(PL) Manchester United - Tottenham Hotspur

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

Jeg var ikke spesielt imponert over hva Rashford leverte i går. Han scorte et bra mål og kom til noen farlige situasjoner, men han var på ingen måte fantastisk. Kan forøvrig vise til noen stats i går. Hiver inn Garnacho sine tall også:

Rashford:
1. mål
Pasninger: 11/20, 55%, 2 progressive pasninger
Føringer: 27 totalt, 5 progressive, 3/8 vellykkede driblinger

Garnacho:
Pasninger: 20/28, 71%, 4 progressive pasninger
Føringer: 31 totalt, 4 progressive, 5/9 vellykkede driblinger

Jeg syntes også at Garnacho fremsto betraktelig mer hardtarbeidende defensivt enn hva Rashford gjorde. Jeg kan ikke si at jeg syntes at Garnacho var plassert i noens lomme eller at Rashford var betydelig bedre. Ja, Rashford scorte et mål, men sett bort i fra det så var det en middels prestasjon etter min mening. Rashford er også betydelig mindre disiplinert i sitt defensive arbeid.
post liked by: Tringe, RedTrafford, 10Hag, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2937
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13613
Liker mottatt: 8762

Det jeg i alle fall kan være enig i er at Rashford på ingen måte har oppnådd den stabile toppformen jeg hadde håpet på. Innimellom gjør han store ting/har en god sesong, men så faller han tilbake igjen til gamle synder. Han jukser defensivt, han lar være å presse, han forsøker å passere spillere når han burde sentret mm. Men jeg syns likevel han fremsto bedre i går enn på en stund, og en Rashford i scoringsform er et våpen vi trenger i arsenalet.
post liked by: RedTrafford, Rød Pølse
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

Alf banan
Posts: 334
Joined: 17 Apr 2020, 12:43
Liker gitt: 27
Liker mottatt: 671

Syns heller ikke Rashford er noen lagspiller. Skal alltid gå gjennom 2-3 mann. Han har vært med i gamet så lenge nå at han burde kunne utvikle spillet sitt.
post liked by: RedTrafford, Tringe, 10Hag, Blodfink
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3946
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17267
Liker mottatt: 11024

Rød Pølse wrote: 14 Jan 2024, 18:33
RedTrafford wrote: 14 Jan 2024, 18:26 Spurs kommer altfor lett til på dødballer.
Kanonmål av Rasmus.
Rash har vært ok.
Bruno kom seg veldig bra utover etter en treg start.
Selv om straffe situasjonen var litt soft, blir han jo holdt. Kan tenke meg hva dom hadde skjedd motsatt.
Enig i alt bortsett fra at straffesituasjonen er soft. Garnacho blir holdt igjen med begge armene til motstanderen rundt hofta. Den er soleklar og det er en skandale at ikke VAR tar den når dommeren er blind 🙈
Utrykte meg litt feil kanskje, det jeg mente at det sjelden blåses straffe på det, særlig mtp situasjonen. Og enda sjeldnere pga at det er oss.
Det er ingen som kunne ha sagt at det hadde vært feil hvis det hadde blitt straffe heller.

Men må si at jeg ikke leser meg opp på de nye reglene som kommer foran eller midt i kampen hver uke heller :-|
post liked by: Rød Pølse, Pwint, Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7615
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27297
Liker mottatt: 17809

Marcus Rashford har relativt nylig fyllt 26 år @10Hag.
Han blir 27 år den 31 oktober.
Litt sånn under beltestedet å skrive at noen setter Rashford over laget.
Er den noen meg?
Tagg meg heller da.
Det er sånt som gjør at man blir irritert, men skal la den ligge.

Ellers gjør Rashford en helt grei kamp synes jeg.
Mulig jeg formulerte meg klønete ang Semb.
Jeg synes Semb ser seg blind på korte perioder i matchen.
Jeg mener Garnacho burde hatt ros etter 1 omgang også.

Rashford er opp og ned, tror få benekter det.
For ett år siden ble han omtalt som en av verdens beste spillere.
Og han er kanskje vår største egenproduserte spiller post class of 92?

