David De Gea

Diskusjon rundt tidligere United spillere. Spillere som har tråder og som blir solgt fra klubben vil bli flyttet hit.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7526
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26870
Liker mottatt: 17376

David de Gea har ett ligagull, en FA cup, en EL (selv om han ikke sto finalen) og en ligacup.
Ikke all verden i moderne tid, men én pokal mer enn feks George Best og Alex Stepney.
For ikke å nevne alle spillerne våre som ‘bare’ vant én FA cup eller tre på 70 og 80 tallet.
Mange av dem er legender for meg.
Med sine snart 500 matcher og som klubbens mest stabile spiller de siste ni sesongene er det ingen tvil om at de Gea er en stor legende - for meg.
Uten ham hadde vi ikke tatt 2 plass i 17/18, og vi hadde endt lenger ned i flere av de øvrige sesongene.

Følger hva du skriver om ball i beina @Mr H.
De Gea er på langt nær så delaktig eller komfortabel som de aller beste.
Men at han liksom er så elendig med ball i beina, den er jeg ikke med på.
Han har andre svakheter, felt arbeidet, men i fotarbeidet har han flere ganger vært PLs femte mest treffsikre.
For meg veier Eric Steeles oppfatning tungt, en mann som kjenner de Gea.
Tror ikke de Gea’s evne til å slå pasninger er hva som bekymrer ten Hag mest.
Når det gjelder straffespark ble det også voldsomt overdrevet en stund.
Dette skrev jeg 5 februar i år
Bare sånn for faktas skyld.
Gjennom hele sin karriere har David de Gea fått 67 straffespark mot seg i ordinær tid.
Av de er 13 reddet.
Det betyr at han redder hver femte straffe.
Ikke fantastisk på langt nær, men myten om at han aldri redder straffer er vel noe overdrevet.

Var mye snakk om at han slapp inn 40 straffer på rad mellom redningen i semifinalen 2016 v Everton, og den han tok mot West Ham i høst.
Bare for faktas skyld.
25 av disse var i ordinær tid i klubb og landskamper.
Resten på str konk, mot hhv Villarreal og i VM 2018 mot Russland.

Kan ikke se at noen av våre keepere i moderne tid har spesielt gode tall på straffer.
Senere har han sluppet inn et par straffer til.
Han redder nesten hver femte straffe.
Ikke imponerende, men heller ikke så elendig som myten skal ha det til.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 108

Enig @Ryder. Robson vil alltid være større i United historien enn f.eks Anderson. Må innrømme at Steven Gerrard har vært minst like god som Luke Chadwick selv om han har færre premier league titler, og fortjener sin legende status hos Pool.
David de Gea er legende for meg. Både det han leverer på og av banen. Eksemplarisk i alt han gjør. At han startet sin karriere i United med å rappe en donut fra butikken er tilgitt😂 De Gea gjemte seg ikke bort fra fiaskoen denne sesongen. Sto med rak rygg og gå sine ærlige meninger i intervju etter intervju. Spiller han fast neste sesong er han topp 6-7 I historien over spilte kamper for Manchester United. Legende 🔴
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9235

@Pink Final
Hver femte straffe er vel rundt hva man bør kunne forvente. xG på straffespark er 0,76, eller litt over hver fjerde går i mål. Så de Gea sin redningsprosent er litt dårligere enn xG på et straffespark skulle tilsi at den er.

Angående den diskusjonen om legendestatus så mener jeg to ting:
1. Bruken av ordet legende har blitt alt for vannet ut. For min del så henger legendestatus høyt, såpass høyt at noen veldig populære mennesker kommer til å falle utenfor kategorien. Også er det selvsagt noen som er 100% bankers, som Sir Matt Busby, Sir Alex Ferguson, Sir Bobby Charlton, Eric Cantona, Dennis Law, Bryan Robson, Ryan Giggs. I fare for å bli historieløs så er dette bare et eksempel, det eksisterer selvsagt mange andre som burde ha blitt nevnt. Men skal vi virkelig sammenligne Cantona med for eksempel Steve Bruce eller Rio Ferdinand/Nemanja Vidic. Det blir et hakk opp når man snakker om Cantona spør du meg, selv om at han ikke har flest kamper eller flest troféer. Alternativet blir litt å finne et nytt utrykk på de aller største.

