Victor Lindelöf

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18066

Enig med Johansen

LUHG!

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Han er ikke hurtig, han er ikke klog, han er ikke fysisk stærk og han er ikke specielt god til at placere. Men ok, han kan ramme en central midtbanespiller med en aflevering så er det fint og resten er irrelevant.

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Inspireret af diskussionen med Pink Final i de Gea-tråden kommer her mit syn på Lindeløf.

Den første sæson var helt forfærdelig. Jeg tror ikke, at jeg nogensinde har set en spiller i en topklub i PL spille så dårligt over en hel sæson. Hans kamp mod Huddersfield, mener jeg det var, er ganske enkelt det værste jeg nogensinde har set en spiller præstere i en kamp i PL. Det var så forfærdeligt, at man begyndte at tage synd i ham.

I sidste sæson gjorde han det meget bedre. Men det kunne nu ikke blive værre. Men jeg har i hele hans tid i United ment, at han var overvurderet. Og i sidste sæson ændrede jeg det til den tankegang, at Lindeløf er sandsynligvis er verdens mest overvurderede fodboldspiller i dag. Jeg er direkte uenig i, at Lindeløf var den bedste forsvarer i sidste sæson (I ved hvem jeg synes var bedst :P ). Og jeg synes faktisk ikke, at han havde en god sæson. Hvorfor dog ikke det? Jo, fordi han lavede stadigvæk for mange fejl. Det kunne så blive tilgivet hvis han lavede mindst ligeså mange geniale ting eller spillede ligeså mange fænomenale kampe. Det skete bare ikke fra hans side.

Og i denne sæson er han igen faldet i niveau og hidtil i sæsonen har han været dårlig. Muligvis var han god mod City, men det var i så fald første gang i sæsonen, at han var god. Og han er stadigæk den spiller, der har kostet flest mål imod og flest points i sæsonen. Og jeg kan helt enkelt ikke forstå, at nogen stadigvæk mener, at han er god nok. Eller, at han er bedre end Tuanzebe og Smalling.

Nede fra forsvaret kan jeg godt se hvad OGS vil. Og på den måde er jeg med på og kan godt forstå, at OGS beholder Lindeløf og udlejer/sælger Smalling og egentlig også vil af med Jones og Rojo. Problemet er bare, at Lindeløf er langtfra god nok hvis United skal være "sikre" på CL-deltagelse og så bestemt heller ikke hvis United skal vinde PL og/eller CL. Der er større problemer i United end Lindeløf og der er flere spillere, der er klart værre end ham, men hvis United skal i CL og endnu mere hvis United skal konkurrere om titlen igen så SKAL Lindeløf skiftes ud. IMO er han heller ikke god nok som backup. Efter CM, OCM og angriberpositionen burde midterforsvaret være fjerde prioritet hos United/OGS.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18066

Lindelöf er fortsatt et usikkert kort i min bok...Han viser stigning, men forsvaret vårt har vært ganske svakt denne sesongen, partnerskapet i midten bak har tidvis vært dårlig mener nå jeg. Så dette er ikke bare svenskens feil...Maguire har så absolutt vingla rundt i noen kamper han også...

Men det har sett bedre ut innimellom, og med 6 poeng mot 2 antatt topp 4 lag så blir det jo vanskelig å sable noen (i hvert fall med disse kampene som målestokk).

Men hvor mange clean sheets har det blitt på United denne sesongen, 2? Vi må prøve å holde nullen oftere, sterke forsvar holder nullen litt oftere enn hver 10-12 kamp er min påstand...Og reint bur er stadig nevnt av trenere og spillere som en viktig ting mener jeg å ha fått med meg.

Lindelöf var bra de to siste kampene, men jeg trekker ham masse for den feilpasningen rett til (var det Sterling el. Jesus?), heldigvis gikk ikke avslutningen i mål. Men han ryddet også opp 2 ganger i farligheter, så der får han masse pluss.

Når det kommer til en drømme-ellever, så ryker nok Lindelöf, (og flere til) ut av laget...MEN: Om han bygger fysikk og blir enda hardere på, mer konstant på liksom, så kan han muligens spille seg inn på laget igjen.

