Morsomt om alle ramser opp sin personlige topp 5-liste. Alltid greit med nye filmtips.
- The Shawshank Redemption
- Braveheart
- La vita è bella
- The Intouchables
- Inception
Tror listen blir slik. De tre første er bankers og har vært favoritter så lenge jeg kan huske. Slenger med at jeg liker Gudfaren-triologien, LOTR-triologien og Batman-triologien også, men at de ikke nådde helt opp.
Film - personlig topp 5
De finnes mye bra filmer der ute. Liker sci-fi for det meste. Nå tar jeg utgangspunkt i hva som imponerte meg mest da jeg så de, og for å si det slik: det var nok lettere å imponere 8-10 år gamle meg enn 33 år gamle meg.
1. Star Wars IV
2. Top Gun
3. Hot Shots 2
4. Robin Hood: Helter i strømpebukser
5. James Bond: Golden Eye
:-)
1. Star Wars IV
2. Top Gun
3. Hot Shots 2
4. Robin Hood: Helter i strømpebukser
5. James Bond: Golden Eye
:-)
-
Topic author - Moderator
- Posts: 2744
- Joined: 30 Jan 2019, 03:49
- Liker gitt: 226
- Liker mottatt: 2918
Herlige filmer. Top Gun er en film jeg også har null problemer med å se 1 gang i året.
Elsker å se slike lister når det dukker opp filmer jeg ikke en gang har hørt om. La Haine?? Skal utvilsomt få sett denne i løpet av nærmeste fremtid.
-
- Manchester; football, music, fashion, industry, history
- Posts: 7735
- Joined: 03 Aug 2018, 21:11
- Liker gitt: 27980
- Liker mottatt: 18543
Kunne plukket ut fem fra det meste av James Bond (spesielt Roger Moore æraen) samt 80 tallets ungdomsfilmer som «En offiser og en gentleman» «St.Elmo’s fire» og selvsagt filmene med Tom Cruise: «Top Gun» og «Cocktail».
Musikken er en vesentlig del i disse filmene for meg.
Velger en annen liste med filmer basert på historiske hendelser.
De to første er fra slutten av 70 tallet, og var nok samlingspunktet for mange familier på lørdag kveld.
Mulig jeg bommer litt på hva du egentlig er ute etter [mention]Lingard[/mention], med mine to første på lista.
1: Røtter (Miniserie på totalt 9,5 timer over 8 episoder)
2: Tsarens kurér (Miniserie dette også på totalt 10,5 timer over 7 episoder).
3: Schindlers liste
4: Kautokeino opprøret
5: Kongen av Bastøy
Musikken er en vesentlig del i disse filmene for meg.
Velger en annen liste med filmer basert på historiske hendelser.
De to første er fra slutten av 70 tallet, og var nok samlingspunktet for mange familier på lørdag kveld.
Mulig jeg bommer litt på hva du egentlig er ute etter [mention]Lingard[/mention], med mine to første på lista.
1: Røtter (Miniserie på totalt 9,5 timer over 8 episoder)
2: Tsarens kurér (Miniserie dette også på totalt 10,5 timer over 7 episoder).
3: Schindlers liste
4: Kautokeino opprøret
5: Kongen av Bastøy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
-
- Posts: 1343
- Joined: 23 Dec 2018, 13:24
- Liker gitt: 345
- Liker mottatt: 1577
Oj, denne er vanskelig.
Sånn, der er litt forskjellige kategorier.
(hvis det er lov med miniserier, så vil jeg ha "Band of brothers" på listen)
- Nattsvermeren
- Saving private Ryan
- The Matrix
- The good, the bad and the ugly
- The dark knight
Sånn, der er litt forskjellige kategorier.
(hvis det er lov med miniserier, så vil jeg ha "Band of brothers" på listen)
-
- Posts: 378
- Joined: 30 Jul 2018, 09:49
- Liker gitt: 22
- Liker mottatt: 509
God mann. Filmen fra avataren din er heller ikke rent svak.
Håpløst å rangere fem stk egentlig, så prøver meg litt på fem litt forskjellige filmer...
1. Fight Club
2. Mulholland Drive
3. Gudfaren
4. Den Fabelaktige Amelie fra Montmartre
5. Chihiro og Heksene
Stod mellom La Haine og Amelie på 5. plassen ja. Fransk ble det uansett.Harry Greaves wrote: ↑04 Feb 2019, 10:55 God mann. Filmen fra avataren din er heller ikke rent svak.
Håpløst å rangere fem stk egentlig, så prøver meg litt på fem litt forskjellige filmer...
1. Fight Club
2. Mulholland Drive
3. Gudfaren
4. Den Fabelaktige Amelie fra Montmartre
5. Chihiro og Heksene
Umulig oppgave, har lyst til å skrive opp minst 100 stk
Mye bra over her. Alle kunne vel laga mange lister av 5...
Glad i Eastwood...Gran Torino er en.
Simple Men av Hal Hartley.
Gummo av Harmony Korine, fantastisk musikk
Night on earth av Jim Jarmusch .
Veronikas to liv av Krzysztof Kieslowski, fantastisk musikk.
Flere her bruker musikken aktivt i filmene sine.
PS, sjekk ut Tom Waits som skuespiller. Fantastisk, samarbeidet mye med Jarmusch, "Down by law"
Imdb.com. Trailere fra alle disse tror jeg.
La Haine! Må sees igjen, helt glemt!
For en god latter, se trailer for Scarface på Imbd.com, F-word, hehe
Mye bra over her. Alle kunne vel laga mange lister av 5...
Glad i Eastwood...Gran Torino er en.
Simple Men av Hal Hartley.
