(PL) Manchester United - Burnley

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Jan Erik
Posts: 2575
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 8173
Liker mottatt: 8489

Jeg har gode minner fra Liverpool. Byen altså. Fra første fotballtur som 17-åring. De var ikke så nøye med sjekke leg eller andre ting der den gangen.
post liked by: Pink Final, Pwint, Rød Pølse, Belfastboy, Andtho01

MektigeTHOR
Posts: 486
Joined: 02 Nov 2021, 23:43
Liker gitt: 842
Liker mottatt: 1318

@Pangaea

Ikke meningen å rakke ned på Onana her altså, men jeg synes han har vært dårligere for oss enn DDG var i sin siste sesong. Onana skulle gjøre oss sikrere med ball bakfra, og det har vi sikkert blitt, men synes ikke han har vært en revolusjon akkurat. Han sendte oss nesten egenhendig ut av tidenes enkleste CL-gruppe. DDG hadde noen brølere i ssite sesong også, og var ikke like menneskelig mur som han var nesten hele tiden sin i United. Men han gjorde ikke så mange feil som vi har sett fra Onana i år. Selvsagt håper jeg det kommer seg, og han har vært bedre etter en katastrofal start.

Onana fikk en vanskelig start som dessverre var delaktig i at klubben røyk ut av CL alt for tidlig.

De Gea sleit også i starten i samme klubb, han blei knuffet vekk for lett i dueller. Spillere så svakheten og usikkerheten som oppstod, de luktet blod nesten på lik linje som hai gjør i vann.

Onana fortjener mye mer beskyttelse fra supportere, det samme gjelder for Anthony og Mount. De er alle nye i klubben. Det har blitt bevist gang på gang at spillere trenger 1-3 sesonger i PL før man får se det beste over tid. Mount har riktignok PL erfaring fra før men fått sesongen ødelagt av skader.

Dessuten så er laget nå enda svakere enn under De Gea sin tid i klubben, det burde ikke vøre mulig men joggu like fult er det sannheten.

Jeg tenker vi beholder is i magen og litt fornuft i hjernebarken så kommer vi tilbake til temaet Onana utover de neste sesongene!

De Gea gjorde mye bra men også mye for dårlig mot slutten av sin tid i klubben. Han fikk som Onana alt for lite hjelp, for lite sikring og trygghet rundt seg. De har begge fått latterlig mye skudd og sjanser mot seg.

Tilbake til Onana så har han virkelig hevet seg etter en utfordrende start.
Selg unna spillere, sats på ungdommen, signer talent fremfor navn spe på fra akademiet. Jeg har troen på at vi får en skikkelig opprydding utover sommeren inn mot ny sesong.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Pangaea wrote: 27 Apr 2024, 18:42
MektigeTHOR wrote: 27 Apr 2024, 18:13 Mye å sette fingen på her. Men jeg har ikke energi til å orke det!
Galgenhumor holder oss oppe. Hurr-hurr.

-Hvordan går det gutter?
-Heng i mann, vi har steder å være!

Onana prøvde i det minste å sette fingeren på det. Litt mange fingre, men kan ikke klandre ham for innsatsen :rofl:
Du ser nok nå mitt svar til deg som også er myntet på tema og andre sine innlegg.

Ser nå dette innlegget etter at jeg postet ett lengre innlegg. Galgenhumor er viktig. 😜

Btw skal Rashford og enkelte skjermes for kritikk så skal vi i alle fall skjerme nye spillere, de yngre samt manager.

Jeg er opptatt av klubben kontra enkeltspillere generelt.
post liked by: Pwint, Pangaea, M.r. Brownstone
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2621
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13723
Liker mottatt: 8878

Ut frå all fortvilelsen å dømme har folk her inne skikkeleg lyst på Conference League. Personleg synest eg det er den desidert mest eksotiske og interessante turneringa til UEFA MAFIA, men eg visste ikkje at så mange deler entusiasmen min.
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, Pwint, Pink Final, Pangaea, M.r. Brownstone, Andtho01, Belfastboy, Can2
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2575
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 8173
Liker mottatt: 8489

Vi får uansett Europa League etter triumfen mot City i FA cupen...
post liked by: Pancho P, Rød Pølse, Pwint, Pink Final, Buchan, Andtho01, Belfastboy, Can2
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2621
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13723
Liker mottatt: 8878

@Jan Erik Ja, alt tyder på det 😉
post liked by: Rød Pølse, Jan Erik, Pwint, Pink Final, Buchan, Pangaea, Can2
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2575
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 8173
Liker mottatt: 8489

Vi har jo fått noen tvilsomme straffer mot oss i det siste (kanskje med også?), men hvor mange poeng har vi tapt mot slutten av kampene i det siste?

2 Burnley
0 Sheffield United
0 Bournemouth
2 Liverpool
3 Chelsea
2 Brentford
0 Everton
0 City
0 Forest
2 Fulham

Det er 11 poeng på de siste 10 kampene. Vi kunne vært ett poeng bak Villa med full uttelling. Det er ikke nødvendigvis realistisk, men det burde være mulig å være litt nærmere?