2. Her er det sikkert en del som er uenig med meg, men jeg mener også at man ikke bør kalle aktive spillere for legender. Det er fortsatt mye som kan skje og man vet aldri helt hva som skjer om 2-3 år slik samfunnet og fotballen er i dag. Når de Gea engang forlater klubben så får man heller oppsummere hans tid i United.
post liked by: Pancho P, Pangaea
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7526
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26870
Liker mottatt: 17376

‘Godt’ eksempel med Gerrard @Mcilroy.
Føler jeg har sagt mitt og vel så det om de Gea 😊.
@messilingard.
Str prosenten til de Gea er ikke imponerende.
Var et eksempel på en påstand ifht de Gea.
Han redder aldri straffer.
Feil som så mange andre påstander.
Går man etter i sømmene finner man hva som stemmer og ikke.
Enig i at dagens spillere virker mindre pålitelige på generell basis.
Uenig i at aktive spillere ikke kan omtales som legender.
Cantona fikk vel den statusen ganske kjapt.
De Gea er snart oppe blant topp 10 over flest matcher.
Kan passere Joe Spence på nyåret.
Give it to Joe er btw en spiller som aldri var i nærheten av en pokal.
Men han hadde rekorden for antall kamper og mål til hhv tidlig 50 og sent 60 tall.
(Rowley og Foulkes).
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 108

Jeg har jo faktisk en scouse som legende også jeg da. Min favorittspiller gjennom alle tider. En kjernekar og fantastisk fyr å treffe på helt plutselig i Piccadilly Garden. Ingen over, ingen ved siden av Steve Coppell 🔴
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Finnes det en klubblegende tråd forresten? Interessant tema.

Deleted User 595

Gode poeng fra @messilingard.

Det er mange spillere fra både 80- og 90-tallets United, som av mange blir kalt legender. Og uten å ta noe fra deres United-karriere, tenker jeg og at begrepet "legende" er utvannet. Spesielt i ordets sanne betydning.

Er helt enig i at spillere som Macari, Bailey, Bruce, Vidic osv. er ikoniske. De Gea er og så absolutt ikonisk. Vi er så heldig at vi opp i gjennom årene har hatt flust av ikoniske, kjempegode spillere, som og har hatt lange karrierer i klubben. Er ikke nødvendigvis enig i at de er legender. Men har ingenting i mot at de blir omtalt slik. Og så er det greit å ha forståelse andre veien, for hvorfor man ikke er enig i det. Burde ikke være noe problem å være uenig.

Tenker og at det alltid er lurt å vente til spillere er ferdig i klubben før man omtaler de som legender. Alt kan skje, se bare på Greenwood-saken. Ting kan og skje rent sportslig, som endrer mange sin oppfatning. Det tryggeste er nok å avvente. Men igjen, la folk mene det de vil. At mange vil kalle de Gea - eller noen andre - for legende, er allikevel helt forståelig. Sa tidligere at hvis det er noen på dette laget som er i nærheten, er det han.

For øvrig har det vært mange flotte innlegg siden det kun var jeg og Pink som diskuterte. Det er kanskje gjengs oppfatning at keeperplassen er vårt minste problem, og at vi har langt viktigere ting vi må fikse på først. Er til dels både veldig enig, og samtidig ganske uenig.
Mener at dette er en av de mest interessante diskusjonene vi kan ha, og at det er i aller høyst avgjørende for hvilken type fotball vi kan spille.

