David De Gea

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4790

All statistikk og grafer kan tolkes nesten slik man vil. Men jeg leser det slik at DDG er en god keeper, godt over snittet av resten i PL. Men ikke like god som Alisson og et par andre, når man ser på hele spekteret. Så lurer jeg litt på hvordan de kom fram til alle de tallene, og tviler på at det er direkte overførbart til antall innslupne mål. Men det er sikkert likevel en god sammenligning mellom keeperne i PL.
(Og siden det var så mye snakk om 1v1 tidligere: DDG kommer helt greit ut der, på snittet i PL)

Jeg har ikke kjøpt drakt siden 1999 eller noe slikt (mye pga mørkets fyrster), men hadde jeg fortsatt kjøpt drakter, så er det godt mulig jeg hadde sittet her med en "Greenwood". Og det kunne jo være litt ubehagelig hvis ting går slik som sikkert alle antar :|
post liked by: Pink Final, Belfastboy

Deleted User 480

Jeg har tilgode å se trenere eller spillere si et eneste ord om statistikk, tabeller og diverse formler. Det nærmeste måtte være "vi må bli bedre på den siste tredjedelen". ☺️ Etter min mening er dette i stor grad skapt av media og andre "forståsegpåere".

Jeg skal ikke ile til å si at jeg har masse kunnskap om dette, men i mine øyne er dette langt fra spennende. Hvor viktig det er, har jeg egentlig mine tvil om.

Jeg ser en De Gea som alltid prøver hardt, alltid har vilje og sjelden eller aldri gir bare 70-80%. Han lykkes ikke alltid eller med alt, men hvem gjør det?
Hvis en går ut fra at et lag ikke er bedre enn sitt svakeste ledd, så er definitivt ikke De Gea det svakeste ledd.
post liked by: Pink Final, Belfastboy
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26240
Liker mottatt: 16755

Enig @Canto.
I United Podcast (den offisielle) sier Darren Fletcher litt om dette, den gang han fikk kritikk som høyrekant.
Tall sier ikke alt, av og til sier det faktisk ingenting.
Fletcher snakker feks om å ofre seg for laget, til lagets beste.
Slik at bl.a Ronaldo kunne bruke sine styrker på motsatt side.
Den jobben ga Fletcher selv mindre kred blant deler av fansen og mange i media.
De så ikke det Fergie så - LAGET, HELHETEN.
(Merk, jeg sier ikke at folk her ikke ser helheten.
Tipper flertallet her kan fotball taktikk og forståelse bedre enn meg 😇)

På den annen side gir tall og målbare verdier indikasjoner på hvordan ståa er.
Men igjen, det viser aldri fullt ut det øyet ser.

Eks
United - Leeds 5-1
48-52% i possesion.
Leeds - United 2-4
55-45% i possesion.
Spesielt i den siste kan man argumentere for at Leeds styrte matchen - om man bare bruker tall.

Når feks Eric Steele sier at David de Gea har en god pasningsfot, så baserer han det på et helt annet grunnlag enn eksempelvis John Harrison.
post liked by: Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 595

@Pink Final:
Ang. den videoen: Fotball er følelser, som du sier. Og nå blir jeg oppgitt. ;P Her har du sagt rett ut i tråden at jeg ikke har noe belegg for enkelte påstander. Så finner jeg video og gir deg en analyse av den. Så skal du bare avfeie den sånn uten videre? Videoen er for rask? Come on, nå gir du jo meg ikke engang en sjanse til å imøtegå deg i diskusjonen, uansett hvor mye jeg prøver å møte dine forventninger og krav til dokumentasjon og belegg. Du trenger ikke være enig i absolutt alle mål jeg gjennomgår, men hvis du ikke ser noe av det jeg skriver der, så har du jo bare bestemt deg for at jeg ikke har noe å komme med uansett hvor sant det er.

Jeg presiserte at jeg ikke nødvendigvis forventer at han skal redde alle de eksemplene, men heller være mer proaktiv i slike tilfeller. Så jeg skjønner ikke hvorfor du sier at jeg har sagt at han burde redde alle 22? Kan du ikke bare møte meg på det jeg faktisk skriver, slik at det går an å diskutere på en respektfull måte?

