Anthony Martial

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 878
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7700
Liker mottatt: 2546

At Rooney sier LVG er den klart beste manageren han har hatt, er nesten litt oppsiktsvekkende. I hvert fall sett i lys av at han har spilt under Sjefen sjøl.

Martial har vært og er mye skadeforfulgt, hvis det stemmer at Solskjær presset han til å
spille, til tross for skade, er jo ikke det helt bra. På en annen side er vel Martial litt "kjeks". (Som jeg ser noen kalle det.)
post liked by: Pink Final, Buchan, RedTrafford
Kong Eric Cantona
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Rooney mente han lærte mest om fotball av LvG, tipper også Rooney var mer moden for dette, siden han var mye eldre under LvG enn under Ferguson... Fergie var ikke mye på feltet heller, aner ikke om LvG var mer på feltet. Men husker i alle fall intervjuet med Rooney godt. Han var imponert over detaljene i LvGs coaching.

Jeg finner ingen grunn til å tvile p¨å Martial eller Rooney, de mener vel det de sier. At Rashford også ble overbrukt av OGS har i alle fall jeg hatt en formening om.

Men man velger jo hva man tror på selv.
post liked by: Mr H, Can2, Pink Final, Buchan, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

United.no bytter jo overskrifter på samme artikkel, men litt typisk at de henger Mou opp først, eller har OGS allerede vært i overskriften?
post liked by: RedTrafford
LUHG!

Mr H
Posts: 455
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 108
Liker mottatt: 1347

Husker ikke helt konteksten og detaljene rundt de Rooney-sitatene, så ikke ta det jeg sier her for helt god fisk. Men jeg lurer på om essensen i kommentarene mer var at det var treneren som han hadde lært mest av og inspirert han mest fra et taktisk perspektiv, på vei inn mot sin egen trenerkarriere. Legger man til at Rooney var på det siste stadiet i spillerkarrieren da LvG satt ved roret, var han kanskje på dette tidspunktet mer observant når det kom til ulik taktisk teori, samtidig som han trolig hadde litt fokus på hva veien videre skulle bli.
post liked by: Blodfink, Can2, Pink Final, Buchan, RedTrafford

Deleted User 595

Jepp, @Blodfink og @Mr H. Rooney har uttalt at han begynte på trenerutdanningen sin da han spilte under van Gaal, og da lærte mye under veiledning fra ham. Rooney fikk innpass i hvordan treningene og taktikken til United ble forberedt under van Gaal Så derfor er det naturlig at han trekker frem van Gaal slik.

I tillegg er van Gaal kjent som en taktisk manager. Dog i dagens fotball, en utdatert taktiker. Men på den tiden var han fortsatt ansett som en briljant taktiker. Taktisk fotball har endret seg veldig mye de siste ti årene, og spesielt i England, etter Guardiola og Klopp kom.

Ferguson var ikke en utpreget taktisk manager, men hadde sine styrker i man management og motivering. Ikke misforstå, Ferguson brukte taktikk han og, men det var ikke hans hovedfokus. Han hadde alltid dyktige assistenter og trenere som tok hovedansvar for å lede det taktiske arbeidet på treningsfeltet og før kamp. Flere av spillerne under Fergie har uttalt at pre-match-talene fra Fergie ofte ikke handlet om taktikk, men først og fremst om å motivere spillerne. Ferguson - på lik linje med Mourinho og Solskjær - var aldri en typisk "trener". Van Gaal og ten Hag er begge dedikerte trenere. Så det blir vanskelig å sammenligne slike managertyper, utenom i troféer. Der når ingen Fergie til anklene, uansett 😜

Så man må se Rooneys uttalelser i lys av dette.
post liked by: Can2, Cola2, Pink Final, Buchan, RedTrafford
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 878
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7700
Liker mottatt: 2546

Blodfink wrote: 10 Sep 2022, 21:57 United.no bytter jo overskrifter på samme artikkel, men litt typisk at de henger Mou opp først, eller har OGS allerede vært i overskriften?
Jeg gikk inn på VG først og United.no etterpå. La merke til at de valgte hver sin manager i headingen. For VG generer nok Solskjær mest klikk vil jeg tro.

