(FA Cup) Wigan Athletic - Manchester United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4432
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2860
Liker mottatt: 9442

Kan starte med diskusjonen om man skal kødde med Liverpool eller ikke. For min del så er det selvsagt helt greit. Men det er noe med tid og sted, når Højlund har svidd av sjanse etter sjanse så egner det seg mer med galgenhumor etter min mening. Det er noe med at det som regel er best å være litt ydmyke overfor andre når ting går dårlig. Men som sagt, det er lov å kødde med Liverpool og andre lag.

Over til dagens kamp så er det en svak kamp. Vi sliter med å slå Wigan, filmer til oss et straffespark og sliter med å drepe kampen sikkelig. Mainoo og Garnacho var strålende. Hadde resten av laget fulgt de to i dag så hadde vi vunnet med 4-5-6 mål. Rett og slett synd at resten av gutta ikke stiller opp som de to.

Onana blir jeg bare mer og mer usikker på. Varane er stort sett solid. Partner Evans er god når han forenkler spillet sitt, og like svak når han forsøker på noe vanskelig. AWB er grei på sin back. Dalot var god offensiv, og direkte svak defensiv. Dalot mangler konsentrasjon og aggressivitet i spillet sitt. Det er for svakt å rygge langt inn i egen boks mot League One spillere.

McTominay kommer til mange sjanser og gir fra seg i duellspillet. Bruno er litt av og på. Højlund sliter med å overbevise. Touchet blir ofte litt svakt, avslutningene blir for dårlige osv. Nå var matingen av han også langt bedre. Håper det kommer inn en fyr som kan gi Højlund litt avlastning og konkurranse nå i januar. Om det er en kortsiktig løsning så er det helt i orden for min del. Bare ta litt ansvar av skuldrene til Højlund.

Rashford er et kapittel for seg selv. Når han har bestemt seg, for eksempel for at nå skal han inn i banen for å skyte så er han god. Problemene dukker derimot opp når han ikke har en plan. Han dribler ballen over linja, går seg fast, bruker for lang tid. Det er ganske sykt å se forskjell på denne Rashford kontra den han var da han kom hjem fra VM. Da var det en mann som spilte med en helt annen kraft, plan og vilje. Nå så blir det hele bare pinlig å se på. Han burde ha dominert mot League One motstand, men får det rett og slett ikke til. Nå ser han mer ut som Antony enn noe annet skal jeg være helt ærlig.
post liked by: MektigeTHOR, 10Hag, Pwint, Blodfink, Tringe, RedTrafford
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

10Hag
Posts: 1497
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3607
Liker mottatt: 4879

Synes det er en fullgod oppsummering @messilingard.

Nå ble jo jeg faktisk imponert over Rashford i dag. Han spilte bedre enn på lenge. Men alt er jo selvfølgelig relativt, og vi spilte riktig nok mot et lag som sliter i League 1.
post liked by: Blodfink, messilingard, Pwint, RedTrafford
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14621
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23292
Liker mottatt: 19254

Så ikke kampen, høres nesten ut som det var like greit, om jeg setter sammen alle postene deres og prøver å konkludere med noe. Men flott med avansement da.

Meningen om Rashford spriker som vanlig. Hehe.
Dalot dårlig defensivt som vanlig (ofte i hvert fall). Mainoo og Garnacho de beste. Det er gledelig. Resten middels da kanskje?
Det er nettopp derfor EtH burde våga å spille de yngre varme i cupen. Nå virker det som det er all in for å prøve å nå finalen. Ved å stille det antatt sterkeste mannskapet. Jeg hadde ønska å se et yngre lag på banen, ingen tvil.

Akkurat som folk er usikre på Onana, blir jeg mer og mer usikker på Højlund. Men av meg skal Højlund, men også Onana få flere sjanser før jeg vil selge. Dvs, behovet for ny spiss er større enn for ny keeper pr. nå. Højlund kan ikke være det eneste alternativet på topp i august i hvert fall. Vi har 3 keepere. Spiss MÅ inn, helst i morra. Jeg har i grunn gitt opp PL (ikke cupen) , så om spiss må vente til sommeren, so be it. Men det spørs om vi avanserer forbi 5 runde med denne måltørka (ikke bare Højlund som står for den). 4.runde bør gå med den trekninga...
Det blir ei nøtt for de nye transfer-folka å løse spiss og keeper-floka tenker jeg (det må kanskje bare gjøres), ikke minst dyrt...
post liked by: 10Hag, Rød Pølse, RedTrafford
LUHG!
User avatar

10Hag
Posts: 1497
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3607
Liker mottatt: 4879

@Blodfink: Samme her.

