(FA) Manchester United - Liverpool

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Pangaea
Posts: 2747
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3930
Liker mottatt: 5069

Rød Pølse wrote: 18 Mar 2024, 19:23 Enjoy 😂

VAR checking....Club badge

Slik det føles ja! :rofl:
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Pwint wrote: 18 Mar 2024, 20:55 Noen ganger så føles fotball ganske tungt og jeg lurer jeg litt på hvorfor jeg vil meg så vondt. Og så kommer kamper som dette og minner meg på hvorfor. Har vært i strålende humør i hele dag og kommer nok til å være det en god stund. I går føltes det som United. Altså virkelig United.

Og når det kommer til de som ønsker at vi skal spille dårlig sånn at vi får ny manager: På UNO podden snakket de om Erik som så det som gikk galt, forsøkte å korrigere og tok sjanser. Det er mulig jeg har vært for streng mot ham. Det er godt mulig han ser alt og forsøker å korrigere, men at noen av våre nest beste (og tredje, fjerde, femte og sjette beste) spillere ikke responderer som han vil.
Fikk også med meg den podden, for en gangs skyld (liker å se videoer), og det var veldig interessant hva de sa om å observere Ten Hag fra rad nummer 2. Snakk om orkesterplass :heart:

Nydelig skrevet over, og sikkert mange småskader i dag (err, i går? tiden løper), og såre stemmebånd :yikes:
post liked by: Pwint, Pink Final, Rød Pølse

28FPellistri
Posts: 446
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 468
Liker mottatt: 1565

Meget interessant det de sa om å observere ETH ja, selv om jeg følte de la litt vel mye føringer på hva han faktisk sa og mente. Det er litt som det Fredrik(tror det var han) som da påpekte at dette var noe de burde klart å forutse og trene på. Det var særlig det med at forsvaret stod bedre etter når resten av laget prøver å presse. Dette er jo ikke noe nytt fenomen som skjedde kun i denne kampen. Eller at ETH var oppgitt over spillere som presset på egenhånd uten at laget gjorde det. Dette er også man enkelt kan gi beskjed om før kampen starter og at man kan bli litt enige om ting. Så vet jo alle at man blir grepet av situasjoner osv og at man ikke kan styre alt 100%.

Jeg er meget kritisk til ETH taktisk, men roste han for god inngang på denne kampen, selv om jeg mistenker at vi var mer påskrudd enn vanlig nettopp fordi det var Liverpool, og ikke fordi det var taktisk.
Uansett så fungerte det å gå i strupen på Liverpool fra start av. Og så kan man si han treffer på grepene han gjør mot slutten, selv om det vel så mye er desperasjon som griper inn og et Liverpool som blir mer forsiktig.

Jeg likte veldig godt det at han satte Wan-Bissaka på Salah. Han var nesten usynlig hele kampen, og selv om det glipper litt på målet til Salah, så syns jeg backen(som spiller sin første kamp på veldig lenge) har god kontroll på en av de beste spillerne i Premier League og kanskje den beste kantspilleren av alle i Premier League. Det er et bra taktisk valg av ETH.

Nå var der naturligvis ikke mange andre alternativer når Casemiro ble skadet, men jeg digget at han da gikk for Mainoo, McTominay, Fernandes på midten. Jeg tror faktisk ikke vi hadde vunnet denne med Casemiro, kanskje litt flåsete sagt, men jeg tror vi hadde vært mer forutsigbar da, Mainoo gjør ting på andre måter, og når han ble tvunget til å ta enda mer ansvar så så vi gang på gang spesielt i starten på kampen hvordan han herjet med Mac Allister og han med navnet jeg ikke orker å google skrivemåten på nå :D Det var som å se Scholes i glansdagene, bare noen små bevegelser her og der (og så ser det ut som alt skjer i slow motion), men vipps så er spillerne borte. Jeg tror ikke han hadde gjort dette om Casemiro var på banen. I alle fall langt mindre da.

Og så har vi skotten da, McTominay som mange fans rynker på nesen over når han starter. Han leverer selvfølgelig både mål og målgivende i en kamp som er helt enorm av han. Og han kunne fint hatt flere mål også, og er en konstant trussel på de herlige løpene han kommer på fra midten (som nesten ingen andre i PL gjør like effektivt). Inkludert et 50-60 meters løp helt på tampen av kampen, som også tappet han for alt av krefter og han viste tegn til å bli byttet ut. Når ETH viste at alle byttene var gjort, så bare bet han tenna sammen og løp og jobbet på videre. For en helt fantastisk spiller og mentalitet å ha i troppen!

PS: Fortsatt like deilig seier :)
post liked by: Ryder, Pwint, Pink Final, Rød Pølse
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Ryder
Posts: 4697
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2624
Liker mottatt: 10680

Interessant å høre UNO-podden, ja, og det nyanserer jo bildet litt med tanke på ETH og de taktiske disposisjonene. Har sett og hørt flere lignende observasjoner fra kampen der han har vært åpenbart frustrert over samme type valg på banen som vi supportere klager over. Ukoordinert press, for lav forsvarslinje osv.
Han ser det, og han liker det ikke.

Likevel klarer jeg ikke helt å slå meg til ro med at dette betyr at ETH gjør alt riktig, og at det alltid spillerne som ikke evner å høre etter. Klarer ikke helt å akseptere premisset om at akkurat våre spillere skal være blant de få på dette nivået som er for dumme til å ta til seg taktiske instruksjoner. De strukturelle problemene våre har jo vart fra sesongens første kamp, og fortsatt er de ganske tydelige.