Så er det på den andre siden fullt forståelig at det kan frustrere noen at dette blir diskutert, og at man viser til statistikk som ikke akkurat stiller vår beste spiller i gunstig lys. Statistikk er ikke alt, og det kan bli for mye statistikk. Men når det gjelder keeperplassen, mener jeg at statistikken som har blitt nevnt og dokumentert i de flerfoldige diskusjonene om de Gea på nett, er relevant og anvendbar. Den sier noe om helhetsbildet, og hvilken type målvakt han er, og ikke er.

De Gea er en klassisk shot stopper. En god, gammeldags målvakt, som vi ser færre og færre av i store klubber. Courtois er og en av disse, men da med en rekkevidde som er enda lenger enn de Geas. De Geas reaksjonsevne er for øvrig bedre enn Courtois'.
Courtois fungerer i et Real Madrid-lag som spiller en fotball som er veldig lik Mourinhos. Det går når man har verdens beste midtbane, og klassespillere i de fleste ledd. Men det er ikke spesielt gøy å se på. Roma spiller veldig likt Real Madrid nå, men da med ikke på langt nær like gode spillere. Igjen, det fungerer. Men det er ikke det mest underholdende å se på. Det som var mest underholdende med Real Madrid i år, er at Benzema lyktes i å snu tre-fire kamper på tampen, på mirakuløst vis.

Derfor tror jeg at hvis vi skal spille på samme måte, og oppgraderer stallen, så vil de Gea fungere utmerket i noen år til.
Og selv om ten Hag er pragmatiker, og kommer til å måtte tilpasse spillestilen sin til troppen han har tilgjengelig, har jeg ingen tro på at vi spiller Mourinho-fotball om 2-3 år. Og da, blir det svært vanskelig å sammenstille de Geas ferdigheter, med den type fotballen ten Hag spiller når han har et ferdigbygd lag. Da må de Gea ikke bare bli litt bedre på noen ting, han må totalforandres.

Og da snakker jeg ikke om strafferedniner, eller tilslag på ball. Det er ikke sentrale aspekter ved hans spill. Det sentrale er hans gjennomsyrede passivitet, på tvers av situasjoner. Det gjelder 1v1, pasningsspill, posisjonering, feltarbeid.

Hvis vi setter de Gea på dagens Liverpool eller City, så ville én av to ting skjedd:
1. De Gea tilpasser seg Liverpools/Citys spillestil, og blir en helt ny type keeper, i en alder av 31.
2. Liverpool/City tilpasser seg de Gea, og må stå lavere i banen, samt bruke ekstra ressurser på frispilling i bakre ledd.

Nr. 1 er vanskelig å se for seg skulle skje.
Nr. 2 betyr at Liverpool/City ville blitt svekket. Det er en grunn til at de står høyt og spiller som de gjør. Og det er en av flere grunner til at de har vært på ett nivå de siste årene som er historisk høyt.

Så man kan snakke om legendestatus og slikt. Men det henger ikke helt på greip i mitt holde at vi har flere målvakter i ligaen som er bedre enn de Gea, tjener mindre enn de Gea, og samtidig ikke er i nærheten av å ha legendestatus selv.

Det er ingen som setter spørsmålstegn ved de Geas evner som skuddstopper. Problemet er mer at denne egenskapen er mindre og mindre viktig i dagens fotball. Og spesielt i lag som spiller possession-basert i høyt press. De andre egenskapene, hvorpå de Gea kommer ut som blant de dårligste i hele Europa (topp 5-ligaer: England, Spania, Italia, Frankrike og Tyskland), er de egenskapene som er avgjørende for at lag som Liverpool og City kan spille slik de gjør. Og igjen, dette handler ikke om tilslag eller strafferedninger. Det er ikke avgjørende attributter. Det handler om 1v1, pasningsspill, posisjonering, feltarbeid, og den generelle evnen til å stå høyt.

Derfor er ikke de Gea Spanias målvakt. Derfor er han er ikke Spanias andre målvakt. Og derfor er han er ikke engang Spanias tredje målvakt.

