Ryktetråd 2024

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

10Hag
Posts: 1497
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3607
Liker mottatt: 4880

@MektigeTHOR: Følger hovedsakelig bare div. X-kontoer (tidl. Twitter). De to som er best på å aggregere og videreformidle United-nyheter, lekkede startoppstillinger og ryktebørser rundt omkring i verden relatert til United, er nok disse to kontoene:

https://twitter.com/UtdPlug

https://twitter.com/mufcMPB

UtdPlug har relativt få oppdateringer i døgnet, så der kan det gå treigt. Men de får med seg det viktigste.

mufcMPB oppdaterer så og si i sanntid når ting skjer.

Følger man disse to, er man stort sett oppdatert på det meste, både av rykter og det mer faktabaserte, som intervju og kunngjøringer.

Det som dukker opp i ryktebørsen på United.no er ofte aggregert fra bl.a. disse kontoene, men der er oppdateringene ofte treige, mangelfulle og mangler ofte kilder.

Så man kan jo enten følge opp i mot 40-50 kontoer som ofte poster om United.
Eller bare følge disse 2 som aggregerer alt til en og samme feed. De legger og ved kilder på det de poster, så da er valget enkelt mtp å spare tid 😄🫡

Eksempel: Mange følger kontoer som Fabrizio Romano. Eller tråler diverse nettaviser daglig for nyheter og rykter. Personlig ser jeg ikke behovet for det, da disse to videreformidler alt Romano og nettaviser (og alle andre av interesse) sier om United.
post liked by: Andtho01, Pwint, MektigeTHOR

MektigeTHOR
Posts: 478
Joined: 02 Nov 2021, 23:43
Liker gitt: 835
Liker mottatt: 1297

Takk for svar samt linker. La de til.
Veit du om det er en egen tråd her inne dedikert til anbefaling av konto, app, YouTube kanal eller lignende som tar for seg United?

Jeg har oppdaget noe jeg selv har satt pris på så tenkte jeg kunne dele det men usikker på hvor det evt passer. Noe av tema er tanker om evt mulige signeringer så sånt kan vel evt deles her i denne tråden.

Hvordan legger man til link?
Ser ofte noen deler noe fra tidligere twitter. Klipper og limer evt kopierer man bare link fra en nettside eller app?

Jeg har ikke erfaring med hva som evt går evt hvordan noe sånt blir seende ut i ett forum, fungerer det ganske likt som på Facebook eller messenger så har jeg i så fall erfaring fra før.
post liked by: 10Hag
User avatar

10Hag
Posts: 1497
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3607
Liker mottatt: 4880

@MektigeTHOR: Ryktetråden passer jo fint til å dele alt som har med kanaler, rykter og overganger å gjøre. Så jeg ville bare delt det her, så fremst en moderator ikke gav meg beskjed om noe annet.

Ellers kan man f.eks bruke tråden "Premier League" for andre lag og spillere i ligaen.

Evt. internasjonal fotball for all fotballrelatert stoff utenom England.

Hvis man poster i feil tråd, får man gjerne en hyggelig beskjed fra moderator, som flytter posten til rett tråd. Så det er bare å kjøre på, tenker jeg 😄

For å legge til link kan du bare kopiere url (nettadressen) inn her. Så det er stort sett veldig likt messenger og facebook. Å sette inn bilder kan være litt knotete, men det funker stort sett veldig greit, det og.

Om du vil at x-linker skal vises, må man endre fra x.com til twitter.com i linkteksten. Litt irriterende, da mye av det man deler her er fra X/Twitter.

YouTube-videoer kan og veldig enkelt deles. Bare lim inn url, så dukker videoen opp i forumet.
post liked by: Pwint, MektigeTHOR
User avatar

10Hag
Posts: 1497
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3607
Liker mottatt: 4880

Mark Ogden melder at vi ser på muligheten for å hente Wolves-manager Gary O'Neil. Men, ikke som manager, dog inn i trenergruppa.

Litt spesielt om en PL-manager går til en annen PL-klubb som trener. Det har vel aldri skjedd.

Og ikke minst et veldig spesielt rykte å melde om helt ut av det blå, hvis man ikke har hørt at United ser på mulighetene. Er jo ikke en typisk ting man bare ville diktet opp. Da har man en merkelig fantasi.
post liked by: RedTrafford, Jan Erik, Rød Pølse
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7605
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27249
Liker mottatt: 17769

Inn i et nytt team i såfall om man ser hva den engelske teksten beskriver.
The new hierarchy at Old Trafford, spearheaded by INEOS director of sport Sir Dave Brailsford, is keen on restructuring the coaching staff under a head coach model. While the future of current manager Erik ten Hag remains undecided, ESPN revealed that United have been evaluating potential successors with O'Neil among the shortlisted candidates.
Hvilken rolle O’Neil skulle fått er ikke definert.
post liked by: Rød Pølse, Belfastboy, RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4433
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2862
Liker mottatt: 9444

Tviler på at det er managere i andre Premier League klubber som er villig til å komme hit for å bli assistent. Og selv om at O’Neil har gjort en OK jobb så bør vi hente på en bedre hylle dersom målet er å erstatte ten Hag. Skal riktignok sies at Wolves har flere mål enn United denne sesongen, men det har først og fremst noe med at vi har prestert svært dårlig offensivt hele sesongen. Vi er på 15. plass i årets sesong når det gjelder antall mål.

