(PL) Luton Town - Manchester United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2934
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13601
Liker mottatt: 8747

StretfordEnd wrote: 18 Feb 2024, 22:12 Det er nok noen her inne som ikke gleder seg over seier @King Eric fordi de rett og slett ikke ønsker at United vinner. Ingen tvil om at det er mye morsommere å kritisere og slenge dritt, da blir det liksom ikke det samme når vi vinner kamp etter kamp.
Hvem er det som ikke gleder seg over seier? Det har ikke jeg lagt merke til i alle fall. Må være lov å mene at spillet kunne vært bedre uten at man blir tatt for å ikke ønske at United vinner. Syns man bør holde seg for god for sånne sleivspark @StretfordEnd.
post liked by: 10Hag, Andtho01, RedTrafford, Schmeichel
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7613
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27277
Liker mottatt: 17800

@10Hag nå må du slutte å skrive at dine meninger blir latterliggjort.
Jeg tenker motsatt av deg, har ikke latterliggjort noe som helst.
Men du skriver av og til ting som ikke stemmer for å fremme ditt syn.
Som feks at Rashford bues ut av Stretford End.
Bare tull.

Jeg synes fremdeles at vi må ha mer fart i beina uten ball i laget vårt.
Ja, vi slår nok for mye direkte og på førsteberøring.
Men tempo og hurtighet i spillet handler da ikke kun om hva vi gjør med ballen.
De i Viaplay studioet har forresten snakket om det samme i perioder.
At vi ikke har nok fart og tempo i spillet vårt.
Legg feks merke til forflytningevnen til Casemiro.
Er jo en grunn til at han pådrar seg kort, for treg rett og slett.
post liked by: Belfastboy, RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 661

Sleivspark @Pwint? Når noen skriver at de ikke finner glede over å vinne en slik kamp, synes jeg at jeg har ordene mine i behold.
Du må lese hva andre skriver. Å beskylde meg å skrive løgner synes jeg er et sleivspark du bør holde deg for god til.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Dette har uansett blitt gutteklubben grei. Kos dere med å slenge dritt om klubben dere elsker så høyt. Deilig med en supportergruppe som dere her inne.
User avatar

Ryder
Posts: 4710
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2628
Liker mottatt: 10724

Pink Final wrote: 19 Feb 2024, 06:53 Jeg synes fremdeles at vi må ha mer fart i beina uten ball i laget vårt.
Ja, vi slår nok for mye direkte og på førsteberøring.
Men tempo og hurtighet i spillet handler da ikke kun om hva vi gjør med ballen.
De i Viaplay studioet har forresten snakket om det samme i perioder.
At vi ikke har nok fart og tempo i spillet vårt.
Legg feks merke til forflytningevnen til Casemiro.
Er jo en grunn til at han pådrar seg kort, for treg rett og slett.
Har skrevet før at jeg synes vi har klare fysiske mangler sentralt i laget - det gjelder både hurtighet, løps- og duellkraft. Vi mangler atleter, spillere som tar for seg i duellene og som rett og slett dominerer motstanderne fysisk. Casemiro blir for treg, Bruno løper men blir ofte for lett. Mainoo har også fortsatt litt å gå på når det gjelder eksplosivitet.

Er også enig i at vi blir for stillestående i de fasene der vi spiller mot etablert forsvar.
Vi er litt sånn «enten står vi stille eller så er det full spurt», sjelden å se de små, smarte bevegelsene, forflytningene eller plassbyttene.
post liked by: Pancho P, Rød Pølse, Pink Final
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2934
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13601
Liker mottatt: 8747

Deleted User 661 wrote: 19 Feb 2024, 07:26 Sleivspark @Pwint? Når noen skriver at de ikke finner glede over å vinne en slik kamp, synes jeg at jeg har ordene mine i behold.
Du må lese hva andre skriver. Å beskylde meg å skrive løgner synes jeg er et sleivspark du bør holde deg for god til.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Dette har uansett blitt gutteklubben grei. Kos dere med å slenge dritt om klubben dere elsker så høyt. Deilig med en supportergruppe som dere her inne.
Sukk ... Hvem har slengt dritt? Nok et sleivspark, spør du meg.
post liked by: Jan Erik, 10Hag, RedTrafford, Tringe, Schmeichel
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Harry Greaves
Posts: 375
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 487

Vi hadde altså Shaw og Martinez tilbake i sammen i.... hva var det, fire kamper? Nå er begge ute igjen. Er ikke så bekymret for Martinez (ennå), men Shaw har blitt et reelt problem. Å bruke Lindeløf ute på backen der ser jo bare dumt ut - finnes det ikke noen alternativer i akademiet?

Ang. kampen: Dette er jo trademark United anno 23/24. Man evner ikke gjøre en kamp komfortabel. Men, jeg sitter egentlig med en god følelse. Det er ganske mange spillere som er i form for tiden, og det er et kvalitetstegn når Bruno er blant de svakeste på banen i flere kamper på rad.
post liked by: Pwint, Ryder, Pancho P, Rød Pølse, 10Hag, Belfastboy, RedTrafford
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2590
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13432
Liker mottatt: 8650

Først av alt, veldig synd at StretfordEnd har forlatt skuta. Kjende meg igjen i mykje av patriotismen han formidla.

