(PL) Luton Town - Manchester United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

King Eric
Posts: 59
Joined: 04 Dec 2023, 19:08
Liker gitt: 76
Liker mottatt: 365

Den dagen jeg ikke finner glede i en seier slutter jeg å være United fan. Forstår ikke tankegangen, men er kanskje i mindretall her inne.

Gleder meg over en 18 åring som herjer på midtbanen, en danske som dundrer inn mål og et angrep som skaper sjanser.
Så vet jo alle som ser kampene at vi har våre utfordringer. Trenger ingen dyp analyse for å se det.
post liked by: messilingard, Belfastboy, Buchan, Rød Pølse, Jan Erik, Pink Final
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

Jeg tenker at det bør være lov å være glad for resultatet og skuffet for prestasjonen. For prestasjonen var etter min mening langt under pari mot et lag som kjemper hardt, men som det skal være mulig å dominere mer enn hva vi klarte.

Men ja, jeg gleder meg over resultatet, Højlund og Mainoo. Det er brikker vi bør bygge laget rundt sammen med Garnacho og Martinez etter min mening.
post liked by: red, Buchan, 10Hag, Rød Pølse, RedTrafford, Jan Erik, Pwint, Tringe, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2044
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7566
Liker mottatt: 4336

Ingen stor kamp nei, men United vinner etter min mening helt fortjent på en vanskelig bortebane, at de ikke scoret flere mål er smått utrolig. Burde vunnet denne kampen med god margin.
Endelig fått inn en seiers rekke.
Har fulgt United i over 50 år, og kommer aldri til å ikke glede meg over en seier.
post liked by: King Eric, Belfastboy, Rød Pølse, RedTrafford, Jan Erik, Pwint, Pink Final

Deleted User 661

Det er nok noen her inne som ikke gleder seg over seier @King Eric fordi de rett og slett ikke ønsker at United vinner. Ingen tvil om at det er mye morsommere å kritisere og slenge dritt, da blir det liksom ikke det samme når vi vinner kamp etter kamp.
post liked by: King Eric, Belfastboy, Pink Final
User avatar

Ryder
Posts: 4711
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2629
Liker mottatt: 10739

Vi skaper tross alt ganske mange enorme sjanser, og skal strengt tatt score to-tre til (selv om begge de vi fikk var av det heldige slaget) og vinner fortjent til slutt. Flere av kontringene, spesielt etter pause, er av ypperste merke.

Det er defensiven som bekymrer meg mest. Ja, Luton har vært nære på mot flere topplag i år, men antallet avslutninger de hadde mot oss var MYE større enn de hadde mot Arsenal, City, Liverpool osv.
Få av dem var virkelig farlige, men det skyldes mer tilfeldigheter enn godt defensivt spill av oss. Vi kan ikke forsette å pådra oss 20-25 avslutninger imot i kamp etter kamp. Plutselig møter vi ei angrepsrekke som har kvalitet og som har dagen. Da kan det fort bli mange mål i sekken.

ETHs løsninger rundt dette med restforsvar imponerer meg definitivt ikke. Vi ser heller ikke synlige endringer eller synlige forsøk på det. Da må en nesten bare gå ut fra at det er dette som er planen…
Last edited by Ryder on 19 Feb 2024, 08:43, edited 1 time in total.
post liked by: 10Hag, messilingard, RedTrafford, Jan Erik, Pwint, Pink Final, Buchan, Rød Pølse, Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7616
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27329
Liker mottatt: 17825

Enig i at vi er hullete defensivt og er for lite kompakte.
Mer strukturelt enn enkelt spillere synes jeg.
Om det er én spiller som skuffer litt så er det Casemiro.
For treg rett og slett, både med og uten ball.

Og jo, vi har faktisk problemer også med tempo.
Det er riktig at vi slår mye på første touch og på første bevegelse.
I veldig mange andre faser av spillet er vi for trege.
Vi må ikke roe enda mer ned uten ball, det blir helt feil i min bok.
Opp med tempo på spillere uten ball, mere og flere bevegelser.
post liked by: Belfastboy, Buchan, Rød Pølse, Lingard, RedTrafford, Andtho01, Jan Erik, Pwint, Ryder
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Jan Erik
Posts: 2495
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7736
Liker mottatt: 8117