Garnacho kriget bra i går.
Han er en kriger, herlig å se på.
Han er allerede god, og har potensiale til å bli stor.

Rashford går sjeldent i dueller, han gir sjeldent full guffe i presspillet.
Men han fulgte mannen sin tilbake samvittighetsfullt i går.
Bet meg merke i det da jeg så matchen på nytt.

Rashford er involvert i begge våre scoringer.

Ellers lider hele angrepet vårt av at vi sjeldent kommer med mange mann fram.
Enig med de i studio som tidligere i høst sa at ting går for tregt.
Ja, faktisk - vi er ikke spesielt hissige framover i banen.
Et stort steg ned fra da vi hadde Solskjær som manager.
Mener vi angrep med flere spillere da, og de foran hadde flere valgmuligheter.
post liked by: Rød Pølse, Pwint, Buchan, Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2044
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7562
Liker mottatt: 4334

Jeg er enig med de i The Athletic podcasten Talk of the devils. At Rashford var den største offensive trusselen.
At en spiller går seg fast skjer jo ofte, verre er det når man ikke prøver. Og der har ikke Rashford vært god nok tidligere i sesongen.
Når det endelig er en kamp det fungerer med de tre fremme på banen, så synes jeg det er bra.
Så hvorfor synge på samme verset hele veien.
Det er jaggu nok av å ta tak, spesielt bakerst på banen.
post liked by: Belfastboy, messilingard, Pwint, Rød Pølse, Pink Final
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4439
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2868
Liker mottatt: 9464

Pink Final wrote: 15 Jan 2024, 16:11 Rashford går sjeldent i dueller, han gir sjeldent full guffe i presspillet.
Men han fulgte mannen sin tilbake samvittighetsfullt i går.
Akkurat det så jeg også. Selv om at jeg syntes det er litt dumt at vår angresspiller skal ned i egen forsvarsrekke for å markere motstanders back. Må vel være noen andre som kan plukke den mannen? Ikke at det er Rashford sin feil, men her tenker jeg heller på ten Hag og hans defensive taktikk.

En ting jeg dog savner hos Rashford er gjenvinning etter at han taper ballen. Man ser det hos lag som City for eksempel hvor aggressive de er i den fasen av spillet.
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3946
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17267
Liker mottatt: 11024

messilingard wrote: 15 Jan 2024, 17:10 En ting jeg dog savner hos Rashford er gjenvinning etter at han taper ballen. Man ser det hos lag som City for eksempel hvor aggressive de er i den fasen av spillet.
Akkurat det der en en uting.
Det gjelder jo alle, man taper ball og i stedet for å gå i 100 for å prøve å gjenvinne ball så river dem seg i håret eller har hoppete bevegelser i fortvilelse :-|

Ikke bare når dem taper ball, men også avslutninger mot mål. For eksempel skudd i stang eller tverrligger, en god keeper redning osv.
Ser ofte at dem nettopp river seg i håret eller holder hendene foran øyene i fortvilelse. Da er man jo ute av spill ved eventuelt returer.
Håpløst :D
post liked by: messilingard, Pink Final, Rød Pølse, Blodfink
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7615
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27297
Liker mottatt: 17809

Garnacho, Mainoo, Højlund, Fernandes, de fire synes jeg jobber for å gjenvinne ball.
Rashford er ikke så flink der.
Hvis man skal kritisere ham for noe i går, ville jeg valgt det.
Istedenfor å kritisere for å gå seg fast eller manglende innlegg.
Gikk han seg fast mer enn en enkelt gang?
Og han hadde jo mange innlegg i går.
Men er jo vårt privilegium å påpeke flere mangler selvfølgelig,
post liked by: Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3610
Liker mottatt: 4889

Rashford gikk seg ikke fast 1 eller 2 gang.

Han gikk seg fast minst 4 ganger. Tror det var 5.
Dribler seg inn vegger av spillere. Av og til enkeltspillere, av og til flere. Og av og til etter først å ha forsert noen.