Takk for klargjøring ang. manager/trenerrolle og tidspunkt i Rooneys karriere, folkens! Godt forklart. 👍
post liked by: Blodfink, Pink Final, Buchan, RedTrafford
Kong Eric Cantona
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

GBailey wrote: 10 Sep 2022, 22:32 . Der når ingen Fergie til anklene, uansett 😜
Guardiola har ca 20 år på seg til å ta igjen samtlige titler og utmerkelser Fergie tok. Ligger 16 bak. (50-34) Man finner det på Transfermarkt.
Vet ikke om Guardiola holder på som klubb-mann til han blir over 70 riktignok.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Eggen tok 21 btw, men nå er det jo Martial-tråd dette...
post liked by: Pink Final, Buchan, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Mange gode poster, bare gode poster egentlig - etter at jeg la ut United.no saken her.
Sporer litt over på managerne, forståelig nok.

Jeg velger å stole på hva Martial forteller.
Selv om saken garantert har flere sider og nyanser.
Som sagt hadde jeg ikke helt sansen for van Gaal.
Det betyr ikke at han ikke hadde gode sider.
Og sannsynligvis flere gode sider enn jeg innså for 6-8 år siden (på forrige forum).
Trolig hadde jeg vært mer støttende for ham nå.
Nå som jeg feks vet mer om hvor udugelig Woodward med hjelpere var.
Og hvor elendig apparatet over manager har vært (er?).

Jeg tipper også Martial mener at han lærte mest rent fotballtaktisk og faglig av van Gaal.
Under Louis van Gaal hadde vi vårt mest tydelige spillemønster post Fergie.
Selv om jeg synes det var dørgende kjedelig å se på.

Martials to beste sesonger er vel 2015/16 og 2019/20.
Så kanskje litt overrasket over at han er så hard mot Solskjær.
Men også forståelig,
Omdømmet har jo vært at Martial er lat og uinteressert.
Mens virkeligheten kanskje er slik at han har spilt med skade.
Det omdømmet han har fått føles garantert urettferdig.
Om man forsøker å sette seg i Martials sted.

Dessuten ble han vraket til fordel for større navn som Zlatan og Ronaldo.
Joda, en proff spiller bør tåle konkurranse om plassen.
Martial sier riktignok ikke noe om det i intervjuet.

Jeg har stor tro på at Martial kan gjøre en god sesong for oss.
Han har et enormt toppnivå, sterk, ganske rask og en nærteknikk få er forunt.
Håper han får ristet av seg skaden(e).
post liked by: Can2, Buchan, Blodfink, RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 595

Han nevner dette med konkurranse i intervjuet, men ser at United.no ikke har gjengitt hele intervjuet.

Han sier at han og bærer et ansvar for å prestere jevnt når han først får sjansen, noe han erkjenner at han ikke har gjort. Han sier at det er en ond spiral, der han sliter med å motivere seg når han får få sjanser, ikke spiller bra, og så får spille mindre.

Han addresserer og kroppspråket sitt, som er omtalt som negativt. Han sier i korte trekk at han ikke er "en skuespiller", men en fotballspiller, og ikke bruker mye energi på å uttrykke følelser på banen, verken positivt eller negativt.

Videre snakker han om bl.a. Cavani, Ronaldo og Sanchez.

Om Cavani: Cavani gir alltid "3000 %", selv om han spiller kun få minutter. Og han sier få spillere er slik.

Om Ronaldo sier han at det er den beste proffen han har møtt, og at han er "superudmyk", og at han lærer mye ved å snakke med ham. Videre sier han at han prøver å lære fra ham når de er i styrkerommet.

Om Alexis Sanchez sier han at det var irriterende når han ble hentet og fikk spille foran ham, da Martial følte han da var god.

Så han tar også noe selvkritikk i intervjuet, men intervjuet er dessverre ikke gjengitt i sin helhet på united.no.
Last edited by Deleted User 595 on 11 Sep 2022, 08:27, edited 1 time in total.
post liked by: Pink Final, Buchan, Can2, Blodfink, RedTrafford
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Ser den delen du nevner er lagt ut på United.no nå @GBailey.
Legger ved link https://www.united.no/nyhetsarkiv/det-e ... -er-ujevn/
Så har vi det lettere tilgjengelig for ettertiden her.
post liked by: Buchan, Can2, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 595

EDIT: Nå har United.no nettopp publisert resten av intervjuet, i ny artikkel 😅 Når man snakker om sola. Har lite sans for den måten å bryte pressekonferanser og intervju opp i mange artikler for å generere klikk.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
GBailey wrote: 11 Sep 2022, 08:15 Han nevner dette med konkurranse i intervjuet, men ser at United.no ikke har gjengitt hele intervjuet.

Han sier at han og bærer et ansvar for å prestere jevnt når han først får sjansen, noe han erkjenner at han ikke har gjort. Han sier at det er en ond spiral, der han sliter med å motivere seg når han får få sjanser, ikke spiller bra, og så får spille mindre.

