Ishockey

Det er mye sport som ikke er fotball. Det kan diskuteres her.

Deleted User 430

Cola2 wrote:20 Feb 2022, 01:54 Oilers fått olje fra Tore C
Kan ikke gjøre annet enn å hylle det den mannen har gjort for Oilers og norsk hockey👏👏
post liked by: Buchan, Pink Final, Blodfink, Cola2
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2046
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7579
Liker mottatt: 4353

Enig med deg her @Steinar Stenseth.
Han snakket også om å bygge ny Ishall i Bergen, for å få i gang en satsning der. Vet ikke status akkurat på det nå, men det hadde jo vært bra for norsk hockey, og fått et lag til utenfra 😊
post liked by: Blodfink, Cola2, Pink Final

Deleted User 430

Leste noe før jul om at de hadde landet på en ny hall på Fana, @Buchan, men tror ikke det blir etter TC sine visjoner.
Er vel 7-8 år siden han kom med sine planer og de møtte jo kraftig motstandbi Bergen, så jeg tviler på at det blir mye mer enn en klassisk "isflate med 300 ståplasser".
post liked by: Buchan, Cola2, Pink Final
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Buchan wrote: 20 Feb 2022, 14:10 Enig med deg her @Steinar Stenseth.
Han snakket også om å bygge ny Ishall i Bergen, for å få i gang en satsning der. Vet ikke status akkurat på det nå, men det hadde jo vært bra for norsk hockey, og fått et lag til utenfra 😊
Alt strandet i Bergen, ikke Tore sin skyld, mere Bergen Kommune.
Har vært i Oilers arena 1 gang, hadde med meg ca 20 stk fra Forsvaret, kun 1-2 hadde vært på hockey kamp før. Og vi satt på VIP seksjonen på restauranten, grunnet at de kjente meg fra før, og det gjorde også treneren til Oilers.
1. pause fikk jeg treffe og sitte ned med Tore
2.. pause med Tore Vikingstad
Etter kampen med treneren og hans datter. Treneren var for øvrig Petter Thoresen.
Og begge lag kom for å spise, og de så meg, lyste de opp og lurte på hva jeg gjorde der.
Og alle de jeg hadde med meg fikk ett sjokk, det var det store samtale evnet dagen etter på møtet
Kampen var Oilers - Sparta. (Oilers ødela alt med å lede 4-0 til pause, dato årstall husker jeg ikke)
Men stort å få hilse og sitte å prate med Tore C
Samme når Vikingstad kom bort og satt seg ned.
Med Petter så var dette avtalt før kampen, men ikke med de 2 lagene.

pluss i boka :-)
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Steinar Stenseth wrote: 20 Feb 2022, 16:10 Leste noe før jul om at de hadde landet på en ny hall på Fana, @Buchan, men tror ikke det blir etter TC sine visjoner.
Er vel 7-8 år siden han kom med sine planer og de møtte jo kraftig motstandbi Bergen, så jeg tviler på at det blir mye mer enn en klassisk "isflate med 300 ståplasser".
Det fine med Tore C. han vil dette for å utvikle hockey i Norge, ikke at han skal tjene på dette selv
post liked by: Buchan, Cola2, Pancho P, Pink Final
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Stängs av på livstid efter skandalbilder
Snakk om at rullgardin i bare gikk ned 1.2 e ganger
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... lbilderna/
post liked by: Pink Final
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

2 topp jobber har nå blitt lyst ut på https://www.hockey.no/

[*] Petter Thoresen gir seg landslagstrener ett årets VM i Finland
https://www.tv2.no/sport/14610440/
[*] Elitehockey AS søker daglig leder

[*] Hockeyforbundet sammen med Tyskland, Sveits, Latvia, Storbritannia, Polen, Litauen og Estland er landene som sammen med Norge nå krever at IIHF utestenger russiske og hviterussiske lag, utøvere og tillitsvalgte på alle nivå i internasjonal ishockey.
I brevet fremlegges også et krav om at IIHF umiddelbart stanser sitt samarbeid med Kontinental Hockey League (KHL).

Dette skriver TV2 denne saken
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2046
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7579
Liker mottatt: 4353

Oilers tidlig seriemester denne sesongen 😊🏆
https://www.nitten.no/blogg/oilers-gull ... oppvisning
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Cola2, Blodfink
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7627
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27391
Liker mottatt: 17896

Prøver meg på litt Stavangersk - Gratla @Buchan med seriemesterskapet 🤝👏
Da er dere bare 25 bak Vålerengens idrettsforening 😉
post liked by: Buchan, Cola2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2046
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7579
Liker mottatt: 4353

Jo takk for det@Pink Final.
Nei det er nok bare det sjette for Oilers.
Så noen utligning der blir det nok ikke 😊
post liked by: Pink Final, Cola2
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Måtte bare da med dette om fra en av ideolen i Europeisk/NHL
Jagrs fina gest – för att stötta ukrainska folket
https://www.expressen.se/sport/hockey/j ... ka-folket/
post liked by: Pancho P, Buchan
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2046
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7579
Liker mottatt: 4353

Det er fint å se at flere står på for det Ukrainske folket.
https://www.aftenbladet.no/sport/i/47g2 ... -stavanger
post liked by: Cola2
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Buchan wrote: 09 Mar 2022, 19:46 Det er fint å se at flere står på for det Ukrainske folket.
https://www.aftenbladet.no/sport/i/47g2 ... -stavanger
Siden artikkelen ligger bak en betalingsmur, så får jeg ikke lest artikkelen, kun over skriften.


