(PL) Manchester City - Manchester United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3941
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17257
Liker mottatt: 11012

Vet ikke om det har noe med dagens kamp å gjøre.
Har fått hele City driten opp i vrangstrupen at jeg håper faktisk på Pool foran dem.
Trodde jeg aldri kom dit. Har bare vært medfødt.

Det aller beste hadde vært Arsenal da.
post liked by: Blodfink, Pwint
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14624
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19269

RedTrafford wrote: 03 Mar 2024, 19:58 Har fått hele City driten opp i vrangstrupen at jeg håper faktisk på Pool foran dem.
Velkommen i klubben :D
post liked by: Pwint, RedTrafford, Tringe
LUHG!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2902
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13502
Liker mottatt: 8674

Er pyton uansett hvem andre enn oss som vinne, men Arsenal kan jeg leve med. Verre med city og lfc.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Pancho P, Jan Erik, Rød Pølse
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2058
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9056
Liker mottatt: 8358

Helt enig @Pwint 👍 Det er bedre å ha omgangssyke enn å ha kreft eller AIDS.
post liked by: Pwint
Football, bloody hell!
User avatar

Ryder
Posts: 4697
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2624
Liker mottatt: 10681

Pwint wrote: 03 Mar 2024, 18:43 Det har vel noe med forventningsnivået mitt å gjøre, men jeg syns ikke det var så ille i dag. Borte mot city og vi klorte oss fast i ett poeng en god stund. Vi har jo en hel haug av førstelagsspillere skadet og jeg mener vi gjorde det ok frem til siste scoringen deres.
Nei, vi gjør en helt ok kamp ut fra forutsetningene/forventningene - vi har spilt veldig mange svakere kamper enn dette i år. Men blir jo deprimert av at det er her lista ligger. At absolutt ingen forventer at vi skal kunne spille på like fot med City, at vi er blitt så dårlig vant at alt annet enn kalassifre i sekken er godkjent.

Vi er blitt et helt middels fotballag. Det er sånn det er, men det er trist. Og det forteller mye om den gedigne jobben som må gjøres i årene som kommer.
post liked by: Jan Erik, Blodfink, Pink Final, Pwint, messilingard, Buchan, Pancho P, RedTrafford, Rød Pølse, Harry Greaves, Vidar Dale Fjeld

Bruviking
Posts: 39
Joined: 25 Feb 2023, 10:29
Liker gitt: 1
Liker mottatt: 126

Forventet resultat, hadde i grunn trodd City skulle vinne med mer.

Jeg greier dog aldri å føle noen ting mot City, tror det er fordi hele klubben er falsk.
Er heller ikke kjent med én eneste citysupporter, selv i min utvidede krets; så slike kamper forbigår i stillhet uavhengig kamputfall.
post liked by: messilingard, Buchan, Pancho P, Pwint, RedTrafford, Jan Erik, Rød Pølse, Belfastboy
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3941
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17257
Liker mottatt: 11012

messilingard wrote: 03 Mar 2024, 19:19
dommerstanden ikke klarer å levere. Det er vel den eneste yrkesgruppen i verden som får politikere til å se fornuftige ut.
Ja, bortsett fra vår egen statsminister😬
post liked by: Blodfink, Pwint, 10Hag, Tringe
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14624
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19269

Neville god de første 9 min. her. Analyserer dagens match.
Siste delen handler mye om dommerfeil med utg.pkt. i Forest-Liverpool

post liked by: 10Hag, Pwint
LUHG!
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2590
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13432
Liker mottatt: 8646

RedTrafford wrote: 03 Mar 2024, 21:17
messilingard wrote: 03 Mar 2024, 19:19
dommerstanden ikke klarer å levere. Det er vel den eneste yrkesgruppen i verden som får politikere til å se fornuftige ut.
Ja, bortsett fra vår egen statsminister😬
Ja, eller den forrige, for den saks skuld.
post liked by: Blodfink, RedTrafford, 10Hag, Tringe
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3941
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17257
Liker mottatt: 11012

28FPellistri wrote: 03 Mar 2024, 19:30



middelmådigheten i troppen i lag med signeringen Ambrabat.
Bare å si takk for besøket.
Ganske sikker på at han er tilbake i Fiorentina neste sesong.
post liked by: Pwint
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14624
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19269

Fun fact, Roy Keane spilte 12 (8-4-0) PL-kamper mot City og to FA-cup (2-0-0) for United, tapte ikke...Savner både ham og de tidene på banen :ghost:
post liked by: 10Hag, RedTrafford, Pink Final, Pwint, Tringe, Vidar Dale Fjeld
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7607
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27254
Liker mottatt: 17787