Når det gjeld venstrebacken, er det merkeleg at Álvaro Fernández ikkje fekk fleire sjansar. Personleg meiner eg at Brandon Williams har litt for mange manglar, ikkje minst defensivt og taktisk, til å forsvare ein plass på laget. Malacia verkar å vere litt kjeks og Lindelöf blir dessverre rundingsbøye i tillegg til at han ikkje bidrar nok offensivt.

Det neste store i akademiet på venstrebacken er etter sigande Harry Amass. God fart, strålande innlegg, enorm arbeidskapasitet og visstnok litt av ein leiartype. Kom frå Watford i sommar og er fortsatt berre 16 år. Ifølge MEN trena han med førstelaget for ei veke sidan. Kanskje han ikkje er så langt unna å få sjansen?
post liked by: Rød Pølse, Pwint, Belfastboy, RedTrafford, Pink Final
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Ryder
Posts: 4710
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2628
Liker mottatt: 10724

Harry Amass er et stort talent ja, men fortsatt bare 16 år...
Han er nok definitivt en de har planer for. Om Shaw får en lengre pause regner jeg med å få se ham på benken om ikke annet.

Så noen tall her i går om at Luke Shaw har spilt under 50 prosent av kampene i alle sine United-sesonger bortsett fra én. Da er det åpenbart et stort og gjentagende problem. Uansett hvor god han er når han først spiller, må vi vurdere seriøst om det er han vi kan satse på som førstevalg i årene som kommer.
post liked by: Pancho P, Rød Pølse, Blodfink, Pwint, Belfastboy, RedTrafford
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23310
Liker mottatt: 19275

Pancho P wrote: 19 Feb 2024, 09:55 Når det gjeld venstrebacken, er det merkeleg at Álvaro Fernández ikkje fekk fleire sjansar.
Enig der.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Pancho P wrote: 19 Feb 2024, 09:55 Det neste store i akademiet på venstrebacken er etter sigande Harry Amass. God fart, strålande innlegg, enorm arbeidskapasitet og visstnok litt av ein leiartype. Kom frå Watford i sommar og er fortsatt berre 16 år. Ifølge MEN trena han med førstelaget for ei veke sidan. Kanskje han ikkje er så langt unna å få sjansen?
Håper han utvikler seg fort, vi har et backproblem. Når AWB er klar igjen så er jeg greit komfortabel med ham og Dalot ut sesongen. Men så må det ryddes opp i bakre firer til sommeren.
post liked by: Rød Pølse, Pancho P, Ryder, Belfastboy, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4710
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2628
Liker mottatt: 10724

Ja, det er store spørsmålstegn rundt nesten alle rollene i backrekka:

AWB - Er nå et soleklart andrevalg på høyreback. Ganske høyt videresalgspotensiale
Varane - Bikket 30 og skadeutsatt. Kan fortsatt få bra med penger for ham nå, men antagelig ikke om et år eller to.
Shaw - En veldig god kjeks, men fortsatt kjeks.
Maguire - Kommet seg, men fortsatt ikke en jeg tror spiller fast dersom vi virkelig skal utfordre. Kan fortsatt få en god slump for ham.
Lindelöf - Ditto
Evans - God, men gammel
Malacia og Martinez - stygge langtidsskader, vi kan håpe og tro at de kommer tilbake i gammel form men ingen garantier.

Det er vel egentlig kun Dalot per i dag som virker "bankers", forutsatt at han fortsetter på samme nivå som de siste par månedene.


Tenker at vi bør prioritere (minst én) stopper først. Deretter venstre back, om ikke annet som en reell konkurrent til Shaw.
post liked by: Pancho P, Blodfink, Belfastboy
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2934
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13601
Liker mottatt: 8747

Pancho P wrote: 19 Feb 2024, 09:55
Når det gjeld venstrebacken, er det merkeleg at Álvaro Fernández ikkje fekk fleire sjansar.
Akkurat det har jeg også tenkt på. Skulle tro han kunne fungert som backup der med tanke på alle skadene vi har hatt.
post liked by: Pancho P, Blodfink, Belfastboy, RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Ryder
Posts: 4710
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2628
Liker mottatt: 10724

Når vi først sendte Fernandez på lån, skjønner jeg ikke helt hvorfor vi sendte Reguilon tilbake. Kan umulig ha vært Spurs som krevde å få ham tilbake, han ble jo lånt ut på nytt over natta. Reguilon har sine mangler, men synes han hadde noen friske kamper og ville vært en bedre backup enn Lindelöf.

Så er det lett å være etterpåklok - sjansen for å få skader på tre-fire backer samtidig er ganske mikroskopisk og neppe noe man kan forutse.
post liked by: 10Hag, Blodfink, Pwint, Belfastboy
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2590
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13432
Liker mottatt: 8650

Den sjansen er liten, @Ryder, men då Reguilón blei sendt tilbake til Spurs og Fernández blei sendt vidare til Benfica visste ein jo allereie at både Shaw og særleg Malacia kunne komme til å bli ute ei stund. Håpar ikkje Ten Hag vurderer Amrabat på backen. Då tar eg heller til takke med Lindelöf.
post liked by: Blodfink, Pwint, Ryder, Belfastboy, RedTrafford
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3610
Liker mottatt: 4889



Dette førte til at Luton kunne utlignet på slutten.

Hvis PSG slenger 60+ på bordet, så er det bare å kjøre på.
post liked by: Tringe, Schmeichel
User avatar

Jan Erik
Posts: 2486
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7708
Liker mottatt: 8066

@10Hag, ser ikke problemet?
Post Reply