Ryktetråd 2024

Diskusjon rundt mulige overganger inn og ut av Manchester United.
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2093
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9275
Liker mottatt: 8525

Takk, @Pangaea. Jeg var helt sikker på at United hadde planer om å starte sesongen med minst 5 managere og 150 spillere. Skjønte ikke helt hvordan de skulle få det til..🤔

Nå har jeg googlet rykter og funnet ut at du har helt rett, det er ikke det samme som faktaopplysninger 😬

Jeg syns det kan være litt underholdning i rykter og spekulasjoner. Man får også mulighet til å bli litt kjent med spillere som man ellers kanskje ikke hadde hørt om engang. Det virker heldigvis ikke som de involverte lar seg påvirke nevneverdig...

post liked by: Andtho01, Pancho P, Pwint
Football, bloody hell!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2093
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9275
Liker mottatt: 8525

Ryktet stammer fra portugisisk media, som er, om mulig, enda mindre troverdig enn engelske. Lov å håpe at det stemmer likevel.



post liked by: Jan Erik, Andtho01, Belfastboy, Pwint, Blodfink
Football, bloody hell!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2515
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7805
Liker mottatt: 8205

@Rød Pølse, sett ham spille?
post liked by: Rød Pølse, Pwint, Blodfink
User avatar

10Hag
Posts: 1518
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3633
Liker mottatt: 4940

Sett 4-5 kamper med ham (4 kamper og én omgang? 😅).

En spiller som sjeldent mister ball, som er noe vi skriker etter. Arbeidsjern, god fysisk og i lufta. Virker som en veldig solid defensiv spiller, som og kan klare seg greit som indreløper/8er. Synes prisen er høy, men det er den jo alltid fra Benfica. Han har naturligvis ikke samme roen som f.eks De Jong. Men er ganske lik Kobbie Mainoo med ball, til og med litt mer teknisk?

Til å være 19 år synes jeg han er skikkelig god. Men til den stive prisen for en 19-åring, er det lite rom for å øke verdien ytterligere gjennom utvikling. Om vi hadde (eller på mystisk vis kanskje har?) et stort budsjett, virker det som et spennende kjøp!

For å være ærlig; spennende uansett! Florian Wirtz og Joao Neves er i "ja takk, begge deler"-kategorien her 👏
post liked by: Rød Pølse, Andtho01, Jan Erik, RedTrafford, Blodfink, Pwint
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2093
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9275
Liker mottatt: 8525

Ja, jeg har sett han i noen kamper, @Jan Erik. Enig med @10Hag over her. Akkurat den type spiller jeg ønsker meg til midtbanen vår, i tillegg til en mer utpreget 6er. Hvis vi må velge én håper jeg United går for Neves. En god løsning både på kort, og ikke minst lang, sikt.

Rapoortert utkjøpsklausul på ca £86M. Sammenlignet med hva 'vi' betalte for feks. Casemiro er det god butikk.
post liked by: Andtho01, Belfastboy, Jan Erik, 10Hag, Blodfink, Pwint
Football, bloody hell!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2515
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7805
Liker mottatt: 8205

@Rød Pølse,@10Hag, er han for ung? Med tanke på at vi har Mainoo, Højlund og Garnacho som sentrale spillere i laget? Altså at det blir for mange barn på banen? 😄
post liked by: Pink Final, 10Hag, Rød Pølse, RedTrafford, Belfastboy, Blodfink, Pwint
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7628
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27393
Liker mottatt: 17899

Var ikke våre to mest berømte egenproduserte lag også veldig unge? 🤔😉.
Høres btw spennende ut han Benfica Neves, fra deres omtale.
Last edited by Pink Final on 03 Apr 2024, 20:09, edited 1 time in total.
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, RedTrafford, Belfastboy, Blodfink, Pwint
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

10Hag
Posts: 1518
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3633
Liker mottatt: 4940

@Jan Erik: Det er litt min bekymring, også ja. Vi er jo ikke akkurat kjent for å forbedre spillerne vi kjøper heller, de siste ti årene. De har som regel stagnert, og dessverre hatt en tendens til å bli dårligere.

Arsenal har jo kjørt på med ungt lag, med relativ suksess. Og vi har jo tidligere tradisjon for å bygge fantastiske lag med en god del unge spillere. Personlig vil jeg gjerne ha 2-3 unge spillere inn. Så håper jeg vi får inn 2-3 spillere rundt 25 også.