@StretfordEnd, den der er jeg helt uenig i. Jeg tror alle ønsker at vi vinner, men etterhvert også på en måte som kan gjøre at vi får troen på at det kan vedvare. Resultater kan man altså få, men vedvarende suksess får man bare om man spiller bra fotball. For meg begynner det med å få defensiv kontroll, og noe så enkelt som å ikke slå inn på et hjørnespark når man leder på overtid. Da ber man om å få brudd imot. Så samle midtbanen litt (da beskytter man Casemiro mer), vær litt mer kyniske, og få kantene til å jobbe helhjertet bakover. Da har vi kommet et godt stykke på vei. Så kan vi bli bedre på å kontrollere kamper med ball etterhvert, samtidig som vi tar overgangene når det er mest fornuftig. Vi MÅ ikke ta alle overganger når vi leder 2-0 f eks.
post liked by: Andtho01, Pink Final, Buchan, Rød Pølse, 10Hag, Tringe, Blodfink, RedTrafford, Spirograf1, Ryder, Pwint
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7616
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27329
Liker mottatt: 17825

Tror ingen mener vi spiller en god match @Jan Erik.
Ganske enig i det meste du skriver her i kveld.
————
Edit: Det følgende er ikke til deg, måtte skyte inn det, for det kunne se sånn ut før jeg editerte.

Men at vi skal selge Rashford, at Garnacho ikke er god nok, hvile Fernandes - jeg er så uenig som det går an å bli.
Men sånn er vel supporter livet, ulike meninger.
Vi skaper jo MASSE sjanser.
Det er defensiv struktur vi mangler først og fremst.
post liked by: Jan Erik, Buchan, Rød Pølse, Ryder, Pwint, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2744
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2918

Godt med seier og tre poeng, men det er helt utrolig å se hvor vanskelig vi gjør det for oss selv.. og med den drømmestarten til og med.
Jan Erik wrote: 18 Feb 2024, 19:24 Å vinne det hjørnesparket var viktig.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Og så slår vi inn? Herre...
Dette var faktisk helt utrolig å se på. Etter 92 minutter fikk vi corner og da var det altså bare 2 minutter igjen av ordinær tid.

Hvor mye kan egentlig et bunnlag ha ballen og skape trøbbel for oss på så kort tid, spør man seg selv.

92:31 tok Bruno en kort corner til Amrabat - bare 90 sekunder igjen.

92:38, 7 sekunder senere!!!!! og Kaminski har ballen i fast grep etter en horribel avgjørelse av Bruno. Innlegg / skudd som gikk midt på mål.

Han burde punktert kampen (eller hvertfall økt ledelsen) tidligere, også holder han på slik helt på tampen. Det er laaaangt ifra godt nok.

Nå er det selvfølgelig flere som burde gjort en bedre jobb i dag, men følte bare for å nevne akkurat denne situasjonen da det var ekstremt urutinert av kapteinen vår. Det er noe man kunne forventet av Rashford eller Garnacho, men ikke Bruno..

Nå begynner vi virkelig å nærme oss Spurs, og veien opp til 4. plassen og Aston Villa er ikke veldig lang, den heller. Det blir en spennende tid fremover, men jeg er redd 4. plassen blir litt for tøff mtp at vi sikkert må klare oss uten Shaw også en stund fremover.
post liked by: Jan Erik, 10Hag, Tringe, RedTrafford, Blodfink, Pwint
User avatar

Jan Erik
Posts: 2495
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7736
Liker mottatt: 8117

@Pink Final, selv jeg som er en stor fan av Bruno ser at han sliter litt nå. Men han kommer igjen. Garnacho skjønner jeg ikke at noen kritiserer. Han er 19. Hva faen venter folk? Rashford? Der er jeg mer delt. Ingen krise om han benkes eller blir solgt. Men det må være for mye penger. Men helt greit om han blir også, men han må bli en enda bedre lagspiller.

Ja, struktur og taktikk må strammes opp. Vi har mange brukbare/gode spillere. Det BURDE være bedre. Men jeg håper ten Hag lykkes. Jeg vil ikke skifte ham ut, om han ikke selv innser at dette ikke går. Evt at Bayern tilbyr ham jobben, og at han av en eller annen grunn vil dit selv...
Last edited by Jan Erik on 18 Feb 2024, 23:17, edited 1 time in total.
post liked by: 10Hag, Tringe, RedTrafford, Blodfink, Pwint, Pink Final
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2071
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9145
Liker mottatt: 8414

10Hag wrote: 18 Feb 2024, 21:03 Håper vi kan få tjent en god slant på å selge Rashford.
Og at midtbanen overhales kraftig, samt at man ser på alternativer til Bruno i enkelte kamper.
Garnacho føler jeg og mangler veldig mye før han er en vingtype et kontrollerende lag må ha; spesielt fysikk i duellspill og beslutningsevne med ball.
Vi har egentlig ikke noen vinger som er rette spillertyper, eller gode nok. Og vi spiller med en 10er som til tross for hvor mye han jobber og skaper, gir oss for lite kontroll og tempoføring. Og det svir, når dette er lagets største stjerner. Som betyr at vi mest sannsynlig vil ha nøyaktig samme problem neste sesong, om disse spiller like mye da.
Vi har allerede gått noen runder om både Bruno og Rashford. Der har jeg ikke så mye mer å tilføre enn det jeg har gitt uttrykk for tidligere. Man må få mene det man vil. Jeg vil bare komme med min mening om yngstemann i angrepsrekka:

Selvsagt har Garnacho en vei å gå. Det er helt naturlig og det tror jeg også han er klar over selv. Han er 19 år og er ikke en godt voksen tømmerhugger, slik Rooney var på samme alder.