Så finnes det managere som er mer "old school", og foretrekker en klassisk shot stopper. De vil velge målvakter som de Gea. Og det bør de, det finnes knapt noen bedre å velge om man spiller slikt.

Ten Hag kommer nok til å velge de Gea nå i inngangen av ny sesong. Det er ingen andre, reelle valg. Henderson ser ut til å dra på lån, noe som virkelig trengs. Og De Gea fortjener unektelig muligheten til å vise en ny manager hvorfor han bør satses på. Så den muligheten får han nok, og det mener jeg selv er riktig.
Tar han muligheten, og blir en keeper som passer i ten Hags system? I mine øyne sier både fornuft og statistikk nei. Hadde jeg vært en gambler, hadde jeg ikke turt å sette pengene mine på at det går.

Men håper jeg han gjør det? Selvfølgelig. Det hadde vært helt hinsides magisk.
-------------------------------------------------------
@Pink Final: Vi snakket om antall 1v1-feil fra de Gea per sesong, der han er for passiv. Nå fant jeg en video som viser alle mål han har sluppet inn i år.
Teller flere enn 58 mål i videoen, selv om det står at det bare er 58.
Videoen er kort og godt redigert, og lett å komme seg gjennom.
:


Her ser jeg 22 situasjoner der de Gea står for passivt, eller tillater for skudd som kunne vært avverget, eller i hvert fall større grad hindret, ved å være mindre passiv, og kommer lenger og sterkere ut. Ikke alle er 1v1, men mange er det. Tar høyde for at jeg kan ha feilnummerert med ett nummer noen steder. Det gikk fort i svingene, og videoen var så kort at det er vanskelig å spole frem og tilbake.:

-Mål nr. 3 (Står i sin sedvanlige hockey/futsal-stilling. Gjør det såre enkelt å trille ballen forbi seg, og dekker lite av målet)
-Mål nr. 5 (Svak eller passiv posisjonering)
-Mål nr. 9 (Passiv posisjonering)
-Mål nr. 10 (Passiv posisjonering)
-Mål nr. 15 (Passiv posisjonering)
-Mål nr. 16 (Passiv posisjonering)
-Mål nr. 17 (Passiv posisjonering)
-Mål nr. 19 (Passiv posisjonering)
-Mål nr. 21 (Hockey/futsal-stilling. Inviterer til mål)
-Mål nr. 22 (Tabbe, kan skje selv den beste. Er ikke en indikator for de Geas spillestil, som øvrige eksempler)
-Mål nr. 23 (Hockey/futsal-stilling. Inviterer til mål)
-Mål nr. 24 (Passiv posisjonering)
-Mål nr. 25 (Passiv posisjonering og tabbe)
-Mål nr. 26 (Tabbe, kan skje selv den beste. Er ikke en indikator for de Geas spillestil, som øvrige eksempler)
-Mål nr. 28 (Tabbe, kan skje selv den beste. Er ikke en indikator for de Geas spillestil, som øvrige eksempler)
-Mål nr. 41 (Hockey/futsal-stilling. Inviterer til mål)
-Mål nr. 43 (Tabbe, kan skje selv den beste. Er ikke en indikator for de Geas spillestil, som øvrige eksempler)
-Mål nr. 44 (Passiv posisjonering)
-Mål nr. 49 (Passiv posisjonering)
-Mål nr. 52 (Passiv posisjonering)
-Mål nr. 56 (Passiv posisjonering)
-Mål nr. 57 (Passiv posisjonering)
-Mål nr. 58 (Passiv posisjonering)

Merk at jeg ikke mener at alle disse målene er direkte tabber. Men det er gode eksempler på svakt keeperspill, der man kan gjøre det bedre. Ikke alle er like svake, men godt over 10 av disse er direkte svake. Dette skjer ofte for de Gea, og blir sjeldent representert på statistikk, eller diskutert. Har alltid telt over 10 av slike hver sesong. Skjønner at jeg må begynne å notere de ned, da man ikke kommer langt i diskusjon i dag uten videobevis.