Om vi hadde fortjent noe mer, er en annen sak.
post liked by: Pwint, Ryder, MektigeTHOR, RedTrafford, Pancho P, Pink Final, Buchan, Pangaea, Rød Pølse, M.r. Brownstone, Andtho01, Belfastboy, Can2
User avatar

Pangaea
Posts: 2856
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4150
Liker mottatt: 5512

MektigeTHOR wrote: 27 Apr 2024, 19:06 Du ser nok nå mitt svar til deg som også er myntet på tema og andre sine innlegg.

Ser nå dette innlegget etter at jeg postet ett lengre innlegg. Galgenhumor er viktig. 😜

Btw skal Rashford og enkelte skjermes for kritikk så skal vi i alle fall skjerme nye spillere, de yngre samt manager.

Jeg er opptatt av klubben kontra enkeltspillere generelt.
Ser ut som mange quotes forsvant der, men tror jeg fant igjen hva du hadde skrevet oppi der, hehe. Enig med det meste, men jeg mener altså at DDG var bedre forrige sesong enn det Onana har vært denne. Men så skal det også sies at noen spillere trenger tid for å venne seg til tempoet og det gjennomgående høye nivået i PL i alle kamper. Her tåles det ikke "hvileskjær" i annenhver kamp slik som i Frankrike eller Tyskland (for de beste lagene). Eller Portugal og Nederland for den del. Så jeg håper Onana blir mer stabil neste sesong.

Det gjelder for så vidt for nær sagt alle andre spillere uten fornavnet Bruno også, bare så det er sagt :P
post liked by: Pwint, Jan Erik, Pink Final, Rød Pølse, Pancho P

M.r. Brownstone
Posts: 91
Joined: 02 Dec 2021, 22:20
Liker gitt: 378
Liker mottatt: 465

Til tider spilte vi en god kamp i dag. Håper Antony kan bygge videre på det han visste i dag. Bruno og Maguire veldig solide. Garnacho skal ha for viljen jobbe med å bli mer klinisk foran mål så blir dette knall.
Onana var praktfull til nok en straffe imot i sluttminuttene men Casemiro setter ham i en vanskelig situasjon.
VAR mistet helt troen ei helg ditt neste helg datt.
post liked by: Pwint, Pink Final, Rød Pølse, Pancho P, Jan Erik, Pangaea
User avatar

Andtho01
Posts: 1300
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 4227
Liker mottatt: 4243

Ten hag raser mot dømmigen den siste tiden.
https://twitter.com/ManUnitedZone_
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse
Hate Glazer love United

MektigeTHOR
Posts: 486
Joined: 02 Nov 2021, 23:43
Liker gitt: 842
Liker mottatt: 1318

Pangaea wrote: 27 Apr 2024, 20:12
MektigeTHOR wrote: 27 Apr 2024, 19:06 Du ser nok nå mitt svar til deg som også er myntet på tema og andre sine innlegg.

Ser nå dette innlegget etter at jeg postet ett lengre innlegg. Galgenhumor er viktig. 😜

Btw skal Rashford og enkelte skjermes for kritikk så skal vi i alle fall skjerme nye spillere, de yngre samt manager.

Jeg er opptatt av klubben kontra enkeltspillere generelt.
Ser ut som mange quotes forsvant der, men tror jeg fant igjen hva du hadde skrevet oppi der, hehe. Enig med det meste, men jeg mener altså at DDG var bedre forrige sesong enn det Onana har vært denne. Men så skal det også sies at noen spillere trenger tid for å venne seg til tempoet og det gjennomgående høye nivået i PL i alle kamper. Her tåles det ikke "hvileskjær" i annenhver kamp slik som i Frankrike eller Tyskland (for de beste lagene). Eller Portugal og Nederland for den del. Så jeg håper Onana blir mer stabil neste sesong.

Det gjelder for så vidt for nær sagt alle andre spillere uten fornavnet Bruno også, bare så det er sagt :P
Jeg valgte å konsentrere meg rundt det jeg hadde interesse av å påpeke. De Gea er ikke lengre United spiller. Onana er det. Han er også i sin første sesong.
Skjønner at du forventer mer. Det kan vi muligens være enige i.

Skal man sammenligne Onana nå med De Gea sin siste sesong er det jo greit å også ta med De Gea sin første sesong også for ett mer helhetlig bilde.

Fjernet det andre da jeg uansett var opptatt hovedsakelig av det angående Onana. Det er jo ikke sånn at dine innlegg ikke er synlig så brukerne her inne kan jo uansett lese innlegget i sin helhet. Var usikker samt ikke så dreven på hvordan innlegg ser ut idet jeg skriver det angående quote biten så det blei sånn den her gangen.
User avatar

Pangaea
Posts: 2856
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4150
Liker mottatt: 5512

MektigeTHOR wrote: 27 Apr 2024, 22:11 Skal man sammenligne Onana nå med De Gea sin siste sesong er det jo greit å også ta med De Gea sin første sesong også for ett mer helhetlig bilde.