Stegene han har tatt de siste par årene indikerer at han jobber hardt for å forbedre seg. Han har langt på vei sørget for at høyrekanten ikke lenger er en problemposisjon. To av de tre siste månedene har han blitt kåret til månedens Unitedspiller, men vi må også forvente at prestasjonene svinger for spillere som nettopp har blitt kjønnsmoden. Gutten spiller med hjertet utenpå drakten og har tidvis vært sensasjonell denne sesongen.

Er åpen for at vi trenger en overhaling av stallen når vi nå etter alt å dømme får en mer kompetent sportslig ledelse, men jeg blir sjokkert hvis man ikke velger å satse videre på Garnacho.
post liked by: Andtho01, Jan Erik, Buchan, RedTrafford, Tringe, Blodfink, Pwint, Pink Final, Belfastboy
Football, bloody hell!
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3612
Liker mottatt: 4889

Har trua på Garnacho, altså. Han er ung. Sier jo bare at jeg mener han mangler mye mtp fysikk og valg som tas, som er normalt for en så ung spiller. Selv Mainoo er langt fra ferdigutviklet som spiller, og kommer til å forbedre seg massivt om utviklingen fortsetter. Ikke kriminelt å påpeke det, og det betyr i hvert fall ikke at man ønsker Garnacho solgt. 😄

Det jeg har ment om Rashford i mange år, ser jeg ukentlig flere og flere nå også mener. Er plutselig ikke tabu å mene vi bør selge ham for en god pris. Til og med mange her inne mener det nå.

Bruno er en langt mer vanskelig spiller å diskutere. Og han deler også fanbasen. Jeg ser begge sidene. Heller fortsatt dit at jeg mener han spiller alt for mye, og at det er helt innafor å mene at han bør kunne benkes i enkelte kamper. Ikke kun for å hvile ham, men også av taktiske årsaker. Er nok ikke mange her inne som er enige i det pdd, forståelig nok. Men jeg tror at flere også her vil tenke likt om ett år. Så får vi se, tar gledelig feil. Det betyr penger spart, og at jeg har en ny spiller å glede meg over. Vinn-vinn uansett.

Min mening er fortsatt at vi trenger 3 spillere på midten som tar bedre vare på ballinnehavet og roer ned tempo når vi har ballen. Bruno er først og fremst ikke en slik spiller, han trives best med at vi spiller på raske overganger. Og jeg tror at Rashford ikke kommer til å være en del av et United som vinner ligaen.

Argumentet om hvem som står bak sjansene våre... Jeg forstår det, men synes ikke det er så viktig. Vår taktikk er bygd på at disse spillerne hele tiden skal mates og spille på overganger. Selvfølgelig er de da involvert i det meste vi skaper, all den tid vi ikke legger opp til at noe annet er mulig. Og skapes det nok til å vinne ligaen slik? Ikke i nærheten.

Vi scorer i snitt flere mål når Rashford ikke spiller. Og jeg er ganske sikker på at vi hadde klart å score ca. 2 mål i snitt per kamp uten Bruno også. Så som sagt, argumentet om hvem som skaper sjansene er ikke så viktig for min del. Vi scorte ikke noe mindre mål med Weghorst på banen. Hvordan laget fungerer taktisk trumfer enkeltspilleres bidrag, etter mitt skjønn. Og det betyr langt mer for meg at laget spiller bra som helhet, enn at enkeltspillere utmerker seg.

Så om vi skal fortsette å være et kontringslag som årlig kjemper om å havne mellom 4-2. plass, then by all means, da synes jeg Rashford (og muligens Bruno) passer godt. Vi vinner ikke ligaen ved å kontre, selv om det gir oss en god del sjanser i enkelte kamper.