Det jeg sa, var at jeg mener at minst 10 av målene kunne vært avverget med en mer offensiv målvakt. Videoen er rask, men kan pauses til enhver tid for bedre overblikk. Man kommer ikke unna at det er observerbart hvor passiv og avventende han er i enkelte situasjoner. Mener jeg gjorde en grundig jobb med å analysere målene i videoen, hvor det er kritikkverdige forhold rent keeperfaglig. Hadde jeg hatt bedre videomateriale å jobbe med, skulle jeg analysert mer. Men det er det jeg finner per nå. Har og forståelse for at man rent subjektivt kan vurdere enkelte situasjoner annerledes. Men jeg tror ikke at noen med hånden på hjertet kan si at de på ingen måte ser noe av det samme i den analysen og videoen. Man ser en gjennomgående passiv målvakt på ca. 20 mål. Om det var Henderson i den videoen, kan jeg ikke forestille meg at noen ville hatt problem med å se det, meg selv inkludert. Ergo, kommentarer om "briller/drakter". Det er ikke stikk, det er ærlige betraktninger.

Ang. det årets mål-opplegget, som du ga meg et stikk på. Du får det til å høres ut som jeg sier at de Gea ikke er bedre enn en 12-åring i mål. Og det vet du at jeg ikke mener. Den redningen er grei, men jeg vurderer den ikke som fantastisk. Og jeg har virkelig sett unger gjøre lignende redninger. Det ser ut som ren reaksjon, men hendene går egentlig bare til den eneste logiske plassen de kan gå. Keeperen er nødt til å ta en sjanse, og velger rett. Ser det ikke som noe annerledes enn en strafferedning, utenom at det ser sykt spektakulært ut. Så sier jeg i samme kommentar at jeg synes den andre redningen han nomineres for er virkelig helt fantastisk. Der viser han både ren reaksjon og rekkevidde, samt atletisk beherskelse og ballbehandlingskontroll med fingertuppene. Alt er ren klasse, på øverste hylle. Så å trekke ut fra alt dette at jeg ikke mener de Gea er god, er direkte uærlig og misvisende. Det finnes videoer der ute av Hendersons redninger. Har ingen problem med å gjennomgå disse, og peke ut redninger jeg synes er mindre og mer imponerende. Synes faktisk slikt er gøy, da jeg er over gjennomsnittet interessert i slikt. Selv om jeg mener Henderson er en mer komplett målvakt, skal jeg ikke ha på meg at jeg vurderer de ulikt. De Gea er beviselig bedre på spesielt ett punkt, som mange mener er viktigst. Og Henderson er beviselig bedre på en rekke punkt, som andre mener er viktigere. Så er de mer jevne på andre punkt.

Det sagt, og all statistikk som tydelig viser det jeg prøver å få frem -- er at de Gea er en type klassisk målvakt, med store begrensninger i flere deler av spillet.
Så gjentar jeg og følgende for ørtende gang: de Gea har hatt en god sesong, og er fortsatt en world class shot stopper.
Han fortjener plassen foran Henderson per nå.

Hvorfor står ikke Henderson? Det blir spekulasjoner på nøyaktig hvorfor, men han er per nå ikke god nok. Det det blir det enkleste og mest oppsummerende svaret.
For å gå mer i dybden, ser man at årsakene er flerfoldige:
1. De Gea er sannsynligvis bedre per nå.
2. De Gea har hatt en god sesong. Spesielt vårsesongen var meget sterk.
3. Henderson var i følge pålitelige journalister tiltenkt førsteplassen før sesongen. Fikk covid, med senfølger som varte lenge. Sånn er fotballen av og til. Timing og skader er viktig, spesielt på en så utsatt rolle.
4. Er Henderson fryst ut pga lekkasjer? Det vet vi ikke. Det blir en helt annen debatt. Det finnes rykter om det, men det finnes rykter om mange United-spillere på dette. Ingen troverdig kilde har navngitt Henderson per nå. Så her må vi bare avvente og se. Hvis han er en bråkmaker, må man selge eller fristille fra kontrakt.

