(PL) Manchester United - Tottenham Hotspur

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

10Hag
Posts: 1497
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3607
Liker mottatt: 4879

Jepp, det kan jeg gjerne gjøre, og så kan jeg poste i kveld med nøyaktige tidspunkt.
Men da forventer jeg jo i det minste at du svarer og faktisk erkjenner resultatet, selv om du ikke liker utfallet.

Sist gang jeg tok meg skikkelig bry til å gå i sømmene og poste noe lignende, var i en video som gjennomgikk hvor ofte De Gea lot være å engasjere seg 1v1 gjennom en analyse av samtlige innslupne mål i løpet av 2020/21-sesongen. Den var grundig, og da lot du egentlig bare vær å svare. Så da er det klart at man oppfatter det jo som om at enkelte spillere rett og slett ikke skal kritiseres. Og hvis de skal kritiseres, må det være på noen forhåndsbestemte premisser. Det blir i alle fall oppfatningen.

Og igjen, man kan ikke henvise til Jan Eriks analyser som fasit. Det er veldig gode, men likefullt subjektive analyser, som ikke tar for seg alle aspekter ved spillet.

Men her snakker vi om en veldig enkel svart-hvitt analytisk prosess; Løper Rashford med ball rett inn i motstanderen? Det er enten ja eller nei, og ikke en subjektiv vurdering.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Så kan man ta den mer subjektive debatten som @Jan Erik peker til, etter man har fastslått om dette er reellt eller ikke. Den er og relevant.

Problemet nå, er jo at det er flere som rett og slett ikke ser ut til å observere noe som skjer.
post liked by: Tringe, MektigeTHOR
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2896
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13476
Liker mottatt: 8636

Ikke bare her Rashford skaper engasjement, men også i den human cesspit'en som er redcafé 😂 https://www.redcafe.net/threads/the-arr ... 045/page-6
post liked by: Rød Pølse
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Jan Erik
Posts: 2460
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7651
Liker mottatt: 8004

@10Hag, er det et stort problem at han går seg fast flere ganger i en kamp? Er det uvanlig for angrepsspillere? Gjør Rashford dette mer enn andre? Spiller det egentlig noen rolle om det er en eller fem ganger i en kamp, hvis han ellers produserer mål og assists/sjanser (som han har gjort de siste kampene, gjorde veldig lite av tidligere i sesongen)?
post liked by: Pwint, Pink Final, Belfastboy, Rød Pølse

28FPellistri
Posts: 446
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 468
Liker mottatt: 1565

Jan Erik wrote: 15 Jan 2024, 18:26 Jeg kommer dikkert til å angre på at jeg skriver dette, men det får nå være. Gudene skal vite at jeg har vært frustrert mange ganger over Rashford sin tilsynelatende mangel på vilje til å jobbe hjemover. Andre ting også, men spesielt det. Men likevel...

Angrepsspillere går seg fast. De skal gjøre noe mer enn å gi sikre pasninger, de skal utfordre og skape noe. Hvor mange ganger går Salah, Son og Grealish seg fast? Hva med å komme med noen tall? Selv om City og Liverpool er bedre lag, så er det en individuell spiller vi diskuterer. Og Guardiola og Klopp har vært der leeenge. Det kan godt hende Rashford er så egoistisk som noen sier, jobber dårligere hjemover enn alle andre kantspillere. Men kom med noe som backer det opp. Det viktigste delen i et lag er en dynamisk, teknisk, taktisk kapabel, fysisk sterk midtbane med spillere som dikterer kamper. Det har ikke vi. Da blir det vanskelig å evaluere enkeltspillere fremst i laget, fordi det blir vanskelig å dominere kamper. Før vi eventuelt får det på plass, vet vi ikke om Rashford har det som skal til for å være den kreative, spesielle spilleren som vinner kampene for oss. Jeg sier IKKE at det nødvendigvis er andre spillere sin feil når han tar feil valg, men han får lite hjelp av det som skal være 'motorrommet' i laget.
Det er et godt poeng. Angrepspillere skal angripe, de skal prøve å feile og gå seg fast fra tid til annen. Jeg vet mange er veldig frustrerte på i alle fall Salah på nettopp dette. At han også er alt for egoistisk. Grealish har alltid bare vært en dribler som skal dra på seg spillere og åpne opp rom, kan nesten banne på at det var hovedgrunnen til at Guardiola ville ha han i bestemte kamper. For å åpne mer opp sentralt til andre spillere. Son er kanskje den som er mest lik Rashford sånt sett i mitt hode i alle fall, men kanskje ikke så dype formdupper, men han også kan være "rive av seg håret" frustrerende spiller å se på til tider, men han har mere av det som er ankepunktet mitt mot Rashford i alle fall, han har også lagspillet i tillegg til egoismen.

