(FA) Manchester United - Liverpool

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Jan Erik
Posts: 2495
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7736
Liker mottatt: 8117

Ja, 8 er bedre enn 5....du har rett i det, @Blodfink 😁
post liked by: Pink Final, Andtho01, Blodfink, RedTrafford, Pwint
User avatar

Andtho01
Posts: 1136
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 3518
Liker mottatt: 3651

Han Jamie Carragher må være helt hjernedød.. Flaut at skysport bruker penger på han kødden. Men idag er vel han ganske lei seg og gråter siden Klopp ikke får vunnet fa cupen i hans siste sesong
Last edited by Andtho01 on 19 Mar 2024, 22:41, edited 1 time in total.
post liked by: Belfastboy, Pink Final, RedTrafford, Jan Erik, Rød Pølse, Pwint, Pangaea, Spirograf1, Blodfink

M.r. Brownstone
Posts: 89
Joined: 02 Dec 2021, 22:20
Liker gitt: 356
Liker mottatt: 450

Endelig fått hvilepuls. Det deiligste som finnes i livet er å slå Liverpool. Euforisk glede.
Synes hele laget var godt i dag. Men Garnacho for ei innstilling og for en innsats. Mainoo for en juvel. Jeg føler meg alltid trygg når han har ballen og han er 18 år da forventer du at det kan være noe slurv men nei ikke med Nainoo. McTominay i dag var han komplett. Bruno ikke i sitt livs form men herregud hvor viktig han er. Lindeløf synes jeg var knallgod.
Man skal vel ikke klage på en dag som denne men vi fikk lirw hjelp fra dommeren og VAR at Bruno ike får frispark i forkant av Pools ledermål er jeg uenig i skubbet i ryggen,Højlund blir holdt en rekke ganger.
Deilig å se Klopp vise sitt sanne ansikt på slutten av intervjuet
post liked by: Belfastboy, Pink Final, RedTrafford, Jan Erik, Rød Pølse, Pwint, Pangaea

Mr H
Posts: 467
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 109
Liker mottatt: 1377

Er jeg helt på jordet hvis jeg synes at Rashford egentlig har vært ganske stabil og god de siste par månedene?
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Rød Pølse, Andtho01, Pwint
User avatar

Ryder
Posts: 4711
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2629
Liker mottatt: 10739

Nei @Mr H. Han har ikke vært elektrisk som på sitt beste i fjor, men adskillig bedre enn på sitt verste i høst.

Presterer jevnt ok, omtrent på linje med de andre 10 - på godt og vondt. Forsvarer plassen i startoppstillinga i alle fall.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Rød Pølse, Mr H, Pwint
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2071
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9145
Liker mottatt: 8414

Har sett kampen igjen, denne gangen på stor skjerm. Deler ut blomster til både manageren og LAGET. En ekstra stor bukett til Garnacho, den gutten løper som en galeislave i 120 min. Verdt å merke seg at Liverpool scorer to mål på deflection (flaks 😆), ett av de like etter at Bruno skal ha et, i mine helt objektive øyne (😬), klart frispark. Merkelig at man ikke får se situasjonen på nært hold i reprise.

Ellers er det både kryss og hæler i taket for Antony, som faktisk scorer. Attpåtil med HØYRE 🥳 Diallo er en bra fotballspiller. Den scoringen gir meg gåsehud overalt hver gang jeg ser den. Dette var DEILIG ❤️
post liked by: Ryder, Jan Erik, Andtho01, Pwint, Belfastboy, Pangaea, Pink Final
Football, bloody hell!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

Rød Pølse wrote: 17 Mar 2024, 23:16 . Merkelig at man ikke får se situasjonen på nært hold i reprise.
Den ble da vist i sakte kino den, jeg klarte ikke å se hvor det var frispark...Var andre situasjoner jeg ikke likte dommeren, men her gjorde han da jaggu rett :yikes:

Mange mener det er frispark, i hvert fall på Unitedforum :D
post liked by: 10Hag
LUHG!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2071
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9145
Liker mottatt: 8414

Fantastiske scener! For en følelse det må ha vært å være på Drømmenes Teater i går 🥳🥳🥳

post liked by: Pwint, 28FPellistri, Pink Final, Belfastboy, Pangaea, Andtho01, Blodfink
Football, bloody hell!

28FPellistri
Posts: 459
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 485
Liker mottatt: 1586

Fortsatt like fantastisk i dag også. Og det er deilig å kunne gå på jobb igjen uten å måtte vente på drittkasting fra "scousere" som er høye på seg selv. Det viser i alle fall at vi har et bra toppnivå på vårt aller beste når vi er påskrudd, bare så synd vi svært sjeldent ser oss på vårt beste og ikke minst er påskrudd. Nå håper jeg bare Antony og Diallo griper sjansene utover også.

Så får hele opplegget rundt og etter nå meg til å tenke på det Solskjær sa om cupen, selv om han sa det om cupgull. Og det er fortsatt veldig langt frem til det.