Og dette er en av de Geas gode sesonger. Jeg teller her 23 svake situasjoner som leder til mål, og minst 10+ mål som burde vært avverget, eller forsøkt avverget på en mer effektiv, proaktiv måte.
Last edited by Deleted User 595 on 07 Jun 2022, 13:37, edited 2 times in total.

Deleted User 108

Tror vi vet hva du mener om De Gea @GBailey. Han blir for alltid din syndebukk og det er helt greit. De Gea og Fred har vel fått mest kritikk av alle i år. Men de er på topp 3 av alle kåringer jeg har sett fra United etter denne sesongen. Orker ikke å inn på denne tråden mer, den er ganske forutsigbar 😂 Lurer på om statistikker forteller noe om det er vanskeligere å være keeper for Manchester United enn Liverpool og City? Presser motstander United høyere slik at De Gea har dårligere tid med ballen? Hva med ballkontroll på våre forsvarsspillere? Er de på høyde med City og Liverpool sine forsvarsspillere? Står de også venter på å bli presset slik at De må sette egen keeper i vanskeligheter med dårlig tid og gi et dårlig tilbakespill? Det er så mye å ta hensyn til med å påstå ditt og datt. Da har jeg gjort mitt på denne tråden. Skjønner nesten ordrett hva som kommer fra div brukere på denne tråden 😂

Deleted User 595

Nei, han blir ikke for alltid min syndebukk, @Mcilroy. Da er det tydelig at du ikke leser hva jeg skriver, eller at du tolker meg dit du selv ønsker.

Og hvis du ikke har mer å bidra med i diskusjonen enn latterliggjøring i form av latter-emojis, og hån som "Skjønner nesten ordrett hva som kommer fra div brukere på denne tråden 😂", er det kanskje bedre om du lar vær å bidra.

Har skrevet et saklig og veldokumentert innlegg.
Da kan du komme med noe bedre enn hån.

For øvrig er det noen gode refleksjoner innbakt i hånet du kommer med. Man må ta høyde for at resten av laget er dårligere, og at det gjør jobben til de Gea vanskeligere. Det har jeg og gjort, gjentagende ganger i denne tråden.

Admins: Dette er et godt eksempel på hva jeg mener med at det egentlig ikke går an å diskutere enkelte spillere her inne og gi begrunnet, saklig kritikk, uten å bli latterliggjort av brukere som @Mcilroy. Det er ikke første gang han gjør det.

Gi meg gjerne korreks om jeg tar feil, men innlegget mitt var på ingen måte slemt mot noen, inkludert @Mcilroy.
Det var saklig, og tok flere ganger høyde for at jeg har forståelse for de som er uenige.
post liked by: Schmeichel
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2567
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13320
Liker mottatt: 8515

Eg skjønnar ikkje kvifor du skulle få korreks for innlegga dine, @GBailey. Eg synest du argumenterer sakleg og godt i tillegg til at du underbygger påstandane dine med statistikk og anna relevant informasjon. Det gjeld også dei fleste her inne, både i diskusjonen om de Gea og andre tema. Samanlikna med kommentarfelt på nett, synest eg det er mykje interessant å lese på dette forumet både når det gjeld historie, taktikk og personlege betraktningar/minner.
post liked by: Pangaea, messilingard
It's Squeaky Bum Time!

Deleted User 595

Takk @Pancho P, det synes jeg og. De fleste som er uenige her er fortsatt saklig og hyggelig.

Men synes dessverre ikke det er greit slik @Mcilroy holder på der. Det er latterliggjøring av folk som er uenige med han.
Gjør det vanskelig å faktisk skrive her inne, så lenge man ikke er enige med enkelte brukere.