Men vi er linket til stoppere, jeg tror ikke det er kun rykter. Teamet på Old Trafford ser hele tiden etter forsterkninger/unge talenter for videre utvikling etc...Det er vel derfor en fyr som Merih Demiral (21) skal være speidet på når han spiller for Tyrkias landslag, siden han ikke får spilletid i Juventus, etter overgangen dit i sommer.

Jeg sier ja takk til sterk konkurranse om samtlige plasser på MUFC, stopperne våre trenger et spark bak til tider. Jones og Rojo er på vei ut av klubben regner jeg med, da må det nye gode og kanskje også etablerte stoppere inn...men gjerne denne Demiral, ser hissig og gal nok ut. Og har Bonucci, De Ligt, Chiellini OG Rugani å fighte om plassen med i Juventus...

Men håper vårt stopper-par er ferdig med barnesykdommene nå da...

Edit: Demiral fikk spille hele kampen i CL i kveld, Juventus var gruppevinnere før kampen, men vant 2-0 borte over Leverkusen, Juve med en del reserver. Sterkt lag uansett.
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26229
Liker mottatt: 16750

United’s forsvar har dessverre gjort mange kollektive feil som har ført til unødvendige baklengs denne sesongen.
Eksemplifisert ved situasjonen mot Afc Bomo som førte til Joshua King’s mål.
Der Wan-Bissaka, Lindelöf og Maguire alle gjorde det svakt.

Som [mention]Blodfink[/mention] skriver, 2 clean sheets er ikke bra nok.

Victor Lindelöf skal få skyld for flere baklengsmål.
Ett par tre har kommet pga tapte dueller fra svensken.

Jeg er allikevel blant dem som vil gi dagens stopperduo tid til å bli samspilte.
Det er mye bra der, to spillere med høyt potensiale.

Jeg kjenner ikke igjen mye av din beskrivelse [mention]Kyndilfan1[/mention].
Du skrev i tråden Hvem blir 1-8 i PL 2019/20? at Maguire er på nivå med Jones og aldri vil få starte for United.
Så skriver du i David de Gea tråden at Lindelöf er halvdårlig og reddes av Maguire.
Over her vil du virkelig få fram poenget ditt og omtaler Lindelöf som verdens mest overvurderte fotballspiller!
Videre at 17/18 sesongen er det dårligste du har sett av noen spiller i PL, og at Hudds matchen i oktober 2017 er den verste du har sett av en United spiller noensinne.

Jeg skjønner at du ikke liker Lindelöf :hah:, og bruker sterke ord for å underbygge hvor dårlig du synes han er.

Gidder ikke hive meg på den sjargongen med ‘verdens verste ditt og tidenes dårligste datt - Deg om det.
Velger å styre unna de største overdrivelsene.
Blir kjedeligere for de andre å lese men, kanskje minst like troverdig? ;)

I matchen mot Hudds kom han inn for en skadet Jones midtveis i første omgang.
Lindelöf gjorde en kjempetabbe da han feilberegnet utspillet fra Hudds keeper, og dukket i tillegg unna ballen - hvilket førte til 2-0.
Resten av den kampen hadde United ballen inne på Hudds halvdel omtrent hele veien, slik jeg husker det.
80% ballinnehav sier statsa.
Gjorde Lindelöf flere store feil?
Slik at det blir troverdig å kalle den matchen det dårligste av noen PL spiller noengang?
Jeg husker ikke - hjelp meg gjerne - for det må da være mye grums å hente fra den matchen.

Det er riktig at Lindelöf spilte svakt høsten 2017.
Han virket nervøs - og han fikk ikke spille regelmessig.
13 ligakamper fra start og 25 kamper totalt i 17/18 sesongen.

I fjorårssesongen spilte han seg kraftig opp.
Ble kåret til United’s beste flere ganger og vant i tillegg Guldbollen som Sverige’s beste spiller høsten 2018.
Jeg mener han var United’s beste forsvarer i fjor.
Ikke bare beste forsvarer - men sesongens beste United spiller!

Denne høsten har han gjort enkelte feil.
Jeg mener han blir kritisert for hardt, og ofte blir utpekt som syndebukk i forsvaret.