"We need the consistency of being top of the league and then winning some trophies. A cup can hide that you are struggling a little bit"

Og den setningen der om United føler jeg fortsatt er veldig spot on. For en hver person kan se at vi fortsatt har store problemer. Dette kaoset av en Jojo-kamp endrer ikke på det.
post liked by: Rød Pølse, Pwint, Pink Final, Belfastboy, 10Hag, Blodfink
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7616
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27329
Liker mottatt: 17825

Det ble en ‘kaos kamp’ (hva er det egentlig?) utover i 2 omgang og i e.o.
De første 35 hadde vi full kontroll og spilte dem lave.
Vi spilte dem ut vil jeg si
Så snudde det, og de spilte oss lave.
Fra 2-2 ble det ‘kaos’ om det menes end to end stuff og full action.

Deiligste seier på år og dag 🥳
post liked by: Pwint, Rød Pølse, Belfastboy, 28FPellistri
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

28FPellistri
Posts: 459
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 485
Liker mottatt: 1586

Pink Final wrote: 18 Mar 2024, 08:15 Det ble en ‘kaos kamp’ (hva er det egentlig?) utover i 2 omgang og i e.o.
De første 35 hadde vi full kontroll og spilte dem lave.
Vi spilte dem ut vil jeg si
Så snudde det, og de spilte oss lave.
Fra 2-2 ble det ‘kaos’ om det menes end to end stuff og full action.

Deiligste seier på år og dag 🥳
Når jeg bruker begrepet "kaoskamp" så er det i alle fall når lagene knapt henger sammen i lagdelene, særlig på midten. Noe United sjeldent gjør. Da blir kampen fullstendig bingo og resultatet er vanskelig å forutsi, små detaljer kan avgjøre. Eller at et av lagene rett og slett har mer kvalitet og klarer å spille ut og bort kaoset, som City gjorde. Det forklarer også hvorfor United er så ustabile etter min mening. Nesten hver kamp blir "kaos", uansett hvilket nivå laget kommer fra, mange sjanser begge veier og man sliter med å kontrollere noe, kampen blir avgjort på hvem som har marginene med seg i de rette avgjørelsene. Syns dette viser seg igjen svært tydelig på PL-tabellen også hvor man ofte enten vinner eller taper, svært sjeldent spiller uavgjort.
Last edited by 28FPellistri on 18 Mar 2024, 08:51, edited 1 time in total.
post liked by: Pwint, 10Hag, Pink Final, Blodfink
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Ryder
Posts: 4711
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2629
Liker mottatt: 10739

Liverpool fikk smake sin egen medisin, det er i alle fall sikkert. Ikke ofte du ser Liverpool bli løpt i senk og kjempet ut av stilen, normalt er det omvendt.

Skal ikke late som om jeg ikke er overrasket, første halvdel av andre omgang så vi jo helt ferdige ut og ute av stand til å gi dem kamp i duellene. Men så skjedde det noe 10-15 minutter før slutt av ordinær tid, og derfra og ut virket det som vi bare kunne løpt og løpt mens Liverpool-spillerne ble blekere og blekere om nebbet og du så frykten i øya deres.

Så er det ikke noe nytt at vi klarer å hale opp en skippertak-seier i ny og ne, utfordringen er jo å vise noe i nærheten av dette i hver eneste kamp. De aller beste lagene er rå på å nullstille og gjenskape prestasjoner, selv når det ikke ligger like mye i potten. Kan ikke si jeg føler meg trygg på at dette blir standarden framover, samtidig er det jo nødt til å gi energi og tro til spillerne. De systemiske og strukturelle utfordringene med laget er der fortsatt, men kan tross alt kamufleres godt gjennom at intensiteten i spillet heves med 10 prosent.

Håper vi slapp unna uten flere skader, det var jo ganske mange utpå der som haltet rundt på slutten - Bruno, McTominay, ikke minst Garnacho som spilte som en besatt tornado i 120 minutter med hamstring-problem osv.
post liked by: 28FPellistri, Belfastboy, Pwint, Pangaea, Rød Pølse, Pink Final
User avatar

Pangaea
Posts: 2766
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3962
Liker mottatt: 5128

Pangaea wrote: 17 Mar 2024, 15:45 Tja. Varane av med strekkskade litt før pause.
Garnacho brekker beinet tvært av etter en tofotstakling av Van Dijk, og Garnacho får gult kort for filming.
Ten Hag blir lettere irritert, klokker ned Klopp (tenner ligger spredd rundt omkring), og sparker nærmeste linjemann i bjellene, før han går i garderoben.

Men vi vinner 1-0.
Tok litt feil :rofl: :yikes:
post liked by: Jan Erik, Pwint, Spirograf1, Pink Final
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1945
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 822
Liker mottatt: 2570

Årets kamp for min del, kan nu MU vinne PL kampen mot L-pool og gjøre så dem ikke blir PL mestere så er sesongen nesten helt ok selv om det ikke blir PL neste sesong.
post liked by: LoveBruno&Rashford, Belfastboy, Andtho01, RedTrafford, Pink Final
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3946
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17270
Liker mottatt: 11029

pixma wrote: 18 Mar 2024, 12:09 så er sesongen nesten helt ok selv om det ikke blir PL neste sesong.
Jeg har en god følelse på at det blir PL til neste år😀
post liked by: 10Hag, Rød Pølse, Pink Final, Pwint, messilingard, Blodfink
Post Reply