Omar Berrada

Her kan man lage individuelle tråder for spillere og ledere i klubben.
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4433
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2862
Liker mottatt: 9446

The Athletic melder at City COO Omar Berrada blir ny CEO hos oss. Virker som en svært kvalifisert fyr som har vært en sentral del av City sin ledelse de siste årene. Tidligere jobbet i Barcelona. Om dette er standarden som INEOS skal følge videre så lover det godt. Neste post som blir spennende å se er hvem som blir Sporting Director evt Head of Recruitment.

post liked by: Pwint, Cola2, 10Hag, King Eric, Belfastboy, Andtho01, RedTrafford, Buchan
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

King Eric
Posts: 59
Joined: 04 Dec 2023, 19:08
Liker gitt: 76
Liker mottatt: 363

Såpass!? Hvis det stemmer er det jo et skikkelig "statement" fra Sir Jim og vår nye sportslige ledelse.
Spennende!

Edit: City bekrefter at han forlater klubben! Oi!
post liked by: Belfastboy, Andtho01, messilingard, RedTrafford, Pwint, Buchan
User avatar

10Hag
Posts: 1497
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3608
Liker mottatt: 4881

Det ser ut til at dette stemmer, ja. Pangstart på Ratcliffe-æraen?
post liked by: Andtho01, Pwint, messilingard, RedTrafford, MektigeTHOR
User avatar

King Eric
Posts: 59
Joined: 04 Dec 2023, 19:08
Liker gitt: 76
Liker mottatt: 363

Bekreftet av klubben. Det skjer ting, gitt.
post liked by: Belfastboy, MektigeTHOR, Pwint, Buchan
User avatar

Andtho01
Posts: 1108
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 3427
Liker mottatt: 3588

https://www.manutd.com/en/news/detail/m ... nuary-2024
Dette her blir bra for eit statemant fra INEOS dette her kan bli sykt bra og gøyt å følge videre :heart:
post liked by: Belfastboy, MektigeTHOR, Spirograf1, Pwint, Buchan

Mr H
Posts: 467
Joined: 16 Mar 2022, 15:18
Liker gitt: 109
Liker mottatt: 1377

"The club is prepared to put football and performance on the pitch back at the heart of everything we do"

Det er musikk i mine ører.
post liked by: Belfastboy, MektigeTHOR, Tringe, Spirograf1, Pwint, Buchan
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 933
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 121
Liker mottatt: 829

Hva vet han om disse 115 (eller hvor mange det er) tiltalene? Nok til at det kan lønne seg å bytte beite?
post liked by: Andtho01, Blodfink, RedTrafford, Belfastboy

MektigeTHOR
Posts: 479
Joined: 02 Nov 2021, 23:43
Liker gitt: 837
Liker mottatt: 1301

For tidlig å ta av men det er jo lov å drømme!

Om utviklingen innad i klubben først og fremst utenfor banen fortsetter så kanskje vi står ovenfor noe stort igjen.
Om United igjen etablerer seg som en topp klubb i form av å vinne de største titler så vil nok millioner av supportere verden over stille seg en del spørsmål.

Hva ville skjedd om Ratcliffe tok over den gangen han prøvde å ta over klubben for første gang.
Ville vi sluppet Glazer.
Ville klubben ha holdt seg på toppen gjennom disse magre årene.

Eller var ikke Ratcliffe klar for det da han på det tidspunktet hadde mindre erfaring innenfor sportsligledelse osv.

Jeg stiller spørsmål jeg ikke veit svarene på, men går dette på lengre sikt dit jeg begynner å tro det går så vil garantert disse spørsmål dukke opp for millioner av supportere i årene som kommer.

Først må riktignok klubben bli giftfri så lære å gå på nytt vel og merke. Sånt kan skje den beste selv i voksen alder.
Det blir spennende å følge den reisen klubben i våre hjerter nå legger ut på.
post liked by: Pwint
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2902
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13502
Liker mottatt: 8674

Virker veldig bra. Men har han jukset på masteroppgaven? Noen som har sjekket det? 😂

Men seriøst, dette virker faktisk ekstremt lovende. Gjør det ikke akkurat verre at han ble hentet fra city.
post liked by: Tringe, RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14624
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23310
Liker mottatt: 19269

RaoulDuke wrote: 20 Jan 2024, 23:31 Hva vet han om disse 115 (eller hvor mange det er) tiltalene? Nok til at det kan lønne seg å bytte beite?
Et greit poeng der. Både vært kommersiell sjef og COO i City, og 8 år i Barca før det. Klubber som vel ikke er kjent for helt rent mel i posen...

