(PL) Chelsea - Manchester United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

10Hag
Posts: 1513
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3631
Liker mottatt: 4933

Ten Hag nå:
"When it gets chaotic you have to deal with it as a team and we made the wrong decisions and we didn't help out as a team. Out of possession we made bad decision - a lack of concentration."

Bra at han påpeker og erkjenner at det er kaotisk.

Men synes det er like fullt utrolig at han ikke snakker om hva vi gjør når vi har possession. Er jo først når man mister ball at kaos oppstår. Klarer man å holde ballen i laget, er kaos et ikke-problem.

Merkelig å rette fokuset kun på hva vi gjør uten ball, når det er minst et like stort problem hvordan vi faktisk behandler ballen når vi først får den. Og muligens til og med et enda større problem.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
andRED wrote: 04 Apr 2024, 23:56 Er ikke av den oppfatning av at vi klager på dommer etter hver kamp. Dette her var et annet nivå. Så provoserende at Viaplay støffer studio med eksperter som bare avfeier det og snakker om alt annet.
Det er bare å lese gjennom kamptrådene som ligger lett tilgjengelige, for det ligger der svart på hvitt.
Vi klager svært mye på dommerne i nesten hver eneste kamp. Det er et ubestridelig faktum.

Men det er helt innafor å skylde på dommerne, om man vil. Sier ikke at man ikke skal gjøre det.
Last edited by 10Hag on 05 Apr 2024, 00:10, edited 1 time in total.
post liked by: Blodfink, Pwint, Vidar Dale Fjeld, RedTrafford
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14652
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23402
Liker mottatt: 19386

Denne kampen beviser litt hvorfor mange ønsker litt mer kontroll og litt mindre avhengighet av tilfeldigheter. Med litt mer kontroll tror jeg en del VAR-situasjoner og annen dommerdritt ville vært unngått au.

Veldig trist å tape i kveld, med seier ville det vært liv i CL-håpet. Det er fortsatt ikke for seint, men klokka går :yikes:
post liked by: 10Hag, Andtho01, Pwint, Rød Pølse, ALW81, RedTrafford
LUHG!
User avatar

10Hag
Posts: 1513
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3631
Liker mottatt: 4933

Enig @Blodfink.

Om vi kunne ført kontroll inn i disse kampene, hadde det vært mer eller mindre irrelevant hvem som dømte eller hvordan.
Man er først og fremst sin egen lykkes smed.

Hvis motstanderne våre ikke slipper inn i boksen så lett som de gjør, kan det umulig dømmes så mange straffer eller farlige frispark, hvor enn riktig eller feildømt de er.
post liked by: Pwint, Blodfink, Ryder, ALW81, RedTrafford
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2092
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9272
Liker mottatt: 8519

Hvis man ikke tåler at folk er misfornøyd med dommere og VAR etter to grisebillige straffer og generelt dårlig dømming syns jeg man kan bite det i seg. Det må være lov å være frustrert etter et så bittert tap.
post liked by: Belfastboy, Pwint, Buchan, Pink Final, RedTrafford, LoveBruno&Rashford
Football, bloody hell!
User avatar

10Hag
Posts: 1513
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3631
Liker mottatt: 4933

@Rød Pølse: Tåler det helt strålende :yikes: Så må du tåle at noen synes at vi klager mye på dommerne, og bite det i deg. :champion:

Hadde vi lært oss å kontrollere kampene, hadde ikke engang en blind hest klart å dømme oss av banen. Vi setter oss i situasjoner der alt kan gå alle veier, absolutt hele tiden.
post liked by: Pwint, Vidar Dale Fjeld
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2092
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9272
Liker mottatt: 8519

Jeg tror alle er enige om at vi ikke er gode nok. Det betyr ikke at dommernes prestasjon ikke spiller en rolle. Du får krangle med noen andre, @10Hag. Jeg gidder ikke.
post liked by: Buchan, Pwint, Pink Final, Belfastboy, RedTrafford, LoveBruno&Rashford
Football, bloody hell!

