(PL) Nottingham Forrest - Manchester United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3941
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17243
Liker mottatt: 11012

Jan Erik wrote: 30 Dec 2023, 21:16 Sniker meg innom her og spør hvor ille var dette egentlig?
Kan si det sånn at du kan fint stå over denne kampen med analyse av Bruno.
2 gode grunner til det er at det ikke har noe hensikt, forteller lite om Bruno isolert sett, dessuten unner jeg ingen å se det vi nettopp har vært i gjennom.
Ingen.
post liked by: Ryder, Pwint, Rød Pølse, Jan Erik
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2902
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13492
Liker mottatt: 8660

Jan Erik wrote: 30 Dec 2023, 21:16 Sniker meg innom her og spør hvor ille var dette egentlig?
Det som bekymrer meg mest er at vi har en bra kamp og i stedet for å bygge på det så er vi tilbake til famlende, usikre, og ikke minst nølende United. Men vi mister nok endel med Højlund ute. Rashford er best på kanten og fungerer bedre der. Byttet av Mainoo var etter mitt syn en tabbe om det ikke var grunnet skade e.l. og ellers var det ingen som overpresterte.
Last edited by Pwint on 30 Dec 2023, 21:24, edited 1 time in total.
post liked by: Rød Pølse, Jan Erik, RedTrafford, MektigeTHOR
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2057
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9032
Liker mottatt: 8350

Det var ille, @Jan Erik. Vi skaper ingenting i første omgang, EtH gjør et uforståelig bytte i pausen, vi har et par skudd som ligner noe i andre og en 10 sekunders sekvens i forkant av målet som er veldig bra. Ellers var dette bekmørkt 🙈

Spent på å lese om din Bruno-analyse gir et litt annet inntrykk, men jeg tviler. Gidder i alle fall ikke å se denne kampen om igjen selv...
post liked by: Pwint, Jan Erik, RedTrafford, MektigeTHOR, Pink Final
Football, bloody hell!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2902
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13492
Liker mottatt: 8660

Ikke uenig med MEN her: Just as disconcerting as United's number of defeats is Ten Hag's in-game management that has abandoned him for almost the entirety of the campaign. He got it badly wrong removing Kobbie Mainoo for Scott McTominay at the interval and both of Forest's goals came in the void that was United's invisible midfield.
post liked by: Rød Pølse, Spirograf1, RedTrafford, MektigeTHOR
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Jan Erik
Posts: 2461
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7653
Liker mottatt: 8004

@Rød Pølse, det høres helt for jævlig ut...skal se den i natt eller i morgen tidlig...men kan ikke si jeg gleder meg...
Last edited by Jan Erik on 30 Dec 2023, 21:32, edited 1 time in total.
post liked by: Rød Pølse, RedTrafford, Pwint, Pink Final
User avatar

offside
Posts: 1307
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 582
Liker mottatt: 1254

Det er som Neville sa. Dette laget når de gir deg et lite håp så skuffer de deg uka etter. Det er litt sånn det har vært å være United supporter altfor ofte. Et skritt frem og to tilbake.

Syntes begge målene er skuffende, vi er passive. Men særlig andre målet er veldig skuffende. De går gjennom hele midtbanen. Så får han tid og rom til og avslutte. Kunne jo nesten slått opp telt der.

Skuffa, ikke så veldig mye å si enn at jeg er skuffa. Vi går på smeller mot lag vi skal ta.

Neste match mot Tottenham hjemme, da kommer de sikkert til å løpe sokkene av seg og vinne.

Blir aldri klok på United. Klubben trenger å få inn en vinnerkultur.
post liked by: Rød Pølse, Pwint
User avatar

Jan Erik
Posts: 2461
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7653
Liker mottatt: 8004

@RedTrafford, nei skal se den. Syns kanskje det er vel så interessant å se hvordan han fungerer når vi spiller dårlig, kanskje han rett og slett hadde en dårlig kamp for en gangs skyld han også?
post liked by: Rød Pølse, Pwint, RedTrafford
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2057
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9032
Liker mottatt: 8350

@Jan Erik Den sekvensen jeg nevner handler om at Garnacho jobber iherdig og har overblikk og kontroll etter en klønete involvering av keeperen til Forest. Anbefaler å se denne med relativt høy promille 💩
post liked by: Jan Erik, Pwint, RedTrafford
Football, bloody hell!
User avatar

10Hag
Posts: 1497
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3607
Liker mottatt: 4881

Buchan wrote: 30 Dec 2023, 21:17 Det som forundrer meg mest er at de ikke klarer å bygge et momentum etter snu operasjonen mot Villa.
Det er et godt spørsmål, og et godt poeng.