Den siste måneden har han vært god.
Mot Brighton sto han virkelig fram - vant bl.a 80% av duellene - hvilket er bra uansett om du heter Lindelöf eller Smalling.
Deretter spilte han en strålende landskamp da Sverige slo Romania - før han ble hvilt i en betydningsløs kamp mot Færøyene.

Hjemme i England spilte han ingen stor kamp mot Sheff United - men han var bedre enn kollega Maguire.

Noe bedre gikk det mot Villa, der han igjen var beste stopper og også scoret et mål.

Mot Spurs og City var både han og Maguire glimrende.
To helt matchavgjørende blokkeringer mot City.

Han vant forresten Guldbollen igjen nylig - Sveriges beste spiller for andre året på rad.

Jeg ga min beskrivelse av iceman’s kvaliteter og svakheter i de Gea tråden - gjentar derfor ikke her.

Håper forsvaret klarer å holde det høye nivået fra de to siste framover.
Å få satt et sikkert stopperpar er viktig.

Det er ingen prestisje for meg i om Lindelöf blir en del av stopperparet.
Jeg synes bare han i for stor grad blir gjort til syndebukk.
Kjenner jeg blir provosert av dine ubalanserte beskrivelser av ham [mention]Kyndilfan1[/mention].
Kjenner igjen svært lite av det du presenterer om Lindelöf her inne.

Om din favoritt Smalling kommer tilbake neste sesong - og tar ifra Lindelöf plassen (hvilket jeg betviler) skal jeg forsvare ham mot urettmessig kritikk også.

Liker ikke det jeg oppfatter som usaklig kritikk av United’s spillere og manager.
Spesielt ikke når det kommer fra andre United supportere.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Lindelöf vil nok aldri bli toppklasse, men han er helt ok og med enkelte glimrende kamper. God med ball, kan bli bedre i duellspillet (motsatt av f.eks Smalling). Jeg mener vi bør satse på ballspillende stoppere, tiden for kick and run er forbi.
Per i dag støtter jeg å fortsette med Lindelöf/Maguire, selv om jeg tror og håper Tuanzebe har større potensial enn VL på sikt. Å ha et samspilt stopperpar er viktig, så får heller Axel gripe sjansen når han får den eller jobbe hardt for å spille seg inn på laget før neste sesong.

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Og jeg kan slet ikke se det spil, som du mener Lindeløf præsterer.

Og hvis vi skal tage den kamp mod Huddersfield så kostede han to mål. Men han var farlig (for United) hver eneste gang bolden nærmede sig hans position. Han havde store problemer med at placere sig og så tabte han nærmest samtlige dueller. Sådan som jeg husker det altså. Huddersfield lagde også alt sit angrebsspil over ham og det var farligt hver gang de havde et angreb.

Jeg kan godt forstå Solskjærs pointe med at have en boldspillende midterforsvarer. Og jeg kan også derfor forstå, at Solskjær vil af med Smalling, Jones og Rojo. Men kvalitet må trods alt være vigtigere. Og da snakker vi ikke om spillere som kun typemæssigt er forskellige. Men når der er klar forskel på kvaliteterne så er det forkert at holde på den boldspillende kun for at have en boldspillende midterforsvarer.

United-fans går altid efter en spiller, når det går dårligt. Der er United-fans nok også ligesom mange andre holds fans. Men de spillere, der de seneste sæsoner har fået voldsom megen kritik er specielt Fellaini, Young, Valencia, Smalling, Jones, Rojo, Lingard og til dels også Shaw. Samt Andreas det sidste halvår plus det løse. Men Lindeløf har bestemt ikke fået hård kritik. Faktisk tværtimod så har han ikke fået nok kritik.

Udover, at jeg synes, at både hans fysiske styrke og ikke mindst hans dårlige placeringsevner så har jeg et andet stort problem med ham. Han kan godt spille strålende, til et 10-tal på 10-skalaen, for så at give modstanderne en kæmpemulighed. Han er nærmest altid god for en kæmpechance til modstanderne. Og i denne sæson har han kostet tre mål og derudover har der være flere gange hvor DDG, AWB og/eller Maguire har reddet ham.