MektigeTHOR
Posts: 486
Joined: 02 Nov 2021, 23:43
Liker gitt: 842
Liker mottatt: 1318

@10Hag Er det riktig at du ønsker at United skal ha en stil mer lik Pep sin fotball?

Jeg kan se om jeg finner igjen innlegg fra tidligere denne sesongen med tid og stunder. Usikker på hvor disse innlegg ligger i hvilken tråd osv.

Jeg prøvde å forklare at jeg ønsket mer formasjon endringer, mer rotasjon samt at laget settes opp oftere etter motstander, kampbildet mm. Dette fordi jeg tror det er best frem til vi får den stallen vi trenger for å gjennomføre fotballen manager ønsker. Basically om jeg hadde bestemt hadde jeg turt å fremstå grå og kjedelig for å oppnå resultat.

Det virket til at du ikke ønsket det samme som jeg prøvde å få frem men heller at han skulle få de til å holde ball mer i laget, drille egen filosofi uavhengig av hvor det evt bragte oss på kort sikt.
Det føltes i alle fall sånn, mener også Pep evt blei nevnt.

Vel uavhengig av om vi forstod hverandre eller ikke føler jeg laget ikke fremstår som ett Ten Hag lag ei ett Pep lag. Det var strengt tatt alltid min frykt at vi fikk ingenting kontra i det minste å spille på elementer vi kjenner fra før. Sånn sett blir det for dumt om jeg som supporter nå kaster Ten Hag til ulvene når spillere ikke makter å gjøre det han står inne for. Jeg nekter å tro at det evt kan gå noe særlig dårligere neste sesong nå som vi får ny sportsligledelse stallen skal bygges på nytt mm. Så manager er ikke våres største utfordring.

Du virket til å ønske mer kontroll mindre kaos. Men det blir ikke mindre kaos før vi får inn spillere som evner å spille ut bakfra samt holde på kula. Samme hva manageren heter så er problemet det samme.
post liked by: 10Hag, Blodfink, Pwint
User avatar

10Hag
Posts: 1513
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3631
Liker mottatt: 4933

Rød Pølse wrote: 05 Apr 2024, 00:20 Jeg tror alle er enige om at vi ikke er gode nok. Det betyr ikke at dommernes prestasjon ikke spiller en rolle. Du får krangle med noen andre, @10Hag. Jeg gidder ikke.
Hei mann, det var du som henvendte deg til meg, ikke omvendt 😅 Gå i fred ❤️ Krangling er helt unødvendig, ja. Spesielt etter en slik kamp.
post liked by: Pwint, Vidar Dale Fjeld

M.r. Brownstone
Posts: 89
Joined: 02 Dec 2021, 22:20
Liker gitt: 356
Liker mottatt: 450

10Hag wrote: 04 Apr 2024, 23:44
Pwint wrote: 04 Apr 2024, 23:36

Skjønner hva du mener, men dommerne hjelper ikke akkurat til i dag. Syns vi får vel mye i mot oss.
Ja, jeg er enig. Dommerne er ikke gode i dag. Men du skjønner hva jeg mener.
Til syvende og sist er vi jo bare ikke gode nok. Det er jo det som faktisk er viktig, for det er det eneste klubben bør og kan gjøre noe med.
Jo mer vi unnskylder oss vekk, jo mindre fokus blir på det vi kan og bør forbedre.