Det jeg derimot liker er ryktene om at vi endrer klubbstrukturen hvor treneren får et mindre og mer definert ansvarsområde fremfor at det skal være en som er involvert i større deler av klubben.
post liked by: RedTrafford
LoveUnitedHateGlazers

LoveBruno&Rashford
Posts: 43
Joined: 26 Feb 2024, 22:59
Liker gitt: 86
Liker mottatt: 167

Hvis ryktene stemmer at Ineos ønsker å bygge opp et trener team. At manageren skal ha mindre ansvar, ønsker de da at manageren er en god gammeldags trener som bruker all sin tid på treningsfeltet og alt annet blir styrt av andre?
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4433
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2862
Liker mottatt: 9444

Jeg vil tro at manageren/head coach fortsatt vil ha et ord med i rekruttering, utvikling av yngre spillere, planlegging av pre-season osv. Men poenget er at manageren ikke lenger skal ha hovedansvaret for disse områdene og derfor kan bruke mer tid på feltet i form av å utvikle en god spillerstil, bygge kultur i spillertroppen og fokusere mer på de kortsiktige målene fremfor at manageren skal være den som ser 2-3 år frem i tid når man ikke engang vet om vedkommende vil være der.

Jeg tror ikke at man strippe manageren for alt av makt og ansvar, men en modell som hviler utelukkende på et par med skuldre er ingen bærekraftig modell heller. Vi er kroneksempelet på det vi etter at Ferguson ga seg.
post liked by: Jan Erik, RedTrafford
LoveUnitedHateGlazers

LoveBruno&Rashford
Posts: 43
Joined: 26 Feb 2024, 22:59
Liker gitt: 86
Liker mottatt: 167

Blir spennende å se hvilke planer Ineos har. Blir det gjort mye på trenersiden vil jeg tro de har planer om å bytte ut manageren også. Ryktes ihvertfall at Ten Hag fortsatt ønsker å ha den kontrollen som står i hans kontrakt at han skal ha.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14621
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23292
Liker mottatt: 19255

Koopmeiners (Atalanta) ryktes (Sport Witness), god spiller det, venstrebeint, kan vel dekke flere roller på midten? 26 år.
post liked by: Rød Pølse, 10Hag, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2586
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 13415
Liker mottatt: 8608

Koopmeiners var også lenka til United då han spela i AZ Alkmaar. Då vart han omtala som ein pasningssikker og målfarleg midtbanemann med visse tempoproblem. Håpar ikkje det er ein ny Amrabat.
post liked by: Rød Pølse, Pink Final, 10Hag, Belfastboy, red, Blodfink
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Ryder
Posts: 4696
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2622
Liker mottatt: 10677

messilingard wrote: 27 Mar 2024, 10:37
Jeg tror ikke at man strippe manageren for alt av makt og ansvar, men en modell som hviler utelukkende på et par med skuldre er ingen bærekraftig modell heller. Vi er kroneksempelet på det vi etter at Ferguson ga seg.
Det må jo nesten være sånn at en manager (med tillit) i stor grad må få lov til å definere hvor behovene finnes på banen og hvilke spillertyper som trengs for å gjøre laget bedre - ut fra en gitt spillestil som er forankret helt til topps.

Men det er vel kanskje der streken bør settes. Det bør og skal ikke være managerens jobb å scoute, analysere og kartlegge spillere. Han bør heller ikke ha makt hva gjelder den langsiktige planleggingen av stallen (alderssammensetning, lønnsstruktur osv). En manager vil uunngåelig ha et mer kortsiktig perspektiv enn det klubbledelsen bør ha.
post liked by: Pancho P, messilingard
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2056
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9028
Liker mottatt: 8345

Her bør det være en god mulighet for United å hale i land en overgang uten å betale den typiske overprisen pga klubbnavnet. Jeg vil gjerne se Todibo i rødt neste sesong.

post liked by: Belfastboy, Andtho01, RedTrafford, Pink Final, Pancho P
Football, bloody hell!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2056
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9028
Liker mottatt: 8345

Virker ikke som Gary O'Neil er høyaktuell...

post liked by: Andtho01, 10Hag, Pink Final, Pancho P, RedTrafford
Football, bloody hell!
User avatar

Pangaea
Posts: 2747
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3930
Liker mottatt: 5069

Disse "ryktene" (igjen, spinnvill fantasi for å skrive noe/fylle spaltemeter/få klikk på twatter osv) har jeg null tro på. Det gir så fuckings lite mening.

Vi har ikke engang fått på plass sportslig apparat, som er de som skal bestemme om sparking og hvem som evt får jobben. Men likevel skal vi liksom tro på at klubben reker rundt og spør nesten alt som kan krype og gå i PL om de er interessert i å ta over på Old Trafford.

Det var ille nok når klubben stakk van Gaal i ryggen og ansatte Mourinho i praksis før van Gaal i det hele tatt hadde fått fyken, og så sparket de han etter at vi løftet FA cup trofeet. Men nå skal vi være enda verre mot Ten Hag? Nei søren heller altså.

Ta det for hva det er. Pressen skriver bullshit side opp og side ned. At united.no nevner det, gir ikke bullshitet mer hold.
post liked by: Pink Final, RedTrafford, Belfastboy, Andtho01, Spirograf1, Rød Pølse, Pancho P
Post Reply