Du skrev i tråden Hvem blir 1-8 i PL 2019/20? at Maguire er på nivå med Jones og aldri vil få starte for United.

Nu har jeg ikke læst tråden igen, men i så fald er det ikke Maguire, men Lindeløf, som jeg har ment med.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26229
Liker mottatt: 16750

Vi blir nok ikke enige angående Victor Lindelöf.

Lindelöf var da ikke skyldig i begge målene mot Hudds!
1-0 kom fordi Mata mistet ballen og det kom to mann mot Lindelöf.
Den baklengsen skal du ha mye agenda for å legge på Lindelöf.

Vi er enige om at United fansen har sine hakkekyllinger, og de spillerne du lister opp er jeg enig i.
Jeg mener jo at Lindelöf dessverre også er i den kategorien - ihvertfall i kommentarfeltet på United.no
Kyndilfan1 wrote: 12 Dec 2019, 18:21 Du skrev i tråden Hvem blir 1-8 i PL 2019/20? at Maguire er på nivå med Jones og aldri vil få starte for United.

Nu har jeg ikke læst tråden igen, men i så fald er det ikke Maguire, men Lindeløf, som jeg har ment med.
Ikke så viktig men du skrev i overnevnte tråd 15 juni at Maguire er på nivå med Jones.
Samma det - du kan jo bare sjekke selv om det er av interesse.

Jeg synes Lindelöf gjorde en god sesong i 18/19.
United’s beste i min bok.

Tror ikke jeg er helt alene om å se det sånn:

Victor Lindelöf vant svenske Gullbollen for andre år på rad som sagt.
Sverige’s beste spiller i følge utmerkelsen ihvertfall.

I Manchester United’s egne award’s for 2018/19 tok han to 2 plasser.

Spillerne selv stemte fram Lindelöf som nummer to bak Shaw i 18/19.
United’s spilleres egen avstemning har jeg stor respekt for.
De er virkelig tett på, og bør vite hvem som har spilt godt.

På klubbens egen App stemte fansen fram Lindelöf til nest beste spiller i 18/19.

Synes Stretty Rant summerer opp Lindelöf’s sesong ganske fint:

http://www.stretford-end.com/2019/06/20 ... -lindelof/

Let’s continue with Victor Lindelöf.
The Sweden international improved substantially in comparison to what he did during his first year at Old Trafford, and right now he’s emerging as a potential long-term core piece on the squad.
Especially considering he’s only 24 years old.

Appearances across all competitions

The Swede was a constant presence at the back for The Red Devils during the past season.
It didn’t matter whether Jose Mourinho or Ole Gunnar Solskjaer were on the bench; the former Benfica star was steady and composed on defence, and ended becoming the club’s first-choice centre-back ahead of more experienced alternatives such as Chris Smalling or Phil Jones.

The former Benfica standout registered 40 appearances for Manchester United across all competitions, and 39 of those were starts.
He played the full 90 minutes in 37 of those outings, showing he had full trust of the coaching staff.
He registered 3,502 minutes overall, scoring only one goal.
But his main role was to prevent opponents from scoring them, so any attacking output he could have delivered would’ve been only a bonus.

Did he perform above or below the expectations?

It’s hard to talk about expectations when mentioning a player like Lindelöf.
He was expected to improve over what he did in his debut season, but he wasn’t expected to take such a giant leap forward.
The 24-year-old centre-back improved as the season went on, and finished playing at a very high level. It’s clear Solskjaer played a role on his development, since he gave him enough confidence to become the leader of the defensive unit.
With that in mind — yes, Lindelöf played above the pre-season expectations. Now it remains to be seen whether he can sustain that kind of form heading into the 2019-20 campaign.

Will he be a part of Manchester United during the 2019-20 season?

If you ask Manchester United officials, they would say they really want Lindelöf to remain with the squad this next season.
However, you never know what might happen when it comes to the transfer activity.
And right now, Lindelöf has been linked with a potential move to FC Barcelona.

Sitat slutt ———

Lindelöf har sine svakheter, det er alle enige om.
Mangel på duellstyrke og hodespill.