Kort og avsluttende om Deano: Mener han bør gå på lån for en klubb som spiller mer ball enn Sheffield United, og helst i Premier League. Da får vi et mer reellt sammenligningsgrunnlag. Sammenligningsgrunnlaget for PL-sesongen i Sheffield United er uansett ganske klart. Der er Henderson summa summarum bedre enn de Gea. De som er uenige ser enten bort fra statistikk, eller har ikke tatt seg tid til å følge kampene hans for Sheffield United. Forståelig om folk ikke orker å se andre lags kamper, i tillegg til United.
Så kan det sås tvil angående fotarbeid, da Sheffield United slår langt. Ergo, la han prøve seg for en mer spillende klubb, så får vi et endelig svar.

Ang. stikk: Ja, det har vært en del stikk, men jeg har aldri latterliggjort deg, @Mcilroy, eller noen andre. Har hentydet til at man kan ha "briller/drakt". Kan komme tilbake til det, og kan la vær å gjøre det, men det er ikke ment som et angrep eller latterliggjøring. Det hentyder til at om man avfeier all statistikk som ikke går i favør, er det vanskelig å i det hele tatt ha en saklig diskusjon om temaet. Jeg tar alle her inne seriøst, såfremst de ikke ønsker det, eller spøker. Jeg tok og Mcilroy seriøst, og viste til de saklige poengene han presenterte i samme kommentar. Har aldri henspeilet til at noen her er mindreverdige fans, eller at deres meninger ikke betyr noe.

Jeg forstår at du, Belfastboy, Mcilroy og noen flere er gode forumkompiser. Hver gang du kommer med stikk, er det de nøyaktig samme brukerne som er inne og liker kommentaren din. Min oppfatning er at hvis man skal ha mulighet til å delta i en fair diskusjon med dere, må man være enig i visse ting. Disse tingene går på enkelte spillere og managere, som er ålreit å kritisere, eller ikke. Jeg har allikevel mye respekt for deg, fordi du av en eller annen grunn veksler mellom å være veldig hyggelig, til å være nedlatende. Vi kan samtale uten å sende hverandre stikk, gjerne daglig. Men så kommer det, gjerne i dårlig skjulte former. Og gjerne i helt andre tråder enn der diskusjonen opprinnelig fant sted. @Mcilroy har utelukkende vært nedlatende i sine kommentarer til meg. Han har aldri gitt meg et svar uten å sende stikk. Eller, det er ikke stikk, engang. Det er ren latterliggjøring og hån.

Har selv ulike "briller/drakter". Det er ikke noe galt i det. Prøver allikevel å ta de av i en diskusjon, spesielt med andre United-fans. Har sett mine favorittspillere og managere jeg liker bedre enn Solskjær, blitt kritisert som bare juling her inne. Har aldri latterliggjort eller hånet noen av den grunn. Kan si meg uenig i noe, men da prøver jeg å begrunne det.

Når jeg sier at det er berøringsangst, beror det på de reaksjonene man får når man prøver å backe opp upopulære meninger med saklige og dokumenterte fakta. Man kan synes statistikk er kjipt, men i denne tråden har det blitt lagt fram mye relevant og anvendelig data. Man kan la vær å like det, men bare avfeie det blir uærlig. Hvis ikke engang relevante tall og data er godt nok, virker det som berøringsangst. Man er kanskje redd for at de Gea fremstår som svak, og går i forsvar? Statistikken fremstår han objektivt slik han er. God på noe, mindre god på andre ting. Det samme gjelder alle andre spillere.

Men å bare bli avfeid og latterliggjort er spesielt. Ikke misforstå, det sårer ikke. Men det er spesielt. Det gir inntrykk av at enkelte brukere mener noen fans her inne er mindre verdige. Og det gir inntrykk av at det finnes korrekte og ikke-korrekte meninger. Det hentydes til at unge fans i dag er spillerfans, foran United-fans. Det tror jeg for øvrig stemmer, men ikke om aktive brukere her inne. Har fått slengt mot meg her dårlig skjulte insinueringer om at jeg er Henderson-supporter foran United-supporter. De Gea-hater. Ikke har peiling på fotball, men kun opptatt av statistikk. Ingenting av dette stemmer. Men det er spesielt.