Jeg digger at Rashford setter fart på og går rett på, men han bør lære seg mer når det er riktig å gjøre, og når det er mer riktig å spille ball, eller bare åpne opp rom for medspillere med sugne løp. Dette som vi ofte ser fra for eksempel Bernardo Silva eller også Son, som du brukte som eksempel tidligere.

Jeg syns det er merkverdig at Rashford ikke ha r hatt noen utvikling i spillet sitt, til det å ha spilt under så mange trenere. Det er alltid det samme, alltid de samme feilene som går igjen og igjen. Så vet jo alle at angrepsfotball er marginalt, og mye går på flyt og selvtillit, men der mange som sliter med formen kanskje gjør ting enkelt for seg selv for å bygge opp selvtillit igjen, så virker det som om når Rashford er i dårlig form, da skal han gjøre ABSOLUTT alt selv, da får han totalt tunnelsyn.
post liked by: Pwint, 10Hag, Blodfink, Tringe, MektigeTHOR
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Jan Erik
Posts: 2460
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7651
Liker mottatt: 8004

Enig i det, @28FPellistri, HVIS det stemmer at han alltid gjør det samme. Jeg syns han de siste ukene har sett mer ut som den 'gode' varianten, der han er mer på hugget og er mer distinkt i valgene sine
Scoringen mot Forest var iskald, f eks.

Rashford har spilt for van Gaal, Mourinho, Solskjær, Ragnick og ten Hag. Ulike trenere, alle har brukt ham. I mangel på bedre alternativer? Kanskje? Han har også hatt noen seige perioder, men har scoret 70 PL mål. Det er ikke ille for en kantspiller. Tror han nærmer seg 40 assists også. Igjen, bra. Ikke Salah-klasse, men bedre enn mange andre. Han spilte også en lang periode med en relativt alvorlig ryggskade, som han nok ikke burde ha gjort. Men Solskjær trengte ham utpå der. Det vil alltid være ting som kan bli bedre, men det kan også bli verre. Hvis f eks Mbappé går til Real, er det ikke utenkelig at PSG vil prøve seg på Rashford. Om de da byr €100m +, så kan man jo ta sjansen på å erstatte ham med Oliseh eller noe lignende?
post liked by: Rød Pølse, Pink Final
User avatar

10Hag
Posts: 1497
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3607
Liker mottatt: 4879

@Jan Erik: Som sagt, så kan jeg gjerne gjøre en grundig analyse på nøyaktig det du nevner her.

Ikke bare på hvor mange ganger han går i en vegg, men og en sammenligning mot øvrige spillere.

Så kan man ta det subjektive på hvorvidt dette er viktig eller ikke i etterkant Men nå flytter man jo målstengene. Først vil enkelte ikke engang erkjenne at Rashford mister ballen mye. Så når man må erkjenne det, så er argumentet at det ikke er viktig?

Da kan man jo rett og slett ikke komme noen vei, hvis alt skal forsvares til det ulogiske.
post liked by: Tringe
User avatar

Jan Erik
Posts: 2460
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7651
Liker mottatt: 8004

@10Hag, jeg tror ikke noen ikke vil erkjenne at han går seg fast eller mister ball. @Pink Final skrev jo til og med det i analysen sin. Så får dere diskutere hvordan mange ganger han gjorde det. Jeg orker ikke å se flere kamper på den måten på en stund...

