TV-serier - Topp 5

Sett noe kult? Eller hørt noe bra?
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

For dere som sliter litt med humøret om dagen, så kan jeg anbefale denne serien på NRK. Handler mye om Manchester United, og nesten fritt for Liverpool 😊
https://tv.nrk.no/serie/premier-league- ... annen-liga
post liked by: Pink Final, Blodfink, Cola2, Pancho P, TheMonolith

Deleted User 480

Pancho P wrote: 01 Sep 2021, 19:58 Serien Cracker med Robbie Coltrane er også verdt å sjå. Kanskje ikkje glansbildet av Manchester, men engasjerande og realistisk.
Artig at du nevner denne, likte den veldig godt Psykologen Fitz var en tøff og kul type. Mange år siden den er sett.

Husker en episode der en nynazist hadde en United-plakat på veggen. En av politiinspektørene satte fingeren oppi ansiktet hans og sa noe i retning: "This team has players from Africa, Asia and Scandinavia. Not only Britain. You don't deserve to ve a United-supporter." Naturlige grunner til at akkurat denne episoden har satt seg. ☺


Mange gjenkjennbare serier her. Har også likt godt serier som Fargo, Breaking Bad, Sharp Objects, Mindhunter og Seinfeld. Skal jeg prøve meg på en liste i unummerert rekkefølge så blir sånn ca.:
Game of Thrones
Better Call Saul
Curb your enthusiasm
Six feet under
The wire
post liked by: Pancho P, TheMonolith
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8244

@Canto Oi,den episoden må eg sjå! Politiinspektøren hadde eit fantastisk poeng, forresten😊 Elles fint at du rangerer Better Call Saul over Breaking Bad. Sistnemnde hadde nokre svært gode episodar, men var frykteleg ujamn og hadde altfor mange episodar. BCS er gjennomført glimrande, etter mitt syn.

Første sesong av True Detective er nemnt over, og det er kanskje den beste sesongen av ein serie nokonsinne. Elles er The Sopranos for meg tidenes beste serie totalt sett. Elles bør alle ha sett Northern Exposure (Det gode liv i Alaska), noko som er den ultimate feelgood-serien (også laga av Sopranos-skaparen David Chase).
It's Squeaky Bum Time!

Deleted User 480

@Pancho P Skrev et svar som forsvant et sted.

Synes Better Call Saul er både estetisk, original, grundig og har veldige gode skuespillerprestasjoner. True Detective sesong 1 var veldig bra, ja!

Hadde vært moro å sett igjen Cracker! Husker ikke helt ordrett etter mange år,men det var essensen. 🙂
post liked by: Pancho P
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

For meg er det ingen ting som slår The Wire. Topp fem ellers varierer litt, men den står som en påle (bortsett fra sesong 5, men den snakker vi ikke om).

Er generelt veldig glad i god (gjerne britisk) krim. Enig om True Detective s1. Noen knallgode:
Line of Duty
Luther
The Fall
Bosch
post liked by: Pancho P, Buchan, TheMonolith

Deleted User 480

@Ryder Har også sett Luther, The Fall og Bosch. Likte disse godt.

Liker også noen av de gode, og litt nyere gamle, som Foyles War, Morse og Colombo.
post liked by: Pancho P, Buchan, Pwint
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Canto wrote: 15 Nov 2021, 22:22 @Ryder Har også sett Luther, The Fall og Bosch. Likte disse godt.

Liker også noen av de gode, og litt nyere gamle, som Foyles War, Morse og Colombo.
Anbefaler virkelig Line of Duty, om en antikorrupsjonsenhet i en middels stor engelsk by. Spesielt de tre første sesongene er topp klasse, med noen legendariske, lange avhørsscener 😊
post liked by: Pancho P, Buchan, Pwint

Deleted User 480

Takk for tips @Ryder skal sjekkes ut!
post liked by: Ryder
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Akkurat ferdig med siste episode av Line of Duty nå, kan anbefales.
post liked by: Ryder, Pwint
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Har også sett The Fall, anbefales. Liker engelsk krim.
Ellers så er jo Le Bereau på 5 sesonger en spennende serie.
Papirhuset har jeg tenkt på lenge, men enda ikke kommer i gang.
Tror den neste må bli Kastanjemannen.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Vet at mange liker Papirhuset, men klarte bare to-tre episoder selv. De såkalt "proffe" kriminelle gjør helt hinsides idiotiske valg allerede etter noen timer av en gisselsituasjon som er planlagt i månedsvis...
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12966
Liker mottatt: 8244

Herrejemini... Eg har jo heilt gløymt å nemne den magnifikke franske serien Dérapages (Ein helvetes jobb), som ligg på Netflix. Vår eigen Kong Eric spelar... seg sjølv, på sett og vis. Eit must!
post liked by: Cola2, TheMonolith
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Topic author
Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Buchan wrote: 16 Nov 2021, 12:13 Har også sett The Fall, anbefales. Liker engelsk krim.
Ellers så er jo Le Bereau på 5 sesonger en spennende serie.
Papirhuset har jeg tenkt på lenge, men enda ikke kommer i gang.
Tror den neste må bli Kastanjemannen.
Kastanjemannen anbefales sterkt. Danskene kan det med å lage god krim. :D
Ryder wrote: 16 Nov 2021, 13:20 Vet at mange liker Papirhuset, men klarte bare to-tre episoder selv. De såkalt "proffe" kriminelle gjør helt hinsides idiotiske valg allerede etter noen timer av en gisselsituasjon som er planlagt i månedsvis...
Papirhuset er grei underholdning, men langt ifra noen god tv-serie.. men spesielt de første 2 sesongene var veldig underholdende, synes jeg.
post liked by: Cola2
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16318
Liker mottatt: 10525

Buchan wrote: 16 Nov 2021, 12:13 Tror den neste må bli Kastanjemannen.
Den kan anbefales.
post liked by: Cola2

Deleted User 429

For meg går det mye i sci-fi og utopia/dystopia. Her er min liste:

1. Deep Space Nine (den beste Star Trek-serien)
2. The Expanse
3. Black Mirror
4. Orphan Black
5. Six Feet Under (som ikke er hverken sci-fi eller utopia/dystopia, bare veldig, veldig bra).
post liked by: TheMonolith
Post Reply