(FA) Coventry - Manchester United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Pangaea
Posts: 2783
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4001
Liker mottatt: 5218

Pancho P wrote: 21 Apr 2024, 21:44 Ja, vi har blitt vant til litt av kvart, men sjølv ikkje eg trudde mine eigne øyrer då mannen bak meg på Brann stadion sa at det hadde blitt 3-3. Fekk med meg straffekonken i bilen, men ut frå dei få kommentarane eg har lese var kommentarane her inne nesten enno meir dramatiske enn sjølve kampen. Tenke seg til å sodomere skogens konge😬
Hvem som gjorde hva kan sikkert diskuteres, men denne karen her endte vertfall opp som middag. Til slutt :-|

Image Litt temperatur er bra. Betyr at vi bryr oss. Så kan det bli overtenning på noen av oss, men synes egentlig det gikk rimelig okay for seg denne gangen.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Pink Final wrote: 21 Apr 2024, 22:15 Ja var vel tanken @Jan Erik.
Man så at Garnacho ristet forsiktig på hodet når han ble tatt av.
Uten å ha mye innsikt, jeg forstår ikke alltid disse byttene til Erik ten Hag.
Det tror jeg ikke spillerne gjør heller.
Våre to beste spillere til da må av banen.
Selv en sofa manager som meg forstår at vi da blir mindre dynamiske.
Vi inviterer Coventry inn i matchen med de byttene der.
Helt ærlig, så tror jeg det handler om at Ten Hag tenker lenger fram enn bare én kamp. Det MÅ han, som manager for klubben. Og på 3-0 mot et championship-lag, så må da vel fort svarten denne gjengen klare å holde unda?

At Garnacho rister litt på hodet ser jeg på som totalt uproblematisk. Et godt tegn at en spiller er misfornøyd med å bli tatt av. Verre om de gir faen. Selvsagt ikke greit å gi implisitt kritikk til Ten Hag slik som Garnacho (eller crewet) hans gjorde, men han unnskyldte så da er den grei. Det Sancho gjorde er mye verre, å anklage egen manager for løgn, og aldri gå tilbake på det heller. Da brenner du broer, enkelt og greit.

Vi er helt nede på felgen nå med skader, så benken er stort sett akademispillere. Håper virkelig noen av dem kommer tilbake snart, for det trenger vi sårt. Håper ikke Mctominay eller Rashford fikk alvorlige greier i tillegg.

Men rent isolert, så er jeg enig at de byttene var rare. Det svekket oss, og vi fikk veldig nesten svi knallhardt for det.
post liked by: Jan Erik, Ryder, Can2, Pink Final, Rød Pølse
User avatar

Pangaea
Posts: 2783
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4001
Liker mottatt: 5218

10Hag wrote: 21 Apr 2024, 22:27 Og jeg gir en blank, skinnende polert f i om det sårer noen få sarte sjeler; Rashford er katastrofalt dårlig. Har for lengst mistet telling over hvor mange direkte elendige kamper han har levert. Det er hårreisende at vi pælmer langtidskontrakter med gigahøy lønn etter en slik spiller og person. Få det vekk, fortere enn svint.

Man kan si så mye man vil om det lokale akademiproduktet og hvor mange matpakker for skolebarn PR-teamet hans har smørt. Det endrer ingenting for min del. Det er høykonsentrert, ufiltrert gift med slike spillere i laget.
Var innom det samme i flere innlegg tidligere, og synes Rashford var direkte svak. Sa han muligens var vår svakeste spiller. Synes du er i overkant kritisk med å omtale ham som "det", "gift" osv, men jeg er enig i kritikken mer generelt. Han var svak, og jeg synes han dribler seg inn i trafikk-kort og lignende (nesten) hver eneste gang. Han startet fint med en tunnel, og hadde et knallskudd som keeper reddet strålende, så det skal han ha. Men om jeg ga karakterer, så ville vel Rashford fått 5 tenker jeg.

Hvem var de beste, tenker dere?

Synes Garnacho var bra, og også Maguire og Fernandes. Slik det ble spilte Garnacho bare halve kampen, men tror jeg ville gitt bestemannsprisen til ham likevel. Alltid en trussel og på løp. Rett og slett sykt at to av våre beste spillere bare er 19 år gamle. Og Mainoo ble 19 for bare noen dager siden. Får virkelig håpe at det nye sportslige apparatet får bedre kontroll på ting etter hvert, og vi får inn spillere i riktig alder som er gode nok der og da, men også kan vokse. En spiller som Højlund var riktig kjøp, endelig.
post liked by: Jan Erik, 10Hag, Tringe, Rød Pølse, RedTrafford, Blodfink, MektigeTHOR

Bruviking
Posts: 39
Joined: 25 Feb 2023, 10:29
Liker gitt: 1
Liker mottatt: 126

Mye ukultur i klubben og særdeles svak prestasjon fra enkelte, en kan jo mistenke at de ønsker treneren vekk.