Jeg var forresten veldig enig med deg i det du skrev tidligere om at man må bedømme Rashford og Garnacho ut i fra alder, rutine og status i laget. Jeg kommer til å tilgi spillere som Garnacho, Mainoo, Højlund, Kambwala og andre unge spille for veldig mye lenge fremover. Det er egentlig litt uhørt at de skal bære så mye ansvar som de gjør nå. Og laget lider under det.
post liked by: Rød Pølse, 28FPellistri, Pink Final
User avatar

Ryder
Posts: 4696
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2622
Liker mottatt: 10677

Personlig har jeg generelt mye mer å utsette på det Rashford (ikke) gjør uten ball enn det han gjør med.

Da snakker jeg ikke bare om å følge/presse, men måten han gjør det på. Null aggresjon. Sancho hadde samme problem.
post liked by: Rød Pølse, Jan Erik, RedTrafford, Pink Final
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2056
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9028
Liker mottatt: 8345

Etter kampen i går er det mange andre ting ved spillet vårt jeg synes er mer betimelig å diskutere enn Rashfords involveringer. Det er ingen tvil om at Rashy har levert under pari denne sesongen, men i det siste så har i alle fall jeg sett bedring i spillet hans.

At vi slipper inn mål på defensiv dødball for «moro» skyld og fortsatt er vidåpne sentralt er mer betenkelig enn at Rashford er lik seg selv, og at formkurven hans går i riktig retning.
post liked by: 28FPellistri, Belfastboy, Pwint, Jan Erik, Pink Final
Football, bloody hell!

28FPellistri
Posts: 446
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 468
Liker mottatt: 1565

Jan Erik wrote: 15 Jan 2024, 18:58 Enig i det, @28FPellistri, HVIS det stemmer at han alltid gjør det samme. Jeg syns han de siste ukene har sett mer ut som den 'gode' varianten, der han er mer på hugget og er mer distinkt i valgene sine
Scoringen mot Forest var iskald, f eks.

Rashford har spilt for van Gaal, Mourinho, Solskjær, Ragnick og ten Hag. Ulike trenere, alle har brukt ham. I mangel på bedre alternativer? Kanskje? Han har også hatt noen seige perioder, men har scoret 70 PL mål. Det er ikke ille for en kantspiller. Tror han nærmer seg 40 assists også. Igjen, bra. Ikke Salah-klasse, men bedre enn mange andre. Han spilte også en lang periode med en relativt alvorlig ryggskade, som han nok ikke burde ha gjort. Men Solskjær trengte ham utpå der. Det vil alltid være ting som kan bli bedre, men det kan også bli verre. Hvis f eks Mbappé går til Real, er det ikke utenkelig at PSG vil prøve seg på Rashford. Om de da byr €100m +, så kan man jo ta sjansen på å erstatte ham med Oliseh eller noe lignende?
Enig i at han har tatt seg opp litt de siste ukene, men syns han fortsatt er unna det nivået man bør forvente av en spiller av hans status. Han er ikke lenger den unge lovende spilleren lenger, han skal være bærebjelken i laget i lag med noen til.

Statistikken for Rashford er bra den, ingen tvil om det, selv om jeg mistenker antall assists lyver litt da jeg tror en del av de er inndirekte assist med å skaffe straffespark osv.

Det er vel disse seige periodene som dessverre er ekstremt seige. Han er alt for humørspiller.