Da hadde vi et av verdens beste lag ja, tidvis det beste laget i verden.
City på sin side skjøt seg selv i foten hver gang de så ut til å bli litt bedre.
Tapet mot dem 21/2-81 er omtalt på de første sidene i tråden.
Mellom den datoen og til vi tapte 1-3 på det aller siste derbyet på Maine Road 9/11/02 tapte vi kun ett derby av tjueseks.
Mellom 1981/82 - 2000/01 hadde vi 12 - 11 - 1 i ligaen og 2 - 0 - 0 i FA cupen.

I den perioden rykket City ned fra øverste divisjon fire ganger!
Og helt ned på nivå 3 én gang.
Vi vant ligaen 7 ganger, FA cupen 6 ganger, ligacupen 1 gang, Champions league 1 gang, og cupvinnercupen 1 gang.
City nådde ikke engang en semifinale i noen cup mellom 1981 - 2010!
De var ingen ordentlig rival for oss i Norge den gang.
Selv om de var det for lokalbefolkningen der borte.
Man syntes egentlig bare synd på dem.

Den 2 mars 2003 tapte vi ufortjent ligacupfinalen mot Liverpool 0-2 i Cardiff, i en match vi hadde alt spillet.
Man City spilte PL match dagen før i Blackburn og tapte 0-1.
At de tapte var ikke uvanlig.
Heller ikke at fansen deres var selvironiske og brukte humor.
Den 2 mars 2003 kjøpte Malcolm Glazer opp 2,9% av aksjene i Mufc.
Dagen etter nok et City tap, og på dagen vi tapte den finalen mot et defensivt Houllier lag.
Innen november hadde han 15%.
Den 12 mai 2005 hadde han 57% av aksjene.
Ni dager senere tapte vi FA cupfinalen mot Arsenal på str konk.
Ufortjent igjen, fordi vi spilte Arsenal av banen.
Fansen vår bar mørkt tøy, et tegn på bekymring over oppkjøpet.
I juni 2005 hadde Glazer full kontroll over klubben vår, og påført oss ‘koselige’ £525m i gjeld.
Vi var i rødt for første gang siden vi hadde £15k overtrekk på kontoen i 1945!

Den 21 juni 2007 kjøpte Thaksin Shinawatra opp Man City for rett under £82m.
City hadde tatt 14 plassen, vi vant ligaen, spilte FA cup finale og nådde semifinale i CL.
I september 2008 solgte Shinawatra Man City til Abu Dhabi United Group for £200m.
City, en klubb i motvind siden tidlig 1980 tall, med en lojal fanbase og mye humor var blitt nyrike.

Vi, Englands største klubb og med flest supportere også i Manchester holdt det fremdeles gående.
Fordi vi hadde Ferguson og Gill.
De ga seg i 2013…

….og her er vi…😓.
INEOS er håpet vårt.

City jukser, men City er også en veldrevet klubb blitt.
De siste år er det vi som har begynt å skyte oss selv i foten.
Det som var kjennetegnet på typical City.
post liked by: Pwint, 28FPellistri, Rød Pølse, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2902
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13502
Liker mottatt: 8674

Blodfink wrote: 03 Mar 2024, 19:09 Det var en veeldig dårlig helg ift topp 4-5 dette :skul:
Indeed. Jeg må innrømme at topp fire håpet mitt forsvant for en stund siden. Nå gjelder det bare å vente på neste sesong og sir Jim cleanup for min del.
post liked by: 28FPellistri, Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

28FPellistri
Posts: 446
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 468
Liker mottatt: 1565

Jan Erik wrote: 03 Mar 2024, 19:50 @28FPellistri, sitter her og prøver å finne motargumenter angående EtH....det jeg finner, er...

1. Nest beste vinn-% siden SAF (totalt?)
2. Skader. Enormt med skader.
3. Liverpool/Arsenal ga sine trenere tid når det buttet hardt imot.
4. Alt for mange disiplinære saker.
5. FFP-problemer. Selv om 'han' har fått brukt mye penger.
6. Fraværende sportslig ledelse. Totalt fraværende?
7. Mangel på gode alternativer?

