Old Trafford, stadion vår

Et norsk forum for diskusjon om alt Manchester United.
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2042
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7562
Liker mottatt: 4326

Gratulerer med fylte 50 🎉🎉🎉@Ryder
Fin gave 😊
post liked by: 10Hag, Pwint, Ryder, Blodfink, RedTrafford, Rød Pølse, Cola2
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2912
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13520
Liker mottatt: 8699

Gratulerer og velkommen etter @Ryder. 🎉🎁🎂 For en flott gave. Det blir nok en fantastisk opplevelse.
post liked by: Blodfink, RedTrafford, Rød Pølse, Buchan, Cola2
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3941
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17257
Liker mottatt: 11013

En gave som er helt innafor :thumb_up:

Grattis med dagen @Ryder :celebrate:
post liked by: Blodfink, Ryder, Rød Pølse, Buchan, Pwint, Cola2
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23310
Liker mottatt: 19272

Gratulerer så mye @Ryder :celebrate:
post liked by: Ryder, RedTrafford, Rød Pølse, Buchan, Pwint, Cola2
LUHG!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2062
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9076
Liker mottatt: 8370

Slenger meg på og gratulerer med vel overstått jubileum, @Ryder 🥳 Greit å ha bursdag når vi møter Wigan i cupen. En liten gave fra laget på selve dagen, så håper vi alle at du får oppleve to seire når gavene fra dine nærmeste skal «innkasseres» 🎁
post liked by: Ryder, RedTrafford, Pwint, Blodfink, Cola2, Belfastboy, Buchan
Football, bloody hell!
User avatar

Ryder
Posts: 4699
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2626
Liker mottatt: 10688

Er jo med skrekkblandet fryd jeg ser fram til Liverpool-kampen. Ekstra jævlig om vi taper, men desto deiligere om vi vinner.
Men skal nok klare å ha det artig uansett, fordelen med å bli eldre er jo at det går (bittelitt) lettere å riste av seg tap…
post liked by: Pwint, Rød Pølse, RedTrafford, Cola2, Buchan, Blodfink
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2062
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9076
Liker mottatt: 8370

Jeg heller nok fortsatt mot at det beste vil være å bygge ny stadion bak Stretford End, ikke minst fordi vi da forhåpentligvis vil kunne spille hjemmekampene våre på Old Trafford i byggeperioden. Det er likevel litt interessant å se hva man potensielt kan få ut av en renovering av vår kjære gamle arena...

post liked by: Pwint, red, RedTrafford, Pink Final, Blodfink
Football, bloody hell!
User avatar

red
Posts: 1530
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2277
Liker mottatt: 4150

Real Madrid hadde jo helt fantastisk timing. Byggingen skjedde i stor grad midt under covid... slik at de i praksis ikke tapte noe særlig penger på at de i den perioden spilte på Real Madrid Castilla sin stadion (kapasitet: 6000) sammenlignet med andre lag.

Kanksje det hadde vært en ide. Bygget en egen stadion for kvinnelaget og akademiet (i dag spiller de på Leigh Sports Village, en Rugby-stadion som tar 12.000), også spilt der mens Old Trafford pusses opp.
post liked by: RedTrafford, Pwint

Alf banan
Posts: 327
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 24
Liker mottatt: 661

Jeg mener også at en ny stadion vil være det beste. Fansen fortjener en flott stadion. Gjerne med 90.000 seter og en akustikk som er mye bedre en på OT. Så håper jeg at de ikke øker billettprisene men heller senker prisene for de lokale. Det er de lokale fansen som lager liv, og klubben kan ikke miste dem for oss turister.
post liked by: Pwint, RedTrafford, 10Hag, Pink Final, Blodfink, Cola2, Rød Pølse, Belfastboy
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2912
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13520
Liker mottatt: 8699

Veldig godt poeng @Alf banan. Billettprisene må ikke økes for lokale. For oss som drar over på en kamp i ny og ne så betyr kanskje ikke en hundrelapp eller to så mye, men for en lokal som vil se alle kampene, kanskje med et par unger, så kan det være nok til at de ikke kan gå.
post liked by: 10Hag, Alf banan, RedTrafford, Pink Final, Blodfink, Cola2, Rød Pølse, Belfastboy, Ryder
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Schmeichel
Posts: 441
Joined: 23 May 2019, 11:40
Liker gitt: 693
Liker mottatt: 1091

Det er sjelden jeg blir "glad" av saker som går MOT United, eller er til ulempe for United, men akkurat her slo nok den generelle rettferdighetsfølelsen dypere, jeg synes det hadde vært helt uhørt om United som en så pengesterk klubb skulle fått økonomisk støtte til ny stadion. Føles nesten litt som å jukse. Spesielt som det nevnes i artikkelen at det er vanvittig å skulle bruke av skattebetalernes penger på en av de rikeste fotballklubbene i verden som har et dårlig stadion på grunn av underinvesteringer av eiere som er god for milliarder... Rent prinsippielt er det en helt avskyelig tanke synes nå jeg. (Selv om det selvsagt alltid vil være en liten kynisk rød djevel med fotballsko bak skulderen som hvisker at det hadde vært fornøyelig med ekstra midler til klubben.)

https://www.united.no/nyheter/kan-glemm ... on/1284194
post liked by: Blodfink, Pwint, Spirograf1
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2062
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9076
Liker mottatt: 8370

Klubben bekrefter at de utreder mulighetene for både å renovere Old Trafford og bygge ny stadion. SJR skal visstnok foretrekke det siste alternativet. En såkalt «task force» bestående av blant andre Sebastian Coe og Gary Neville er satt på saken.



post liked by: Andtho01, Pink Final, Pwint
Football, bloody hell!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7607
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27254
Liker mottatt: 17787

I boka der Simon Inglis forteller inngående om alle de 92 ligabanene per 1983 synes jeg dette er interessant;

Old Trafford
Fordi United har så mange på kamp, vil jeg si at på ren partiskhet, volum og atmosfære er det ikke én arena i England som matcher Old Trafford.

Anfield
Selv om atmosfæren tidvis kan bli elektrisk, med en partiskhet som er heftig og har høyt volum, så anser jeg at Old Trafford eller Celtic Park øver et større trykk på gjestende spillere og supportere.

Det var konklusjonen til Inglis for 40 år siden.
Blir jo både stolt og trist av å lese det.
Atmosfæren har dalt drastisk.
Men det har den på de fleste arenaer.
post liked by: 10Hag, Rød Pølse, Jan Erik
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3610
Liker mottatt: 4889

Hva sier han om St. James' Park? Husker den lenge hadde ord på seg for å være en av de bedre mtp stemning.
post liked by: Rød Pølse, Jan Erik, Pink Final
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2062
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9076
Liker mottatt: 8370

Tipper stemningen vaskes bort fra St. James' Park sammen med Tyneside-klubbens sjel 💀
post liked by: Jan Erik, Pink Final, 10Hag, Andtho01
Football, bloody hell!
Post Reply