For meg så tror jeg Tore C er inne i "bildet" ang dette laget
Og her ser vi på nytt hvor STORT HJERTE :heart: han har for hockey, og ikke bare Stavanger Oilers
post liked by: Buchan
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2046
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7579
Liker mottatt: 4353

Ja Tore C er inne i bildet. Beklager kom ikke på at den lå bak betalingsmur. Har kopiert inn teksten her under. Det var TV2som omtalte saken først.

Oilers vil hente ukrainsk hockeylag til Stavanger
Mens krigen raser i hjemlandet og framtiden er uviss, gjør Oilers det de kan for å hjelpe et ukrainsk ishockeylag som er strandet i Polen. Rundt 300.000 kroner i nødhjelp er samlet inn og nå jobber Oilers med å hente ungdommene til Stavanger.


Dette er gjengen fra Sdyshor 2007 som Oilers nå har lagt sin hånd over og hjelper. Laget fra Ukraina består av spillere på 14 og 15 år og er strandet i Polen etter at de forlot hjemlandet for å spille en turnering i Ungarn da Russland angrep Ukraina og bombet lagets hjemby Kharkiv


Mer om:
Krigen i Ukraina
– Vi ønsker å bruke vår egen suksess til å bygge broer til noen som har det veldig tøft og vanskelig. Dette er helt i vår ånd og er en del av klubbkulturen her, sier styreleder og hovedaksjonær i Oilers, Tore Christiansen, til Aftenbladet.

– For oss er det like viktig å kunne bidra til de som trenger det som det er å vinne titler. Det henger sammen. Det er vårt DNA. Vi har alltid hatt det i ryggmargen vår.


I kjølvannet av Russlands angrep på Ukraina, har et nytt og uventet vennskap vokst fram. Mellom Norges beste ishockeylag og ungdommene på Sdyshor 2007 – et ishockeylag fra Kharkiv i Ukraina.

TV 2 omtalte saken først.

Hjembyen ble bombet
Ved en tilfeldighet ble Oilers oppmerksomme på tenåringene fra Ukraina som dro til Ungarn for å spille en turnering. Men som på vei fra hjembyen Kharkiv møtte militære kjøretøyer på vei i motsatt retning.

Timer senere var den russiske invasjonen av Ukraina et faktum og guttenes hjemby ble bombet. Tilbake satt en gjeng redde ungdommer som ikke ante hva framtiden ville bringe.

Ungguttenes historie gjorde så sterkt inntrykk på Oilers at de bestemte seg for å hjelpe. I tillegg til å endre fargene i klubbens logo til gult og blått i sympati med Ukraina, har klubben nå samlet inn penger – der flere har kastet seg på og bidratt.

– Vi skal vinne NM-gull med disse draktene med den nye logoen, sier Tore Christiansen.


Her sitter gjengen fra Sdyshor 2007 i Polen og følger en av Oilers’ kamper via nettet i forrige uke.Foto: Privat
Nødhjelp fra Stavanger
Hockeyguttene i Sdyshor 2007, 19 spillere på 14 og 15 år pluss to trenere, deltok i turneringen i Ungarn til tross for det som foregikk i hjemlandet. Men hadde plutselig ingen plass å reise tilbake til.


Det var Laura Rollins, assistenttrener på Oilers Kvinner Elite, som via sitt internasjonale nettverk kom over historien. Hun ønsket sterkt å hjelpe og hennes engasjement smittet over på resten av Oilers-organisasjonen.

– Vi måtte trå til. Vi hadde ingen tid å miste. Situasjonen var helt prekær for gjengen der nede. De hadde ingenting, sier Christiansen.

Det polske ishockeyforbundet la til rette for at det ukrainske laget kunne komme til Sanok i Polen og trene og oppholde seg der. Men med hockeyutstyr som eneste bagasje, manglet gjengen på 21 det aller meste. Inkludert SIM-kort til mobiltelefonene.

Kapteinen på Sdyshor 2007, som ikke har lært å snakke engelsk, takker Oilers for støtten og hjelpen:
Oilers kastet seg rundt. Klubben overførte 100.000 kroner til en konto som polske myndigheter hjalp til med å få opprettet i all hast. Dette var tirsdag i forrige uke. Dagen etter var pengene på konto og gjengen i Sdyshor kunne skaffe seg et sted å oppholde seg, samt mat, klær og andre nødvendigheter.

Oilers er daglig i kontakt med gjengen fra Ukraina og Tore Christiansen får selv meldinger og videoer der de takker for hjelpen.

– Engelskkunnskapene er ikke så gode, men «thank you» kan de. Det går igjen i alle meldinger, sier Christiansen.