Det er sikkert andre argumenter også, men jeg ser jo tydelig at det er argumenter for å skifte manager også.
1. Det er helt sant, men den statistikken er dalene. Trenden burde vel vært motsatt når man har fått flere av sine spillere og fått implementert det som skulle vært hans filosofi og gunnspill. De to siste tingene mangler totalt. Har flere tap i år allerede enn vi hadde i hele fjor. Seiersprosent på rundt 50% til nå. Ikke gitt den stiger de siste 10 kampene. I fjor stoppa vi på over 60%. Hadde "kun" 9 tap i serien i fjor, 11 allerede i årets, her kommer det flere. 12 tap i hele fjor i alle turneringer på 62 kamper. 16 tap i år på 38 kamper totalt. Dette er en kurve som peker bratt nedover.
2. Gode trenere klarer å manuvrere rundt skadene, selv om kanskje spillet blir dårligere, se på for eksempel Liverpool, som har slitt like mye som oss, men de kjemper allikevel på mange fronter.
3. Enig, men der så vi gradvis en spillestil som implementert. Er der noen som i det hele tatt ser noe spillestil hos ETH? Det er ren bingo og kaos fra start til slutt i de fleste kamper, med mindre man er totalt underlegne som i går.
4. Her er jeg enig, og det er dette som har imponert meg mest med ETH, måten han har løst disse på.
5. Dette er bare en dårlig unnskyldning, han har brukt nærmere 4,5 milliarder kroner (nå skal det sies at det neppe er brukt så mye enda da noen av summene oppgitt sikkert er bundet opp mot diverse klausuler). Han har uansett brukt MYE penger og handlet MYE dårlig.
6. Denne støtter jeg 100%, det sagt, så er det fortsatt mulig å implementere en spillestil.
7. Denne er nok det beste. Og jeg sliter selv med å fåreslå en ny trener som bør ta over. Resultatene til nå i år har vært så der og spillet har vært terningkast 1+. Dårligst i omtrent hver kamp uansett motstander.

Nå ble dette litt vel mye ETH.

Over til kampen i går, så fikk vi bekreftet igjen hvor MILEVIS bak vi er de beste lagene. Selv om vi har en trener som mener det motsatte og som til stadig virker helt borte i sin analyse av kamper og taktiske disponeringer.
Det så man i går også. Han viste at Evans ikke holdt 90 minutter(det sa han på pressekonferanse før kamp) og allikevel så presterer han å sette inn Kambwala og dermed endre posisjon på 3 stk i forsvarsrekken. Ettersom Evans må ut, så blir Lindel¨öf skjøvet inn i midtforsvaret, Kambwala tar høyrebacken og Dalot flyttes over til venstreback. 3 endringer for 1 bytte. Ikke tilfeldig at man slapp inn 2 mål til etter den rotasjon. Dette oppsummerer bare igjen hvor svak taktisk han er i mine øyne. En hver trener ønsker (normalt) å gjøre så få endringer som mulig på posisjoner, særlig i det defensive.

Ingenting i mot Kambwala, han gjør så godt han kan, dette er på treneren. Hvorfor ikke bare ta ut Evans, få inn Ambrabat og flytte Casemiro ned som midtstopper? En posisjon han har vikariert litt i før, selv om det er svært få kamper så har det skjedd. I tillegg så var han begynt å henge mer og mer etter på forflyttingen, noe han ville trenge mindre av som midtstopper. God i posisjoneringsspillet er han og kjenner Varane svært godt. Og ikke minst, vi hadde sluppet å flytte om på 75% av forsvarsfireren.

Ambrabat er en vandrende katastrofe av en signering(et lån som kostet ca. 90 mill NOK forresten om man skal tro på tall som er oppgitt), men han hadde i alle fall hatt friske ben til å kunne løpt litt i presset rett fremfor forsvaret.
At han her skulle lånes inn for at Hannibal skulle lånes ut er et gigantisk mysterium. Er kanskje ikke god nok noen av de, men han ene kunne vi i det minste formet som vi ville til vår fordel.

Og som om ikke det var nok, så får vi flere posisjonsbytter når Antony skal inn for Rashford som hadde fått seg en smell og måtte ut. Så dermed blir Garnacho flyttet over på venstre og Antony tar høyreplassen. Få minutter senere er det Forson som erstatter Garnacho. Rent posisjonsbytte der. Og nå er jeg nok kanskje slem mot Forson, men når du som unggutt kommer inn i en derbykamp. LØP! LØP PÅ ALT! Det er så skuffende å se at han knapt jobber i det hele tatt, nesten ikke i press og bare lett jogging der utpå. Kanskje det er litt nerver her og der, men allikevel, innsats er det første jeg forventer av en unggutt som kommer inn på laget. Det fikk vi bestandig av for eksempel Pellistri, Hannibal og også av Diallo.