Synes det er helt innafor å si. Sier jo ikke at det er uakseptabelt å skylde på dommerne. Bare at jeg synes fokuset er feigt. Like feigt som når Liverpool-supporterne hele tiden gjør det samme, som vi har null problem med å påpeke og erkjenne.
Er med i en drøss United forum og dette er det eneste forumet jeg stort sett orker å diskutere å kommentere i. Ta noen av de store norske facebooksidene. Der er det ikke så mye fokus på dommer men stort sett på hvor "ræva" den og den spilleren er. Hetsing av våre egne spilllere osv.
Synes debatten her inne er fin. Og handler ofte om sak. Spiller vi dårlig så blir det tema,spiller vi godt så blir det tema. Opplever vi elendig dømming sånn som i dag blir det naturligvis et fokus. Jeg skrev her inne etter 25 min av kampen allerde da hadde jeg Martin Atkinson vibber av dømminga men nevnte det ikke,men påpekte at jeg synes laget så ut som de hadde gitt opp. Jeg så masse andre kommentarer både positive og negative om laget. Dommeren ble vel ikke nevnt av mange før dommer og VAR ikke gjorde jobben sin. Og til slutt ble den dømminga helt avgjørende fir utfallet. Selvsagt kunne vi gjort ting annerledes på banen men de siste 5 minuttene av overtiden hadde vi ball og egentlig full kontroll. Så syntes de løste det godt i 3 av de 5 siste før feil straffe og til slutt totalt havari
post liked by: Buchan, Rød Pølse, MektigeTHOR, Blodfink, Pwint, Pink Final, Belfastboy, RedTrafford
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14652
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23402
Liker mottatt: 19386

Tror ikke noen her inne ikke forstår frustrasjonen til folk. Men man legger forskjellig trykk på eget lags innsats, dommer-påvirkning og andre faktorer. Jeg tenker jo at det kunne vært unngått å blåse straffer i dag, det er jo noe dritt at man får 2 mot. Og to veldig tvilsomme avgjørelser.

Jeg synes det er masse elendig dømming i minst 90% av kampene jeg ser. Uansett liga og lag som spiller.

Angående United så hadde vi mye dommerflyt i perioder under Ferguson f.eks. Nå er det ikke helt sånn lenger, jeg synes vi blir snytt og ødelagt for i noen matcher.

Men om man ser oversikten over alle VAR-greier denne sesongen over i tråden her, så har vi det ikke ille, ikke verst ute, ikke best heller, overhodet ikke.

Angående poster her som går på uenigheter om dømmingen, så må det være innafor å mene både øst og vest tenker jeg. At noens meninger omtrent skal kanselleres fordi man blir så provosert kan jo ikke være normen vel.

Men jeg personlig synes det er helt innafor at dommeren får skylda til tider. De gjør jo mye feil. Men over en hel sesong tror jeg det er sjeldent at det ikke jevnes ut. Uten at jeg sitter på statistikker her.

Det sagt så er jo dommere tatt for korrupsjon opp igjennom. De fleste har en pris, mammon er vel den mest dyrka guden i verden.

Som jeg skreiv over er jeg litt usikker på City, at de får ting litt lett, samtidig har de ikke flest + avgjørelser. Men de ligger godt an. Om jeg mistenker de fordi jeg misliker de så sterkt kan være. At det blir litt bias. Er ikke lett dette her.
post liked by: 10Hag, Ryder, Pwint, RedTrafford
LUHG!

MektigeTHOR
Posts: 486
Joined: 02 Nov 2021, 23:43
Liker gitt: 842
Liker mottatt: 1318

M.r. Brownstone wrote: 05 Apr 2024, 00:30
10Hag wrote: 04 Apr 2024, 23:44

Ja, jeg er enig. Dommerne er ikke gode i dag. Men du skjønner hva jeg mener.
Til syvende og sist er vi jo bare ikke gode nok. Det er jo det som faktisk er viktig, for det er det eneste klubben bør og kan gjøre noe med.
Jo mer vi unnskylder oss vekk, jo mindre fokus blir på det vi kan og bør forbedre.