Du er dyktig på statistikk, og du har lagt frem statistikk som forsvarer de Gea på enkelte punkt. Og der har jeg sagt meg enig. Ikke nødvendigvis i at f.eks straffestatistikken er tungtveiende for en vurdering av målvakter generelt. Vi kan sikker være uenig i hvilken statistikk som er viktigst. Men jeg kommer ikke unna å være enig i at det er helt feil å kritisere de Gea på dette punktet. Statistikken gir klar tale: Han har gjennom karrieren reddet straffer på et forventet nivå. Det er ikke her skoen trykker.

Ang. det statistikkeksemplet du bruker omkring possession: Jeg er helt enig i at statistikk kan være misvisende. Synes kanskje ikke akkurat det var det beste eksemplet på dette. Possession-statistikk alene sier sjeldent noe om et kampbilde, og spesielt om prosentene er jevne, slik de er i dette tilfellet. Det er få som bruker possession-statistikk som ledende statistikk, utenom TV-produksjoner som elsker å vise det i løpet av kampen. Det er enkel, og lettfordøyelig statistikk. Men i tilfeller hvor possession er jevnt fordelt, sier det lite om spillets gang. I Leeds-kampene, spilte United kontringsbasert fotball. Da har man gjerne ballen litt mindre enn motstander. Og mot et så rotete lag som Leeds har vært, er det å forvente at kontringer vil være effektive. Når possession bikker over i tall opp mot 70-30, kan man enklere se en klar indikasjon på hvordan kampbildet har vært. Da har ett av lagene ligget lavt, og ikke klart å holde på ballen på motstanders banehalvdel. @Ryder gir videre en forklaring under her på hvorfor possession-statistikk alene ikke er et godt eksempel på hvordan øvrig, grundigere statistikk, er misvisende.

Den statistikken som er presentert i denne tråden av blant annet @Mr H og meg, er ikke misvisende. Den kan ikke bare avfeies. Den er høyst reell, anvendelig, og er gjentagende gjennom flere sesonger, med noen variasjoner opp og ned. Det er ikke slik at man kan vri den på noen som helst måte til at de Gea plutselig er god i feltet. Den kan ikke feiltolkes, såfremst man ikke legger seg i selene for å gjøre det. Dette er langt mer omfattende og pekende statistikk enn possession, og antall strafferedninger. Den er grundig, omfattende og gir et veldig klart og tydelig bilde på hva de Gea er god på, og hva han ikke er god på.

Nå har jeg ikke mer å si om dette. Om det er ønskelig, kan jeg gjerne la vær å poste i de Gea-tråden. Da er problemet løst for de aller fleste, og livet går videre.
Last edited by Deleted User 595 on 08 Jun 2022, 12:50, edited 17 times in total.
post liked by: Pancho P, Tringe
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Pink Final wrote: 07 Jun 2022, 22:43
På den annen side gir tall og målbare verdier indikasjoner på hvordan ståa er.
Men igjen, det viser aldri fullt ut det øyet ser.

Eks
United - Leeds 5-1
48-52% i possesion.
Leeds - United 2-4
55-45% i possesion.
Spesielt i den siste kan man argumentere for at Leeds styrte matchen - om man bare bruker tall.

Statistikk og tall blir meningsløse om de står alene og løsrives fra kontekst, men slår man sammen alt som er tilgjengelig i dag - og ser dem over tid - kan jeg ikke skjønne annet enn at det er et særdeles viktig verktøy for et trenerapparat (spillerne bør selvsagt ikke løpe rundt og tenke på sånt). Om man går i dybden på ulike tall, samsvarer de også som regel svært godt med "øyetesten", selv om jeg er enig i at sistnevnte alltid bør telle mest.

