjoner. Altså det motsatte av det du opplever.

Sier ikke at du tar feil og jeg har rett. Men det viser jo at man kan tolke det man ser veldig ulikt.
Til dels enig, men det jeg prøver å si er at selvtillit kjøper man ikke på Kiwi.
Og når jeg ser DDG får tilbakespill, å må bruke beina da er jeg urolig, og også irritert at han ikke går ut i feltet ved corner

Ang tolkning er alltid forskjellig fra person til person ang situasjon.
Og at målvakter backer hverandre opp vet jeg av erfaring at det stemmer ikke, det kan se sånn ut.
Men han på "benken" håper at han som står driter seg ut.

Min erfaring med det.... målvakt på benken i "gamle" eliteserien i hockey, trener for landslaget i kjelkehockey.
I en landskamp i kjelkehockey, satt jeg inn en som aldri hadde spilt på landslaget.
1st målvakten satt jeg på benken, grunnet at dette var en kamp vi skulle vinne uansett.
Han som sto hold nullen, vi vant 5-0, måtte kjefte på den 1st målvakta grunnet at han ikke var ute å gratulerte han som sto. Fikk til svar: "Hvorfor, jeg risikerer at han tar plassen min!"

Så noe kjennskap har jeg til dette, og de som står, evt dømmer vet at dette var drit dårlig, og dermed er er det å skjerpe seg.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
10Hag wrote: 20 Jun 2023, 16:41 Og hvordan sammenfaller det med Ten Hags uttalelser i pressekonferansen etter FAC-finalen? Hvorfor virker det som han tilsynelatende er nølende til å fortsette med De Gea som førstekeeper?
Burde ikke målvakts treneren gi en uttalelse?
Jeg tror Haag vil ha en målvakt som ikke bare er en målvakt, men en "sweeper"

Personlig så likte jeg Henderson, mere up-to-date spillestil, og yngre pluss mindre lønn.
Men hans uttalelser, om alt er riktig at han er sagt, så har han gravd sin egen grav.
Og det tror jeg ikke bare er hos MUFC, den Haag, men alle andre klubber har også fått dette med seg.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Og ALLE gjør en feil noen ganger, ingen er feilfrie
post liked by: 10Hag, Pwint, Pink Final, Belfastboy
User avatar

10Hag
Posts: 1497
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3607
Liker mottatt: 4879

@Pink Final: Ja, det skjønner jeg virkelig mtp engasjementet. Det er så mye unødvendig eder og galle rettet mot spillerne våre og på diverse sider rundt omkring går det langt over stokk og stein! Og ikke minst rettet mot hverandre bare fordi man er uenige.

Håper ikke jeg fremstod som noen DDG-hater, eller noen som helst andre spillere. Synes som nevnt at han har både gode og mindre gode ferdigheter, og tenker at det er verdt en høflig diskusjon. Selv om jeg tolker det slik at jeg synes tiden er moden for et skifte, så kan jeg jo ikke bare påstå at de som mener det motsatte tar feil. Noen mener han er kjempegod, andre mener ikke det. Begge sidene har sine argument ig poeng, og vi bør ikke avskrive hverandre av den grunn.

Så at man ser litt annerledes på spillere betyr jo ikke at man er ute etter å "ta" noen eller rakke ned på de. Kan ikke snakke for andre, for det er jo noen som absolutt bare er ute etter å være negativ eller irritere.

Jeg synes f.eks at Van de Beek får ufortjent mye pepper av fansen vår. Men det irriterer meg ikke, for jeg skjønner jo kritikken. Selv om jeg ikke er helt enig i hvordan han vurderes av alle, er det ingenting galt å diskutere rundt spilleren og hva som er bra eller mindre bra. Det er en helt snnen mening enn min, men det betyr ikke at jeg har rett.