Mourinho har jo vært ute enda en gang i media og snakket om at det fortsatt er spillere i klubben nå som han ville ha vekk av ulike årsaker.

For moro skyld spurte jeg ChatGPT hvilke spillere som fortsatt er klubben fra 2016 da jeg ikke i forbifarten kommer på alle - ikke er den helt presis heller:

"Fra 2016-sesongen til Manchester United er det bare noen få spillere som fortsatt er en del av klubben. Her er noen av dem:

David de Gea - Den spanske målvakten har vært en fast inventar i United-laget i mange år og er fortsatt en viktig spiller.
Marcus Rashford - Rashford debuterte for United under Louis van Gaal i 2016 og har siden blitt en nøkkelspiller for klubben.
Anthony Martial - Martial ble signert av Louis van Gaal i 2015, og han er fortsatt en del av United-troppen.
Jesse Lingard - Lingard har vært med i Uniteds førstelag siden 2014/2015-sesongen og har vært en del av klubben gjennom flere managerperioder.
Juan Mata - Mata ble signert av David Moyes i 2014, og han er fortsatt med i United-troppen."

Er vel kun Martial og Rashford igjen i den nåværende troppen, da er det ikke veldig vanskelig å finne ut hvilke spillere gamlefar ville ha bort og som innehar "svake holdninger", og bare én av de to spiller aktivt.
post liked by: Tringe
User avatar

Pangaea
Posts: 2783
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 4001
Liker mottatt: 5218

Ryder wrote: 22 Apr 2024, 09:41 I fjor var ETH "aldri" fornøyd, i år forsvarer han de rareste prestasjoner. Skjønner jo at det vil gå inflasjon i skjellsord og at de derfor blir meningsløse etter hvert. Men det ligger en ansvarsfraskrivelse i det - også på vegne av spillerne - som jeg ikke liker.
Akkurat dette er jeg uenig i, og jeg forstår ikke helt hvorfor vi plutselig "krever" at manager skal gå ut i media og kritisere eller slakte laget og enkeltspillere. Det er slikt piss som Mourinho driver med, og som nesten ingen andre gjør. Sir Alex gjorde det aldri. Ikke Solskjær heller. Kritikk og analyse tar man internt.

Ten Hag er faktisk overraskende ærlig om mye, men jeg forstår godt han er mer diplomatisk nå i media enn når han begynte i jobben. Hadde vi genuint kjempet om titler på alle fronter så hadde det vært i orden når nivået falt for mye, men når det blir annenhver kamp, så blir det bare dumt å gå ut å kritisere i hytt og gevær.

Vel, nå har jeg skrevet mye her ettersom jeg leser meg opp på de siste sidene. Beklager det :blush:
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Bruviking wrote: 22 Apr 2024, 15:43 Er vel kun Martial og Rashford igjen i den nåværende troppen, da er det ikke veldig vanskelig å finne ut hvilke spillere gamlefar ville ha bort og som innehar "svake holdninger", og bare én av de to spiller aktivt.
Shaw også, og regner med The Toxic One (ho-ho, oops) mener han, selv om Mourinho tar rivruskende feil der. I tillegg til Martial. Har ikke sett hva han har sagt for å være ærlig, bryr meg så lite om all den "støyen" i media, men så det var en tråd om det på redcafe, som jeg er innom nå og da.
post liked by: Rød Pølse
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4452
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2896
Liker mottatt: 9519

Pangaea wrote: 22 Apr 2024, 16:04 Akkurat dette er jeg uenig i, og jeg forstår ikke helt hvorfor vi plutselig "krever" at manager skal gå ut i media og kritisere eller slakte laget og enkeltspillere.
Kan være enig med enkeltspillere, men at laget som helhet kritiseres syntes jeg er greit når prestasjonen tilsier det. Samtidig så er jeg vel der at problemet først og fremst er ten Hag og hans mangel på organisasjon, struktur og taktikk egentlig begge veier.
post liked by: Pwint, RedTrafford
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Jan Erik
Posts: 2526
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7876
Liker mottatt: 8252

@Bruviking, United.no har skrevet litt om dette....https://www.united.no/nyheter/det-er-fo ... en/1296810

Hvis noen ikke har lest det, så er det Martial, Shaw, Rashford, McT, Dalot og Lindelöf som er igjen fra Mourinho-tiden. Av disse tror jeg ikke han har noe negativt å si om Dalot, McT og Lindelöf. Martial vet jeg han ville selge, det har han sagt før. Shaw var han ikke imponert over, hverken taktisk eller fysisk. Men han har jo absolutt blitt en bedre fotballspiller. Rashford vet jeg ikke noe om, men det kan godt være han mente han surfet for mye på talentet? Eller han mente at Rashford var en viktig brikke. Ikke godt å si.

