(PL) Nottingham Forrest - Manchester United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2908
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13515
Liker mottatt: 8683

"Jeg synes McTominay brakte energi. Jeg synes vi var mye bedre i andre omgang" ... Okay ... Skulle gjerne sett den kampen EtH så, men dessverre var jeg opptatt med å se oss spille elendig mot forest.
post liked by: 10Hag, Rød Pølse, 28FPellistri, RedTrafford, Spirograf1, MektigeTHOR
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3610
Liker mottatt: 4889

Akkurat når jeg skulle se litt positivt på noe Ten Hag har sagt, så kommer du @Pwint, selveste nyttårsgrinchen, og bare gruser det ned til realiteten igjen! :fire: |P

Ten Hag graver sin egen grav med slike uttalelser. Det sitter millioner av fans rundt omkring i verden og leser hva han sier mens de tenker: "Hva i svarte h?"
post liked by: Pwint, 28FPellistri, Rød Pølse, RedTrafford, Spirograf1
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2908
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 13515
Liker mottatt: 8683

10Hag wrote: 30 Dec 2023, 22:24 Akkurat når jeg skulle se litt positivt på noe Ten Hag har sagt, så kommer du @Pwint, selveste nyttårsgrinchen, og bare gruser det ned til realiteten igjen! :fire: |P
😂😂😂 Ikke meningen å ødelegge.
post liked by: 10Hag, RedTrafford
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Ryder
Posts: 4698
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2625
Liker mottatt: 10683

10Hag wrote: 30 Dec 2023, 21:54 Ten Hag etter kampen: We were overperforming last year.

Endelig. Noe av det mest vettuge jeg har hørt han si på lang tid. Det er helt sant. Vi overpresterte virkelig i fjor.

Gleder meg at han faktisk vet dette. Da er sjansen for at han gjør noe med det enda større. Forhåpentligvis...
Hm, spørs hva han mener med overprestering. Om han mener at plasseringen var bedre enn spill og prestasjoner skulle tilsi, har han jo rett (ut fra alle underliggende tall). Om han mener vi som lag spilte bedre enn vi egentlig er, er jeg skeptisk.
Om han mener det siste, er det jo litt i tråd med at sier at bortimot alle problemene våre skyldes skader.

Er ikke så sikker på at det er så lurt å skylde på ytre faktorer. Det fratar ham selv for ansvar, men ikke minst er det et signal til spillerne om at «jeg vet at dere som ikke er førstevalg kan prestere bra nok, men fyll plassen til han som kan spille godt kommer tilbake fra skade». Det er et grønt lys for ansvarsfraskrivelse, og bortimot en innrømmelse av at coaching knapt betyr noe.

Han bidrar om ikke annet til å skru opp forventningene til hvilket fyrverkeri vi kommer til å være med 2-3 spillere tilbake (hvorav en av dem knapt har spilt fotball på 8-10 måneder, en av dem startet sesongen elendig og en av dem fortsatt ikke har spilt en kjempegod kamp for oss)
Last edited by Ryder on 30 Dec 2023, 22:40, edited 1 time in total.
post liked by: Pwint, messilingard, Spirograf1, Pink Final, 10Hag, Rød Pølse
User avatar

red
Posts: 1530
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2277
Liker mottatt: 4150

Er faktisk helt enig med Ten Hag i at vi var mye bedre i andre omgang.

Men det var ikke når McTominay kom innpå at vi fikk opp energien i laget. Det skjedde først etter at Forest scoret 1-0 målet etter 63 minutter.
post liked by: 28FPellistri, messilingard, Ryder, Belfastboy, Pink Final, Spirograf1, Rød Pølse, RedTrafford
User avatar

10Hag
Posts: 1501
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3610
Liker mottatt: 4889

Ryder wrote: 30 Dec 2023, 22:36
10Hag wrote: 30 Dec 2023, 21:54 Ten Hag etter kampen: We were overperforming last year.

Endelig. Noe av det mest vettuge jeg har hørt han si på lang tid. Det er helt sant. Vi overpresterte virkelig i fjor.