Det var det jeg mente når jeg sier at det er tidvis en elitistisk holdning, der enkelte blir omtalt slik, og behandlet som mindreverdige fans.
Med en gang man er litt kritisk til enkelte spillere, viser dette seg, på den måten det gjorde nå.
Derav kommentaren at enkelte spillere er som guder. Det var ikke en stråmann. Kritiseres de, blir man latterliggjort. Uansett hvor saklig man prøver å være.
post liked by: Schmeichel
User avatar

Pangaea
Posts: 2714
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3863
Liker mottatt: 4931

GBailey wrote:07 Jun 2022, 13:51 Det var ikke en stråmann.
Jo, det var det, fordi det ikke er sant. Ingen her som omtaler noen som guder, verken direkte eller i overført betydning. Kanskje bortsett fra Cantona :D
Ellers synes jeg du argumenterer godt for ditt synspunkt over. Selv om jeg også synes du er for hard mot DDG angående ulike situasjoner og slikt.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
messilingard wrote:07 Jun 2022, 10:24 2. Her er det sikkert en del som er uenig med meg, men jeg mener også at man ikke bør kalle aktive spillere for legender. Det er fortsatt mye som kan skje og man vet aldri helt hva som skjer om 2-3 år slik samfunnet og fotballen er i dag. Når de Gea engang forlater klubben så får man heller oppsummere hans tid i United.
Angående diskusjonen om legendestatus eller ikke, så er jeg enig i dette, og var innom det samme på forrige side et sted. Jeg synes det er litt vanskelig å se på aktive spillere som legender. Det blir enklere å ta en slik vurdering når man har fått litt avstand til det, og kan føle litt på hva vi ikke lenger har. Det gjelder ikke bare i rent spill på banen, men også lederegenskaper og slikt. Men jeg er rimelig sikker på at om noen år så blir DDG også omtalt som en legende, eller vertfall veldig viktig og innflytelsesrik spiller.

Et eksempel kan kanskje være Michael Carrick. Riktignok fikk han nærmest heltestatus på slutten av karrieren, men det er først i ettertid vi har klart å virkelig ta inn over oss hvor viktig han var. Litt som med Scholes, så var han en rolig spiller, som tidvis også kunne diktere spillet. Og han kan sikkert med rette bli omtalt som en legende nå, eller med litt mindre voldsomme begrep, slik som "ikonisk" eller noe sånt. Godt mulig det samme skjer med DDG når han en dag er ferdig i klubben.

Deleted User 595

Det er sant at ingen sier rett ut at de er guder, utenom Cantona 😉

Har ikke sagt at noen omtaler noen som guder, men at noen virker som guder å regne. Ville heller kalt det en analogi, evt. en dårlig analogi. Men, skitt samme. 😊

Poenget var, som vist over:
Hvis de Gea kritiseres, blir man latterliggjort av enkelte brukere. Derav, skulle en trodd at man hadde fornærmet en gud/helligdom.

Har sett flere tendenser til det på United.no, og dessverre her inne. Spillere som de Gea, Rashford, Fred og McTominay blir noen latterliggjort for å kritisere, uansett hvor saklig man er. Samme gjelder Solskjær. Samtidig er andre spillere og managere fritt vilt. Ikke alle som gjør det, men noen, og på ulike måter.

Det er en reell berøringsangst for dette på forumet. De fleste ignorerer det hver gang det skjer. Skjønner at det er kjipt at man påpeker det. Men det er ikke særlig fruktbart for et sunt og saklig diskusjonsforum.

Når @Mcilroy oppfører seg slik, og han ikke minst får lov til å oppføre seg slik, hva stopper meg eller andre fra å gjøre det samme? Ville det vært greit? Eller gjelder reglene ulikt for andre?