Begynner å føle at vi har blitt snytt mtp den prisen vi betalte for Højlund.

Nå har Onana og Antony fått mye velfortjent pepper, men jeg begynner mer og mer å synes at Højlund ikke har vært noen stort bedre signering. For å si det fint, så er jeg langt fra imponert over hva han får til, selv om ja, han burde få mer service. Men de gangene han får ballen i gode posisjoner, så virker han ubesluttsom og litt veik.

Mener helt usarkastisk at Weghorst var en bedre link-up player, som gav bedre forhold for vingene våre, til tross for at han selv var vaksinert mot å score. Han var i det minste som en offensiv playmaker, og en som ledet presspillet mer intenst enn Højlund.

Højlund er raskere og er nok en bedre avslutter enn Weghorst. Men rent spillemessig, så synes jeg Weghorst er flere hakk foran. Weghorst tok og godt for seg i duellene. Var som en klegg for motstanderne, med sine treige, dog overraskende effektive sjumilssteg.

PS: Vi trenger en bedre spiss enn både Højlund og Weghorst. I tilfelle noen tror jeg synes Weghorst er klasse. Det synes jeg ikke. Men han gjorde oss bedre enn Højlund. Vi spilte unektelig bedre og mer friflytende offensivt med Weghorst, enn Højlund. Samspillet mellom Weghorst og Rashford var og mye bedre, enn det vi ser mellom Højlund og Rashford. Der virker det blottet for kjemi.

Jeg har heller ikke gitt opp Højlund, på noen måte. Har troa på at han kan bli god. Men det han har levert frem til nå i sin klubbkarriere, har ikke vært imponerende i noen av klubbene. Fortsatt ung, og får tid!
Last edited by 10Hag on 09 Jan 2024, 08:16, edited 3 times in total.
post liked by: Blodfink, Rød Pølse, RedTrafford, Pwint
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14621
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23292
Liker mottatt: 19254

Så noen høydepunkter nå. La spesielt merke til to ting: Aasgaard burde vel strengt tatt fått rødt for albuen midt i nesegrevet til Varane.

Og endelig var det en skuddfinte å se fra noen i United-drakt. kryss i taket, det er faktisk sensasjonelt, og straffe ble det ut av den. Straffa var jo helt greit dømt btw.
post liked by: Rød Pølse, Pwint, 10Hag, Pink Final, Jan Erik
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14621
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23292
Liker mottatt: 19254

@10Hag

Er i grunn mye enig i din siste post. Weghorst hadde ting i spillet som hjalp United.

Højlund skal få god tid. Og det kan godt bli til at han blir en stjerne. Men han bør ikke være ensom spiss i troppen. Det må inn noen. Dette er en gjentakelse, men Kane sto jo på lista til EtH. Kanskje Kane er lei av Bayerische Lange i juni?...
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford, Pwint, 10Hag, Jan Erik
LUHG!
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2056
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9028
Liker mottatt: 8345

Helt enig i at en spiss må inn, helst nå i januar. Højlund er uferdig, men talentet og potensialet er stort. Håper vi går for en yngre (og billigere?) løsning enn Kane, Toney osv. Tror det uansett vil hjelpe å få bedre konkurranse på spissplass. Det er litt av et ansvar som hviler på danskens unge skuldre.

