(PL) Manchester City - Manchester United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Jan Erik
Posts: 2460
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7651
Liker mottatt: 8004

@28FPellistri, veldig godt svar 👍

Går bare kjapt gjennom punktene igjen...

1 Enig. Pilen peker feil vei.

2 Delvis enig. Det Liverpool gjør nå, er helt unikt. Spent å se hvor lenge det holder. Snakket med en kamerat som er LFC-supporter, han sier de over lang tid har spilt og trent på samme måte uansett aldersnivå.

Selv City slet i høst når både Rodri og KdB var ute. Blant andre.

3. Uenig. Jeg ser en spillestil. Eide på united.no har skrevet og snakket om det. Andre Youtubere også. Statsman Dave f eks. Men jeg liker ikke måten vi utfører det på.

4. 👍

5. Delvis enig. En ordentlig organisasjon bak en trener er uvurderlig. Men som sagt, vi har kjøpt spillere. Det går an å gjøre bedre valg...

6. 👍

7. 👍

Bra børs også 👍
post liked by: Pwint, RedTrafford, 28FPellistri, Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14621
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23292
Liker mottatt: 19253

Pwint wrote: 04 Mar 2024, 06:03
Blodfink wrote: 03 Mar 2024, 19:09 Det var en veeldig dårlig helg ift topp 4-5 dette :skul:
Indeed. Jeg må innrømme at topp fire håpet mitt forsvant for en stund siden. Nå gjelder det bare å vente på neste sesong og sir Jim cleanup for min del.
Ga opp etter Fulham-tapet egentlig...Før det var det jo ganske åpent. Men med to tap på rad når konkurrentene vinner så har United gravd seg godt ned...5.plassen er mulig, men gir den CL? Kaaanskje. Byggingen av "ny" klubb går treigere uten CL dessverre.
post liked by: Pwint, Rød Pølse, 28FPellistri
LUHG!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2056
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9028
Liker mottatt: 8342

Ingen VAR-sjekk. Hmmmm....💰

post liked by: Andtho01, Pwint, Pink Final, Blodfink, Belfastboy
Football, bloody hell!
User avatar

Andtho01
Posts: 1108
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 3407
Liker mottatt: 3576

Rød Pølse wrote: 05 Mar 2024, 00:01 Ingen VAR-sjekk. Hmmmm....💰

Hadde det vært Rashford som hadde gjort det på Walker hadde det blitt frispark og gult kort til Rashford.....
post liked by: Rød Pølse, Pwint, Pink Final, Belfastboy
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2056
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9028
Liker mottatt: 8342

Utvilsomt, @Andtho01. Syns det er vanskelig å se om det er kontakt med beina, men hva er vitsen med VAR hvis de ikke bruker det i slike tilfeller? Det kan blåses på den nappinga i overarmen også. Hvis han løper i beina til Rashford bakfra er det klink frispark og rødt kort.

Det er en prestasjon at de har klart å gjøre dømmingen enda mer shady etter innføringen av VAR 💩
post liked by: Pink Final, Pwint, Blodfink, Belfastboy, Andtho01, Pangaea
Football, bloody hell!
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1906
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 13375
Liker mottatt: 5122

Fra en spørreundersøkelse om den beste 11'ern av City- og United-spillere.
Aner ikke om hvor stor undersøkelsen er, men tallene taler vel for seg at vi er ganske så underlegne City.
Attachments
city.jpg
city.jpg (57.43 KiB) Viewed 421 times
post liked by: red, Rød Pølse, Pink Final
User avatar

red
Posts: 1530
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2276
Liker mottatt: 4150

Stemmer bra det med hva jeg tenker selv.

Kanskje en skadefri Shaw foran Ake. Og kanskje en skadefri Martinez foran Stones.

På høyreback finnes det spillere som er bedre enn både Akanji og Dalot.

Garnacho og Mainoo har enormt potensiale over tid, men er enda ikke der at de går inn i en slik 11er.

Og Højlund vil nok bli enda bedre enn han er nå, men kommer aldri til å overgå Haaland som ren spiss. Men drømmer om at han kan bli en hardtarbeidende spiss ala Cavani, som gjør alle de offensive rundt seg bedre, og som bidrar til at vi blir et balansert lag det er vanskelig å bryte ned.
post liked by: Ryder, Belfastboy, Rød Pølse, Pink Final
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2056
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9028
Liker mottatt: 8342

Enig i det meste, @red. Dalot > Akanji og Onana begynner å kjempe om den keeperplassen. Ikke like kategorisk når det gjelder Bjøro og Højlund. Potensialet til dansken er enormt 💪
post liked by: Andtho01, red, Pink Final, Belfastboy
Football, bloody hell!
User avatar

red
Posts: 1530
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2276
Liker mottatt: 4150