Vi kan jo ikke alle være enige om hvor gode alle spillerne i en tropp på 25+ mann er... Så da kan det gjerne bli høflige diskusjoner hvor vi kan høre og lære av hvordan begge sider vurderer spillerne. Så lenge det ikke bare blir "du tar feil og min mening betyr mer". Det inntrykket sitter man jo igjen med etter å ha klikket på div. kommentarfelt, og det er slikt som dreper engasjement for min del. At man har ulike meninger på en høflig måte forsterker engasjementet. Forum skal jo være til for diskusjon, og ikke minst felles glede (eller sorg, blitt en del av det og😅).

Så for å avslutte: Skjønner veldig godt din "kjærlighet" (sorry, fant ikke et bedre ord i farta!) for DDG. Synes bare det er fint om vi ikke snakker "ned" til de som ikke er enige og mener noe annet. Det er ikke alle som mener det som negative angrep på spiller eller fans. Det er (i alle fall av og til fra enkelte) bare snakk om ærlige meninger, uten noen baktanker.

Når det er sagt, vil jeg ha meg frabedt at dere gir Donny mindre enn 7 på børsen! Skjerpings 😎❤️
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Wise words @Cola2!

Synes du oppsummerer det hele fint. Og selvtillit er nok ikke i disken på Kiwi 😅 Interessant fortelling fra hockey om målvakter som konkurrerer. Fikk jo og inntrykket av at DDG og Henderson ikke var perlevenner akkurat. Og det er vel flere eksempler på det i mange lag. Derfor jeg synes det er fint om man bare avvæpner den situasjonen med å være helt tydelig på at "du er #1, og du er #2". For mye konkurranse på keeperplassen tror jeg bare gjør situasjonen unødvendig betent og stressende for begge.

Tolker og det som at Dean Henderson er noen hakk mer moderne. Er ikke 100% overbevist på hele ferdighetsregisteret, men det er noen ting som ikke er så aller verst. Så er det jo et fint pluss at han er gratis og fra akademiet. Intervjuet var ikke bra, men synes alle fortjener en sjanse til etter de har tråkket feil. Tror nok og at han blir solgt, men blir heller ikke spesielt overrasket om han plutselig står mellom stengene i August. "Rarere" ting har jo skjedd.

Men egentlig mener jeg at det aller lureste er å gå "all-in" for en topp ung keeper. Spesielt om vi ikke skal blåse 100 mill. pund på en spiss. Det er litt skummelt å gamble alle kort på Henderson om det ikke fungerer. Og litt spennende må jeg innrømme... Men kanskje ikke den plassen på laget man vil ha mest spenning!
post liked by: Pwint, Pink Final, RedTrafford, Belfastboy, Cola2
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7605
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27247
Liker mottatt: 17766

Jeg er glad i de Gea.
Og i Rashford, og Lindelöf, og Wan-Bissaka, og Martial, Fernandes, Brandon Williams, Scott McTominay, Eric Bailly..ja i de aller aller fleste spillerne våre.

Det betyr ikke at jeg synes feks Williams er god nok.
Det betyr ikke at jeg mener David de Gea er en kjempegod komplett moderne keeper.
Langt i fra, han har aldri vært komplett, og han vil aldri bli det.
Men når feks folk på United.no skriver at Det vi har er krise! - jeg klarer ikke å forstå slike ordvalg om våre egne spillere.
Jeg mener jo at Deano ikke er like god som De Gea, men ville aldri skrevet at han er krise.
Eller som en på forrige side påsto jeg har skrevet, at han er talentløs.
Lykke til med å finne den posten der jeg omtaler Dean Henderson som talentløs 😅.

Hadde en disputt her inne da forumet var nytt med en bruker om Victor Lindelöf.
Den gang fikk Vigge skylda for alt, uansett.
Denne brukeren ble så useriøs i sin omtale av svensken at hadde ikke han forlatt forumet, så hadde jeg gjort det.
Helt ok å være uenige, men litt respekt for spillerne som bærer drakta vår bør man vel ha på et Manchester United nettsted?
post liked by: RedTrafford, Belfastboy, Cola2, Can2, urjan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

10Hag wrote: 20 Jun 2023, 19:01 Wise words @Cola2!