Oilers sikret seg seriegullet i forrige uke. Spillerne har også bidratt med 35.000 kroner til hockeylaget fra Ukraina.Foto: Carina Johansen / Stavanger Aftenblad
Gjenforent med slektninger
Fortsatt er gjengen strandet i Polen. Men etter hvert har mødre og søsken kommet seg i sikkerhet ut fra Ukraina og sluttet seg til gjengen i Sanok som nå vokser i antall. Fedre, brødre og onkler er igjen i hjemlandet for å kjempe mot russernes brutale invasjon.


Oilers-spillerne har selv donert 35.000 kroner til sine nye venner, i tillegg har en Vipps-aksjon bidratt godt. Tore Christiansen anslår at de nå har samlet inn rundt 300.000 kroner til Sdyshor-gjengen.

De 100.000 kronene som Oilers sendte ned i forrige uke var forskudd fra klubbens draktauksjon de alltid har på tampen av sesongen. Og de kommer til å fortsette å bidra gjennom hele sluttspillet som starter søndag.

For at spillerne i Sdyshor ikke bare skal tenke og gruble over det som skjer i Ukraina, skal de delta på en ny turnering om en drøy uke. Avgiften der er betalt av Oilers.

I tillegg får laget trene gratis to ganger om dagen i ishallen de bor like ved siden av.

Tore Christiansen forteller at trener Igor Visnievsky og gjengen i Polen er svært takknemlige.


Tore Christiansen sier det er like viktig å hjelpe de som trenger det som det er å vinne kamper. Her er Oilers’ styreleder med pokalen som viser at Oilers er seriemester denne sesongen.Foto: Carina Johansen / Stavanger Aftenblad
Stavanger-tur neste?
– Dette er inspirerende og det har gjort noe med oss. Når vi blir for fulle av oss selv, leter jeg alltid etter noe som kan ta det litt ned. Dette er en kjip sak å jobbe med, men de som får hjelpen er glade. Vi skal holde dem flytende.

Nå jobber Oilers med å få hentet laget til Stavanger. Både som et avbrekk fra situasjonen de befinner seg i, men også for å se og spille ishockey.

– Vi jobber med dette nå – vi snakker blant annet med foreldrene. Vi har ikke komme så langt, men vi leter etter datoer for å få det til og ser på de praktiske tingene rundt. Og planen er at vi skal få dem hit på kamp. Så får vi om det lar seg gjennomføre. Det er en del praktiske ting som må avklares. Men foreldrene rundt vårt eget U15-lag har sagt seg villige til å hjelpe til med å innkvartere laget. Og er det vilje, får vi det til, sier Tore Christiansen som sier Oilers vil ta alle utgifter for turen til Stavanger.
Det jobbes med å finne plass i kalenderen til en kamp mellom Sdyshor og Stavanger Hockeys U15-lag. Og aller helst kunne invitere gjengen fra Ukraina på kamp i DNB Arena når A-laget spiller om kongepokalen.
post liked by: Cola2
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

@Buchan
Tusen takk
post liked by: Buchan
User avatar

Cola2
Donor
Posts: 767
Joined: 18 Sep 2021, 04:33
Liker gitt: 5039
Liker mottatt: 1549

Da jeg vi på en smell "i vårens" vakreste Eventyr i går.
Da blir det vel bare trening og restaurasjon, rykter og agent snakk.

Men vi har vårens "neste vakreste eventyr" som begynte på søndag med NM slutt spillet i hockey, mager trøst dessverre
Søndagen startet kvartfinalene med best av best av 7.
Stavanger Oilers 6 - 0 Ringerike
Sparta Elite 5 - 2 Frisk Asker
Vålerenga Elite 5 - 2 Storhamar
Stjernen Elite 3 - 5 Lillehammer

I går15/3 gikk 2 runde slik.
Ringerike 0 - 7 Stavanger Oiler
Lillehammer Elite 3 - 2 Stjernen Elite
Frisk Asker Elite 1 - 4 Sparta Elite
Storhamar Elite 3 - 2 Vålerenga Elite
Dermed leder Stavanger 2-0 i kamper mor Ringerike
Sparta også med 2.0 i kamper mot Frisk
Vålerenga - Storhamar står det nå 1-1 i kamper
Stjernen ligger nå under 0-2 i kamper mot Lillehammer.

Ny runde i morgen 17/3-22
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Da kaster vi oss like ut i runden i morgen.

Stavanger Oilers Ringerike (Ringerike må vinne, ellers står det det 3-0 kamper. Og Stavanger har bare blitt bedre og bedre i år
Stjernen Elite Lillehammer Elite Stjernen startet veldig bra, jeg hadde trua på en Seminfinale for dem, en å ligge under 0-2 i kampes, og Lillehammer ser vanskeligere og vanskeligere ut
Sparta Elite Frisk Asker Elite Sparta ligger best an, Frisk må få på seg airbeisdklærna
Vålerenga Elite Storhamar Elite. Her tror jeg det blir best av 7
post liked by: Buchan, Pink Final, Blodfink
Post Reply