(PL) Luton Town - Manchester United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889

@Jan Erik: Faktisk usikker på om du er seriøs? Det gjør jeg.

Han lar Ross Barkley avansere, når han lett kan sette press og holde tritt.

Er jo ren gåfotball som førsteforsvarer dypt i banen.
post liked by: Tringe
User avatar

Jan Erik
Posts: 2493
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7727
Liker mottatt: 8112

@10Hag, vi er i god balanse der. McT, Garnacho, Mainoo og Amrabat ligger i gode posisjoner. Det blir to hjørnespark ut av det. Som de ikke får noe ut av. Selvsagt kan Rashford gjøre mer, men det skapte egentlig ingenting. Hele videoen der er zoomet inn, sikkert for å skjule at vi har kontroll. Det blir litt overdrevent negativt.

Hvorvidt det er lurt å selge ham for et godt bud, og bruke det for å forsterke laget, er en annen sak.
post liked by: Belfastboy, Pink Final, Buchan
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889

@Jan Erik: Da er vi så uenige som vi kan bli, men det er greit.

Å slippe en mann forbi seg så lett og nonchalant, er uakseptabelt i mine øyne.

At vi har kontroll stemmer jo ikke, all den tid det faktisk ender opp med å bli farlig. Selv om man har 10 mann bak ballen, betyr ikke det automatisk at man har kontroll, eller at det er greit å la førsteforsvarer spasere i press.

Faktisk litt overrasket over analysen din der. 😲 Sier ikke at du nødvendigvis tar feil, men uenigheten kunne ikke vært større.
User avatar

Jan Erik
Posts: 2493
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7727
Liker mottatt: 8112

@10Hag, Det ble ikke farlig, det ble et hjørnespark. Vi lå veldig fint i 4 1 4 bak Rashford. Ingen grunn til at det skulle være et problem. Spesielt Garnacho var oppmerksom på å dekke rommet sitt. Om noe, kunne Bruno vært litt tettere på situasjonen. Men Rashford gjør ikke noe spesielt galt her, selv om han selvsagt kunne holdt seg mellom Barkley og resten av United-laget. Hva tenker du om zoomingen på videoen?

Ellers er det helt greit å være uenig 👍
Attachments
20240219_162229.jpg
20240219_162229.jpg (1.32 MiB) Viewed 411 times
post liked by: Belfastboy, Pink Final, Buchan
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889

@Jan Erik: Hjørnespark når vi leder 1-2 mot et Luton som har ballen mest, og kampen nærmer seg slutten er ikke farlig?

Som sagt, kunne ikke vært mer uenig. Det er naturligvis farlig i mine øyne.

Men det er jo besides the point uansett, hvordan situasjonen ender. Poenget er at vi kan ikke være bekjent med at vi lar spillere passere så enkelt, uavhengig hvor etablert laget er bak ball. Det er komplett ansvarsfraskrivelse. Hei, dere bak meg stopper vel Barkley?

Hva jeg tenker om zoomingen...
Da jeg husker situasjonen fra kampen, har det ikke så mye å si for min del. Jeg reagerte på situasjonen under kampen, med full oversikt over Uniteds rekker bak.

Om man ikke så kampen, kan man jo klart tenke at det er enda verre, og at United er vidåpne bak Rashford... Om det var det du tenkte? Den ser jeg i så fall, men når jeg på forhånd vet hvordan det store bildet ser ut, har det ingen påvirkning for min del.

Klippet over gir uansett nok info til å se at Rashford gir fullstendig beng i å presse som førsteforsvarer, mens vi forsvarer en frynsete 1-2 ledelse på tampen av kampen. Uavhengig hvem og hvor mange som ligger etablert bak ballen.

Uenighet er sunt, der er vi enige👌
post liked by: Tringe, Schmeichel
User avatar

Jan Erik
Posts: 2493
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7727
Liker mottatt: 8112

Da er vi bare uenige. Rashford er midtspiss her, og det er ikke uvanlig å gi de 'fri' når de er så godt organisert bak. Det ble beviselig ikke farlig, selv om et hjørnespark KAN bli en målsjanse. Du skrev at det 'faktisk ble farlig'. Det gjorde det altså ikke. Da syns jeg det var verre hvordan Bruno utførte det hjørnesparket vi hadde selv litt senere, da han velger å slå inn/avslutte.
post liked by: Belfastboy, Pink Final, Buchan
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889

Igjen, så definerer du jo bare ordene annerledes enn meg.

Kall det gjerne potensielt farlig, da. Det er igjen, helt på siden av poenget. Fokuset på hvordan situasjonen faktisk ender endrer ikke på hva som skjer i presspillet.

Det er greit, vi har ulikt ordforråd. Det så vi og når vi diskuterte kontring/overgang.

Skjønner ikke sammenligningen med Bruno-situasjonen helt. I min bok er begge to kjempedårlige valg, fra både Rashford og Bruno.

Litt på siden; Jeg skjønte heller ikke kritikken du gav til Onana på reduseringen. Den er interessant. Der mener jeg han gjør alt riktig, og det eneste han bør gjøre. Om han blir stående, er målet vidåpent. At det allikevel blir mål betyr ikke at inngripen er feil.