Personlig er jeg ikke overrasket.

Selv om vi ikke spilte direkte dårlig mot Villa, så var vi heller ikke spesielt gode. Vi jobber godt, og er litt heldig og får de målene vi trenger. Et skikkelig comeback, som alltid smaker godt.

Men, om man ser litt mer kritisk på det, s¨å er det jo ikke en overbevisende forestilling vi leverte. Vi knuser ikke Villa, og varter ikke opp med noe storspill. Det er slikt som virkelig bygger momentum.

Når vi ror i land sliteseirer og comeback, s¨å er gledesrusen enorm, men og veldig kortvarig. Allerede på bussturen hjem så sitter man som spiller og manager og tenker; "wow, kan nesten ikke tro at vi vant..." Det kan jeg skrive under på, dog naturligvis på et latterlig langt lavere nivå.

Det er ikke slikt som bygger momentum over tid. Slike resultater er naturligvis og viktige, men de er ikke bærekraftige i lengden.

Det vi virkelig trenger, er å skru sammen en rekke med 5-10 kamper der vi spiller skikkelig god fotball, og vinner. Det har vi ikke gjort på nesten ett år. Og om man er helt dønn ærlig, så har vi egentlig ikke gjort det på over 10 år. Vi har hatt rekker med seire under Mourinho, Solskjær og Ten Hag. Men ingen skikkelige rekker der vi i tillegg har spilt knallgod fotball. De fleste seiersrekkene har vært knepne eller kaotiske kontringskamper. Det er bare ikke bærekraftig, og bidrar ikke til at vi utvikler oss nok teknisk og taktisk med ball i beina. I tillegg må vi forsvare oss alt for mye, for kampene vipper for mye frem og tilbake.

For mye kaos, for lite kontroll.
Last edited by 10Hag on 30 Dec 2023, 21:35, edited 1 time in total.
post liked by: RedTrafford, MektigeTHOR, Spirograf1, Pwint
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3941
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 17243
Liker mottatt: 11012

Jaja, med litt brennevin så går det nok bra :D
post liked by: Jan Erik, Rød Pølse, Pwint, Pink Final

28FPellistri
Posts: 446
Joined: 09 Dec 2023, 18:15
Liker gitt: 468
Liker mottatt: 1565

Pwint wrote: 30 Dec 2023, 21:25 Ikke uenig med MEN her: Just as disconcerting as United's number of defeats is Ten Hag's in-game management that has abandoned him for almost the entirety of the campaign. He got it badly wrong removing Kobbie Mainoo for Scott McTominay at the interval and both of Forest's goals came in the void that was United's invisible midfield.
Helt krise det bytte der. At han kunne stå å si at det var av taktiske årsaker, det er helt ufattelig. Inntil det motsatt er bevist så mener jeg ETH er meget svak taktisk og også svak på å lese kampbildet.

Fascinerende at det sitter en gjeng med trenere der som gjør feil på feil på feil i kamp etter kamp. Hva i alle dager er det de holder på med? Er det bare nikkedukker? Noen må vel si at.. "det er kanskje ikke lurt å ta ut vår mest løpssterke midtbanespiller, og den som har forståelse for defensiv posisjonering".

Skremmende syns jeg det er, rett og slett. Vi er i teorien et bunnlag. Verste er at jeg overdriver ikke, men jeg vil påstå at spillemessig så hadde vi fortjent å vært omtrent på poengsummern til Everton (etter at de har fått poengtrekket). Vi har fått så EKSTREMT godt betalt poengmessig i forhold til hva vi har prestert.
post liked by: 10Hag, Spirograf1, Pwint, RedTrafford
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona

MektigeTHOR
Posts: 478
Joined: 02 Nov 2021, 23:43
Liker gitt: 837
Liker mottatt: 1297

Jan Erik wrote: 30 Dec 2023, 21:27 @Rød Pølse, det høres helt for jævlig ut...skal se den i natt eller i morgen tidlig...men kan ikke si jeg gleder meg...
Ai ai ai do NOT do it.