Synes du oppsummerer det hele fint. Og selvtillit er nok ikke i disken på Kiwi Interessant fortelling fra hockey om målvakter som konkurrerer. Fikk jo og inntrykket av at DDG og Henderson ikke var perlevenner akkurat. Og det er vel flere eksempler på det i mange lag. Derfor jeg synes det er fint om man bare avvæpner den situasjonen med å være helt tydelig på at "du er #1, og du er #2". For mye konkurranse på keeperplassen tror jeg bare gjør situasjonen unødvendig betent og stressende for begge.

Tolker og det som at Dean Henderson er noen hakk mer moderne. Er ikke 100% overbevist på hele ferdighetsregisteret, men det er noen ting som ikke er så aller verst. Så er det jo et fint pluss at han er gratis og fra akademiet. Intervjuet var ikke bra, men synes alle fortjener en sjanse til etter de har tråkket feil. Tror nok og at han blir solgt, men blir heller ikke spesielt overrasket om han plutselig står mellom stengene i August. "Rarere" ting har jo skjedd.

Men egentlig mener jeg at det aller lureste er å gå "all-in" for en topp ung keeper. Spesielt om vi ikke skal blåse 100 mill. pund på en spiss. Det er litt skummelt å gamble alle kort på Henderson om det ikke fungerer. Og litt spennende må jeg innrømme... Men kanskje ikke den plassen på laget man vil ha mest spenning!
Takk for de Wise words @10Hag
Har levd lenge både som tilskuer, matrial, speaker, lagleder, spiller, trener og det siste jeg gjorde var å innføre video i hockey i Norge. Faktisk i 1987-88 sesongen, siste Enga vant NM var det jeg som filmet, etter det har de ikke vunnet ett NM.....

Men tilbake til DDG som tråden egentlig om.
DDG er fra min egen vurdering den beste jeg ser på reaksjoner på streken,
men med ballen i beina er ikke bare jeg urolig, tror faktis ikke dette har blitt stresset på trening.

OK, jeg har vært hockey målvak/trener, trener for et som var det beste landslaget i kjelkehockey, dommer i Eliteserien.
Ved siden av dette var jeg den som startet med nr 1 i Lydighet med hund i det første VM.
Gikk forøvrig ikke så bra , 32 av 96 på de som startet, 29 av de foran meg var med BC, og jeg med Rottwailer.

Men dette er ett sidesprang, etter dette har jeg vel trene 300-350 ekvipasjer (hund og fører)
Jeg fant ut en måte å trene stress på, siden du og hunden din gikk veldig bra på trening.
Forslaget kom for øvrig fra Luftforsvaret

Sett opp ekvipasjen hvor trener holder båndet til hund, og fører SPRINTER det vedkommende kan 50 meter forover, og så tilbake og overtar båndet og starter å gå med hunden.
Min enkle forklaring er at på trening er du sikker.
Men må du løpe 50m x 2 så har du en puls som du muligens har når du skal inn å konkurrere,
det vil ikke bare gå utover hund men videre til deg.

Men tilbake til DDG, ikke mange jeg ser hever seg så mye i spillet sitt i neste kamp.
Og det går på selvtillit, at dette skal han klare og bli bedre på.

Ang. Henderson, er en som har brystkassa litt for langt foran seg.
På streken er han langt dårligere enn DDG,
men motsatt av DDG er han ikke redd for å gå ut i feltet på en corner.
Og en del bedre med beina enn DDG

For meg (hittil) er DDG en lagspiller å setter laget foran
Henderson, med sitt intervju, så virker det på meg at han går foran laget.

