(PL) Luton Town - Manchester United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.

alfen74
Posts: 53
Joined: 14 Aug 2022, 04:08
Liker gitt: 144
Liker mottatt: 256

Av de elleve som startet for United, synes jeg det kun er Højlund, Mainoo og Varane som kan være fornøyde med egen innsats. I tillegg var det et godt innhopp av Evans. Merkelig at vi hadde en hel uke å forberede oss på til denne kampen, men ikke fikk til bedre spill. Onana begynte vel å hale ut tiden før halvtimen var spilt. Men tre poeng smaker godt, selvsagt. Det sies at å være fotballsupporter gjerne er 80-90% lidelse, og det var det sannelig i dag. 
post liked by: Jan Erik, Belfastboy, Andtho01, Rød Pølse, RedTrafford, messilingard, Pink Final, Blodfink
User avatar

Andtho01
Posts: 1137
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 3519
Liker mottatt: 3652

Seier er en seier.. Håper vi kan spille 90 gode minutter hjemme mot Fulham som ikke er i knallgod form om dagen
post liked by: Jan Erik, Belfastboy, RedTrafford, 28FPellistri, Rød Pølse, messilingard, Pink Final, Blodfink
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2072
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9150
Liker mottatt: 8414

Fantastisk start på kampen, hårreisende siste halvtime av første omgang. Da får vi Ross Barkley til å se ut som verdensklasse. Bedre i andre omgang og vi bør selvsagt ta livet av kampen med de sjansene vi skaper.

Nok en gang viser vi manglende evne til å diktere tempo og styre kampen. Evans var en klar oppgradering av Maguire, Mainoo gjør en god match og Højlund er i fyr og flamme 🔥

3 livsviktige poeng, men fortsatt mye å jobbe med på treningsfeltet...
post liked by: Andtho01, messilingard, Jan Erik, Blodfink, Belfastboy, Pink Final, RedTrafford, King Eric
Football, bloody hell!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2495
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7736
Liker mottatt: 8120

@Rød Pølse, ja, men jobber de med det? Eller er det bare det samme som gjentas og gjentas? Som ikke fungerer?
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

Jan Erik wrote: 18 Feb 2024, 19:24 Og så slår vi inn? Herre...
United's frispark og cornere brukes stort sett til å gi Luton muligheter på tampen ja.

Jeg begriper det ikke.

Fornøyd med seier, men om United klarer å bli nr 4 med slikt spill ut sesongen sier det mye om Villa og Spurs.

Men nå er racet i gang i hvert fall.
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Spirograf1
Posts: 110
Joined: 02 Dec 2023, 22:25
Liker gitt: 829
Liker mottatt: 461

3 positive fra denne:
  • 3 poeng
  • Højlund er en maskin
  • Positiv målforskjell!
post liked by: Andtho01, Rød Pølse, Jan Erik, Blodfink, RedTrafford, 28FPellistri, Belfastboy, Pink Final
User avatar

Jan Erik
Posts: 2495
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7736
Liker mottatt: 8120

@Blodfink Nei, det er så JÆVLIG naivt. Samme mot Wolves da vi ga de 3-3 på overtid. Tømmer oss på fremover på offensiv dødball. Helt idiotisk.
Last edited by Jan Erik on 18 Feb 2024, 19:46, edited 2 times in total.
post liked by: Blodfink, Rød Pølse, RedTrafford
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

Rød Pølse wrote: 18 Feb 2024, 19:39 . Da får vi Ross Barkley til å se ut som verdensklasse.
Han har vært sånn mot flere motstandere, nesten så han bør få en ny sjanse i en toppklubb. Latt meg imponere i de kampene jeg har sett.

Men enig i at alle på Luton får gode arbeidsbetingelser servert.
post liked by: RedTrafford, Andtho01, Rød Pølse, Pink Final, Tringe
LUHG!
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889

Skulle samle noen tanker etter kampen...

Men etter å ha lest gjennom kamptråden, ser jeg at de fleste begynner å bli enige om at vi evner ikke å diktere tempo og kontrollere kamper med ballinnehav og ro.

Var det @Blodfink som sa det? Vi ser ut som en Benny Hill-sketsj i fortfilm. Eller var det Chaplin? Uansett, vel beskrevet 😂 Vårt problem er ikke at ting går treigt, tvert imot. Det går altfor fort til at det er mulig å ha noe som ligner kontroll.

Siden vi spiller nærmest med vår beste 11er, så tenker jeg at dette er ikke godt nok fra Ten Hag. Utrolig blodfattig at vi kun evner å spille overgangsfotball mot Luton. Taktisk bunnivå.

Håper vi kan få tjent en god slant på å selge Rashford.
Og at midtbanen overhales kraftig, samt at man ser på alternativer til Bruno i enkelte kamper.
Garnacho føler jeg og mangler veldig mye før han er en vingtype et kontrollerende lag må ha; spesielt fysikk i duellspill og beslutningsevne med ball.
Vi har egentlig ikke noen vinger som er rette spillertyper, eller gode nok. Og vi spiller med en 10er som til tross for hvor mye han jobber og skaper, gir oss for lite kontroll og tempoføring. Og det svir, når dette er lagets største stjerner. Som betyr at vi mest sannsynlig vil ha nøyaktig samme problem neste sesong, om disse spiller like mye da.