Der man tidligere bare hadde tall på ballbesittelse og antall avslutninger, er dagens tall mye mer omfattende og av mye større verdi. De fleste er vel i dag enige i at possession og antall avslutninger er altfor upresise verktøy for å analysere en kamp. xG-tallene i kampene mot Leeds forteller en annen historie: 1,64 - 0,75 i hjemmekampen og 1,74-2,61 i bortekampen. I den første var vi effektive, så det gir mening. Og de tallene forteller at vi fortjente å vinne begge.

xG-modellene har sine svakheter, i alle fall som "fasit" i enkeltkamper - men med stor nok sample size forteller de ofte en tydelig historie om et lags prestasjoner og tendensen i dem.

Så skjønner jeg godt at mange synes det er en "nerdifisering" som tar bort mye av sjarmen. Det går vel litt på personligheten vår, selv er jeg glad i statistikk så jeg tiltrekkes av sånt og jeg føler jeg lærer mye av det, mens det for andre fører til en følelsesløs distansering.
post liked by: Pancho P, Mr H
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26240
Liker mottatt: 16755

Jeg er glad i tall og stats selv jeg @GBailey og @Ryder.
Leeds matchene var sikkert ikke de beste eksemplene.
Prøvde vel bare å si at tall og stats ikke gir hele bildet.

Du @GBailey.
Jeg skrev bare at den videoen gikk veldig fort.
Har ikke nektet på noe som helst.
Men har rett og slett ikke tid til å sitte å trykke på pause og analysere den.
Var bare det.
Du tar voldsomt på vei.
For noen sider bakover her ga jeg deg rett i at han kan ha en svakhet 1v1 på nært hold.
Synes dog det er vondt å tro at han slipper inn 10 slike mål per sesong.

Blir helt ærlig litt sliten av å måtte veie alle ord fram og tilbake før jeg poster i fare for å krenke deg.
Ba deg om unnskyldning i posten min over om jeg hadde latterliggjort deg.
Er vel sjeldent noen ber om unnskydning i et forum.

Jeg har gitt deg rett i det jeg kan gi deg rett i.
Jeg ber om unnskyldning for noe jeg kanskje ikke engang har gjort.
Må jeg virkelig bruke silkehansker i hvert eneste innlegg?
post liked by: Belfastboy, Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 595

Føler meg ikke krenket, så det trenger du ikke bekymre deg for.
Det går mer på hva som er greit å mene, og ikke.
Påpeker enkelte ting jeg oppfatter som dobbeltstandarder, men tar det ikke personlig.
På samme måte som du blir sliten, blir jeg og sliten av å navigere mellom disse standardene for hva som er greit å mene eller ikke, og hva som utløser latterliggjøring.

Har skjønt for lenge siden at jeg er alene om å mene det jeg gjør her inne. Og det er helt greit. Det er kun meninger om fotball.

Legger den død nå.
post liked by: Pink Final, Pancho P
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26240
Liker mottatt: 16755

Har tenkt litt.
Foreslår vi begraver stridsøksen @GBailey 😊
I den grad den har vært tatt fram.
To mann som krangler på nett har begrenset underholdningsverdi og trekker forumet ned i kvalitet.

Vi er uenige om de Gea
Jeg er muligens for stor fan av ham?
Du muligens for streng med ham?
1v1 på kloss hold ser det ut som flere støtter deg enn meg her.

Legende diskusjonen:
Det blir subjektivt uansett.
Jeg tenker nok likt som @Belfastboy og @Mcilroy og noen til.
Du tenker likt som @messilingard med flere.
Du er på ingen måte alene om meningene dine 😊
post liked by: Belfastboy, Pancho P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 595

Det var en flott idé @Pink Final, det gjør vi. Begravd. 😊👍
post liked by: Pink Final, Pancho P
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16324
Liker mottatt: 10526