Mourinho er jo en skrue. Fantastisk dyktig, og de spillerne som likte ham som trener, ville sikkert løpt til de stupte for ham. Bare spør Drogba, Terry, Materazzi og sikkert en haug andre. Mens andre, som Schweinsteiger, fikk se den ynkelige og litt merkelige siden av ham.
post liked by: Pink Final, Tringe, Belfastboy, Rød Pølse

Bruviking
Posts: 39
Joined: 25 Feb 2023, 10:29
Liker gitt: 1
Liker mottatt: 126

Takk for korreksjon @Jan Erik.

Da ble det ikke like åpenbart som jeg jukset meg frem til.
Shaw er jo selvfølgelig en som gjentatte ganger ble kastet foran bussen.
post liked by: Jan Erik, Pink Final, Belfastboy
User avatar

Jan Erik
Posts: 2526
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7876
Liker mottatt: 8252

Kanskje var det 'fortjent' og riktig å kritisere Shaw? Kanskje han rett og slett ikke klarte eller ville lære seg det taktiske? Selv om man kan kritisere Mourinho for å ta det offentlig, så er ikke spillerne alltid 'uskyldige' når det blir konflikter. Jeg vet ikke, spekulerer bare. Resignert, kanskje? Vi står på stedet hvil, og har vel vært det de siste 10 årene.
post liked by: Tringe, Pink Final, Belfastboy, Pancho P, RedTrafford, Blodfink

Bruviking
Posts: 39
Joined: 25 Feb 2023, 10:29
Liker gitt: 1
Liker mottatt: 126

Spillere reagerer åpenbart ulikt på kritikk gjennom media, håpet er vel at de ønsker å motbevise kritikere, men den eneste spilleren jeg kommer på de seneste årene som håndterte dette var DDG.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Rød Pølse, Pancho P, Jan Erik, RedTrafford, Blodfink
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2130
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9455
Liker mottatt: 8686

Pangaea wrote: 22 Apr 2024, 16:04 (...)jeg forstår ikke helt hvorfor vi plutselig "krever" at manager skal gå ut i media og kritisere eller slakte laget og enkeltspillere.
Enig. Offentlig skittentøysvask har ingenting for seg, annet enn å servere mer brød og sirkus til folket.

Begynner å bli mektig lei av «Cirkus Manchester United». Ta kritikken internt, få på plass en sportslig struktur og sørg for å dra klubben ut av denne gjørma. Jeg har INGEN tro på at The Sun, Daily Mail eller Sky er en del av løsningen. Tvert imot.

Kjenner at jeg driter i hvem som spiller venstrekant neste sesong, eller er manager for den del. Klubben har manglet en seriøs administrasjon siden Gill og Ferguson takket for seg, det er INEOS i ferd med å rette opp i nå. Forventer store utskiftninger i alle avdelinger og tror at vi på sikt vil tjene på det.

PS! Når det gjelder offside og VAR er det bekreftet at PL innfører det samme systemet som brukes i CL, fra og med neste sesong. Det fungerer utmerket.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Pancho P, Jan Erik, RedTrafford
Football, bloody hell!
User avatar

Ryder
Posts: 4733
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2657
Liker mottatt: 10836

Rød Pølse wrote: 22 Apr 2024, 18:47
Pangaea wrote: 22 Apr 2024, 16:04 (...)jeg forstår ikke helt hvorfor vi plutselig "krever" at manager skal gå ut i media og kritisere eller slakte laget og enkeltspillere.
Enig. Offentlig skittentøysvask har ingenting for seg, annet enn å servere mer brød og sirkus til folket.
Godt poeng. Men for min del handler det ikke om å "slakte" verken laget eller enkeltspillere. Men en viss ærlighet på vegne av prestasjonen bør en kunne forvente, en erkjennelse av at det som vises ikke er godt nok. Signalisere at han og fansen i alle fall i hovedtrekk deler virkelighetsoppfatning og ser samme fotballkamp.
Trenger ikke være verre enn "dette holder ikke, vi skal sammen jobbe knallhardt for at dette ikke skal skje igjen". Floskler det også, så klart, men tror det hadde vært fint for mange å høre at sjefen slett ikke er fornøyd.
post liked by: Jan Erik, Pwint
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2130
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9455
Liker mottatt: 8686

I min verden er pressekonferansene det minste problemet, @Ryder. Jeg er overbevist om at han ikke er så veldig fornøyd med tingenes tilstand. Alt annet vil jo være ren galskap.