Men ett lag er ikke bedre enn det svakeste delen.
Laget SKAL alltid gå først!

Men ALLE kan gjøre feil, INGEN er ufeilbare
Jeg personlig har muligens mere personlige feil enn dere alle andre tilsammen.
Har lært å lære av feil, tror også DDG og Henderson har lært av sine feil.


En av mine største feil siste tiden var at jeg skrev i denne tråden. :D
post liked by: 10Hag, Ryder, Belfastboy
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7605
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27247
Liker mottatt: 17766

10Hag wrote: 20 Jun 2023, 16:41 @Pink Final: Synes det er mange gode referanser du kommer med. Gode poeng!
Samme med @Cola2 sine poeng, siden han har den fine evnen til å "brushe" av seg feil, og levere bedre etter det.

Men jeg tolker jo generelt det motsatte, at han for ofte virker preget av dårlig selvtillit. Og det det finnes nok andre fans og eksperter som og tolker det andre veien. Er de tolkningene mindre gyldig da?

Men mener jo og det er bra om det kan diskuteres og at man prøver å se det fra begge sider. Eller blir det feil å se det slik?
God morgen!

Jeg klarer ikke helt slippe dette 😁.
Å se ting fra flere sider er på sin plass.
Alle har rett til å si sin mening, vel å merke så lenge man er sånn noenlunde seriøs.

Om supporteres og eksperters tolkninger er mindre verdt får hver enkelt gjøre seg opp en mening om.
Kan ikke huske så mange eksperter som har sagt at de Gea har svak psyke.
Hvem?

For meg veier uttalelser fra mennesker som kjenner ham tungt.
Gjennom hele karrieren til David de Gea har han får skussmålet å være meget sterk psykisk.

This boy is as cold as a wolf. He has composure, nerve and self-confidence. The pressures that others might feel don't affect him - keeper trener i Atletico Angel Mejias i 2010.

The one thing he has is fantastic inner strength. We teach him that the calmest man on the field has to be the goalkeeper. And one of his great strengths is his calmness. - keeper trener Eric Steele i 2013.

He has huge faith in himself, which is a really important virtue. He doesn't let anything affect him. The day he makes a mistake he knows he has made a mistake but it never sinks him. - Bestevenn og lagkamerat Juan Mata i 2014.

Jeg kan enkelt hoste opp minst 10 sitater til, alt fra Schmeichel til nåværende manager.

Ære den som æres bør synes jeg.
David de Gea får mye kritikk, nærmest gått sport i det.
Mye av det er berettiget, han har gjort noen grove feil bare i vår (Sevilla, West Ham, Man City i finalen).
Han er svak i felt arbeidet.
Han er ikke like komfortabel med ball i beina som de beste.

Men når styrkene hans også snakkes ned, så kjenner jeg at forsvarsmekanismene slår inn hos meg 😅.
Min mening er at han er en sterk karakter, har sterk psyke.
At han er en privat person, og litt stille kanskje har ingenting med psyken å gjøre.
Folk som er utagerende er ikke nødvendigvis sterk psykisk.
Det kan snarere være tvert i mot.
Nei denne gir jeg meg ikke på 😂.
Ikke med alle de dusinvis av mennesker tett på de Gea som gir ham så gode skussmål.
Det er også min tolkning fra sofakroken.
Men min tolkning kan så absolutt være feil.
Det jeg baserer meg på er autoritetene, de som kjenner ham.
post liked by: Cola2, Belfastboy, Pwint, Runeeri, Can2, urjan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7605
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27247
Liker mottatt: 17766