Om du spør meg om jeg er tommel opp eller ned på Joao Neves, så blir det tommel opp. Så får jeg bare stå i det om jeg jinxer det. 😄
Last edited by 10Hag on 03 Apr 2024, 20:12, edited 2 times in total.
post liked by: Jan Erik, RedTrafford, Rød Pølse, Blodfink, Pwint
User avatar

Jan Erik
Posts: 2515
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7805
Liker mottatt: 8205

Jo, forsåvidt @Pink Final, men da hadde vi noen skikkelig kvalitetsspillere av mer moden årgang i tillegg. Det har vi ikke SÅ mye av nå...

Tillegg: ser den, @10Hag. Jeg har ikke sett ham spille, så jeg tenker vi må bruke panten og lommerusket vårt på en fornuftig måte. Med en sånn pris bør det være en klar forsterkning av 11eren. Det er det jo sikkert, men er det stabilt og 'tungt'nok når man konkurrerer mot Rodri og Rice...?
post liked by: Pink Final, RedTrafford, 10Hag, Rød Pølse, Blodfink, Pwint
User avatar

10Hag
Posts: 1518
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3633
Liker mottatt: 4940

At vi ikke ville eller hadde muligheten til å kuppe Rice foran Arsenal svir fortsatt. For en spiller, og en bonus at han er engelsk, teller som homegrown, og en skikkelig ålreit kar basert på hva folk sier. Han var svindyr, men det er jo også Joao Neves relativt sett, som du peker til -- en 19-åring som aldri har spilt i en av de største ligaene.

Men ja, Neves virker kjempespennende. Det føles som en noe dyr, medium risk. Håper vi lander ham, og at det blir en knallsignering. Og at vi fortsatt har råd til å forsterke ytterligere.
post liked by: Andtho01, Rød Pølse, Jan Erik, Blodfink, Pwint

28FPellistri
Posts: 460
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 485
Liker mottatt: 1592

Ikke sett han spille noe nevneverdig, men syns utfra videoer at han egentlig ser ut som en blanding av Bruno G på Newcastle og Inters Nicolo Barella.

Portugisiske spillere er vanligvis god match i Premier League også. De er ofte veldig profesjonelle spillere og hardtarbeidende. Ikke noe tull. Liker også tanken at vår Bruno kan være en slags rollemodell for han i United og en som enkelt kan få han til å passe inn i gruppen, i lag med Diego Dalot.
post liked by: Pink Final, Rød Pølse, Andtho01, RedTrafford, Jan Erik, Blodfink, Pwint
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2093
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9275
Liker mottatt: 8525

Det er nok litt tidlig å ta opp kampen med de store gutta allerede neste sesong, men Mainoo og Neves gir oss potensielt en midtbane i absolutt verdensklasse i løpet av et par sesonger.

SJR har sagt at vi må være litt tålmodige. En signering av fremtiden til portugisisk fotball vil sannsynligvis være et godt steg på veien mot pokaler i årene som kommer. Helt sikker kan man selvsagt ikke være. To tomler opp fra meg 👍👍
post liked by: RedTrafford, Andtho01, 28FPellistri, Jan Erik, Blodfink, Pink Final, Pwint
Football, bloody hell!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3959
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17347
Liker mottatt: 11080

Har heller ikke sett noe spesielt av Joao Neves spille bortsett fra YT.
Der kan jo mange virke gode :D

Men virker som denne gutten har noe spesielt, bra teknisk og ikke minst bra pasningsfot :thumb_up:
Eneste bekymringen er om resten av laget skjønner hva han driver med, men det gjelder jo uansett hvem vi skulle ha kjøpt :D
post liked by: Jan Erik, Blodfink, Rød Pølse, alfen74, Pwint
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14652
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23404
Liker mottatt: 19390

RedTrafford wrote: 03 Apr 2024, 21:21 Eneste bekymringen er om resten av laget skjønner hva han driver med
:hah:
post liked by: RedTrafford, Pwint
LUHG!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2093
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9275
Liker mottatt: 8525

Enda en mann på ryktebørsen. Signerte ny kontrakt frem til '28 i fjor sommer, så med mindre han har utkjøpsklausul er det vel bare fri fantasi. Som vanlig...

post liked by: Pwint, RedTrafford
Football, bloody hell!
Post Reply