Alt for lite kontroll. Kaotisk fra start til slutt, utenom de første minuttene hvor vi er gode. Selv ikke en tidlig 2-0 ledelse kan skjule hvor taktisk endimensjonal vi er.

Tar de 3 poengene, og at vi er inne i en slags poengfangstperiode. Men det er åpenbart at det rent spillemessig ikke er bærekraftig over lengre tid.

Er glad på vegne av de som finner stor glede i å vinne i dag. Klarer det ikke helt selv. Uansett hvor mye jeg prøver, tenker jeg på hvordan jeg hadde reagert om United var mitt ansvar. Og hadde jeg vært Ten Hag, hadde ikke dette vært en forestilling som gav meg noe god nattesøvn. Tipper vi klarer å karre oss til topp 4, men ser lite grunn til begeistring for neste sesong, om ikke vi snart ser oss rundt etter ny manager, eller overhaler spillertroppen og selger unna ett par profiler.
post liked by: RedTrafford, Jan Erik, messilingard, Lingard, Tringe, Blodfink

Deleted User 430

RedTrafford wrote: 18 Feb 2024, 19:32 Spillemessig ufortjent seier.
Litt strengt, kanskje?
Greit nok at det er mye innsats og intensitet hos Luton, men de skaper strengt tatt fint lite. Ja, de har ballen mer enn oss, men det er vel også det..?
Vi kunne, og burde, ha scoret 4-5 i dag. Luton burde, strengt tatt, ikke ha havnet på scoringslisten i det hele tatt.

Vi var veldig åpne og kaotiske, men likevel ikke dårlige nok til at det var en ufortjent sier, i mine øyne.
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Buchan, King Eric, RedTrafford, Rød Pølse, Tringe
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7616
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27329
Liker mottatt: 17826

Vi skaper jo masse sjanser med den direkte fotballen vår.
Så helsvart er det på langt nær nei.

Kan tillegge at sånn vi spilte de første 10 er sånn jeg håper vi skal framstå på regelmessig basis.
post liked by: Belfastboy, Buchan, King Eric, RedTrafford, Rød Pølse, Tringe
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Jan Erik
Posts: 2495
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7736
Liker mottatt: 8120

@10Hag, vi spiller 4 3 3 nå. Ihvertfall sånn jeg ser det. Det største problemet for meg er avstanden mellom Mainoo/Bruno og Casemiro, evt de 5 bakerste og Mainoo/Bruno. Det blir alt for enkelt for veldig begrensede lag som Luton å styre spillet. Men det er en taktisk ting, eventuelt at de spillerne vi har ikke evner å gjennomføre det ten Hag EGENTLIG vil. For han var ikke fornøyd i intervjuet etter kamp, og det kom greit frem at det var mye de samme tingene han var misfornøyd med. Så hvem vet? Enten er taktikken feil, og da er det feil mann som er trener. Eller så må vi ha 4-6 nye spillere inn, og da blir det relativt dyrt...
post liked by: 10Hag, Tringe, Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7616
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27329
Liker mottatt: 17826

Vet ikke helt om jeg egentlig gidder.
Men de spillerne som faktisk kommer til sjanser og skaper noe er da visselig Højlund, Rashford, Fernandes og Garnacho.
Legg på Mainoo så har vi fem gode spillere der.

Neida, vi gjør ingen god match, men at alt liksom er helsvart og at ‘alle’ skal selges igjen og manager sparkes…ok.
post liked by: Buchan, King Eric, Belfastboy, Rød Pølse
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

En forklaring på manglende kontroll er at Martinez er ute. Han er ekstremt viktig for roen med ball i de bakre rekkene. I dag så virket det også om at vi skulle slå langt for å jage baller, problemet er at ingen spisser orker jage i 90 minutter på baller som bare blir slått opp. Også skal det sies at vi sløser enormt med sjanser i dag. Hvorfor vi ikke kan skyte alene med keeper er for meg en gåte.

Når det gjelder spillere så er jeg ikke i tvil om at Højlund, Garnacho og Mainoo er brikker vi bør bygge rundt. Vi trenger spillere som kan dra av en mann og Garnacho er en av ligaens beste på akkurat dette etter min mening. Så må han riktignok få tid til å lære og tilpasse spillestilen sin slik at han unngår de verste feilene. Jeg beholder også gjerne Bruno og Martinez. De spillerne jeg derimot begynner å bli skeptisk til er Rashford og Casemiro som jeg egentlig sliter litt med å se hvordan de forsvarer lønningene de mottar. Rashford irriterer meg enormt, ingen tvil om det. Også er jeg skeptisk til ten Hag, men jeg tenker samtidig at det nye sportslige apparatet må få finne ut av ting før vi ser på hans posisjon.
post liked by: Jan Erik, 10Hag, Tringe, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Jan Erik
Posts: 2495
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7736
Liker mottatt: 8120

@Pink Final, da er taktikken feil, og de må jobbe videre med å 'stramme det opp'. Det tror jeg ten Hag mener selv også.

Så er ikke problemet å skape sjanser sånn sett. Det er å unngå å bli spilt gjennom kamp etter kamp. Man kan godt si at det er mange som sliter mot Luton, men vi sliter med å stenge lag ute nesten hver eneste kamp. Selv mot Newport så vi til tider litt bakpå ut.
Last edited by Jan Erik on 18 Feb 2024, 22:00, edited 1 time in total.
post liked by: messilingard, Pink Final, Rød Pølse, Blodfink
Post Reply