(PL) Manchester United - Sheffield United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Jan Erik
Posts: 2527
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7884
Liker mottatt: 8255

Ja, så det igjen nå @messilingard. AWB må være tettere på der, og NOEN må dekke det 45°-rommet. Det er vel ikke første gangen vi slipper inn mål derfra....?
post liked by: Andtho01, messilingard

28FPellistri
Posts: 463
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 487
Liker mottatt: 1601

Det mest positive og negative etter min mening etter seieren i går.

Positive:
Vi er endelig det beste laget på banen spillmessig, det føler i alle fall jeg at er lenge siden sist.
Vi er gode når et lag legger seg bakpå. Det så vi i går og det så vi mot Coventry.
Vi scorer 4 mål på hjemmebane i serien for første gang siden Chelsea ble slått 4-1 i 2022/23-sesongen, med mindre jeg husker feil?
Bruno og Maguire fortsetter den fine formen. Bruno med 7 mål og 2 målgivende på de siste 5 kampene. Maguire med 2 på 2, måtte det fortsette :D
Debut på 18 åringen, Ethan Wheatley som rett og slett så bra ut. Stor, fystisk sterk og ikke redd for å trø til. Ser gjerne han får flere innhopp i slutten på sesongen nå.
Højlund med sitt første mål etter skadeavbrekket.

Negative:
Vi slipper inn 2 mål mot et lag som knapt har 2 sjanser i hele kampen.
Veldig rotete forsvarspill og keeperspill gir baklengs.
Lei tendens til at hver kamp blir litt kaos. Selv om vi egentlig på vår egen måte har kontroll i denne.
post liked by: Ryder, Andtho01, Rød Pølse, Pink Final
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona

Alf banan
Posts: 334
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 27
Liker mottatt: 673

Tja AWB følger vel først en annen spiller så må han ut og dekke innlegget. Er vanskelig posisjon å være forsvarer. Er han for tett oppi så kan han bli dratt av. Syns det heller er mere elendig av Eriksen som kun ser på ball og ikke dekker rommet rundt straffeområdet. Og det er ikke første gangen Eriksen har gjort den feilen.
Og hvor er kantspilleren som egentlig skal følge løpet til ham som slår innlegget?
post liked by: Belfastboy, Pink Final
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2964
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13818
Liker mottatt: 8891

Etter en natts søvn sitter jeg igjen med en veldig god følelse etter denne kampen. Ja, det var unødvendig å gjøre det så spennende, men alt i alt syns jeg vi spilte en god kamp. Veldig bra også at Højlund fikk brutt "måltørken".
post liked by: Belfastboy, Rød Pølse, Jan Erik, RedTrafford, Pink Final
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4452
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2896
Liker mottatt: 9520

Alf banan wrote: 25 Apr 2024, 08:23 Tja AWB følger vel først en annen spiller så må han ut og dekke innlegget. Er vanskelig posisjon å være forsvarer. Er han for tett oppi så kan han bli dratt av. Syns det heller er mere elendig av Eriksen som kun ser på ball og ikke dekker rommet rundt straffeområdet. Og det er ikke første gangen Eriksen har gjort den feilen.
Og hvor er kantspilleren som egentlig skal følge løpet til ham som slår innlegget?
Antony kan følge løpet, men det frikjenner ikke AWB for å ikke minske rommet mellom han og motspiller. Sier ikke at han skal ut å takle, men han blir stående veldig passivt. Det å støte ut i press handler ikke om selge seg, men først og fremst om å redusere rommet til motspiller med ball. Blir man stående på avstand så blir vilkårene for å sende den ballen betydelig bedre.

Ellers så er jeg enig i at Eriksen ikke ser god ut der, men det er som forventet.
post liked by: Pwint, Andtho01
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1947
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 823
Liker mottatt: 2578

Sjelden god fotball kveld for oss MU fans i går, seier til MU og tap for L- pool og Newcastle, er vel ikke mere å si en supert.
post liked by: Jan Erik, Pwint, Andtho01, RedTrafford, Rød Pølse, Pink Final
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2132
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9461
Liker mottatt: 8695

Enjoy 😂

post liked by: Andtho01, RedTrafford, Blodfink, Jan Erik, Belfastboy, Spirograf1
Football, bloody hell!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14702
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23508
Liker mottatt: 19564

:hah: :hah: :hah:

Bald hates Jesus

I love you Barry

og flott banter av Liverpool
post liked by: RedTrafford, Jan Erik, Andtho01, Rød Pølse, Belfastboy, Spirograf1
LUHG!
Post Reply