Fin artikkel ført i pennen av Andy Mitten på United.no i dag.
https://www.united.no/nyhetsarkiv/synet ... -manedene/
En + artikkel, så skal ikke avsløre for mye her.
Majoriteten av oss er vel medlemmer og får lest artikkelen.
Kort resymé;
✅Tilbakeblikk på tiden i United.
✅Mannen David de Gea er en mann av få ord og er privat, byr ikke mye på seg selv til media.
✅Igjen kommer det fram at han er rolig og laidback.
✅Intervju med flere keepertrenere, som vurderer hans sterke og svake sider.
To styrker som blir nevnt er 1)den store rekkevidden på strek 2)evnen til å slå bort ball fra farlig område.
Det blir også nevnt narrativet om at han slår mange feilpasninger.
Da han var i Atletico, og fotballen var litt annerledes ble han verdsatt for sin evne til å distribuere ballen, det samme ble han i van Gaal perioden hos oss skriver Mitten (referanse Eric Steele).
(Jeg synes som sagt @Ryder gir en svært god beskrivelse i en post for ett par dager tilbake, det er akkurat slik jeg oppfatter de Gea med ball i beina).

Flott artikkel, som det ofte blir når Andy Mitten er forfatter.
post liked by: Cola2, Belfastboy, Pwint
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Anbefales på det STERKESTE å lese denne artikkelen.
Bare å være medlem i Supporter Klubben kan du lese det beste jeg har hørt ang DDG både + og - .
post liked by: Pink Final, Pwint

Deleted User 661

Da har også The Athletic skrevet det samme som jeg var inne på her tidligere. De Gea og klubben enig om ny kontrakt. De Gea har signert, men ikke klubben, som plutselig ville senke lønna til De Gea enda en gang.
Manchester United er blitt en klubb full av klovner. Ikke rart andre ler seg skakk over hva som skjer i denne klubben.
post liked by: Belfastboy, red, Buchan, urjan
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

StretfordEnd wrote: 27 Jun 2023, 15:43 Da har også The Athletic skrevet det samme som jeg var inne på her tidligere. De Gea og klubben enig om ny kontrakt. De Gea har signert, men ikke klubben, som plutselig ville senke lønna til De Gea enda en gang.
Manchester United er blitt en klubb full av klovner. Ikke rart andre ler seg skakk over hva som skjer i denne klubben.
Leste ett sted, husker i hvor, men begge var så og si enige, men ingen hadde skrivet under grunnet at DDG at DDG reagerte på lønna og ikke ville skrive under på dette.
Mulig jeg har feil, men det vil vi se neste fredag/lørdag.
User avatar

red
Posts: 1530
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2276
Liker mottatt: 4150



Whitwell pleier å være veldig pålitelig.

Om det stemmer så er det helt respektløst.

Kun 6 spillere i klubbens historie har flere kamper enn han. Av dagens aktive spillere hos oss er han den eneste med PL trofe med klubben / den eneste igjen fra tiden med Sir Alex.

Spiller ingen rolle om man mener at han er god nok nå eller ikke.

Om vi ikke klarer å føre en ryddig prosess ovenfor en klubblegende en gang, sender det et tydelig signal til alle andre spillere som evnt. skulle vurdere å spille for oss i fremtiden.
Last edited by red on 27 Jun 2023, 16:37, edited 1 time in total.
post liked by: Buchan, Cola2, RedTrafford

Mr H
Posts: 467
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 109
Liker mottatt: 1377

Hva i alle dager er dette rotet haha? Du verden så vinglete klubben fremstår. Nå er jeg blant dem som syntes det ville vært fornuftig å ikke forlenge, men han kunne enkelt blitt informert tidligere i vår. Da kunne situasjonen blitt avklart og han kunne sagt farvel i siste kamp. Det vil jeg si han hadde fortjent. Klubben har en enorm evne til å lage lange sagaer og kaos ut av situasjoner som egentlig kan løses veldig enkelt.
post liked by: Buchan, Cola2, RedTrafford
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

Tøft gjort av Ten Hag!

Det kalles baller og noe jeg gir tommelen opp for! Vi kommer ikke videre med De Gea og tabbene hans i mål!
Glory Glory Manchester United!!!!
Post Reply