EtH kunne sikkert gjort en bedre figur, men så lenge laget begynner å prestere bedre kan han prate gibberish til pressen for min del. Jeg vil se bedre fotball, ikke høre bedre forklaringer.
post liked by: Andtho01, Jan Erik, RedTrafford, Belfastboy, Ryder, Pwint
Football, bloody hell!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3981
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17441
Liker mottatt: 11172

10Hag wrote: 21 Apr 2024, 22:44 Ser at folk har vært innom alt fra overgrep av skogens konge
Fikk vi greie på hvordan det gikk til slutt? :D
post liked by: 10Hag, Pwint, Pangaea
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14698
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23507
Liker mottatt: 19557

Ble en ganske voksen elg til middag øverst på siden her @RedTrafford
post liked by: Andtho01, RedTrafford, 10Hag, Pwint, Pangaea
LUHG!

28FPellistri
Posts: 462
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 487
Liker mottatt: 1599

Ryder wrote: 22 Apr 2024, 09:41
28FPellistri wrote: 22 Apr 2024, 07:37 Jeg mener vi kan prise oss lykkelig over at Coventry kom til Wembley med AAAALT for mye respekt for United. 5 mann bak osv. Skulle nesten ikke tro de hadde sett United denne sesongen.
Når de etter hvert får opp øynene og legger om til 4 mann bak, så ser man at United med en gang begynner å slite mer med å beholde ballen i laget. Det ble en klassisk kamp med "two halfs".
Man kan se dette på to måter:
A) 1. omgang er bevis på at planen og instruksjonene i utgangspunktet er gode, og så lenge spillerne følger dem så går det bra. 2. omgang er resultatet av at spillerne slutter å gjøre oppgavene sine, og sånn sett kan ETH "frifinnes"
B) 1. omgang er et resultat av at Coventry hadde altfor stor respekt for United og rett og slett var for feige/forsiktige. Så snart de våget å komme ut av egen halvdel og spille eget spill, fikk United store problemer - nok en gang.

Med resten av sesongen i bakspeilet, heller jeg mest mot alternativ B. Synes likevel det er utrolig vanskelig å dra opp grensen mellom hva som skyldes taktisk oppsett og idé fra ETH, og hva som bare er udugelig utføring av spillerne. Veien videre for klubben avhenger veldig av hva den nye ledelsen velger å tro på av disse alternativene. Men uansett hvor svake vi kan mene spillerne våre er, skal de være betraktelig bedre individuelt enn Coventry-spillerne. Det er NOE med struktur og oppsett som gjør oss betydelig dårligere enn summen av enkeltspillere skal tilsi. Coventry ble lag nummer 50 denne sesongen som har spilt seg enkelt over/rundt vårt smale topp-press og fått en halv bane å boltre seg i.
Man kan si at spillernes individuelle kvaliteter og mangler gir laget et gulv og et tak. En managers oppgave er å løfte laget så nært taket som mulig. Taket til denne troppen er antagelig ikke ekstremt høyt, men denne sesongen har vi stort sett ligget farlig nær gulvet i et flertall av kampene.
28FPellistri wrote: 22 Apr 2024, 07:37 ETH burde slaktet laget etter denne kampen, offentlig i media. Sagt at dette var uakseptabelt. Syns også det viser litt om sammholdet i laget når Højlund scorer den avgjørende straffen og så er det knapt noen som feirer med han, men det sier kanskje litt om hvor flaue de faktisk var over å gjøre dette spennende også.
I fjor var ETH "aldri" fornøyd, i år forsvarer han de rareste prestasjoner. Skjønner jo at det vil gå inflasjon i skjellsord og at de derfor blir meningsløse etter hvert. Men det ligger en ansvarsfraskrivelse i det - også på vegne av spillerne - som jeg ikke liker.

Synes i grunnen ikke det er så fruktbart å skille ut enkeltspillere, en sånn prestasjonssvikt er resultat av en kollektiv kollaps. Men må innrømme at begeret begynner å bli fullt når det gjelder et par av dem. Midlertidig formsvikt må man bare akseptere i toppidrett, men vi nærmer oss et mønster når vi snart skriver mai og verken Rashford og Casemiro har spilt en eneste virkelig god kamp for oss denne sesongen. Det er uakseptabelt, rett og slett.
Veldig enig i dette @Ryder . Tror også alternativ B er mest sannsynlig når man tar resten av seongen til betraktning.

Er ikke fan av å henge ut enkeltspillere, men kommentarar på at laget presterte uakseptabelt det må til og med disse primadonnene tåle å høre, selv om de gikk videre. Så jeg syns bare det er irriterende når ETH stiller seg undrende på kritikken av at man kaster bort 3-0 ledelse.

Tror aldri jeg har opplevd et United med så ekstremt lavt bunnivå. Toppnivået er også ganske bra, bare så synd vi nesten aldri har fått sett det denne sesongen. Liverpool nylig er vel et av få hederlige unntak.
post liked by: Ryder, Pwint, Andtho01
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
Post Reply