Leieavtale med kjøpsopsjon i dette vinduet ville vært det aller beste. Det må jo være mulig for United å operere litt smart på overgangsmarkedet nå når de kan/må rådføre seg med Ratcliffes disipler..
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Mainoo ble forøvrig kåret til MOTM i klubbens app. Sanket 45% av stemmene og var med det nesten 30% foran nestemann på lista. Vel fortjent! For en juvel vi har fått frem fra egne rekker ✨
post liked by: Blodfink, Andtho01, RedTrafford, Pwint, 10Hag, Pink Final, Ryder, Jan Erik, messilingard, Belfastboy, Spirograf1
Football, bloody hell!
User avatar

Ryder
Posts: 4696
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2622
Liker mottatt: 10677

Ble nesten aller mest imponert over Mainoo defensivt i går. Har tenkt at det kanskje er svakheten i spillet hans, men han tok jo virkelig for seg. Råsterk for alderen.
post liked by: Pwint, Pink Final, Jan Erik, messilingard, Rød Pølse, Belfastboy
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7603
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27245
Liker mottatt: 17762

Højlund misbrukte flere muligheter i går.
Spesielt den der ballen kommer brått på ham var stor.

Jeg tenker Højlund har stort potensiale, men er uferdig.
Og at han ikke er en Haaland type.
Hvis jeg for hundretusende gang 😅 skal trekke paraleller til fortiden.
Så minner Haaland om Ruud van Nistelrooy synes jeg.
Mens Højlund har potensiale til å bli en Mark Hughes lignende spiss.
Sterk og atletisk, men ikke mannen som scorer 35-40 mål i sesongen.

Av alle spillerne Erik ten Hag har kjøpt er det kun Lisandro Martinez som har innfridd fullt ut.
Højlund må tåle kritikk selvsagt.

Hva Nunez og Liverpool spillerne angår mener jeg at på Unitedforum må det være innafor å mobbe dem.
Grensen for meg går ved Heysel og spesielt Hillsborough.
Sånne ting spøker man ikke med.
Men at Nunez ikke treffer en låvedør på 3 meters hold (hvilket Højlund heller ikke gjør for tiden 🤪😉) må vi vel kunne få påpeke her.
Ikke minst fordi vi er knallharde mot våre egne gutter.
(Min mening)
post liked by: Pwint, Jan Erik, messilingard, Rød Pølse, Belfastboy, RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4696
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2622
Liker mottatt: 10677

At Højlund sliter er vel ganske forutsigbart, med tanke på alder og manglende erfaring fra helt ypperste toppnivå. Han er satt i en urettferdig posisjon av klubben som strengt tatt eneste spissalternativ, og jeg synes synd på ham. Har fortsatt tro på at han vil bli bra, men han trenger støtte, avlastning og noen han kan lære av.
post liked by: Pink Final, messilingard, Rød Pølse, Belfastboy, RedTrafford
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2895
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13474
Liker mottatt: 8636

Angående manglende mål (og mobbing av andre klubbers spillere) så er jo denne interessant: https://www.nrk.no/sport/gaten-darwin_- ... 1.16705879
post liked by: Rød Pølse, Blodfink, RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Jan Erik
Posts: 2460
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7651
Liker mottatt: 8004

@Pwint, hvem har blitt mobbet?
post liked by: Rød Pølse, Pwint
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2895
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13474
Liker mottatt: 8636

Sorry. Var litt uklar 😂 Jeg mener litt lett mobbing av motstanderspillere må være greit, og at det var innafor å tøyse litt med Nunez. Ikke akkurat en målgarantist han heller.
post liked by: Rød Pølse, Jan Erik, Pink Final
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Jan Erik
Posts: 2460
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7651
Liker mottatt: 8004

@Pwint, ja, hvis man ikke kan fleipe litt med både egen og andre lags spillere på et forum, så vet ikke jeg helt hva vitsen med å være innpå her. Er...
Last edited by Jan Erik on 10 Jan 2024, 19:04, edited 1 time in total.
post liked by: Pwint, Rød Pølse, RedTrafford, Pink Final
User avatar

10Hag
Posts: 1497
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3607
Liker mottatt: 4879

"Denne sesongen burde han ha scoret åtte ligamål. Han har scoret fem."

Det er faktisk helt grei uttelling. Ikke mange mål, men han er såpass involvert og sjanseskapende for laget sitt med gode bevegelser og press, at det fungerer.

Veldig god spiller, som kan bli mer klinisk. Men han forbedrer faktisk spillet til et Liverpool som ikke akkurat mangler mål, så da fungerer det.
post liked by: Pwint, Jan Erik, Blodfink
Post Reply