Slenger meg på team De Gea jeg :D uten å dra den begravde diskusjonen videre. :thumb_up:
post liked by: Pink Final
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Synes faktisk dette er en veldig interessant diskusjon! Jeg er helt klar på at jeg mener keeperplassen ikke burde være førsteprioritet med det første. Samtidig er jeg også enig i at det kan være en stor hemsko å ikke ha en mer offensiv keeper som passer inn i en moderne spillestil. Jeg er absolutt ikke imot å få tak i en keeper som har egenskaper som er mer like om Ederson eller Allison. Med andre ord er jeg ikke imot et keeperbytte allerede til neste år, med mindre vi plutselig får en usedvanlig gyllen mulighet kastet i hendene våre før det.
Jeg er av de som absolutt liker De Gea som shotstopper, en spennende keeper, men som "føler" litt på det at han muligens har for mange klare svakheter til at det kan veies opp av det han er god på. Jeg er i tvil. Jeg klarer bare ikke å bli overbevist om at han redder mye mer enn en godt over gjennomsnittlig god keeper ville gjort, for å kunne veie opp sitt manglende feltarbeid og evne til å stå høyt. Det handler nok vel så mye om å skape trygghet for forsvaret sitt også. Når de ikke føler de kan stole på han på samme måte som andre mer tekniske og offensive keepere, så kan denne utryggheten fort spre seg utover flere ledd i laget. Noen eksepsjonelle redninger er jeg svært usikker på om kan veie opp for det. Selv om det er gøy å se.

(Uten å nevne navn, eller engang ha denne diskusjonen for øyet, observerer jeg nok at små stikk sikkert sendes i flere retninger både her og der. Noen kanskje over hva som burde være nødvendig også. Men uten å ha en grundig rettsak og analyse med hundrevis av svar og meninger fra alskens ulike tråder, ville det være komplett umulig å si så mye fra eller til, hvem som har ansvar osv. Jeg vil anta at det nesten kunne vært skrevet som en eller annen slags formel/regel: Antall kommentarer på et nettforum ganger høyere sannsynlighet for et eller annet stikk eller ufin kommentar - det er nesten ikke til å komme utenom! :hah: Jeg har ikke sett et eneste forum der slike ting ikke forekommer fra tid til annen.

Jeg synes på generelt grunnlag, som de fleste andre også sikkert; at dette i utgangspunktet er unødvendig og uønskelig, samtidig som det altså er svært vanskelig å unngå på et forum når man har vilt forskjellige meninger og oppfatninger der enkelte ting kan oppleves tullete og meningsløst fra ett perspektiv til et annet. Det er jo greit å være bevisst på og slik sett ha romslige forventninger og responser. Man må så klart tåle tåle kritikk og uenighet, jeg synes vi lever i et samfunn hvor vi har lært å takle og skille kritikk eksepsjonelt dårlig. Kritikk er jo i sin reneste og saklige form bare en potensiell kvalitetssikring. Så derfor er det viktig å både kritisere på en saklig måte, men også ta den imot på en like konstruktiv måte. Jeg synes faktisk det er imponerende at vi med alle våre forskjellige meninger og oppfatninger ikke går hverandre på nervene daglig og krangler så busten fyker! Det krever noe av alle for å holde i orden.
Men man har alle sine egne perspektiver og erfaringer, og når man opplever at samme person gang på gang skriver om noe på en bestemt måte, noen kanskje alltid er litt mindre hyggelig mot en person fremfor en annen, eller kommer med masse kritikk mot en bestemt spiller er jo slike ting sikkert vanskelig å ikke legge merke til, kanskje tilogmed irritere seg over dersom man er grunnleggende uenig, og veien derfra er sikkert kort til et eller annet nedlatende stikk. Uten at det gjør det mer rett, og uten at man er bevisst på at man kanskje skriver noe med en unødvendig eller usaklig tone, som man absolutt burde vært foruten. Alt blir bare subjektive vurderinger og det er ingen fasit - men jeg synes nok at ingen har vondt av å gå i seg selv ved å prøve å være litt bevisst på det generelt sett, det er aldri feil nettopp fordi slike gnissninger er praktisk talt fullstendig umulig å unngå. Når det er sagt er jo miljøet faktisk veldig bra her inne føler jeg.)