@messilingard: Hva sier du? Er det greit å skrive slik til hverandre her inne? Spør deg siden du er den eneste admin jeg kommer på i farta.
Last edited by Deleted User 595 on 07 Jun 2022, 17:02, edited 1 time in total.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9235

Forventningen er at alle oppfører seg ordentlig. Hvordan vi håndterer enkelte brukere blir som regel i mellom brukeren og moderatorene.
post liked by: Pink Final
LoveUnitedHateGlazers

Mr H
Posts: 463
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 109
Liker mottatt: 1363

Ganske aktuell tråd mtp diskusjonen det siste døgnet:



post liked by: Ryder, messilingard, Pancho P, Pangaea
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7526
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26870
Liker mottatt: 17376

Tall knuserne dere linker til reduserer David de Geas bidrag til laget betraktelig.
Om vi omtrent går i null med de Gea i mål slik Harrison, Stat Man m.fl indikerer reiser det seg minst to spørsmål.

1 Hvorfor står ikke Dean Henderson?
(Her må vi huske å sette de samme krav som til de Gea).
2 Og hva gjør ten Hag?

Jeg tipper han har studert hver spiller, og lagsammensetningen grundig.
Samt at han har et budsjett og ikke kan fornye hele laget.
Han må begynne et sted.

@GBailey.
Jeg har sett videoen din to ganger.
Den går så fort og viser så lite at jeg egentlig ikke kan gjøre noen ordentlige vurderinger.
Men registrerer at du mener opptil 1/3 del av baklengsmålene våre kunne vært unngått med en mer offensiv keeper.

Den siste biten din med latter emojiene og at du blir latterliggjort,
Hadde vel egentlig tenkt å forbigå den i stillhet.
Men, ok.
Ingen liker å bli latterliggjort.
Skjønner godt at du ikke liker det.
Jeg ser de to emojiene fra @Mcilroy.
Kanskje har jeg også latterliggjort deg?
Beklager i såfall.
Når jeg først har begynt - så må jeg kalle en spade en spade.
Du legger frem mye fakta, mye tall.
Det er sak.
Men jeg må si dette, du sender selv ut stikk, som jeg kunne tolket i min retning.
At det er berøringsangst for å diskutere enkelte spillere eller Solskjær.
Hvem her har berøringsangst?
Føler selv jeg kommer med mange innrømmelser ifht de Gea.
At de er guder i våre øyne (meg og @Mcilroy ?) får bare stå for din regning.
At jeg har de Gea ‘drakt’ kunne jeg valgt å la meg krenke av.
Det kan tolkes dit at jeg ikke vurderer saklig.
For jeg lurer på hva du hadde ment om jeg skrev at du har Deano drakt?
Tror ikke jeg er en person som så lett tar ting nært på egne vegne.
Men merker jeg tar ting nært på lagets vegne.
Ja, jeg har de Gea drakt i overført betydning.
Er stolt av det, for jeg synes virkelig han er en topp topp representant for Manchester United Fc.
Den beste vi har nå som Mata er borte.
Jeg har vel ‘drakt’ for omtrent alle våre spillere.
Kanskje spesielt de som får mye kritikk av egne supportere.
Jeg synes ikke vi skal le av hverandre.
Men jeg tenker veldig likt som @Mcilroy.
Det blir litt ensformig i lengden å nærmest utelukkende få servert hvor dårlige enkelte av våre spillere er.
For egen del har jeg ‘en kamp’ mot Liverpool og Chelsea og andre supportere i å forsvare klubben vår.
Må helt ærlig innrømme at jeg blir i dårlig humør av å lese hvor dårlig årets spiller i Manchester United er.
Med 487 matcher, under 6 ulike managerer.
Understreker at jeg ser at de Gea har svakheter.
Vet snart ikke hvor mange ganger jeg har skrevet det.
Men det må være en grunn til at managerne og keeper trenerne våre har villet bruke ham år ut år inn.

Sorry for et litt rotete innlegg.
Fotball er mye følelser.
post liked by: Pangaea, Belfastboy, Ryder
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply