Ryktetråd 2024

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4081
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17879
Liker mottatt: 11580

Sky Gemany og Bild melder at det nærmer seg en låneavtale for Sancho til Dortmund.
Og United betaler med glede deler av lønnen hans også. Blir ikke nevn hvor stor del.

Må si jeg ikke liker disse tur/retur billettene asså.
post liked by: Rød Pølse, 10Hag, Spirograf1, Pwint, Blodfink

28FPellistri
Posts: 496
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 526
Liker mottatt: 1745

Enig. Møkklei utlån av spillere som kommer tilbake etter en stund og så blir vi hengende med de i det uendelige pga. den høge lønna. Da blir det denne her ukulturen og garderobe fullt av folk som ikke vil være der eller i bunn og grunn er ønsket der.
post liked by: RedTrafford, Tringe, Spirograf1, Rød Pølse, Pwint, Blodfink
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4479
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2931
Liker mottatt: 9681

For så vidt enig, men det er liten tvil om at Sancho er et spesielt tilfelle. Det som er trist er at disse spesialtilfellene har en tendens til å samle seg hos oss.
post liked by: Spirograf1, RedTrafford, Rød Pølse, Pwint, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers

28FPellistri
Posts: 496
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 526
Liker mottatt: 1745

Jeg ser ikke helt hva som er spesielt. Er det at han var dyr? Eller at han har høy lønn?

Vil man ikke ha han og alle vet jo at han er useriøs, så jeg skjønner ikke hvorfor vi bare skal låne han ut, i plassen for å bare kvitte, ta tapet og blir ferdig med det. Komme seg videre.

Dette har vi prøvd før, med Martial. Vi vet jo hvordan det gikk. Ender bare opp med å betale ut uendelige summer i lønn uten få "noe" tilbake.¨

En av de største feilene som er i United for tiden, er at vi er for lite kyniske.
post liked by: RedTrafford, Pwint, Blodfink
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4479
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2931
Liker mottatt: 9681

Sancho er et spesielt tilfelle, ingen tvil om det. Er ikke vanlig at spillere på 200-300 pund i uka ikke spiller kamper fordi de nekter å beklage seg.

Problemet med å kjøpe ut en kontrakt er at man må kjøpe ut hele lønnssummen eks diverse bonuser med mindre man klarer å komme til en avtale med spilleren. Jeg tipper at Sancho heller vil sitte på kontrakten og la den gå ned enn å gå med en deal med United. Og å kjøpe han ut vil kreve midler som United rett og slett sårt trenger til andre ting. Ved å låne han ut så får man i det minste en viss kompensasjon.
post liked by: RedTrafford, Rød Pølse, Pwint, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

10Hag
Posts: 1559
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3698
Liker mottatt: 5101

Må faktisk si meg enig @28FPellistri

Vi vil aldri få solgt ham uansett pga lønna, så da kan vi like gjerne terminere kontrakten og betale ut lønna. Den ender vi opp med å betale uansett, så da er det greit å slippe å ga slik ukultur i garderoben.

Det som forundrer meg mest er at vi ønsket Sancho i utgangspunktet, og hvordan media hausset ham opp som en klassespiller, basert på målpoeng i ett par sesonger. Han ble utelukkende hentet av United og ønsket av fans pga målpoeng. Hvis man bare orket å analysere spillet hans i Dortmund, så ser man den samme spilleren vi har fått. Han har enorme begrensninger nå, og han hadde nøyaktig de samme begrensningene da.

Middelmådige spillere kan levere målpoeng i noen sesonger, uten at det betyr at de er fenomenale fotballspillere. Det fins uttallige eksempler på det, både i England, Tyskland og ellers i verden.

Og jeg frykter at vi skal hente flere slike spillere. Det første vi bør se på er en spillers evne til å behandle ball og motstå press som ballfører. Det andre er holdning, innsats og profesjonalitet. Det tredje er overfladiske stats som målpoeng, kilometer løpt og taklinger.

Vi trenger først og fremst gode systemspillere som gjør de fundamentale tingene riktig, uke inn og ut. Så kan man heller krydre med disse luksusspillerne når man har satt et godt systemlag med intelligente spillere.

Dét sagt, så tror jeg @messilingard har rett. Vi har nok dessverre ikke råd til å forhåndsbetale lønna hans i en fristilling av kontrakten. Derfor blir det lån. Og sikkert et helt idiotisk, naivt håp om at han skal spille seg opp i verdi slik at noen vil kjøpe ham for en brukbar sum. Da må han bli prime Ronaldo på 6 mnd, for at den ligninga skal gå opp.
Last edited by 10Hag on 03 Jan 2024, 13:56, edited 2 times in total.
post liked by: 28FPellistri, RedTrafford, messilingard, Pwint, Tringe, Blodfink
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 4081
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17879
Liker mottatt: 11580

Det er nok realiteten ja.

Kan jo i det minste håpe han får bra med målpoeng i BD resten av sesongen. Overfladiske stats eller ikke og at de velger å kjøpe han.
Og til sommeren sitter det vel noen andre ved bordet som skal forhandle.
Men uansett er litt bedre enn ikke noe.
post liked by: 10Hag, Rød Pølse, messilingard, Pwint, Blodfink
User avatar

10Hag
Posts: 1559
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3698
Liker mottatt: 5101

Jepp! Målpoeng er ikke uviktig, selvfølgelig. Og det er ikke utelukkende overfladisk. Men det sier alt for ofte ikke nok om en spillers evne til å passe i et system, eller tilpasse seg en viss spillestil.
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford, Pwint, Blodfink
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2219
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 10137
Liker mottatt: 9081

Scalvini ryktes til United nå i januar. Litt skeptisk til om United har anledning til å betale de €50M som skal være utkjøpsklausulen til den 20 år gamle italienske landslagsstopperen...
post liked by: Pwint, RedTrafford, 10Hag, Pink Final
Football, bloody hell!
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4479
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2931
Liker mottatt: 9681

For min del så håper jeg vi er ferdig med å handle høyrekanter frem til vi har fått orden på sentrallinjen i laget. Helt hinsides at vi har brukt nesten 2 milliarder på Sancho og Antony og ingen av de er i nærheten av å gi noe form for gevinst. I tillegg så er det hull på keeperplass, stopperplass, den sentrale midtbanen og på topp.
post liked by: Rød Pølse, Pwint, RedTrafford, 28FPellistri, Andtho01, 10Hag, Spirograf1, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Jan Erik
Posts: 2599
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 8256
Liker mottatt: 8586

Sancho visstnok klar for Dortmund på lån...€3m inn, og en form for deling av lønn. Tre spillere ut da, øker det sjansen for noe fornuftig inn?
post liked by: Rød Pølse, 10Hag, RedTrafford, Pink Final
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2219
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 10137
Liker mottatt: 9081

Kommentar om den økonomiske situasjonen fra en som vanligvis har relativt god kontroll...



For de som ikke har konto på X, så vil Ratcliffes investeringer i klubben gi et visst handlingsrom, også nå i januar.
post liked by: RedTrafford, Jan Erik, 10Hag, Pink Final, messilingard, Andtho01
Football, bloody hell!
User avatar

10Hag
Posts: 1559
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3698
Liker mottatt: 5101

Håper dere vi bruker en del penger i januar, eller at vi heller fokuserer på billige og gratis spillere, og går "bananas" til sommeren?
post liked by: Rød Pølse
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2219
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 10137
Liker mottatt: 9081

Hvis vi kan styrke sentrallinja med langsiktige løsninger allerede nå, ser jeg ingen grunn til å vente så lenge det er økonomisk forsvarlig. Det er alltid en utfordring å forsterke i januar, men det er liten tvil om at vi har behov for mer krutt i laget. Vil tro at det blir begrenset aktivitet når det gjelder spillere inn i dette vinduet.

To stoppere, en DM og en spiss er det jeg ønsker meg før neste sesong. Alle på "riktig side" av karrieren.
post liked by: Pink Final, 10Hag, RedTrafford, messilingard
Football, bloody hell!
User avatar

Andtho01
Posts: 1340
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 4387
Liker mottatt: 4361

Altså vist Timo Werner kommer inn i dette vinduet så kommer eg til å gråte for Werner er ikke en spiss som bøtter inn med mål lengre. Har havnet i kulden i Leipzig vil helller ha Sesko til sommern men det blir fort urealistik om ikke vi får europa fotball https://manunews.com/blog/united-transf ... -werner-2/
post liked by: Rød Pølse, 10Hag, Blodfink, RedTrafford
Hate Glazer love United
Post Reply