Men igjen, tipper vi analyserer taktisk veldig uliktvpå generell basis. Så da blir det naturlig at vi er uenige om enkeltsituasjoner- og spillere.
post liked by: Schmeichel
User avatar

selje
Posts: 139
Joined: 16 Oct 2021, 22:16
Liker gitt: 40
Liker mottatt: 399

Selvsagt er ethvert hjørnespark mot United potensielt farlig, og spesielt på overtid. Vi har ikke akkurat fremstått som et lag med full konsentrasjon når det nærmer seg slutten av kampene denne sesongen. Men overrasket kan vi vel ikke være over at Rashford er lat i presset, føler det skjer til stadighet :hah:
post liked by: 10Hag, Tringe, Schmeichel
User avatar

Jan Erik
Posts: 2493
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7727
Liker mottatt: 8112

@10Hag Sammenligningen er jo at jeg syns det Bruno gjorde, er verre. Da har vi faktisk kontroll på ballen. Men greit nok. Onana syns jeg kommer for langt ut, og gjør egentlig ikke et forsøk på å se hva som skjer, men går ut i Schmeichel-stjerne uten den helt store planen. Avslutningen var jo ikke all verden, så han kunne reddet den ved å bli stående lenger inne. Men det er ikke lett å forutse, så han måtte vel bare agere. Men en mer kald keeper hadde muligens blitt stående der.
post liked by: 10Hag, Andtho01, Tringe, Buchan
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889

@Jan Erik: Skjønner hva du mener, men er uenig.

Man kan ikke forhåndsbestemme om man skal gå ut eller ikke bestemt etter hvordan en potensiell avslutning vil se ut. Man forholder seg til at en avslutning kommer, uten å vite noe om kvaliteten. At avslutningen blir god eller dårlig er nærmest umulig å kalkulere på forhånd.

Så for en keeper vil det være helt naturlig å gå ut og sette en form for håndballstjerne der. Det optimale er å angripe ball i fot før en avslutning kommer om mulig, men det er dessverre ikke innen rekkevidde her.

Blir han stående, blir det enda enklere å treffe mål. Altså er å bli stående det verste valget han kunne tatt. Hvorvidt det blir mål eller ikke, er mindre relevant. Selv om man tar rett valg, går det ikke alltid veien uansett.

Hvis Schmeichel hadde bommet på sin famøse stjerne mot Inter, hadde det fortsatt vært rett valg av ham å gå ut slik.

@selje: Enig. Tenker og at det er helt naturlig å anse hjørnespark imot i denne kampsituasjonen som potensielt spesielt farlig. Trenger ikke engang kalle det potensielt. Dødball i mot når man leder knapt på tampen av en kamp er alltid sterkt uønsket, nettopp fordi det er farlig. Å la en spiller forsere første ledd fullstendig gratis likeså.
post liked by: Jan Erik, Schmeichel
User avatar

King Eric
Posts: 59
Joined: 04 Dec 2023, 19:08
Liker gitt: 76
Liker mottatt: 364

For å sette det litt på spissen så føles ofte en seier som et tap når man leser kamptrådene her inne. Tenker da spesielt på etter at dommeren har blåst av. Mulig jeg er på villspor her, men det er ofte fascinerende hvor mye negativt vi klarer å hoste opp. Motsatt så er det sjelden det er noe særlig fokus på det som er bra. Højlund er i scoringsform. Fokus på det? Ikke stort. Vi har en 18 åring på midten som imponerer. Ikke mye fokus.

Som sagt, setter det på spissen, men tenker å gjøre noe med det. Etter hver kamp, seier eller tap, skal jeg finne tre positive ting vi kan ta med oss. Noen som er med?
post liked by: Jan Erik, Pancho P, Rød Pølse, Belfastboy, Pink Final, Buchan, alfen74
User avatar

Jan Erik
Posts: 2493
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7727
Liker mottatt: 8112

@King Eric, god idé. Jeg er med. Jeg kan godt være en av de som var litt for negativ i går, men jeg trenger en solid seier snart. 90 minutter med gladfotball. Men skal fokusere på det som er bra når vi spiller Fulham fullstendig trill rundt til helgen.
post liked by: King Eric, Rød Pølse, Belfastboy, Pink Final, Pancho P, Buchan
User avatar

King Eric
Posts: 59
Joined: 04 Dec 2023, 19:08
Liker gitt: 76
Liker mottatt: 364

@Jan Erik Kritikk er ingen imot, men det blir kjedelig når det er så og si eneste fokus.

Men det er kanskje prisen vi betaler for årene med Sir Alex, og ubrukelig eierskap siden 2005.
post liked by: Jan Erik, Belfastboy, Pink Final, Pancho P, Buchan
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889

Synes kamptrådene har mange positive kommentarer på det som er positivt, selv i kamper vi taper. Og selv fra brukere som er taktisk disponert og kanskje mer kritiske eller analytiske av den grunn. Det er flere her som liker å analysere, og som jeg synes gjør det veldig godt og interessant slik at jeg gleder meg til å lese deres refleksjoner, selv om det ikke nødvendigvis alltid er så positivt. Gode prestasjoner får alltid gjentakende skryt i kamptrådene, uavhengig resultat. Hvis man ikke finner det positive som nevnes, tenker jeg at man leser det man vil lese.

Det fine med kamptrådene er at de er en sannferdig refleksjon av hvordan fans reagerer på hvordan United spiller og fremstår som lag. Det er ikke kun resultatet som er viktig for alle, og det er helt greit og forståelig.

Så tenker det er helt innafor å la alle kommentere kamper slik de vil, så lenge det ikke er hets og ulovligheter. Det eneste som blir kunstig for min del er når man skal pålegge andre å reagere som en selv.
Last edited by 10Hag on 19 Feb 2024, 19:15, edited 2 times in total.
post liked by: Jan Erik, RedTrafford, Ryder, Pancho P
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3946
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17270
Liker mottatt: 11029

RedTrafford wrote: 18 Feb 2024, 19:32
Mange som fortjener kritikk idag.
Fremhever Mainoo og Højlund i stedet👍
Og der ble jeg frikjent😅
post liked by: 10Hag, Rød Pølse, Jan Erik, Pink Final, Pancho P, Buchan
Post Reply