Gummo av Harmony Korine, fantastisk musikk
Night on earth av Jim Jarmusch .
Veronikas to liv av Krzysztof Kieslowski, fantastisk musikk.
Flere her bruker musikken aktivt i filmene sine.
PS, sjekk ut Tom Waits som skuespiller. Fantastisk, samarbeidet mye med Jarmusch, "Down by law"
Imdb.com. Trailere fra alle disse tror jeg.
La Haine! Må sees igjen, helt glemt!
For en god latter, se trailer for Scarface på Imbd.com, F-word, hehe
LUHG!
-
- Posts: 76
- Joined: 30 Jun 2019, 15:43
- Liker mottatt: 3
Topp 10 eller topp 20 er utrolig vanskelig når det kommer til film. Topp 5 er derimot litt enklere. Der er det uforandret og har vært det i mange, mange år.
1. Pulp Fiction
2. The Usual Suspects
3. Reservoir Dogs
4. Fight Club
5. Se7en (ELLER American History X).
Ellers er det haugevis med filmer som kommer litt bak disse. F.eks. American Psycho, United States of Leland, Stay, Snatch, Batman-trilogien til Nolan, Shawshank Redemption, Good Will Hunting, The Green Mile, Rounders, Spotlight, Prisoners, Room, Interstellar, Law Abiding Citizen, Training Day, Inglourious Basterds, Kill Bill 1&2, Hacksaw Ridge, Heat, The Departed, Fear and Loathing in Las Vegas, A Perfect World, Primal Fear, Crash (ikke den om de som blir seksuelt opphisset av å krasje biler, Oscarvinneren med Matt Dillon, Terrence Howard etc), Shutter Island, The Matrix, The Gladiator, The Prestige, The Illusionist, Django Unchained, Oldboy (orginalen), Funny Games (amerikanske versjonen), Into The Wild, Donnie Darko, Alpha Dog, Million Dollar Baby.. Bare sånn off the top of my head.
Så, der er min topp 5.
1. Pulp Fiction
2. The Usual Suspects
3. Reservoir Dogs
4. Fight Club
5. Se7en (ELLER American History X).
Ellers er det haugevis med filmer som kommer litt bak disse. F.eks. American Psycho, United States of Leland, Stay, Snatch, Batman-trilogien til Nolan, Shawshank Redemption, Good Will Hunting, The Green Mile, Rounders, Spotlight, Prisoners, Room, Interstellar, Law Abiding Citizen, Training Day, Inglourious Basterds, Kill Bill 1&2, Hacksaw Ridge, Heat, The Departed, Fear and Loathing in Las Vegas, A Perfect World, Primal Fear, Crash (ikke den om de som blir seksuelt opphisset av å krasje biler, Oscarvinneren med Matt Dillon, Terrence Howard etc), Shutter Island, The Matrix, The Gladiator, The Prestige, The Illusionist, Django Unchained, Oldboy (orginalen), Funny Games (amerikanske versjonen), Into The Wild, Donnie Darko, Alpha Dog, Million Dollar Baby.. Bare sånn off the top of my head.
Så, der er min topp 5.
-
- Posts: 1343
- Joined: 23 Dec 2018, 13:24
- Liker gitt: 345
- Liker mottatt: 1577
To fantastiske filmer. Night earth er utrolig morsom. Delen er Helsinki her hysterisk finsk svart og dyster komikk.
Jim Jarmusch har flere gode filmer, Mystery Train, Stranger than paradiser bl.a
Mye bra fra JJ. Flotte filmer dette og!Torquemada wrote: ↑18 Jul 2019, 10:24 Jim Jarmusch har flere gode filmer, Mystery Train, Stranger than paradiser bl.a
Denne har kanskje en del her sett: Ghost Dog: The Way of the Samurai m/Forest Whitaker.
Jarmusch er jo mester i svart humor, skyggesider osv .
Kan like godt linke: https://www.imdb.com/name/nm0000464/?re ... f_=nv_sr_1
LUHG!
Dette var ikke lett, jeg som er film gal
1) TopGun - Tony Scott (De spiller inn en ny nå)
https://www.imdb.com/title/tt0092099/?r ... f_=nv_sr_3
info om den nye:, Top Gun: Maverick: https://www.imdb.com/title/tt1745960/?r ... f_=nv_sr_2
2) American Grafitti - George Lucas
https://www.imdb.com/title/tt0069704/?ref_=fn_al_tt_1
3) Slapshot - Paul Newman
https://www.imdb.com/title/tt0076723/?r ... f_=nv_sr_1
4) Miracle on Ice - Steven Hilliard Stern
https://www.imdb.com/title/tt0082754/?r ... f_=nv_sr_1
5) Goalie - Adriana Maggs
https://www.imdb.com/title/tt8243286/?r ... f_=nv_sr_1
Tror jeg kunne ha ramset opp 50 til
1) TopGun - Tony Scott (De spiller inn en ny nå)
https://www.imdb.com/title/tt0092099/?r ... f_=nv_sr_3
info om den nye:, Top Gun: Maverick: https://www.imdb.com/title/tt1745960/?r ... f_=nv_sr_2
2) American Grafitti - George Lucas
https://www.imdb.com/title/tt0069704/?ref_=fn_al_tt_1
3) Slapshot - Paul Newman
https://www.imdb.com/title/tt0076723/?r ... f_=nv_sr_1
4) Miracle on Ice - Steven Hilliard Stern
https://www.imdb.com/title/tt0082754/?r ... f_=nv_sr_1
5) Goalie - Adriana Maggs
https://www.imdb.com/title/tt8243286/?r ... f_=nv_sr_1
Tror jeg kunne ha ramset opp 50 til