Ang. hvem som er legender så mener jeg at dette er så difust uttrykk at det blir basert nesten litt på personlige parametre. Noen setter standarden eller nåløyet høyere enn andre. Det er rett og slett ikke noe klart fasitsvar. For meg er Ferdinand og Vidic absolutt veldig minneverdige spillere, kanskje tilogmed små legender, men jeg tror få kan argumentere mot at det er stor forskjell mellom disse og f.eks Cantona eller Sir Alex Ferguson selv. Om 10 år kan det godt hende jeg omtaler de Gea som en legende, selv om jeg er litt i tvil nå. Og da tar jeg ikke i betraktning hva som er fortjent og ikke, etter nesten 500 kamper er det jo ingen som kan si noe på at han kunne fortjent det om man skulle vurdert det på bakgrunn av antall kamper alene.
Man skal heller ikke se bort ifra at man romantiserer noe stadig mer jo lengre tid tilbake man går. Om dette er fordi eldre = mer romantisk, eller om vi bare lever i en annen tid der vi kritiserer og opplever ting på en annen måte aner jeg ikke. Både fotballen selv og hvordan vi ser på fotball er jo totalt forskjellig i dag sammenlignet med for 20-30 år siden. Personlig synes jeg jo fotballen og alt virket mye mer sjarmerende før da man hadde røffe spillertyper som Keane og Cantona, sammenlignet med det som kanskje kan fremstå litt som "bortskjemte" guttunger som Pogba og Lingard. Det var mer om fotball, lagspill og fotballglede, i dag føles det litt mer som plastikk og ego personfokus. Føles det hvertfall ut som.
post liked by: Pancho P, messilingard, Pink Final, Belfastboy, Mr H, Pangaea
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26240
Liker mottatt: 16755

Nydelig innlegg @Schmeichel 👏
Både om keeper situasjonen og legender.
Og aller mest det du skriver i parentesen.
Ting å ta med seg for meg og flere til.
Ikke alltid så lett å holde hodet kaldt når følelsene bobler.
post liked by: Belfastboy, Pancho P, Schmeichel
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4790

En tanke på siden, men det er kanskje den lengste parentesen jeg noensinne har sett :D
post liked by: Pink Final, Schmeichel

Deleted User 595



Har helt siden 2011 vært kritisk til de Geas vilje til å være mer proaktiv og offensiv (get off his line, som de sier).

I treningskampen mot Liverpool kom de Gea ut fra strek og sweepet hele 4 ganger. Det er to ganger mer i en kamp hele forrige sesong. Veldig positiv utvikling. Var ikke helt perfekt, og slurvet med en pasning og en utrusning. Men hvis han fortsetter å utvikle dette, samt blir tøffere og mer proaktiv i feltet og 1v1, så lover det godt. Kombinerer man det med hans eminente rekkevidde, vil han kunne fremstå som langt mer komplett og moderne. Det lover godt. 👌

Den thailandske (?) reporteren spør Varane om dette i videoen over. Imponerende nivå å stille et så konkret og analytisk spørsmål, som vi sjelden ser fra norske og engelske reportere.

Varane bekrefter at dette er noe ten Hag bevisst har instruert. Da lurer jeg på hvorfor ingen trenere har vært bevisst på dette tidligere? Det har lenge vært en av våre største svakheter, som får alt for lite oppmerksomhet. Nå taes det endelig tak i, og de Gea viser umiddelbar progresjon!

Veldig gøy å se denne utviklingen. Håper det fortsetter! 😃
post liked by: Blodfink, Pink Final, Can2, RedTrafford, Cola2
User avatar

Pangaea
Posts: 2677
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4790

Ten Hag does not just criticise the younger members of his squad, though. After De Gea kicked long against Crystal Palace, United’s manager could be heard shouting in the direction of the 31-year-old: “What the fuck are you doing?” Charlie Savage was not the target, as some speculated.
Da får vi anta det er fasiten, fra Mitten og Whitwell. Ikke sikkert på hvor diskusjonen om det fant sted, muligens i pre-season tour tråden? Legger uansett dette her.
post liked by: Blodfink, Pancho P, Can2, Pink Final
Post Reply