Jeg så ikke kampen men lyttet til live sending. Holder for meg å se 90 in 20 eller highlights osv nå.

For mange år siden når jeg jobbet på kjøkken løp jeg egentlig hjem etter vakt for å få med meg siste 10-15 min av ett tap mot Liverpool.
Jeg lurte på hvordan mål kom, om det var fortjent osv. Tok derfor å så kampen i sin helhet da jeg hadde satt tuner til å ta opp kampen. Det der gjør jeg IKKE en gang til!!!

You have been warned, do at own risk. 🤪
post liked by: Jan Erik, Belfastboy, Pwint, RedTrafford, Rød Pølse
User avatar

10Hag
Posts: 1497
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3607
Liker mottatt: 4881

Ten Hag etter kampen: We were overperforming last year.

Endelig. Noe av det mest vettuge jeg har hørt han si på lang tid. Det er helt sant. Vi overpresterte virkelig i fjor.

Gleder meg at han faktisk vet dette. Da er sjansen for at han gjør noe med det enda større. Forhåpentligvis...
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
@Jan Erik: Må bare stemme i med de andre; håper du sparer deg for å analysere denne kampen.

Er enig i at det er læring å hente fra alt. Bruno gjør ingen store feil i denne kampen. Det er ikke hans feil at vi ikke er gode. Men jeg må si at han er veldig anonym, og fremstår ikke som den kapteinen jeg personlig vil ha. Vi trenger en kaptein som ikke bare er god selv, men som løfter nivået på alle rundt seg når vi er dårlige. Og det synes jeg bare ikke vi har.

Men synes @messilingard sa noe viktig: Midtbanekonstellasjonen vår fungerer bare ikke. Eriksen, Mainoo og Bruno er alle gode spillere individuelt. Men det fremstår bare ikke som en sammensveiset, velfungerende enhet. De virker å være helt isolert fra hverandre i store deler av kampen. Vi har enorme avstander mellom både ledd og enkeltspillere på store deler av midtbanen -- både høyt og lavt.
Last edited by 10Hag on 30 Dec 2023, 22:12, edited 1 time in total.
post liked by: Jan Erik, 28FPellistri, Spirograf1, RedTrafford, Pwint, messilingard
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2057
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9032
Liker mottatt: 8350

Det er lett å være etterpåklok, men jeg mener at manageren vår burde ha forutsett hvordan dette kom til å bli med det byttet som ble gjort i pausen. Nok en gang sitter man etter match og er alt annet enn imponert av kampledelse og taktiske disposisjoner fra benken.

Han kunne byttet ut Antony, satt inn McTominay som en falsk nier og trukket Bruno ned i en indreløperrolle sammen med Eriksen. Garnacho på høyre og Rashford på venstre. Nå endte vi opp med en midtbane som overhode ikke hang sammen i andre omgang, og begge baklengsmålene kunne vært avverget med kortere avstander i laget og et mer aggressivt press.

Jeg har riktignok herjet en sesong eller to som spiller i 4. divisjon, men det må være lov å forvente at manageren til Manchester United er bedre enn meg på å lese kampbilder og klarer gjøre smarte grep for å endre dynamikken i en kamp 🤡
post liked by: 28FPellistri, RedTrafford, Pwint, messilingard, Pink Final, Ryder, Spirograf1, MektigeTHOR
Football, bloody hell!
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2902
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13492
Liker mottatt: 8660

Ten Hag angrer ikke på byttet av Mainoo. For meg vitner det om en type person som ikke er interessert i å innrømme egne feil. Akkurat den egenskapen syns jeg er viktig. Alle kan gjøre feil, men om man ikke ser det selv og ikke ikke innrømmer og kan fikse sine egne feil så er det skummelt.
post liked by: Pink Final, 10Hag, Rød Pølse, RedTrafford, Spirograf1, MektigeTHOR
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
Post Reply