Vær gjerne uenig, eller latterliggjør om det får en til å føle seg bedre 😄 Men det er bare min mening. Og jeg gjentar den ikke mer enn motsatte meninger gjentas. 👌 Og til de som lar seg irritere over hvordan noen kan finne på å reagere ulikt på en kamp, så viser jeg til det @Jan Erik skrev:
Jan Erik wrote: 18 Feb 2024, 22:55 @StretfordEnd, den der er jeg helt uenig i. Jeg tror alle ønsker at vi vinner, men etterhvert også på en måte som kan gjøre at vi får troen på at det kan vedvare. Resultater kan man altså få, men vedvarende suksess får man bare om man spiller bra fotball.
post liked by: Jan Erik, RedTrafford, Tringe, Andtho01, Blodfink, Pwint
User avatar

selje
Posts: 139
Joined: 16 Oct 2021, 22:16
Liker gitt: 40
Liker mottatt: 399

Deilig med seier, selv om vi burde vunnet mer komfortabelt mtp spolerte 100% sjanser utover. Ikke en god kamp, men utrolig digg at vi får 3 poeng. For noen mnd siden hadde en slik kamp endt med 3-2 seier til Luton.. Højlund var en gigant i dag, særdeles skuffet over både Bruno og Casemiro. Men velger å heller nyte seieren for en gangs skyld enn å klage over dårlig spill 😁

PS. Men jeg lot meg begeistre av Chong. Han fant konstant ledige rom mellom midtbanen og forsvaret vårt, og var en trussel på venstresiden (spesielt i førsteomgangen). Jeg synes Luton ble betydelig svakere offensivt når de tok ut Chong og stusset litt over det byttet.
post liked by: Blodfink, Rød Pølse, Pwint, Jan Erik, Pink Final, Belfastboy
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14626
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23311
Liker mottatt: 19276

10Hag wrote: 18 Feb 2024, 21:03 . Eller var det Chaplin
hehe, til tider trodde jeg streamen min klikka tempomessig. Noen andre skreiv noe om Benni . Det var jo heseblesende og totalt vanvidd til tider. Jeg så kampen periodevis pga jobb, fikk med meg 70% prosent tenker jeg. Og det meste av det var veldig komisk å se på. Det er ikke kritikk, det var bare sånn det så ut. Knall og fall, fadeser og fortvilte ansiktssutrykk etc. :hah:

Det skal mye til som tidligere nevnt å klare 4.plass med slik "taktikk" ut sesongen? Kan ikke forstå annet. Men for all del, vi har tatt sjumilssteg mot topp 4 i 2024. Og det med flere omganger svakt spill. Men det går det, så lenge de andre laga er enda verre.

Men ønsker jo litt mer style a la de vi skal kjempe mot, (de beste laga i verden), en fin mix, det ene utelukker sjeldent (eller aldri) det andre...Kjør gjerne overganger og spill direkte, men det blir feil om motstander gjør akkurat det samme mot oss, når de vil, og uansett hvilket lag vi møter. Det er for dårlig av en storklubb.

Det er sånt som er greit på løkka eller i 5.div synes jeg.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
selje wrote: 19 Feb 2024, 00:21 . Men jeg lot meg begeistre av Chong.
Hyggelig at du og andre nevner ham. Jeg har trua på'n. Han har noen meget gode kvaliteter, og han ble avskrevet alt for fort i United kanskje.
post liked by: Rød Pølse, Pwint, 10Hag
LUHG!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2071
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9145
Liker mottatt: 8414

Det blir spennende å se hva vi gjør til sommeren. Vi har en stall som åpenbart ikke er god nok til å kjempe om ligatittelen. Jeg mener at det er naturlig å tilføre mer kvalitet, i tillegg til de som allerede spiller mye. Ingen bør ha klippekort, men de fleste fra dagens startellever har ferdigheter som kan være nyttige i en lang sesong.

Dersom jeg skal peke på enkeltspillere i førsteelleveren, mener jeg Varane, Casemiro og Maguire er de som bør være nærmest å bli solgt. Det handler først og fremst om skadehistorikk, alder, ferdighetsregister og lønn. Varane har vel en kontrakt som går ut til sommeren, så da handler det om man vil utløse opsjonen på et ekstra år eller ikke.

Så er det selvsagt ikke bare å selge spillere som har en god kontrakt. Det er tre parter som skal bli enige, og forhandlinger er ofte kompliserte. Det hjelper forhåpentligvis å ha en kompetent ledelse.

Vi trenger nærmere 20 mann som reelt kan kjempe om en startplass og så bør vi ha noen unggutter som kan sørge for ytterligere konkurranse. Jeg tenker at det er mest hensiktsmessig å bytte ut spillere som ikke vurderes som god nok til å spille fast. Så kan det være at man får et bud på en spiller som er for godt til å avslå, men det er kanskje ikke så veldig sannsynlig.

Ellers har jeg ikke et brennende behov for å selge den eller den, vi har uansett ikke bruk for stjernespillere som ikke vil kjempe om en plass på laget.
post liked by: Blodfink, Pwint, 10Hag, Pink Final
Football, bloody hell!
Post Reply