Gleder meg at han faktisk vet dette. Da er sjansen for at han gjør noe med det enda større. Forhåpentligvis...
Hm, spørs hva han mener med overprestering. Om han mener at plasseringen var bedre enn spill og prestasjoner skulle tilsi, har han jo rett (ut fra alle underliggende tall). Om han mener vi som lag spilte bedre enn vi egentlig er, er jeg skeptisk.
Om han mener det siste, er det jo litt i tråd med at sier at bortimot alle problemene våre skyldes skader.

Er ikke så sikker på at det er så lurt å skylde på ytre faktorer. Det fratar ham selv for ansvar, men ikke minst er det et signal til spillerne om at «jeg vet at dere som ikke er førstevalg kan prestere bra nok, men fyll plassen til han som kan spille godt kommer tilbake fra skade». Det er et grønt lys for ansvarsfraskrivelse, og bortimot en innrømmelse av at coaching knapt betyr noe.
Vet ikke helt om jeg skjønte forskjellen på de to scenarioene du la frem i starten der. Kan du utdype?

Men uansett veldig enig i det siste du sier. Det skyldes alt for mye på eksterne faktorer. Om vi skal bli bedre, må vi erkjenne hvor vi ikke rett og slett ikke er gode nok, før vi kan begynne å jobbe med å forbedre det.

Så er det som Fredrik Filtvedt sier; usikker på om han kommuniserer det samme utad som innad i gruppa. Jeg frykter at han kommuniserer det samme både utad og innad, dessverre. Så mye rart har han sagt på pressekonferansene sine i lang tid nå, at jeg har ikke lenger tiltro til at han sier noe annet innad i gruppa. Og nettopp derfor tror jeg vi ser den ansvarsfraskrivelsen du beskriver på banen, i kamp etter kamp. Selv i de "gode" kampene.

Og det konstante fokuset på skadene gjør jo akkurat som du sier. Det bygger opp enorme forventninger til at vi skal bli et helt nytt lag når 2-3 spillere er tilbake. Det kan muligens hende at det skjer. Men langvarig og bærekraftig blir det neppe uansett. Skadene vil enten komme på ny, eller så vil laget igjen begynne å famle, selv med en skadefri tropp.
post liked by: Pwint, RedTrafford
User avatar

Ryder
Posts: 4698
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2625
Liker mottatt: 10683

@10Hag Ble litt klønete formulert.

Teori 1: Han mener vi oppnådde gode resultater, men presterte egentlig ikke godt nok til å fortjene f.eks tredjeplass i PL.

Teori 2: Troppen/spillerne er egentlig ikke gode nok, men spilte «out of their skins» og er nå nede på sitt egentlige nivå.

Altså, mener han at resultatene eller spillet var overprestering?

Jeg tror for eksempel Arsenal overpresterte i fjor, og da snakker jeg ikke om ligaplasseringen, men om at de fleste av spillerne deres spilte på et nivå som lå jevnt et lite hakk over hvor gode de faktisk er.
post liked by: 10Hag, Spirograf1, Andtho01, red, Pwint, messilingard, RedTrafford, Blodfink
User avatar

Pangaea
Posts: 2747
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3930
Liker mottatt: 5069

Jeg savner De Gea.

"Feilen" hans de siste sesongene var at han kom ned på menneskelig nivå på streken. Ikke lenger en bevegelig mur med åtte armer. Jeg var positiv til endringen til Onana, men slik han og laget har spilt så langt, så mener jeg bestemt at vi hadde hatt bedre resultater med De Gea mellom stengene.
post liked by: Belfastboy, Pwint, RedTrafford
User avatar

red
Posts: 1530
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2277
Liker mottatt: 4150

Teori 3: Vi oppnådde gode resultater, spesielt på hjemmebane, pga: (1) Vesentlig færre skader på nøkkelspillere i midtbanen og i forsvar (Shaw, Eriksen, Casemiro, Martinez, Varane, AWB) - dermed kunne vi stille med samspilt + toppet lag mer enn det en kan forvente ila en sesong. (2) Rashford sin vanvittige vårsesong.
post liked by: Belfastboy, Andtho01, Pwint, Rød Pølse, messilingard, RedTrafford
Post Reply