Fjernet det andre da jeg uansett var opptatt hovedsakelig av det angående Onana. Det er jo ikke sånn at dine innlegg ikke er synlig så brukerne her inne kan jo uansett lese innlegget i sin helhet. Var usikker samt ikke så dreven på hvordan innlegg ser ut idet jeg skriver det angående quote biten så det blei sånn den her gangen.
Det er jo riktig angående første sesongen til DDG. Men samtidig var DDG pur ung da, så det blir jo også noe å ta hensyn til kanskje. Ikke at han ble dominant i feltet noen gang, men han ble vertfall bedre. Men vi kan alle være enige i at vi håper Onana blir enda bedre og mer stabil neste sesong, uten så mange brølere som det tidvis har vært denne sesongen. Han spilte jo egentlig veldig bra i dag, men så er det en viss situasjon som overskygger litt :/

Om sitatet så mente jeg bare at min og din tekst sto etter hverandre, uten sitat øverst i innlegget ditt. Så jeg måtte lese for å finne ut hva som var din tekst. Sett det i noen andre innlegg også, så mulig du sletter tekst eller quote-tags feil sted eller noe slikt? Vet ikke :blush:
post liked by: Pink Final, Belfastboy
User avatar

Pangaea
Posts: 2856
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4150
Liker mottatt: 5512

Fornuftig uttalelse her fra Ten Hag synes jeg. Litt "deflection" kanskje, men likevel, viktig å beskytte unggutta, som har spilt veldig mye fotball denne sesongen (særlig Garnacho).
https://www.united.no/nyheter/ber-om-fa ... et/1298092
– Vi har flere unge spillere, og dette er vår måte å bygge klubben på. Det tar tid, men Højlund, Garnacho og Mainoo er alle i sin første hele sesong i Premier League. Det er en liga som blir stadig mer intens, og disse spillerne må tilpasse seg det. Jeg er en utålmodig mann, men nå må vi være tålmodige. Fansen må være tålmodige. Spillerne må få muligheten til å få erfaringen de trenger, påpekte Ten Hag.
post liked by: Andtho01, Jan Erik, Rød Pølse

MektigeTHOR
Posts: 486
Joined: 02 Nov 2021, 23:43
Liker gitt: 842
Liker mottatt: 1318

Pangaea wrote: 27 Apr 2024, 22:18
MektigeTHOR wrote: 27 Apr 2024, 22:11 Skal man sammenligne Onana nå med De Gea sin siste sesong er det jo greit å også ta med De Gea sin første sesong også for ett mer helhetlig bilde.

Fjernet det andre da jeg uansett var opptatt hovedsakelig av det angående Onana. Det er jo ikke sånn at dine innlegg ikke er synlig så brukerne her inne kan jo uansett lese innlegget i sin helhet. Var usikker samt ikke så dreven på hvordan innlegg ser ut idet jeg skriver det angående quote biten så det blei sånn den her gangen.
Det er jo riktig angående første sesongen til DDG. Men samtidig var DDG pur ung da, så det blir jo også noe å ta hensyn til kanskje. Ikke at han ble dominant i feltet noen gang, men han ble vertfall bedre. Men vi kan alle være enige i at vi håper Onana blir enda bedre og mer stabil neste sesong, uten så mange brølere som det tidvis har vært denne sesongen. Han spilte jo egentlig veldig bra i dag, men så er det en viss situasjon som overskygger litt :/

Om sitatet så mente jeg bare at min og din tekst sto etter hverandre, uten sitat øverst i innlegget ditt. Så jeg måtte lese for å finne ut hva som var din tekst. Sett det i noen andre innlegg også, så mulig du sletter tekst eller quote-tags feil sted eller noe slikt? Vet ikke :blush:
Som jeg har påpekt tidligere så er det litt utfordrende med edit, forum, quote osv biten for min del. Det blei uklart samt litt rotete at starten på mitt svar er din tekst uten quote, var usikker på hvordan jeg skulle løse det.

Ellers enig i poenget med tanke på alder på Onana. Sånn sett kan vi nok forvente noe mer av Onana. `Men så ser man jo lappeteppe laget vi har nå, syltynn stall over 60 + skader mm. Du har absolutt ett godt poeng men det er alt for tidlig å felle noen dom over Onana. Ikke at du gjorde det men...

De Gea fortjente enn respektfull avskjed, men hadde klubben vært godt drevet er det fult mulig han hadde blitt erstattet før sesongene du nevnte.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14779
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23746
Liker mottatt: 19856

Så ikke kamp i dag heller. Like greit nok en gang. Onana og dommeren er rævva, Bruno og Maguire er gode om jeg har forstått kommentarene rett.

Nå er jo Burnley i form og United er United, så uavgjort er jo ikke så gæli. Kunne jo tapt. Er ikke så verst, synes det er godt jobba.

Beklager, men jeg er så lei. Blir godt med sommerferie nå...
post liked by: Jan Erik, Andtho01, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2575
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 8173
Liker mottatt: 8489

@Blodfink, Onana var egentlig veldig god, men laget straffe ved å overfalle en kar. Casemiro får en del av skylden for den fra meg.

Ellers hadde kanskje Antony sin beste kamp for United, ihvertfall denne sesongen.
post liked by: Andtho01, Pink Final, Blodfink, Pwint
Post Reply