Men, han plasserer seg meget godt - hvordan du mener motsatt fatter jeg bare ikke.
Han leser spillet godt - får mye skryt for å avskjære pasningsvinkler bl.a.
Og selvsagt god med ballen, noe som er viktig slik Manchester United spiller nå.

Den siste måneden har han stort sett spilt veldig bra!
Strålende mot Brighton.
Strålende for Sverige v Romania.
Svak mot Sheff United men bedre enn Maguire.
Et hakk opp mot Aston Ville, beste stopper igjen.
Strålende mot Spurs.
Strålende mot Man City.
Måtte det fortsette.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Cola

Kyndilfan1 wrote: 12 Dec 2019, 18:21 Og i denne sæson har han kostet tre mål
Mener å huske at vi missed på 3 straffespark, selv om Lindeløf ikke tok disse straffe sparkene, men vi tapte disse kampene. Og dermed Lindeløfs skyld [mention]Kyndilfan1[/mention] ???

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Cola wrote: 13 Dec 2019, 08:35
Kyndilfan1 wrote: 12 Dec 2019, 18:21 Og i denne sæson har han kostet tre mål
Mener å huske at vi missed på 3 straffespark, selv om Lindeløf ikke tok disse straffe sparkene, men vi tapte disse kampene. Og dermed Lindeløfs skyld [mention]Kyndilfan1[/mention] ???
Huh?!?
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18066

Jeg skal ikke blande meg for mye i debatten rundt denne spilleren, jeg har vel gjort rede for mitt syn nok føler jeg...

Men litt blandings da, hahaha: Angående at Lindelöf var en av de beste i fjor, og nr.2 bak Shaw osv, må ses i lys av at det var ganske grått spillemessig synes jeg, sånn sett mener jeg både Shaw og Lindelöf var minst og nest minst dårlige... :hah: For min del var troppen jevnt over ganske underpresterende i store deler av sesongen...

Men oppsummeringen på Stretty Rant er virkelighetsnær den altså. Han etablerte seg i fjor, og han spiller bedre og bedre, utvikling skjer. Men jeg sitter å venter på neste alvorlige feil liksom, slik som mot City.

Som stopper er man veldig synlig, 89 min. perfekt, 1 min. feil, ja, det kan bety at man blir husket for det ene minuttet.

Urettferdig, men sånn er det for forsvarsspillere mener nå jeg.

Men er spent på å følge med utover vinteren. Håper som sagt at stopperne våre tar ytterligere steg i samhandling og valg underveis i kampene.

Svensken har jo noe, han er populær blant alle i klubben, og han var ærlig ang. tabben mot City i intervjuet etter kampen. Fin fyr. Bortsett fra den var han god.
LUHG!
User avatar

Topic author
Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Lindeløf er dårligere enn Maguire på det meste, men er vanskeligere å drible, bedre til å blokkere, og gir færre frispark. Hodeduellspillmessig er han tett på Maguire; begge ligger roughly på 1 tapt duell for hver 2 vunnet.
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

I kampen mot City i dag viste Lindelöf at han ikke har den kvaliteten vi trenger. Han er for ujevn, og når det glipper så er det gjerne helt katastrofalt. Maguire trenger en mer pålitelig makker ved sin side, og jeg har ikke tro på at dette er Lindelöf.
Men hvis deg skal kjøpes spillere for å forsterke troppen, så er midtbanen ennå viktigere.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18066

Lindelöf viser noe kvalitet innimellom, men han er litt Donald og ikke Anton.

Jeg ønsker jo suksess for svensken, men kanskje i en annen klubb. Eller squadplayer for oss muligens.

Om han spiller på sitt beste oftere så finnes det muligens håp.

Jeg tror faktisk manageren hans tenker litt det samme.
LUHG!
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Lindeløf, på sitt beste har han vært glimrende. Skulle selvsagt hat han slik i hver kamp, men det er vel noe i det når et lag gjør det kollektivt dårlig så blir det vanskelig å opprettholde den råskapen han til tider viser. Middels spillere blomstrer jo i gode lag.

Tror Lindeløf kunne vært bedre om vi hadde vært bedre. Han hadde selvsagt også blitt mindre utfordret. Tror nesten selv Vidic og Ferdinand hadde slitt med å spille med et slikt mannskap rundt seg.
Post Reply