Bare for å få det sagt, jeg vil ikke kvitte Rashford, jeg vil bare at han skal bli bedre og jevnere. Og da syns jeg det er rart at han ikke har klart å "lære" seg nye ting med så mange trenere han har hatt. Og med nye ting, så mener jeg først og fremst mer en lagspiller. Både med og uten ball. Han er tross alt den lokale, han bør vise at dette betyr mye mer for han enn det ser ut som nå.
post liked by: 10Hag, Rød Pølse, Jan Erik, Pwint, Pink Final, Tringe, MektigeTHOR
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Jan Erik
Posts: 2460
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7651
Liker mottatt: 8004

Ja, kanskje det, @28FPellistri? Eller kanskje de rett og slett har bedt ham om å løpe mest mulig rett på?😄

Jeg er ikke så opptatt av om en enkeltspillere forsvinner eller ikke, bare vi får inn reell verdi, OG får tak i rette erstattere. Vi overlevde at spillere som Beckham og Ronaldo (2009) forsvant, selv om vi kanskje helst skulle beholdt de til evig tid?
post liked by: 28FPellistri, Pwint, Rød Pølse, Belfastboy, 10Hag, Pink Final, Tringe

28FPellistri
Posts: 446
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 468
Liker mottatt: 1565

Haha, ja hvem vet :hah:

Jeg deler ditt syn der, ingen spillere er større enn klubben, selv om jeg gjerne skulle beholdt Beckham uendelig mye lenger enn hva han ble i klubben, en som blør og puster for United, men da hadde nok kanskje ikke Ronaldo endt opp her, så sånt sett var det vel vinn-vinn.

Jeg er vel mer der at det vil koste mye mer å hente en spiller av Rashford sitt kaliber enn å beholde han og håpe han "finner seg selv" igjen. Gjør han det + det lokale forankringen han har som kanskje betyr vel så mye utenfor banen så kan det bli gull verdt igjen.

Det sviver vel litt diverse rykter (mulig det er offisielt også, følger ikke så mye med på sånt) at Rashford har slitt litt på hjemmefronten også det siste året, det kan også forklare den lange formduppen.
post liked by: Jan Erik, Pwint, Rød Pølse, Belfastboy, Pink Final
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Ryder
Posts: 4696
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2622
Liker mottatt: 10677

Meget bra taktisk oppsummering fra Twitter-brukeren jeg synes er blant de aller beste på plattformen til å analysere og forklare hvordan vi spiller:

post liked by: Pwint
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7604
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27246
Liker mottatt: 17762

Har ikke lest alt her når dette skrives.
Svarer her nå, så leser jeg postene over etterpå.

Den videoen du nevner av David de Gea var en hel haug av situasjoner så vidt jeg husker.
Med påstand fra deg om at han ikke var god 1v1 @10Hag.
Du forventa bare at jeg skulle godta din mening basert på en video.
Var flere av klippene der jeg ikke synes beviste din påstand.
Men du står jo bare på ditt nærmest uansett.

Ellers har jeg jo skrevet at Rashford går seg fast.
Så skjønner ikke helt hvorfor du skriver at jeg ikke godtar det?

For meg er Rashford en farlig og god spiller offensivt.
Tror rett og slett ikke jeg gidder skrive mer om ham her i kveld.
@Ryder og @Jan Erik har flere poenger jeg sier meg enig i.
Både på godt og vondt for Rashford’s del.
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14621
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23292
Liker mottatt: 19254

Jan Erik wrote: 15 Jan 2024, 18:58 Han har også hatt noen seige perioder, men har scoret 70 PL mål. Det er ikke ille for en kantspiller.
Bare for ordens skyld: Han har produsert en stor andel av sine totale målpoeng i PL som spiss.
29 + 17 på 95 PL- kamper i den posisjonen. Sist sesong f.eks spilte han 14 kamper i PL som spiss og scora 7 mål:

Mulig han har bytta pos. på banen i noen tilfeller her. Men har en del minutter i midten, 22 kamper i 18/19 bl.a.

PL-stats i den posisjonen:

K M A
23/24 6 1 -
22/23 14 7 4
21/22 8 2 -
20/21 9 1 5
19/20 6 2 1
18/19 22 8 5
17/18 10 1 -
16/17 10 2 1
15/16 10 5 1
Tot: 95 29 17

Edit: Bytta ut et par"spiss" med andre ord, ble litt for mange "spiss" i posten...
Last edited by Blodfink on 15 Jan 2024, 23:20, edited 1 time in total.
post liked by: RedTrafford, 10Hag, Pink Final, Rød Pølse, Jan Erik
LUHG!
Post Reply