Han gjør det flere ganger i nesten hver kamp.
Man må nesten aktivt ville unngå å se det, om man ikke har registrert det ennå. Det er jo ikke akkurat få som har lagt merke til det i årevis. Det er ikke bare en subjektiv tolkning.
Last edited by 10Hag on 15 Jan 2024, 18:04, edited 3 times in total.
post liked by: Tringe, MektigeTHOR

28FPellistri
Posts: 459
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 485
Liker mottatt: 1585

Om han ikke alltid går seg fast, så ser man gang på gang at han også passerer en mann for mye og at innlegget blir blokkert. Rashford er rett og slett en spiller uten den helt store spilleforståelsen. Det tror jeg de aller fleste kan si seg enige i. Det er kick and run.

Det jeg savner, og som jeg mener man absolutt burde ha fått til nå var samspill mellom Rashford, spiss(er), Fernandes, backer, men det er så lite av det fordi Rashford for det meste skal gjøre alt selv.

Så i plassen for at denne typen angrep fra Rashford skulle vært 1 av 10, så er det 8 av 10 ganger og det blir forutsigbart, selv om han som spiller i utgangspunktet er vanskelig å få has på, så vet forsvaret hva som kommer.

Dette har jeg liten tro at han noen gang klarer å utvikle, når han ikke har fått det til på så mange år. Er ikke tall på hvor mange ganger han enkelt kunne sentret til medspiller for så å stikke på løp og brukt veggspill i plassen for at han skal drible 2-3 spillere selv før han skal avslutte fra dårlig vinkel, eller som det oftes skjer, skuddet/innlegget blokkeres eller at han går seg fast.
post liked by: 10Hag, Tringe, MektigeTHOR
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3610
Liker mottatt: 4889

@28FPellistri: Exactly.

Nøyaktig det samme som jeg har sagt i lang, lang tid.

Det er en gåte at den type spill fra Rashford fortsatt forsvares. For det skjer i hver eneste kamp. Hver eneste kamp.
Last edited by 10Hag on 15 Jan 2024, 18:18, edited 1 time in total.
post liked by: 28FPellistri, Tringe, MektigeTHOR
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7615
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27297
Liker mottatt: 17809

Rashford går seg fast rett som det er.
Tror ingen er uenige i det.
Men jeg så kun 1 gang i går.
Du sier 5.
Jeg så matchen to ganger.
Fortell meg gjerne når de fem x var.
Det blir fort mye påstander.
Som med Fernandes.
Når det ettergås mer i sømmene er kritikken kanskje en smule overdrevet?
post liked by: Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 661

Du må bare gi deg Pink. Det som de andre sier her inne er jo fakta.......
post liked by: Belfastboy, Pink Final
User avatar

Jan Erik
Posts: 2488
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7717
Liker mottatt: 8074

Jeg kommer dikkert til å angre på at jeg skriver dette, men det får nå være. Gudene skal vite at jeg har vært frustrert mange ganger over Rashford sin tilsynelatende mangel på vilje til å jobbe hjemover. Andre ting også, men spesielt det. Men likevel...

Angrepsspillere går seg fast. De skal gjøre noe mer enn å gi sikre pasninger, de skal utfordre og skape noe. Hvor mange ganger går Salah, Son og Grealish seg fast? Hva med å komme med noen tall? Selv om City og Liverpool er bedre lag, så er det en individuell spiller vi diskuterer. Og Guardiola og Klopp har vært der leeenge. Det kan godt hende Rashford er så egoistisk som noen sier, jobber dårligere hjemover enn alle andre kantspillere. Men kom med noe som backer det opp. Det viktigste delen i et lag er en dynamisk, teknisk, taktisk kapabel, fysisk sterk midtbane med spillere som dikterer kamper. Det har ikke vi. Da blir det vanskelig å evaluere enkeltspillere fremst i laget, fordi det blir vanskelig å dominere kamper. Før vi eventuelt får det på plass, vet vi ikke om Rashford har det som skal til for å være den kreative, spesielle spilleren som vinner kampene for oss. Jeg sier IKKE at det nødvendigvis er andre spillere sin feil når han tar feil valg, men han får lite hjelp av det som skal være 'motorrommet' i laget.
post liked by: Belfastboy, Pink Final, Pwint
Post Reply