Min lekmannsteori er at han krever ganske mye av spillerne, og at kravene blir litt motstridende. For eksempel når vi har ball, så kjøres begge åtterne våre veldig høyt i banen. Dette både for å skape overtall mot forsvarsleddet til motstander, men også for å gi oss gode forutsetninger for counterpress og å vinne andreballer. Vel og bra når vi klarer det, men veldig risikabelt dersom vi taper den andreballen eller de klarer å tre gjennom. Da må DM og forsvarsfirer ta et vanskelig øyeblikksvalg, støte (enda større risiko) eller falle av. Da kan det fort se ut som på dette oppsiktsvekkende bildet:
space.jpg
space.jpg (94.41 KiB) Viewed 489 times
Det er vel kanskje mest her ETHs stadige snakk om enkeltspillere kommer inn. I situasjoner som dette vil som oftest instinkt trumfe instrukser, og du trenger spillere som er proaktive og aggressive av natur.
post liked by: Pwint, 28FPellistri, Andtho01, Pink Final, Rød Pølse, Pangaea
User avatar

Pangaea
Posts: 2747
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3930
Liker mottatt: 5069

Når jeg ser på det bildet over for eksempel, så har jo ikke forsvaret noe annet valg enn å rygge. Følge løpene som går, og rygge. Stepper man ut, når det kommer et hurtigtog mot deg i 100 (okay 35-ish) km/t, så hører du bare vindsuset i det han farer forbi. Og det blir selvsagt et stort hull bak deg, som løpene kan spurte inn i.

Problemet ligger lenger framme, på midtbanen. De har for mye rom å dekke, og når forsvaret ikke tør eller evner å pushe opp, så blir det for store rom enten slik eller sånn. Hele laget må rett og slett bli mer komprimert slik at det ikke blir så enorme rom på midten, særlig når vi får brudd i mot.
post liked by: Pink Final, Belfastboy
User avatar

Spirograf1
Posts: 107
Joined: 02 Dec 2023, 22:25
Liker gitt: 810
Liker mottatt: 449

Må bare suge litt mer på karamellen 😎
https://www.facebook.com/ManUtd.True.Re ... 7S9Ucbxw6v
post liked by: Pink Final, Pwint, Belfastboy, Rød Pølse
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7607
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27254
Liker mottatt: 17787

Herlig @Spirograf1.
Var innom å tok en rask titt på Redandwhitekop forumet.
De er som vanlig best i alt i egne øyne 😂.
Mye rart, men selv en blind høne finner korn.
Selv de må innrømme at spillerne våre, og spesielt angriperne våre er gode spillere.
They got 75 points last season and finished 3rd. They will probably reach the FA Cup final. They aren't a terrible side. They are underachieving but the downplaying of them is farcical. They have forwards with real pace and they are capable of creating chances against any side.

Look at how many chances Rashford had against City. Look at Garnacho pulling out of a challenge with Ederson and compare that to Nunez winning the penalty. The bizarre thing is the oxymoron of posters wanting us to be more proactive at 2-1 and then complaining when United countered and won the game 4-3 because we had allegedly over-committed.
😅😅 haha - dem skal ha for å forsvare eget lag og egne spillere med nebb og klør.
Den med Garnacho vs Nunez mot City var jo …..oksymoronisk for å bruke fremmedordet denne brukeren har forsøkt å piffe opp posten sin med 😂.
Var komisk å lese en del av postene på det forumet.
post liked by: Spirograf1, Pwint, Belfastboy, Rød Pølse
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Spirograf1
Posts: 107
Joined: 02 Dec 2023, 22:25
Liker gitt: 810
Liker mottatt: 449

Det var litt riving av kjeft på jobb i dag.
En av de mer, skal vi kalle det "frempå", United-supporterne kom med en drakt og sang "Glory, glory..." til et par pool-supportere. De ble jo selvsagt sure, og presterte å lire av seg at de håpte at United tapte finalen 5-0 for da skulle de stille i drakt 😂
Small club mentality
post liked by: Pwint, Belfastboy, Pink Final, Rød Pølse
User avatar

Ryder
Posts: 4697
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2624
Liker mottatt: 10680

Pangaea wrote: 19 Mar 2024, 20:57 Når jeg ser på det bildet over for eksempel, så har jo ikke forsvaret noe annet valg enn å rygge. Følge løpene som går, og rygge. Stepper man ut, når det kommer et hurtigtog mot deg i 100 (okay 35-ish) km/t, så hører du bare vindsuset i det han farer forbi. Og det blir selvsagt et stort hull bak deg, som løpene kan spurte inn i.
Når det først har kommet så langt som på bildet, må de selvsagt rygge. Men de kunne satt linja på midtbanen, og backet opp presset i utgangspunktet, slik at rommet ikke finnes. Men ja, vi kjører konsekvent 2/3 av midtbanen veldig høyt når vi har ballen, og jeg er ekstremt tvilende til hvor smart det er. Spesielt når vi ikke har en ekstremt mobil og atletisk DM som kan gjøre ryddejobben alene eller forsvarere som er instinktivt komfortable med å stå høyt.
post liked by: Pwint, Andtho01, 10Hag
Post Reply