Men nettverkene i toppen av diverse arenaer, bl.a fotball, leker nok godt sammen.

Satser jo på at Berrada er totalt uvitende om eventuelle lovbrudd. Men sjansen for dette er vel ikke kjempestor.
post liked by: RedTrafford, Jan Erik
LUHG!
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4433
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2862
Liker mottatt: 9446



Interessant å høre hva Berrada og Txiki Begiristain snakker om her. Spesielt dette med risiko og balanse er musikk i mine ører. Forhåpentligvis så vil dette syntes i fremtidige handler hvor alder, skadehistorikk eller historie om dårlig mentalitet også vil syntes i form av at prisen blir lavere for å reflektere risikoen.

Jeg har tidligere sagt at man ikke skal ta sorger eller seire på forskudd, men det er vanskelig å ikke bli optimistisk når vi henter noen med en såpass god CV fra en organisasjon som presterer på et skyhøyt nivå (lovlig eller ei). Må nesten også si at jeg syntes det er gøy med Berrada sine tidligere tweets. "Hated, adored, never ignored"!
post liked by: 10Hag, Cola2, RedTrafford, Andtho01, Pwint
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14624
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23310
Liker mottatt: 19269

Kompetansen hans er det sikkert ikke noe i veien med.

Jeg er avslappet, forholder meg helt fint til gråsonene (mild sagt) i toppfotballen.
Det er jo big corp. dette.

Men entusiastisk blir jeg ikke. Rimelig nøytral, forholder meg til det som skjer uten de største følelsene.

Gledelig om United blir konkurransedyktige, men kult om det skjer på reint vis. Men det er kanskje ikke mulig å gå etter boka, om konkurrentene ikke gjør det.
post liked by: Jan Erik, RedTrafford, 10Hag, Tringe
LUHG!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2461
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7653
Liker mottatt: 8011

Jeg tenker Berrada vet om, og har vært delaktig i, City sine eventuelle regelbrudd. Hvis ikke, var han ikke viktig nok. Det er jo en annen stilling han får i United enn de han har hatt i City. Forhåpentligvis blir det ikke delt ut personlige straffer i form av suspensjoner og annet til individer om City blir funnet skyldig. Ville vært relativt typisk at vi ble skadelidende av det. Ellers er det jo bare å håpe at han vet hva han driver med, og får skikk på sakene hos oss. Han hopper vel ikke akkurat etter Vegard Opaas?
Last edited by Jan Erik on 21 Jan 2024, 15:03, edited 1 time in total.
post liked by: 10Hag, RedTrafford, Blodfink, Tringe
User avatar

10Hag
Posts: 1497
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3608
Liker mottatt: 4881

Om ikke annet, så er det tydelig at han er en mann som verken sanksjonerer urimelige, ufortjente lønninger, salg av spillere langt under markedsverdi, og kjøp langt over.

Bare det i seg selv, er musikk i mine ører, og ca. 500 steinkast fra der vi har operert i godt over et tiår.
post liked by: Jan Erik, RedTrafford, Blodfink, Pwint, Tringe, messilingard
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3941
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17257
Liker mottatt: 11012

Med nye proffe folk i ledelsen, da kan vi vel forventet klubben kjører en tydelig plan som vil vises på banen da.
Signeringer etter en strategi som klubben velger seg ut (for der har vi noe å gå på :-| .
Det vil si på sikt kan vi skifte managere og fortsette den samme spillestilen pga at det er en klar plan på alt. Slippe å se gode spillere underpresterer pga at de ikke er den og den manager sin spiller osv. Med noen unntak da selvfølgelig.

Det vil jo selvsagt ta tid før gammelt rot er ute.
Men det gir jo en slags optimistisk håp en eller annen gang i framtiden uten å hoppe i taket av den grunn.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Angående de regelbruddene til City, finn en redelig mann i toppfotballen så er man god, tviler på han er født enda.
post liked by: 10Hag, messilingard, Blodfink, Jan Erik, Tringe, Pwint
Post Reply