Ja, holdt på å skrive Dalot > Akanji selv. Blir 25 år nå snart, nærmer seg sin beste alder, men tror fremdeles han har endel til å gå på.
post liked by: Rød Pølse, Belfastboy
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2895
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13464
Liker mottatt: 8635

En midtbane med Bruno, Rodri og De Bruyne ... Blir vel ikke bedre enn det. Martinez er bedre enn Stones, syns jeg. Ville også valgt Dalot og Onana fremfor Akanji og Ederson, men det er fordi jeg mener Ederson er litt på vei nedover, mens Onana er på vei oppover. Men det jeg mener at cityfansen ikke skjønner er at spiller for spiller er ikke city alltid best. De er bare det beste laget. Drillet så godt inn i Pep-systemet at de blir en maskin.
post liked by: Rød Pølse, Pink Final, Belfastboy
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

selje
Posts: 139
Joined: 16 Oct 2021, 22:16
Liker gitt: 40
Liker mottatt: 399

Vi kan nesten sammenligne Rashford situasjonen med forrige gang vi møtte City, da City fikk et straffespark for så og si det samme når Højlund tok et lite tak i Rodri (?) som falt som om han fikk et nakkeskudd. Synes egentlig ikke at noen av disse situasjonene burde være noe som helst, problemet er bare at det er en forseelse for ett lag, og ikke for et annet.
post liked by: Rød Pølse, Pwint, Andtho01, Pink Final, Tringe, Belfastboy, MektigeTHOR
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2056
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9028
Liker mottatt: 8342

Tilbøyelig til å være enig. At de stopper spillet for å sjekke denne, men ikke gjør det i Rashford-situasjonen er vanskelig å forstå. Jeg tenker kjøpt og betalt.

post liked by: Andtho01, Pink Final, Pwint, Tringe, Belfastboy, Pangaea
Football, bloody hell!
User avatar

Andtho01
Posts: 1108
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 3407
Liker mottatt: 3576

Dommerne i pl er så åpenbart korrupt.... Ten Hag fikk gult kort for å snakke til dommere mens Pep kan gjøre ka faen han vil i vær kamp men der har jo vi og Klopp og Arteta dei slipper unna alt.. Virker som at dommere skal ta oss på alt mens så og si alle andre lag kan gjøre hva faen dei vill hele tiden.... Håper vi en dag får vekk Shity og Saudi-Arabia United fra pl
post liked by: Pwint, Rød Pølse, Belfastboy
User avatar

Pangaea
Posts: 2747
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3930
Liker mottatt: 5069

Rød Pølse wrote: 05 Mar 2024, 00:22 Det er en prestasjon at de har klart å gjøre dømmingen enda mer shady etter innføringen av VAR 💩
Akkurat det her som er så sinnsvakt. Ikke bare de helt håpløst feil avgjørelsene, selv etter å ha fått sett situasjonene i replay fra 49 kameravinkler eller noe slikt. Men at de er så inkonsekvente. Det er faen meg bingo hver gang.

Får vi straffe og/eller rødt kort i situasjonen med Rashford, så kunne selvsagt utfallet blitt helt annet. Og det er jaggu mange slike situasjoner og kamper denne sesongen, og tidligere sesonger, som har gått voldsomt ut over oss. Ikke bare har vi mange skader, men det føles som hver eneste kamp så er vi 11 vs 14++. Da blir det tøft.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
RedTrafford wrote: 03 Mar 2024, 19:58 Vet ikke om det har noe med dagens kamp å gjøre.
Har fått hele City driten opp i vrangstrupen at jeg håper faktisk på Pool foran dem.
Trodde jeg aldri kom dit. Har bare vært medfødt.

Det aller beste hadde vært Arsenal da.
Tror ikke jeg er helt der, ikke minst fordi det er så jevnt i ligatitler og titler mer generelt mellom United og Liverpool. Men det er en klassisk situasjon om pest eller kolera. Eller kreft eller hjerteinfarkt kanskje i mer moderne terminologi. Det minst ille er åpenbart Arsenal.

Jeg spiller en del på Playstation 5 for tida, og det hersens FC24 ligger jo øverst hver jævla gang jeg klikker innom butikken der. Holder nesten på å brekke meg hver gang jeg ser det stygge trynet til den norske klysa. Klarer ikke å ønske fyren noen suksess, ikke engang på landslaget.

Må jo bare anta at "FC" i denne konteksten står for "F***ing *unts".
post liked by: Rød Pølse, Andtho01, Pwint, RedTrafford, Belfastboy, Spirograf1, Pink Final
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3941
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17234
Liker mottatt: 11012

Ja, det skal noe til @Pangaea

Men for meg har det toppet seg for jukseklubben og dommer vennene demmes. :shit:
post liked by: Pwint, Belfastboy, Rød Pølse, Andtho01, Blodfink, Pangaea
Post Reply