Han addresserer og kroppspråket sitt, som er omtalt som negativt. Han sier i korte trekk at han ikke er "en skuespiller", men en fotballspiller, og ikke bruker mye energi på å uttrykke følelser på banen, verken positivt eller negativt.

Videre snakker han om bl.a. Cavani, Ronaldo og Sanchez.

Om Cavani: Cavani gir alltid "3000 %", selv om han spiller kun få minutter. Og han sier få spillere er slik.

Om Ronaldo sier han at det er den beste proffen han har møtt, og at han er "superydmyk", og at han lærer mye ved å snakke med ham. Videre sier han at han prøver å lære fra ham når de er i styrkerommet.

Om Alexis Sanchez sier han at det var irriterende når han ble hentet og fikk spille foran ham, da Martial følte han da var god.

Så han tar også noe selvkritikk i intervjuet, men intervjuet er dessverre ikke gjengitt i sin helhet på united.no.
post liked by: Blodfink, RedTrafford
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Angående Mourinho så kom han på kant med flere spillere, ikke unaturlig å tro at Martial var en av de. Under Solskjær så var det litt det samme som skjedde med Rashford også. Det var lite rullering på laget til tider så det er ikke utenkelig at flere spillere har spilt med skader opp igjennom. Noe som sikkert ikke er så farlig dersom det blir en kamp eller to, men når man ser på perioden Rashford slet med ryggen så varte dette over flere måneder. Så kan man forsvare Solskjær noe med at han ikke hadde særlige alternativer en sesong der. Uansett så gir det her veldig mening, så jeg ser ingen grunn til å tvile på Martial sine uttalelser her. Spesielt når han sier seg enig at prestasjonene har vært ustabile og for dårlige til tider.

Jeg er nok noe delt når det gjelder Martial likevel. På en side så har han noen tekniske ferdigheter med ball som få spillere i verden vil klare å matche. En nærteknikk av høy klasse etter min mening. Samtidig så er dette med at han til tider ser så jævlig uinteressert ut, han er forøvrig litt inne på det, men jeg tenker ikke nødvendigvis bare på kroppsspråket. Han har forbedret seg noe etter at Ten Hag tok over, men tidligere så har vi sett Martial stå mye stille og spasere litt rolig rundt på banen. Spesielt i presspillet. Så kan det hende at jeg har feil, og uten å sjekke om dette stemmer så vil jeg tro at Martial har vært langt nede på listen over antall spurter i PL de siste sesongene.
post liked by: Pink Final, Buchan, Blodfink, RedTrafford
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Håper når Martial kommer tilbake fra skade, og at han da klare å holde seg skadefri en lang periode.
Kanskje kjører de samme opplegget med Martial nå, som de har gjort med Varane i sommer.
På grunn av skadene Varane hadde forrige sesong så ville de bygge han opp igjen, slik at han forhåpentligvis holder seg skadefri.
Derfor lot de han ikke spille i pre season, og de to første PL kampene.
post liked by: Blodfink, Pink Final, RedTrafford
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 878
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7700
Liker mottatt: 2546

Jeg ser også ærligheten til Martial, og at det er flere grunner til at formen har vært variabel. Som flere nevner, så har han et meget bra toppnivå. Likevel tenker jeg at det er når han får innhopp at han vise seg frem. Step it up for å si det sånn. Så er det muligens psykologiske årsaker til at han kommer i en negativ spiral. Det er vel også ting som tydet på at psykologen som Rangnick hentet inn ikke "virket" som han skulle.

Jeg tenker likevel at den manglende viljen til å "step it up" ikke holder i toppen av PL. Jeg håper han kommer tilbake fra skade som den beste utgaven av seg selv. Tror ikke det er bra for noen av partene, hvis historien gjentar seg i et halvt/ett år til.
post liked by: Blodfink, Pink Final, Buchan
Kong Eric Cantona
User avatar

Sir Alfie Rey
Donor
Posts: 569
Joined: 16 Oct 2021, 21:52
Liker gitt: 230
Liker mottatt: 432

Godt vi har dette forumet å diskutere ting. Her inne kan man diskutere saklig uten at moderatorer sletter alt mulig, slik de gjør inne på united.no

Isted tok de tilogmed å slettet innlegget til Pink Final. Tydelig at noen der inne er hårsåre og ikke tåler å høre noe som helst av kritikk!

(Navn slettet av MOD) er den verste der inne. Sletter alt mulig i hytt og pine. Burde ikke fått lov til å ha den moderator jobben.
Glory Glory Manchester United!!!!
Post Reply