Synes det er helt innafor å si. Sier jo ikke at det er uakseptabelt å skylde på dommerne. Bare at jeg synes fokuset er feigt. Like feigt som når Liverpool-supporterne hele tiden gjør det samme, som vi har null problem med å påpeke og erkjenne.
Er med i en drøss United forum og dette er det eneste forumet jeg stort sett orker å diskutere å kommentere i. Ta noen av de store norske facebooksidene. Der er det ikke så mye fokus på dommer men stort sett på hvor "ræva" den og den spilleren er. Hetsing av våre egne spilllere osv.
Synes debatten her inne er fin. Og handler ofte om sak. Spiller vi dårlig så blir det tema,spiller vi godt så blir det tema. Opplever vi elendig dømming sånn som i dag blir det naturligvis et fokus. Jeg skrev her inne etter 25 min av kampen allerde da hadde jeg Martin Atkinson vibber av dømminga men nevnte det ikke,men påpekte at jeg synes laget så ut som de hadde gitt opp. Jeg så masse andre kommentarer både positive og negative om laget. Dommeren ble vel ikke nevnt av mange før dommer og VAR ikke gjorde jobben sin. Og til slutt ble den dømminga helt avgjørende fir utfallet. Selvsagt kunne vi gjort ting annerledes på banen men de siste 5 minuttene av overtiden hadde vi ball og egentlig full kontroll. Så syntes de løste det godt i 3 av de 5 siste før feil straffe og til slutt totalt havari
Halleluja. 🙌🏻 ⬆️🔝
post liked by: Pwint
User avatar

10Hag
Posts: 1513
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3631
Liker mottatt: 4933

@MektigeTHOR: Skjønner. Jeg er stort sett enig med deg over hele linja.

Jepp, jeg ønsker at vi skal ta en god del fra læreboka til Pep. Tror ikke vi har noe valg om vi noengang skal bli et dominant lag som er kapable til å vinne ligaen flere år på rekke og rad -- som må være målet vårt.

Men vil jo og ha et eget tilsnitt i spillestilen, som skiller oss fra Pep og øvrige. Hvorvidt det er "The United Way" eller ikke, gir jeg mer beng i. Det viktigste er uansett at vi dominerer, resten blir en vakker bonus. For min del synes jeg dominerende fotball stort sett er underholdende. Hawaii-fotball er jeg lei av for lengst, spesielt om vi er involvert.

Enig i at vi ikke har stallen til å spille den type fotball nå. Har lenge ment at vi har alt for mange spillere som ikke passer, eller er i toppsjiktet.

Men det utelukker jo heller ikke at man og samtidig kan miste troa på manageren, og synes den taktiske disponeringen er syltynn.

Det ene utelukker ikke det andre. Jeg mener spillerne er hovedproblemet. De er som regel det i alle klubber. Det sier seg selv. Det er de som skal sparke ballen, og våre spillere er ikke i nærheten av de beste i ligaen til det. Og så mener jeg samtidig at Ten Hag dessverre ikke er rett mann til å gjøre oss til et dominant lag i Premier League.
post liked by: Vidar Dale Fjeld, Pwint, Blodfink
User avatar

Ryder
Posts: 4718
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2639
Liker mottatt: 10765

Synes begge straffene er 50/50, kanskje 60/40 i vår favør. Begge er softe men kan også forsvares pga marginal kontakt/stor fart på begge.

Ganske overbevist om at VAR ikke hadde endret på avgjørelsen dersom dommer ikke hadde blåst. Sånn er det, jævlig surt, spesielt to ganger i samme kamp.
post liked by: red, Pwint, Blodfink
User avatar

Jan Erik
Posts: 2513
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7798
Liker mottatt: 8197

Har et lag noensinne tapt en kamp der de leder etter 97-98 minutter? Eller setter vi stadig vekk nye, negative rekorder?
post liked by: Pwint, RedTrafford, Blodfink, Rød Pølse
User avatar

10Hag
Posts: 1513
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3631
Liker mottatt: 4933

Forstod det slik i dagens Talk of the Devils at det var ny PL-rekord å gi fra seg en så sen seier.

Ikke som unnskyldning, men; Det er litt naturlig at slike rekorder kommer nå. Det er mer og lengre overtid enn noen gang, pga de nye reglene for tilleggstid. Dommerne er instruert til å være mer påpasselig på å legge til tid for feiringer og mål, time wasting, ball ut av spill, osv.

Før spilte man sjeldent mer enn 2-5 minutter overtid. Nå er 10 minutt+ overtid ikke lenger unormalt.
post liked by: Jan Erik, Pwint, Blodfink, Rød Pølse
Post Reply