Hvilke ferdigheter Forson besitter som disse ikke har er ikke enkelt å se. Med unntak av at han ser litt høyere og sterkere fysisk ut da. Alt annet ser ut il å være laaangt bak. Nå er jeg naturligvis i overkant streng med en så ung spiller, men når han ikke har innsats i en derbykamp når skal han ha det? Sett helt tam ut i de andre mulighetene sine også, ser helt likegyldig ut.

At vi som, Manchester United skal være det laget i hele Premier League som evner å skape minst mot Manchester City er selvfølgelig også på treneren. Det er fryktelig naivt å tro at vi kunne forsvare oss til poeng mot City. Nå hadde det ikke nødvendigvis blitt noe bedre om vi prøvde å ta de høyere i banen og spille litt angrepsfotball heller, men er det dette som er målet, så kunne vi like gjærne beholdt Mourinho. Dette var som tatt ut av læreboka hans, allerede på side 1.

Det positive da, så er det i alle fall flott å se at Onana blir mer og mer varm i trøyen og varter opp med mange gode redninger.

Så om jeg skulle prøvd meg på en børs.

Onana - 8 - Bunnsolid, selv med 3 baklengs. Lite å gjøre på de, har flere typiske "matchvinner redninger". Nydelig i gangsetting på målet.
Dalot - 6 - Solid defensiv, men dessverre få om noen offensive bidrag
Evans - 8 - Vår klart beste forsvarsspiller i dag
Varane - 7 - Tidvis svært god, tidvis litt på etterskudd, men viser at han fortsatt kan.
Lindelöf - 5 - Fikk det svært tøft på venstrebacken.
Casemiro - 6 - God i første omgang, spilte seg nedover.
Mainoo - 6 - Kamp mer på det jevne, men viser et herlig overblikk på pasningen til Rashford. Om jeg husker rett så endte det opp med Walker/Rash situasjonen rett før City-målet.
Fernandes - 6 - MEGET god før pause, men klarer ikke å opprettholde presset. Ser også ut som han blir instruert i å være litt dypere og presse mindre. Strålende på målet.
McTominay - 6 - Kamp på det jevne, men i likhet med Bruno så er han også best før pause og tar mange gode løp og presser høyt, men blir dypere han også, mistenker det er taktisk.
Garnacho - 5 - Litt strengt å gi han en femmer for han jobber iherdig så lenge han er på banen, men får til svært lite mot en meget god Kyle Walker.
Rashford - 5 - Vannvittig scoring, men utenom det så ser vi at formen er milevis unna. Har knapt et eneste godt touch utenom.

Av byttene så var det ikke så mye å nevne utenom det som er nevnt over. Ambrabat med en håpløs involvering like før 3-1. Slike feil har vi sett han gjort flere av, ikke alltid de blir straffet, men mot City blir de selvsagt det.
post liked by: Pwint, Ryder, RedTrafford, Pink Final, Blodfink, Spirograf1
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Harry Greaves
Posts: 375
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 487

Altså, det vi så i går er egentlig bare en forlengelse av det man har sett hele sesongen, også i gode perioder - at United i bunn og grunn er helt uten en spillestil.

Jeg kunne unnskylde Ten Hag i fjor pga implementeringsfasen han da var i, men jeg synes argumentet denne sesongen vedr alle skadene begynner å bli veikt og enkelt. Uniteds skadesituasjon er ubetydelig sammenlignet med Liverpool sin.

Utgangstaktikken var helt okay, der man komprimerte laget sentralt og tillot rom på kantene. Men etter hvert begynte Guardiola å flytte Rodri og Stones høyere i banen, og det var egentlig alt som skulle til - å fylle opp midten ytterligere slik at Ten Hag måtte trekke ned spissen i midtbaneleddet og etterlot laget med null kontringspunkt. Guardiola skjønte at det holdt med å skru opp litt, for å gjøre United så feige at City bare kunne samle opp ballen igjen etter et brudd.

Jeg forventet altså ikke noe, så resultatet er ikke det store problemet her. Men det er måten man gjør det på som er så nitrist. Det er ikke kontringsfotball i det hele tatt, det er bare feig kick-and-run, og jeg vet ikke hvor lenge jeg egentlig gidder å bruke tiden min på å se på det.
post liked by: Ryder, 28FPellistri, Vidar Dale Fjeld, Lingard, UnitedWeStand, Pwint, Blodfink
Post Reply